*verwelkomt zichzelf in het Mambo/Joomla-topic! \o/ Ik ben een weekje ofzo geleden begonnen met het installeren van Joomla, en later Mambo, zonder van dit topic af te weten. Ik zit met een probleempje, misschien kan één van jullie me helpen: Ik wil een site opzetten die niet waanzinnig mooi of origineel hoeft te zijn, maar ik wil er wel per se een calender functie op hebben. Zowel voor Mambo als Joomla zijn hier components voor. Nu de catch: de universiteit (daar komt de site te staan) heeft safe mode aan staan. De safe mode-patch voor Mambo die DW postte werkt niet (met deze component?). Ik wil met liefde de Joomla component handmatig installeren, als ik maar wist hoe dat moest! Ik vind het best om een oudere versie van Mambo te draaien, als daar wél een werkende safe mode-patch voor is. Wie helpt me hieruit?
Is er geen mogelijkheid om de safe mode voor jouw domein bij de UT uit te (laten) zetten? Bij normale hostingproviders is een mailtje meestal genoeg, maar ik kan me voorstellen dat een universiteit iets voorzichtiger is. Je zou het echter kunnen proberen. Safe mode zuigt namelijk apenballen
Wie weet hoe je de layout verandert van je content? Dus ik wil onder andere de datum achter de titel hebben staan en daar onder op een nieuwe regel de auteur.. Met hoe het nu staat vind ik het nogal een verwarrend en overzichtelijk. Het ziet er dus gewoon niet uit. Ik heb begrepen dat je met de css moet messen, in components com_content oid en dan .html.php enz. Wie kan mij verder helpen?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de achtergrond die ik heb niet word getoont bij het typen van artikels in de editor? Dit is voor mij erg vervelend namelijk. En ik denk eraan een donkerere achtergrond te nemen. /edit: Simpel, geef bij parameters aan dat je de css niet wilt gebruiken voor je editor in mambots Het enige nadeel is dat je ook geen stijlen meer kan gebruiken dus.
Dit is wat ik heb bereikt met joomla: A n l a t G ö n l ü m .com Sinds gister dus ook een domein. Btw, als iemand vind dat dit spam is.. Think again
*kuch, alsof mambo en content wat met elkaar te maken hebben content kan ook gewoon in html / en hiervoor zei ik o.a. think again voor de mensen die dit als spam zouden beschouwen
Goed dat je het nog ff meldt. Had het zelf niet door. Like.. ik geef er nog een (in de richting van) een uitleg ook nog. Had toch wat kritiek of echte meningen willen horen. :{
Btw, (met een edit heeft mijn vraag een kans van 0.0% op antwoord) Hoe komt het dat mijn kolommen (dus op mijn eigen site)toch vervormen en zich aanpassen aan het inhoud terwijl ze gewoon absolute waardes hebben staan in de index.php?
Zo... ik ben echt van alles aan het doen met joomla.. hardcoden.. extra component dit installeren, extra component dat, extra module daar, community builder, Cd_submit, wat niet eigenlijk? En van alles natuurlijk op elkaar afstemmen, vertaal files een beetje aanpassen etc. Echt volop mee bezig, en content word ook redelijk vaak toegevoegd. Ben er helemaal moe van.. mogelijkheden echt eindeloos.