Donkey Kong (game&watch), zo'n handcomputertje met twee schermpjes, ver voor de gameboy. Je moest naar boven klimmen om de vier sloten waarmee Pa vastzat los te maken. Elke keer weer hetzelfde truukje, totdat de happers die je moest ontwijken te snel gingen, en je ze niet meer kon ontwijken. Heb samen met m'n moeder (echt waar) uren op de bank gezeten om het spel 'klokje rond' te spelen. Het was zo'n opklapbaar, bruin dingetje. Lijkt een beetje op de nieuwe DS van Nintendo. Als iemand nog zo'n Donkey Kong spelletje heeft liggen, hou ik me trouwens aanbevolen. Ik zou er een hand voor over hebben om dat weer eens een keer te spelen.
Dat was op een Atari 2600 een oorlogsspelletje met (ahhumm) straaljagers en tankjes(die 3 pixels bij elkaar). Ik weet niet meer hoe het heet, was in ieder geval een leuke multiplayer game, elkaar een beetje afknallen. Nog leuker was dat als je rechts het scherm uitvloog of reed je doodleuk aan de andere kant van het scherm weer tevoorschijn kwam(goed voor de strategie)
spelletjes als Space invaders, Pole Position, en dat soort ongein Toendertijd nog bij vrienden op de NES gspeeld...Mario NATUURLIJK...Maar 1e spel waar k echt verslaafd aan raakte was Civilisation 1(en das een heeeeeel stuk later volgens mij...) Die goede oude tijden he..(en dit verhaal voor iemand die pas 20 is...was r gwoon al vroeg bij..)
Een aantal nes spellen: duck hunt Mario bros 2 en een voetbal spel, wk 90 dacht ik, echt super cool toen . Een beetje arcade dat wel, je kon namelijk van de middenlijn met een omhaal scoren, iemand de naam toevallig? Niet echt eerste game, maar eerste contact met games.
De allereerste game wat ik speelde is sonic op de sega! Wij waren altijd gastgezin voor jongeren met problemen en toen kwam een keer een jongen die altijd zijn sega meenam, elke morgen er vroeg uit om te spelen. Mijn eerste game voor mijn eigen pc was euhm...... commander keen of age of empires 1! greetz wooly
Mijn allereerste game was op een oude pc en het spel wat ik speelde was police quest!!! wie kent dat nog?