J.J.'s (Power Unlimited) anti Xbox campagne

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DiaLogical, 7 apr 2003.

1. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik alweer een nieuwe collumn in de PU staan, daar ben ik toch wel lief :)

En de e3 wordt drie keer een half uur, hebben we vandaag besloten en we komen voortaan elke dag op de buis, elke werkdag om 19.00 uur en zaterdag en zondag om 15.00 op de The Xbox eeh The Box. Je moet Gamekings dus wel kijken of je wilt of niet, we duwen het gewoon door je strot :)

JJ

2. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    * houdt strot dicht * :+

Iedereen moet gewoon verplicht komen op de PU Awards, E3 in het klein in Nederland. En wij zijn er ook. :cool:

3. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    MOOI....7 uur is wel een betere tijd want op de tijden die jullie eerst hadden waren best wel klote...

maar dit is mooi!!

4. Dschadir

Dschadir DG meeting addict

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk, dat is nu relaxed JJ. Even je mening beargumenteren. Ik moet zeggen, dat ook ik erg door een roze bril kijk, maar misschien komt dat ook wel omdat ik het gewoon een super service vindt. Geen gedoe met aanmelden op tig verschillende servers. Gewoon schijfje er in, Play Live aanklikken en gaan.

Veel gasten op dit forum hebben geen of nauwelijks problemen met Xbox Live en dan is zo'n reactie (lees: opening van deze thread) enigszins te verwachten. Ik begrijp, dat je kritisch wil zijn, alleen ben ik het niet altijd met je argumenten eens (iedereen zijn eigen mening). Misschien heeft het er ook wel mee te maken, dat je veel dieper in de games zit, dan de gemiddelde niet-Journo gamer. Jij hebt wellicht net iets eerder een gevoel van "seen this, done that". Dat valt me al vaker op bij de games media. Ook de "Yo post staat er elke week weer vol mee. Mensen, die klagen over de cijfers, die sommige spellen krijgen. Misschien moet je op sommige momenten rekening houden met het feit, dat de meeste gamers niet zo vaak of snel een "seen this, done that" gevoel hebben bij elke 'nieuwe game' of in dit geval 'Online service.

Op het punt van die Fransen kan ik het met je eens zijn. Echter, je kan gewoon een andere game starten. En waar je aan voorbij gaat is het feit, dat je vrij snel een redelijke friends list hebtopgebouwd waarvan altijd wel iemand online is in het spel, dat je leuk vindt. Op zo'n moment zwakt, dat het verhaal weer af van die Fransen. Ook is het zo, dat er door game developers mee gewerkt wordt aan de dingen die gamers doen om de boel te verzieken. Voor zover ik begrepen heb worden in Moto GP 2 al een hoop dingen aangepast om het etterbakjes moeilijk maken de boel te verzieken.

Ik hoop, dat je dit leest, want dan kan je misschien nog wel verhelderen wat je precies bedoelt met: "Er is helaas niet verder nagedacht over mogelijkheden om XBL aan te passen aan de specifieke wensen en voorkeuren van de console gamer en dat is met name te zien aan de games, die op dit moment online te spelen zijn."
    Je zegt, dat de developers gewoon de PC elementen hebben overgezet. Kun je misschien een goed voorbeeld geven wat je graag zou zien in online console games? Whacked, Capcoim vs SNK, NFL, NHL, NBA, MGP zijn toch over het algemeen spellen, die ik minder snel op een PC zal spelen en dit zijn wel allemaal online games. Je doelt waarschijnlijk op de shooters en dan kan ik je mening nog wel enigszins begrijpen, maar toch niet helemaal. Om nu te zeggen, dat het te PC-achtig is? Hoe zou jij het dan graag gezien hebben.

Waar ik meer aan erger is het feit, dat er over onze fijne breedband lijntjes lag ontstaat als je met meer dan acht man aan het GR bent of met nog minder personen UC.
    Wat Microsoft nog zou moeten doen is een zooi dedicated servertjes neer zetten, waar games op gehost kunnen worden. Is dat probleem ook weer van de baan volgens mij.

Gamekings is overigens wel een cool programma. Lekker een beetje voor een TV hangen en over games praten en ook nog zinnige dingen zeggen. Daar zouden ze bij dat andere programma (het begint met een G en eindigt op ammo) nog een hoop van kunnen leren. Ik noem het express geen games programma, want zo kan ik een half uur lang vullen met vidoeclips toch niet noemen, dat is meer een reclame spotje.

Laatst bewerkt: 30 apr 2003
  5. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik kan niet quoten en ik wil het ook niet leren :)

***Kijk, dat is nu relaxed JJ. Even je mening beargumenteren. Ik moet zeggen, dat ook ik erg door een roze bril kijk, maar misschien komt dat ook wel omdat ik het gewoon een super service vindt. Geen gedoe met aanmelden op tig verschillende servers. Gewoon schijfje er in, Play Live aanklikken en gaan. ***

True, dat is dus PC online maar dan verbeterd. Online zoals online altijd had moeten zijn.

***Veel gasten op dit forum hebben geen of nauwelijks problemen met Xbox Live en dan is zo'n reactie (lees: opening van deze thread) enigszins te verwachten. Ik begrijp, dat je kritisch wil zijn, alleen ben ik het niet altijd met je argumenten eens (iedereen zijn eigen mening). Misschien heeft het er ook wel mee te maken, dat je veel dieper in de games zit, dan de gemiddelde niet-Journo gamer. Jij hebt wellicht net iets eerder een gevoel van "seen this, done that". Dat valt me al vaker op bij de games media. Ook de "Yo post staat er elke week weer vol mee. Mensen, die klagen over de cijfers, die sommige spellen krijgen. Misschien moet je op sommige momenten rekening houden met het feit, dat de meeste gamers niet zo vaak of snel een "seen this, done that" gevoel hebben bij elke 'nieuwe game' of in dit geval 'Online service. ***

Ik weet wat er in de retail gebeurd, de klachten die winkels bereiken, etc Niet iedereen is teverde en met name casual gamers vinden het soms lastig. En als Ms groot wil worden, en dat willen ze, dan hebben ze daar vooral mee te maken. Jullie redden jullie wel, jullie maken threads over open Xboxen en soldeerbouten, ik neem het mede op voor casual gamers. Die lezen veel de PU, misschien wel als enige blad.

***Op het punt van die Fransen kan ik het met je eens zijn. Echter, je kan gewoon een andere game starten. En waar je aan voorbij gaat is het feit, dat je vrij snel een redelijke friends list hebtopgebouwd waarvan altijd wel iemand online is in het spel, dat je leuk vindt. Op zo'n moment zwakt, dat het verhaal weer af van die Fransen. Ook is het zo, dat er door game developers mee gewerkt wordt aan de dingen die gamers doen om de boel te verzieken. Voor zover ik begrepen heb worden in Moto GP 2 al een hoop dingen aangepast om het etterbakjes moeilijk maken de boel te verzieken.***

Jeroen teste een maand voordat het verhaal in de PU kwam, toen zat in nederland nog een paard en apekop op het net. Inmiddels is het inderdaad anders. maar inkiddels heb ik ook weer een tweede en een derde collumn geschreven.

***Ik hoop, dat je dit leest, want dan kan je misschien nog wel verhelderen wat je precies bedoelt met: "Er is helaas niet verder nagedacht over mogelijkheden om XBL aan te passen aan de specifieke wensen en voorkeuren van de console gamer en dat is met name te zien aan de games, die op dit moment online te spelen zijn."
    Je zegt, dat de developers gewoon de PC elementen hebben overgezet. Kun je misschien een goed voorbeeld geven wat je graag zou zien in online console games? Whacked, Capcoim vs SNK, NFL, NHL, NBA, MGP zijn toch over het algemeen spellen, die ik minder snel op een PC zal spelen en dit zijn wel allemaal online games. Je doelt waarschijnlijk op de shooters en dan kan ik je mening nog wel enigszins begrijpen, maar toch niet helemaal. Om nu te zeggen, dat het te PC-achtig is? Hoe zou jij het dan graag gezien hebben.***

Console games zijn sneller meer arcade, anders, Hoe moet je dat uitleggen. Halo is een console game, FF, MGS etc Die fastpaced hup spelen met die handeln binnen vijf minuten weten we wie wint. dat werk. Niet tien minuten wachten tot je kunt spelen in GR, ik wil dingen met de controller kunnen doen, etc. men heeft nu nog gebruik gemaakt van de PC ervaring, ik kan het niet goed duiden, maar ik merk gewoon weinig verschil online, terwijl ik dat singleplay wel degelijk mer bij PC en Console gaming.

***Waar ik meer aan erger is het feit, dat er over onze fijne breedband lijntjes lag ontstaat als je met meer dan acht man aan het GR bent of met nog minder personen UC.
    Wat Microsoft nog zou moeten doen is een zooi dedicated servertjes neer zetten, waar games op gehost kunnen worden. Is dat probleem ook weer van de baan volgens mij.***

Ja dat valt me nu ook op, lag. Maar Ms zal wel iets vinden. Ik maak me daar meer zorgen bij de PS2, want daar wordt het helemaal aan het lot lees providers overgelaten

***Gamekings is overigens wel een cool programma. Lekker een beetje voor een TV hangen en over games praten en ook nog zinnige dingen zeggen. Daar zouden ze bij dat andere programma (het begint met een G en eindigt op ammo) nog een hoop van kunnen leren. Ik noem het express geen games programma, want zo kan ik een half uur lang vullen met vidoeclips toch niet noemen, dat is meer een reclame spotje.***

I rest my case. we gaan vanaf 2 juni echt beter worden. we wrane niet helemaal tevreden. Lol genoeg maar iets meer info over de game had gemogen, iets meer diepgang. Noem het een leerfase. TV maken is gewoon best lastig, maar we komen er wel.

JJ

6. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    OMFG! Zit J.J. op dit forum? Kid me not pal!

*wordt gek*.

zitten de andere pu gasten ook ergens op fora? ik MOET namelijk weten waar jurjen uithangt :D..

der is niks aan man.. gewoon boven je postvakje "quote" aanklikken en de tekst erin plakken..

of op de professionele manier: Typ: [*quote*] je tekst [*/quote*]

(STERRETJES WEGLATEN!)

in je post en tsjakka.. daar is je quote

7. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    Als jj er is dan moet skate ook een keer komen en al die andere..

het zou me niet verbazen al komt er opeens een gozer die mortal marcel heet. (Dit begrijp je alleen als veel pu s hebt gelezen)

8. Dschadir

Dschadir DG meeting addict

Leuk Bevonden:
    1
    Duidelijk

Ik heb niks met open Xboxen en modden te maken, maar ik begrijp wat je bedoelt. Maar de Casual Gamer hoeft alleen maar even op Xboxworld langs te komen en hij/zij wordt aan alle kanten geholpen. Aan de andere kant? Hoeveel casual gamers zullen er Live gaan?

Zo'n gevoel had ik al wel, maar als je inderdaad een pre test doet, dan kunnen ook de resultaten anders zijn, dan wanneer iets officieel gelaunched wordt. Misschien had, dat er duielijk bij moeten staan. Nu stond er niet, dat deze resultaten uit een test kwam, die maanden eerder werd uitgevoerd. Ik heb overigens je andere column gelezen over Xbox Live. JJ: "Het leeft!". Duidelijk.

Wellicht omdat het online toch vrij dicht bij elkaar ligt. Of het wel of niet zo is interesseert me niet zo, het ging me even om je argumenten en die zijn duidelijk. Als het maar goed onderbouwd is. Daar zijn veel gasten over gestruikeld denk ik.

Bedoel je met de providers nu de Internet providers of de gasten, die de game in de markt zetten, zoals dat bij de PC gaat?
    Ik ben overigens benieuwd naar jullie vergelijking tussen de drie consoles online volgende maand. Ik heb ook een GameCube, maar om daar mee online te gaan, dat is pas een gedoe.

Cool. Ben benieuwd. Alhoewel het op zich al wel OK was, hoor. Ik zie me zelf nog zitten met een paar vrienden terwijl we Halo zaten te spelen. Gewoon lekker lullen ondertussen over andere games. Het is gewoon herkenbaar. Top. Over dat "iets meer info" trouwens, dat gaat wel op voor de laatste paar afleveringen inderdaad. Maar dan nog ...
    Voor alle criticasters. Ik ben geen fanboy (ieder zijn ding) en ook geen slijmjurk. Ik geef gewoon mijn eerlijke eigen mening.

--------------------------------------------
    Afsluiting: (hè, hè, eindelijk)
    Ik denk in ieder geval, dat voor een heleboel Livers nu een beetje duidelijk is hoe de vork in de steel zit (lees: waar je je artikel op gebaseerd hebt). En nogmaals. Ik ben zeer benieuwd naar jullie online vergelijking. Ik wil nog wel even iets aan halen wat ik een paar pagina's geleden gepost heb:

Het Live gedeelte is in mijn ogen zwaar vernieuwend. Niet zo zeer, dat je online kan spelen, maar wel de online service. Je hebt, maar een account nodig bijvoorbeeld en je kan zonder moeite met de hele wereld lullen (grenzen vervagen, je gamed niet alleen, je leert weer wat van andere landen/culturen etc.). Met andere woorden: het gaat veel verder dan simpel een beetje online spelen.
    Kid Virtual merkte terecht op: "Aan Amerikanen uitgelegd dat Nederland meer is dan kaas, klompen, tulpen, de wallen en wiet En dat geeft hele leuke gesprekken.. ".

Maar ik denk, dat we hier nu genoeg tijd aan verloren hebben. Jij moet kritisch zijn om geloofwaardig te blijven, de gamers weten nu wat je bedoelingen zijn en je argumenten. Dus waarom is deze thread nog steeds open en waarom wordt er niet gegamed??????

9. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ook een vraagje, ik woon zelf al 12 jaar in Assen en heb Jurjen mijn hele leven nog NOOIT gezien..:confused:

edit/ mijn vraag is dus: zit hij wel eens thuis lekker in zijn (voor)tuintje ? Of altijd binnen achter zijn NGC of bij de redactie??

*pakt telefoon boek :+

Laatst bewerkt: 1 mei 2003
  10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mag ik mee ... waar kan je kaarten krijgen (freerecordshop) ... need some info!

http://www.gameawards.nl/

4 juli 2003

11. xboxwhopper

xboxwhopper xb0x freAk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees PU ook, daar staan gewoon een hoop onzinnige dingen in en ze geven slechte reviews.. Het gaat alleen daar om hun meningen.. Maar voor Xbox Live moet je heel wat geld insteken.. en als je dat niet hebt moet je niet zeuren dat je slecht online komt..

12. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    xbl hoeft je helemaal niet veel geld te kosten, gewoon direct in je modem pluggen kost niets...als je het op de luie manier wil doen (lees: geen kabels verwisselen, geen PC aan) kan het een redelijk duur grapje worden :)

13. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik wil mortal marcel ik wil mortal marcel_O_ .
    Na al die verhalen die ik lees wil ik steeds sneller die gamekings afleveringen.

Gaan jullie trouwens ook nog die console van Tel Sell testen8)

14. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    wow, dat met die standbeelden wordt een duur geintje. elke dag gamekings op een goede tijd (dus die ene keer trainen maakt nix uit, lang leven de herhaling!)..ehr, 4 en een kwart standbeeld...
    hmm, lama, ik neem wel gewoon een abbonement op de PU.

15. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    - Voorverkoop start 24 mei bij alle Free Record Shop filialen. Tjezus heeft Xboxworld weer een scoop. :)

- Ja Jurjen woont echt in Assen, hij is een nachtmens en gaat vaak naar een bepaalde kroeg, volgems mij heeft ie dat wel eens genoemd in de PU.

- Gaan casualgamers wel online, laten we hopen vanwel, anders kan Ms het wel shaken. Dat is bun hele bizplan. Miljoenen mensen online, en dat haal je niet met alleen hardcore.

- Nu ja Sony maakt wel deals met providers en daarnaats mogen publsihers alles zelf gana opzetten. En die willen echt niet dik investeren met als gevolg...

- Jan is nog wel eens online, maar Skate en Boris doen dat minder, iederen zijn ding laten we maar zeggen. Die werken weer veel aan GK. Je moet het dus met Jeroen en mij doen. Is al meer dan menig ander blad denk ik.

En soms is het alstig in 300 woorden, want dat is colliumn alles te onderbouwen. Een collumn is ook chargeren, aandikken etc, Ik wil prikkelen, niet een beetje slappe troep neerzetten van gamesjouno is zo zwaar, oooh de deadline, ben weer op trip geweest. Ik wil dingen zeggen die aankomen, waar je over nadenkt, boos of blij van wordt. Ik zal er wel aan denken mijn shit sterk te onderbouwen.

JJ

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    W00000T gaaf ... gaat voor de deur liggen ;)

Heheheh die Jurhjen toch

Ik zo casual als maar kan .. ik ben een van de meest waardelooste xbox spelers ... maar ach ik heb fun

Jeb.. daar zit de zet van Microsoft ... het is alleen jammer dat niet alle uitgevers mee willen doen (denkt aan ea)

Grappig ... ga toch eens de PU lezen ... nooit gedaan :cool:

17. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    leuk en aardig..back on topic

18. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoelde eigenlijk online.. maar thnx anyway..

hoe kun je! nouja, ik heb ook nog nooit Edge gelezen.. maar die pokkedingen zijn zo duur.. koop er nog wel es eentje alster iets echt wreeds in staat en als ik 'm es zie natuurlijk..

19. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EA zal Xbox live gaan ondersteunen, wanneer weet ik niet, maar geld stinkt niet en EA zal ondervinden dat het zelf opzetten van een serverpark en faciliteiten misschien nog wel duurder is. Gewoon een voorgevoel.

JJ

20. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik meende dat ze zelfs al hadden geinvesteerd in nieuwe servers voor EA online (The Sims Online etc.) en dat ze die servers ook wilden gebruiken voor Live, maar dat niet mochten van MS. Maar ik kan me vergissen. Ik denk wel dat het nog een tijd zal duren voordat EA zal zwichten...

Deel Deze Pagina