1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Japanse cijfers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 6 apr 2003.

1. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Om eerlijk te zijn denk ik dat online gamen via een console op dit moment niet rendabel is, gezien de investeringen die gedaan moeten worden.

Microsoft heeft er wel voor gekozen om dit te doen aangezien dit de eerste stap is in een veel groter geheel waar ze mee bezig zijn. Op dit moment lijken de investeringen veel te groot om enkel als game netwerk te fungeren. Ik ben er van overtuigd dat Live de voorloper is van een wereldwijd Microsoft netwerk, dat als een soort intranet moet gaan fungeren voor meerdere Microsoft diensten, zoals digitale televisie, shoppen enz.

2. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk, en dan loop ik niet te dollen, dat de Xdoos aan een grote opmars bezig is en niet alleen in Europa maar ook in Azië want ik kan me niet voorstellen dat die Japanners dit niet wreed vinden. Ik persoonlijk vind dit hele Live gebeuren helemaal geweldig! Ik zweer je dat ik niet meer zo verslaafd ben geweest aan de Xbox als sinds Double dragon 1/2 en Super Mario Bros 3 op de Nintendo 8bit. Dit is misschien wel erger nu, alleen de marteling die ik moet doorgaan is ook niet fijn want ik ben zo druk dat ik maar iets van een uurtje per dag de tijd heb om te MotoGP-en :'-(

3. Thundertje

Thundertje Zwolle Bôppe

Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar het is ook nooit Nintendo's bedoeling geweest om met de Cube iets soortegelijks als Live! te lanceren.
    Ze vonden het niet nuttig/rendabel genoeg om online te gaan, misschien volgende keer beter.
    Mij boeit het eigenlijk helemaal niks of een console online gaat of niet. Console gaming is voor mij een geweldige singleplay ervaring of gezellig met wat vrienden bij elkaar gamen.

Mja lekker korte berichtjes waarvan je de achtergrond niet weet, ook nog eens getyped door mensen die er geen verstand van hebben. Zoals het altijd is met de 'volwassen' media.

Ten eerste: Nederland stelt geen ene fuck voor. Paar jaar worden hier evenveel consoles verkocht als in Japan per dag ongeveer. (Overdrijven maakt de zaak duidelijk ;))
    Ten tweede: Er zijn geen enkele cijfers bekend over de console verkoop in Nederland

4. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan ook gezegt worden over Japan... Japan stelt niets voor qua potentiele markt ten opzichte van Europa en Amerika (Overdrijven maakt de zaak duidelijk ;))

5. Thundertje

Thundertje Zwolle Bôppe

Leuk Bevonden:
    0
    De doelgroep is in Japan toch wel ietsje groter hé ;)
    Waar hier 1% van de bevolking gamed, gamed daar 99%.

Potentiele markt heb je geen flikker aan want anders kan'k ook wel over India en China gaan beginnen natuurlijk ;)

6. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    |:-
    ach je kunt het niet weten...lees je wel is ooit Nintendo nieuws?
    nou MP en Zelda zorgen namelijk wel voor een verkoop boost

7. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    voor iedereen opeens medelijden met nintendo heeft:

ze hebben nog steeds de GBA (sp).. vergeet pokémon niet, en FF Tactics zorgt ook voor een aanzienlijke verkoopboost van de GBA.. en Zelda ALTTP? gaat ook al als warme broodjes over de toonbank..

$Katching!$

8. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraart het je daar gelijk in, maar er wordt soms net gedaan of een console ten dode is opgeschreven op het moment dat hij minder in Japan verkoopt...

Vandaar dat ik het over potenie heb... het kan best dat de komende jaren zowel Amerika als Europa een stuk belangrijker zullen worden... al zul je dit nog niet merken in de huidige generatie consoles, zou dit wel doorslaggevend kunnen worden bij de volgende generate...

Wat betreft China, ik denk dat het nog wel wat meer tijd zal gaan kosten voordat deze markt echt groot zal gaan worden, vooral door de lage levensstandaart van 99% van de bevolking.

Hoe dan ook... Japan is zeker niet doorslaggevend ;)

9. Thundertje

Thundertje Zwolle Bôppe

Leuk Bevonden:
    0
    Niet door mij iig, Japan is een belangrijke markt maar dat zijn alle 3 de grote markten. Alle 3 even belangrijk, misschien Europa iets minder, op het moment.
    Maar goed...Time will tell....time will tell. :+

10. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat het niets zegt over het percentage gebruikers, maar ik wil toch even ter illustratie laten zien wat het aantal inwoners is van een aantal landen die de afzet markt vormen voor de drie consoles... ik heb ook China er bij gezet om het geheel even in perspectief te zetten.... al speelt China op dit moment nog geen belangrijke rol:

China 1.280,7
    USA 287,4
    Japan 127,4
    Duitsland 82,4
    UK 60,2
    Frankrijk 59,5
    Italië 58,1
    Spanje 41,3
    Canada 31,3
    Australië 19,7
    Nederland 16,1

Europa totaal 728

x 1 miljoen

Bron

11. alibi

alibi Guest

waar zjin die groeiende cijfers dan??:confused:

12. Thundertje

Thundertje Zwolle Bôppe

Leuk Bevonden:
    0
    Bijvoorbeeld
    Zijn nog wel meer berichten maar aangezien ik geen zoekmachine ben zoek je die maar mooi zelf op :)

Deel Deze Pagina