1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

James Cameron's Avatar

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 2 jun 2009.

  1. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb je daar gold voor nodig(voor die theme en gamerpics), of lukt het ook met silver?
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    probeer t 's zou ik zeggen :D

    Ik vind t trouwens amper een theme te noemen,.. tis een lelijk achtergrond plaatje en meer niet.

    Net trouwens even de trailer in HD op mn tv bekeken en ik moet zeggen dat het er wel HEEL erg goed uitziet. Ook al zou de film nog weinig voor kunnen stellen , visueel gaat hij de lat weer wat hoger leggen.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kan volgens mij ook met Silver. (anders stond er hier wel dat het Gold only was)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik vind het best wel wat hebben. :) Lekker clean.
    Ook mijn gamerpic al veranderd.

    edit:
    Trailer!
    [yt]fdE8QL_V2nc[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2009
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    + Screenshots
    (ik kan wel blijven editten, maar daar kijkt toch niemand naar)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb een Gameplay demonstratie bijgewoond bij Ubi en helaas viel me dat smerig tegen. Veel framerate problemen, grafisch echt niet baanbrekend en eigenlijk gewoon totaal niet speciaal.

    Als je alle impressies wilt lezen, dan moet je op onze site kijken.:thumbs:
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jammer. =( Ik had echt hoop dat dit eindelijk eens een goede filmgame zou worden.

    Kun je anders gewoon je impressie hier direct posten? Maak je geen reclame voor 'jullie' site, en kan ik het toch lezen. O-)
     
  7. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben best wel benieuwd naar dit spel, afgelopen vrijdag hadden wij op mijn werk de Avatar Preview (15 minuten van de film) en was ik helemaal weggeblazen door de beelden.
    Ben benieuwd hoe het 3D gedeelte van het spel uit zal gaan pakken.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    James Cameron's Avatar: The Game Impressions Of Mass Slaughter

    [​IMG]
    James Cameron's Avatar is getting a video game adaptation courtesy of Ubisoft, complete with movie appropriate stereoscopic 3D, should you have a TV that supports such a thing. For those without, expect stock third-person shooter action meets alien genocide.

    In Avatar, you'll play as an RDA soldier, essentially tasked with killing every indigenous life form on the planet Pandora that crosses your path. Fortunately, these creatures have been given intimidating names like viperwolves, sturmbeasts and hammerheads. That they generally attack on site—and this includes much of Pandora's vegetation—helps you feel a bit better about the whole thing.

    It's all in the matter of science and progress, of course, as Pandora's rich mineral deposits are needed by an overpopulated, over-harvested Earth. The only thing standing between the RDA's raping of Pandora are beasts of increasing size and the indigenous humanoids known as the Na'vi.

    We got a chance to play the Xbox 360 version of James Cameron's Avatar: The Game at Gamescom this week. We also played the Wii version, which features a different take on the adaptation, which we'll cover later.

    While playing as an RDA soldier, gameplay is mostly standard third-person shooter stuff. The jump, fire and reload buttons are all where we've agreed they should be, an easily controlled over-the-shoulder view offering a familiar perspective while navigating through Avatar's world. You'll lay waste to Pandora's flora and fauna with machine gun fire, pistols and flamethrowers, with a set of special skills to mix things up.

    You'll be able to heal your character, make him nearly invisible, Predator-style, as well as call in massive air-strikes with those skills. They're toggled by holding down the L1/left bumper and tapping a face button. They'll also take time to recharge, to ensure balance.

    During our hands-on demo, we did plenty of viperwolf slaying and clearcutting with our standard weapons load out. We also got a chance to hop into one of the mechanized AMP suits, a towering contraption that offers better firepower and resistance against attacks.

    Unfortunately, a massive hammerhead knocked us out of the suit, forcing us to wrap up the human portion of the demo on foot. We were then prompted to switch to the playable Na'vi character.

    [​IMG]

    The alien creatures, which stand ten feet tall and sport deep blue skin, aren't armed with the same level of technology as their human opponents. They're more melee focused, with the exception of a bow and arrow set, requiring the player to be a tad more stealthy when engaging in battle. We were quickly put down when faced with a squad of AMP suits and infantry, forcing us to restart that portion of the demo.

    The hand to hand combat works just fine, with a trio of short range weapons available at the Na'vi's disposal. I preferred the dual blades, which offered a more rapid fire attack.

    The world of Pandora is full of lush, brightly colored vegetation, all of which is rendered beautifully. Avatar is said to use the Far Cry 2 engine, which excels at offering realistic plant life. There are few complaints in the visual department, with the exception of the game's erratic frame rate, which appeared to suffer more during the Na'vi levels.

    James Cameron's Avatar: The Game is slated to hit the U.S. in November, Europe in December. We're guessing there's still plenty of work to be done on the game, so that problematic frame rate has time to be smoothed out. We'll let you know.

    Ubisoft's adaptation of the film feels like the developer is making a concerted effort to offer more than a half-assed cash-in. That said, it doesn't feel particularly groundbreaking, more like a functional third-person shooter with a bit of a twist.



    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    De screenshots zien er erg mooi uit, heel raar dat ik dit absoluut niet zag tijdens die demonstratie. Een oude build wellicht? Hmmm, raar hoor. Ook valt me op dat ik in deze screens en trailer dingen zie die wij helemaal niet te zien kregen. Maar ja..van wat ik heb gezien, heb ik verhaal gedaan.

    Maar goed...hier een copy&paste van onze impressie.



    Eindelijk is hij er dan bijna, de film van James Cameron, natuurlijk bekend van Aliens, The Abyss , Titanic en nog veel meer blockbuster films. Met de release van deze langverwachte film komt ook een videogame ervan, door Ubisoft. Door alle hype en drukte rondom de film en de game, ging ik met grote verwachtingen het kamertje in op GamesCom bij de Ubisoft stand. Helaas kwam ik met een nogal teleurgesteld gevoel weer bij Ubi weg. Voordat de gameplay demonstratie werd gestart, kregen we eerst nog een heel verhaal over de film en game. Het deed me echt denken aan James Cameron's bij E3.

    Veel mensen die toen met volle verwachting op iets van de game aan het wachten waren, screenshots of zelfs een trailer...maar dit was niet bepaald het geval en het bleef vooral bij een groot verhaal van James Cameron. Gelukkig was dat dit keer niet het geval, al gauw werd de game gestart. Een spaceship werd rondgevlogen door een jungle, en er werden wat bergen kapot geschoten. Al gauw werd het spaceship aan de grond gezet en gingen we te voet verder. Je speelt de game vanuit een third-person perspectief, maar naar mijn mening is de camera op een nogal onhandige manier geplaatst.

    Vijanden kwamen al vrij gauw in beeld, en dit waren dan vooral Dinosaurus achtige wezens. Verder zul je in een soort mech-robot kunnen stappen, wat me erg aan Lost Planet(2) deed denken. Ook zal je de mogelijkheid hebben om als het blauwe wezen te spelen. De screenshots die tijdens E3 uitkwamen zagen er erg mooi uit, helaas zag het er tijdens deze gameplay demonstratie absoluut lang niet zo goed uit. Het zag er behoorlijk kartelig en rommelig uit. Ook de framerate liet veel te wensen over. Ik kreeg ook het idee dat andere mensen in de ruimte niet echt onder de indruk waren.

    Het is nog even wachten tot de film en game uitkomen, en het is dan ook te hopen dat er nog het een en ander gefixt zal worden. Want de game heeft verder absoluut potentie.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [GT]55153[/GT]
     
  11. Crackmond

    Crackmond Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    lol Same here.
    zou hij die link dan zelf niet door hebben gehad ??
     
  12. SysanApse

    SysanApse Guest

    Als deze avatar er idd eerder was dan de tekenfilm zou het geen probleem moeten zijn.
    Ligt gewoon aan de doelgroep.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Even gewiki'd

    Deze:

    De tekenfilm:

    Film was eerder. :cool:
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [GT]55252[/GT]
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Denk ook al een paar maanden: "Waarom een spel maken van zo'n beroerde tekenfilm?". Daardoor altijd te lui geweest om op de link te klikken. Ik kon James Cameron natuurlijk wel van zijn films zoals Terminator en Titanic, maar gaf er gewoon nooit aandacht aan. Van die paar beelden die ik gezien heb, lijkt het me wel een toffe film te worden. Voor het spel loop ik minder warm, maar bij Ubisoft is het project wel in goede handen.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Screenshots
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    PAX 09: Avatar Hands-On
    We open Pandora's box.

    September 7, 2009 - The appearance of Avatar on the show floor at PAX was not necessarily a surprise. Ubisoft is starting to really increase the visibility of the game. However, the sight of a controller dangling beneath one of the screens was unexpected. This project has been wrapped up tighter than a drum for so long it was a surprise to see Ubisoft just casually let it loose.

    The Avatar videogame does not take place during the timeframe of the movie. Instead, Ubi rewinds the clock to a series of events before the Avatar program you see in the movie trailer is put into full swing. You are a soldier in the service of the RDA (Resources Development Administration), a military-industrial outfit that does not seem to be entirely on the up-and-up. The fact that you are pushing into the peaceful homeworld of the Na'vi, called Pandora, to wrest control of a precious element already sets you up as the bad guy. Expect at some point for the script to be appropriately flipped, because not many people play a videogame to get to an unhappy ending. (Actually, if you want a spoiler, keep reading. You get to pick which faction you align with at some point in the game, Na'vi or RDA.)

    The demo begins with you piloting a lander called a Samson that looks like it shares more than a few strands of DNA with the Hunter-Killers of the Terminator universe. You must reach a landing zone on Pandora, but the skies are thick with both lush vegetation and floating rocks. The Samson is armed with enough missiles to turn this paradise into a parking lot, so to access the LZ, let fly with a volley of missiles and clear a path through this otherworldly canyon. As scenery is reduced to rubble, you bank Effort Points, which are used as an in-game currency to load up with new gear and techniques.

    Once the Samson is safely parked in the LZ, you hop out and must rejoin your squadron. The team is already in the middle of a mission, but has been beset by some of the unfriendly wildlife, such as viper wolves. As you catch up to the team, you must blast through the wolves and a few other menaces, including bulbous pods that release poisons. Each successful kill (or harvest) results in EP. However, you must also collect cell samples from many of your fallen targets for RDA.

    [​IMG]
    Sadly, this scene was not in the PAX demo.

    This part of the demo plays out much like a regular third-person shooter with bits of Gears of War here and Lost Planet there, but no cover system. You sweep through the jungle, blasting almost anything that rustles the leaves near your team. If you you'd rather not wait for those telltale signs of an incoming viper wolf, you can switch to a flamethrower and just light up the jungle. The fire effects of the jungle burning around you are very impressive, especially when night falls over Pandora and the jungle turns into a Technicolor dream show thanks to the bioluminescence is every living thing. Your wanton destruction cast against the peaceful glow of creation is quite a contrast.

    After carving through several packs of viper wolves, the team finally stumbles upon something truly threatening: a hammerhead. This monstrous beast is one-part brontosaurus and one-part hammerhead shark. It's huge, fast, and entirely unhappy to see you. If the hammerhead clips you while charging, you are tossed aside like a ball of crumpled paper. Since it was impossible to die in the demo, the hammerhead's finally knees buckled under a hot volley of grenades and machinegun rounds. Victory is yours, but at the price of seeing a graceful creature sink to the ground.

    As mentioned, the game – as represented in this safe demo – feels cut from the same cloth as many other third-person shooters. You do not have any crazy superpowers, but your soldier feels like a tank with arms. Biceps bulge as you unload a fresh clip into a viper wolf. The collection stuff is actually surprising because while yes, you would expect these soldiers to be paid to gather up samples from the field, it just seems like such a traditional videogame mechanic. The fact that the film Avatar has been positioned as an entirely new experience makes the appearance of so many videogame conventions feel misplaced.

    However, this is just a first hands-on demo in an area of the game that has been cordoned off so as not to cause any embarrassing crashes and the difficulty has been tweaked so you do not see your soldier bleed out because you happened to miss a viper wolf while your ears are being blown out by entirely too much show floor noise. The demo also does not give any hint at the second half of the game, which is explained above in the little spoiler alert. But, while the demo does keep many cards close to its chest, it does not disappoint in appearance. Avatar looks like a very attractive game thanks in no small part to the inviting primordial scenery of Pandora. I'd love to play the game in 3D, which will be an option on specific televisions when the game releases later this year, just before the debut of the film.


    Klinkt gewoon goed. :thumbs:

    En dit is het beest wat ze moesten doden.
    [​IMG]


    Dit lijkt me ook een mooie sfeer met zich meebrengen:
     
  18. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de eer gehad om de sneak preview van de Avatar film te zien in 3D. Als het spel ook maar een klein beetje in de buurt komt van deze 20 minuten, dan wordt het een grandioze ervaring!! :D
     
  19. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat ze het kleurengedeelte van de preview mee hebben kunnen nemen naar het spel want als dat ook maar een klein beetje in de buurt daarvan komt dan komt er een prachtig spel aan.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik hoop dat ze 3D gaming ook gaan doorvoeren op 100HZ tv's! Pal is 50HZ en aangezien 2x50 100 is....
     

Deel Deze Pagina