Damn, ik leg precies uit hoe het zit in mijn vorige post.... kwestie van lezen... //Edit: In tegenstelling tot wat Ivox zegt moet Safe Mode uitstaan... een mailtje naar je webhost en ze zetten het in de meeste gevallen voor je uit.
Ik wist ondertussen ook al dat safe mode bij mij aanstond en dat dat de oorzaak was :{ Mijn vraag was alleen hoe je Safe Mode uit kan zetten en dat antwoord heb ik nu ook
Net gevonden, een patch voor safe mode: Als safe mode niet uit te zetten valt bij jouw webhost is dat misschien een oplossing.
Ik heb laatst bij een vriend Mambo geïnstalleerd op een server met safe_mode on, en dat gaf dezelfde problemen met het installeren van modules en componenten. Nadat safe mode uitgezet was werkte het wel. Ik weet ook zeker dat aangeraden wordt om safe mode uit te zetten, die melding verschijnt bij de installatie van Mambo.
Ik heb iig nergens last van terwijl hij aanstaat. Maar als de problemen verhelpt is het natuurlijk goed.
Ik doe de opleiding ICT Media Design. En daar krijgen we les in PHP en Flash. Deze week begonnen met de opleiding, morgen eerste les ICT. Dus ben benieuwd! Hoop dat ik PHP ook vrij snel onder de knie krijg..
Het is natuurlijk leuk dat je een ICT opleiding volgt en dat je PHP gaat leren maar hou het puur bij mambo in dit topic plz.
Misschien is het leuk om hier je eigen zelf gemaakte Mambo CMS website neer te zetten. Andere mamboers kunnen er dan van leren of tips/hints te geven of je mening van de gebruikte template, CSS stylesheet. Ik zal maar aftrappen: http://www.vermaesen.net
Dat zou nogal veel op spam lijken vrees ik.... Maargoed, over jouw site: hij is niet echt Firefox-vriendelijk. Het menu ziet er prima uit in Internet Explorer, maar in Firefox is het een ramp: Daarnaast krijg ik een javascript error: Code: Fout: missing ; before statement Broncode: window.defaultStatus=Design by vermaesen.net'; Waarschijnlijk mist er een ' voor Design. Om eerlijk te zijn vind ik het een nogal rechttoe-rechtaan design. Vooral de achtergrond en de header zijn niet echt spannend. Wat mijn site betreft: ik heb nog steeds een aangepaste versie van de Solarflare template. Ik wil nog wel een keer een eigen template maken maar heb me daar nog niet zo in verdiept. Momenteel vind ik het prima zo en ik heb nog genoeg andere projecten dus ik kom er toch niet aan toe. Toch is het wel handig om zelf je mambo template te kunnen maken. Weet iemand een goede tutorial hiervoor?
Mijn site is ... zo als bijna iedereen weet: www.fardo.nl (nog lang niet alles proef ... maar genoeg hits op een dag )
Jij hebt de start post ook nog niet doorgelezen wel "Er rouleren een flink aantal helemaal niet onaardige templates (zie links sectie) en je kan ook zelf aan de slag. Een Dreamweaver met plugin tutorial vind je hier. Die-hards die vanaf scratch werken doen het met deze tekst." Bedankt voor je commentaar. Ik weet natuurlijk ook dat ieder zijn eigen smaak heeft en daar heb ik vrede mee. Het design van deze template en kleurstelling spreekt mij zelf heel erg aan. Dit omdat ik hou van een rustige website met een leuke kleurstelling. Om terug te komen op die van jou. Die van jou is mijn inziens ook erg standaard. Het enige wat je gedaan hebt is de banner en background. De CSS is nagenoeg hetzelfde gebleven. Niet dat, dat niet leuk kan zijn want het ziet er aardig uit maar niet mijn smaak. Om iets unieks te krijgen is het tijd om die tutorial te volgen.
Hehehe ik gebruik mambo slechts om te kunnen bloggen ... daarnaast gooi ik er een aantal modules in ... Welke galerij gebruik je ivox?
Mooi istie he http://www.minigal.dk/ het is freeware Er zijn een heleboel galerij templates/skins te downloaden De backend is niet echt gebruiksvriendelijke (uploaden via ftp gaat niet, moet via backend) maar de frontend daarentegen geeft automatisch de Exif waarde van de foto's aan. EDIT: het support forum wat ze gebruiken is ook erg goed. Er wordt goede support gegeven als je vragen hebt. Kortom goede support, goed programma en het is nog gratis ook!
Ik zou de banner (die nu zwart is met wat plaatjes) als achtergrond kleur dezelfde kleur geven als de zijkant (grijs is die) dat sluit denk ik wat beter op elkaar aan. Misschien nog een merkje/figuur maken in de banner? Die zoom gallery is maar een brak stukje software he
Hehehehe .. Jeb ik ben nog geen goede banner knutselaar ... maar ach ... daar ga ik wel aan werken. Zoom is voor Mambo de beste galerij... ook voor uploaden .. mijn vrienden snappen teminste hoe dat werkt .. maar jou galerij ziet er stoer uit ... Ach met Flickr overleef ik het ook nog wel ... Dus het eerste wat ik ga doen is aan mijn banner werken