Japanse hardwaresales

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door meteorf25, 26 mei 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij verkoopt die PS2 alleen zo goed omdat er gewoon meer dan 10 miljoen mensen een PS2 hebben, en er zo'n 40.000 per week stuk gaan, zo hou je de verkopen hoog :)
    Dit is natuurlijk overdreven maar ik vind het wel erg vreemd dat 3 jaar aan een stuk door zoveel PS2 worden verkocht. dat moet toch ook een keer afnemen. Blijft gewoon een vreemd volk die japanners.

2. Koenjo89

Koenjo89 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    het is wel weer duidelijk dat de ps2 de xbox en gamecube overheerst.

3. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, het kan de Japanners waarschijnlijk ook niet schelen of er wel leuke games zijn op de Xbox, ze kijken er gewoon niet naar...
    Ik denk dat dit met xbox2 ook zal gebeuren... maar laten we hopen van niet natuurlijk ;)

4. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat gebeurt mij nu.
    Vind ik dit bericht:
    News: 9.55 Million GameCubes Sold
    May 29th 2003 23:36 by Ash

In a recent sales report it has been announced that Nintendo have sold 9.55 million GameCubes worldwide.
    The full sales figures can be found below in the image and a detailed report can also be found in the pdf file below.

These numbers agree with Sony's, who stated that Nintendo are second worldwide but contradict with Microsoft's who seems to think that they are second.

Source: Nintendo of Japan , Sales Age http://www.sales-age.com/images/2003.gif en cube-europe.com http://www.cube-europe.com/index.php

Oké dan heeft de xbox dankzij Japan de Gamecube nog niet verslagen, dat gebeurt mijn inziens dit jaar dan wel.

Laatst bewerkt: 30 mei 2003
  5. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik geloof er nog geen hout van.. de xbox heeft wereldwijd egt wel meer verkocht dan de ngc

6. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop ook dat het niet waar is, maar in Japan loopt de xbox flink achter, ws. sttaat de xbox wel op no. 2 als je alleen naar dde VS en europa kijkt.
    Het verbaasde mij ook enigzins, dus ik ben benieuwd wat MS er nu van gaat zeggen.
    Feit blijt dat er in Japan nog geen half miljoen xboxen zijn verkocht. Ben benieuwd hoeveel het er zijn in europa en de vs.
    Maar meer dan 9.5 miljoen lijkt mij onwaarschijnlijk.

7. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Het is tussen de xbox en de cube altijd al een nek-aan-nek-race geweest. Dus degene die tweede ligt, wie dat ook is, zal geen gigantische voorsprong hebben.

8. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Belangrijker dan het aantal verkochte consoles is eigenlijk het aantal verkochte games, want daar wordt tenminste winst op gemaakt, en dan denk ik toch dat de xbox op kop ligt, want er zijn volgens mij minder die-hards met een cube dan met een Xbox

9. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Wat ook meetelt is dat het voor microsoft minder zwaar aankomt dat ze tegenvallende cijfers hebben.
    Het is niet leuk nee, maar microsoft maakt nog altijd vollop winst met windows en dergelijke. De xbox is daar op het ogenblik een verliespost, maar microsoft als bedrijf maakt nog altijd winst.
    Als nintendo verlies op de kubessen gaat maken, maakt nintendo als bedrijf ook verlies.

10. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet geheel waar, met de game advance/sp verdient Nintendo een hele hoop, en ook Nintendo heeft een heleboel dochterbedrijven en een hoop merchandise.
    Wat denk je dat Nintendo verdiend heeft aan bv Pokemon poppetjes/films etc.

Toch is het voor de consument geen probleem wie tweede ligt, sterker nog consoles worden zeer goedkoop verkocht door deze concurrentie in de console markt. Wij, als consument, zijn de lachende derde ( of moet dat vierde zijn)

11. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is ook waar, de gameboy advance/sp maakt inderdaad vet winst. Maar wat ik wil zeggen is dat zowel sony als microsoft niet alleen verdient met hun consoles endergelijke, maar ook nog met andere dingen zoals tv's, radio's en gsm's (sony), en computerstuurprogramma's (microsoft).
    Ik denk trouwens niet dat de winst die nintendo op bijv. pokemon merchendise eventueel verlies van de cube omhoog kan trekken. Maar ja, ik ben geen econoom.

Laatst bewerkt: 30 mei 2003
  12. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    2 weken geleden stonden in de NRC en het dagblad vh Noorden berichten over nGC en XBox verkoop. Nintendo had toen 7.8 miljoen en Xbox 9.3 miljoen ofzo.....

13. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    mensen maken zich te druk om japan. waarom houden jullie niet gewoon bezig met welke nieuwe games er uit gaan komen

14. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien is die info niet betrouwbaar en is de bron misschien wel een PS2 fanboy en een anti-xbox want niemand kan mij doen geloven dat de PSone beter verkoopt dan een splinternieuwe Xbox megaconsole:{

15. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Dit zijn volgens mij betrouwbare cijfers hoor. Die japaners zijn gewoon helemaal weg van sony, en de grote hoeveelheid japanse games die ervoor uitkomt, en dus kopen voor hun kindjes als eerste console een mooie PSone.

16. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou hier zijn de laatste weekcijfers voor de week eindigend op 25/5:

1) PlayStation 2: 54,789
    2) Game Boy Advance SP: 36,988
    3.)Game Boy Advance: 9,556
    4) GameCube: 4,527
    5) PSOne: 1,315
    6) Xbox: 849
    7) Wonder Swan Color: 484
    8.) Game Boy Color: 80
    9) Wonder Swan Crystal: 75

Het blijven in Japan rustige weken.

De volgende is met totalen in 2003 erbij:

Console Hardware Sales Chart
    From: May 19 - May 25, 2003

System Sales this week Total Sales in 2003
    PlayStation 2 54,700 1,305,500
    GameBoy Advance SP 36,900 1,047,400
    GameBoy Advance 9,500 875,600
    GameCube 4,500 278,800
    PSone 1,300 41,600
    Xbox 840 56,300
    WonderSwan Crystal 480 22,500
    GameBoy Color 80 12,300
    WonderSwan Color 75 12,200

Laatst bewerkt: 1 jun 2003
  17. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wel, Japan lijkt mij geen groeimartk. Toch denk ik dat panzerdragoon... zelfs voor die Jappen een toppie spel is!

18. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb het al vaker gezegd: 'Japan blijft een chauvinistisch volk, als het niet uit Japan komt, krijgt het er geen voet aan de grond'.

19. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    ze zouden de xbox daar onder de naam van een Japans dochterbedrijf van m$ moeten verkopen

Gegarandeerd verdubbeld de verkoop...

20. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn er nu te laat mee, maar het onder een andere naam verkopen, zou destijds inderdaad geen slecht idee geweest zijn.
    Xbox is ook geen woord wat de gemiddelde japanner lekker in de mond ligt.

Maar mij hoor je nu weer even niet meer, overmorgen zal ik de laatste hardwarecijfers hier weer melden.

Laatst bewerkt: 6 jun 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina