Jou RPG top 5!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door XboxRulez4ever!, 8 jun 2004.

1. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    1 Baldurs gate saga
    2 Icewind dale 2 (deel 2 was echt VEEL beter dan 1)
    3 morrowind
    4 KOTOR (voornamelijk zo laag omdat het niet echt een uitdaging was)
    5: BG: DA, geen true RPG, maar coop erg veel plezier aan beleefd.

BTW glimaxter, 2 dingen
    450 uur is overdreven, op die manier zit in morrowind nog VEEL MEER gameplay...
    2: die BG1 pic bovenaan, in die van de mac versie of zo? zo ziet et er bij mij niet uit iig, crappy 640x480 (but i still love it :D )

Laatst bewerkt: 9 jun 2004
  2. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    maar ff een vraag, Scies of Arcadia, die is hier ook al genoemd.. is het nou egt zon goede rpg ik zag hem vanmidDAG NAMELIJK NOG LIGEN?..

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee valt reuze mee. Als je een goede RPG op de Cube wilt hebben wacht dan op Tales of Symphonia.

4. Black-Hole

Black-Hole Zwart gat

Leuk Bevonden:
    0
    1. Baldurs Gate reeks, gewoon DE rpg, zo veel tijd aan besteed.
    2. Planscape Torment, zo'n prachtig verhaal, ook iedereen moet deze rpg eens gespeeld hebben
    3. StarWars KOTOR, nog niet uitgespeeld aar nu al een dijk van een rpg
    4. Neverwinter Nights, alle mogelijkheden die dit spel biedt, niet normaal meer.
    5. Diviny Divinety, niet een pure rpg maar wel heerlijke verslavende gameplay

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Kijk, met jou kan ik praten.
    Topgame van Black Isle. :cool:

6. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    1) Morrowind: Enorme variatie binnen het spel, niet uit te spelen

2) Pokémon 2nd Series (Gold/Silver/Crystal): Hier heb ik me echt extreem lang mee vermaakt, zowel op vakantie als thuis. Wanneer ik maar de gelegenheid had om te spelen, speelde ik het

:cool: Pokémon 1st Series (Red/Blue/Yellow): Een enorm orgineel idee en ik heb er enorm lang over gedaan om alle 151 pokemon te verzamelen.

4) Pirates of the carribean: Ook leuk, een rpg in de Carribean, waar je allemaal verschillende eilanden van verschillende naties hebt.

5) Baldur's Gate: Dark Alliance/KotOR/PSO: Baldur's gate heb ik amper gespeeld, maar is niet echt een RPG. Beide SW-rpg's heb ik nog niet gespeeld, maar heb ik wel interesse in. Ik heb geen Live, dus PSO is geen optie. KotOR lijkt me wel leip.

7. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    1) 450 uur is niet overdreven. Om alles van het spel uit te spelen (dus ook alle sidequests), met alle soorten karakters etc, zal het je 450 uur kosten. Zo zal je wanneer je Jaheira in je team hebt, andere extra questen krijgen, dan wanneer je Yoshimo of Edwin in je team hebt. Er zijn tal van NPC's die je opdrachten kunnen geven en dan kan je het spel ook nog is spelen in heel veel verschillende klassen, rassen en allignments. Voor mij zitten die 450 uur er zeker weten op... Dat is nog eens waar voor je geld! ;)

2) De BG1 pic is denk ik v/d mac versie idd. Bij mij ziet het er ook anders uit.

Er is trouwens nieuws over een mogelijk BG 3. *)

8. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    hmmmz die quest met dat pratende zwaard die vond ik wel ogaf in BG2 shadows of amn( helemaal vergeten in mijn top 5:eek:).. dat zwaard heel de tijd krijsen:p.. ik begin weer zin te krijgen in BG

9. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb der niet zoveel gespeeld, maar hier is mijn lijstje:

5. Heb ik nie, want voorzover ik me kan herrinneren heb ik maar 5 RPG's gespeeld, en ik vind niet dat Icewind Dale II een plek verdiend in die top 5. Als ik hem niet had gewonnen bij een prijsvraag had ik em niet eens geinstalleerd. (PM me als je em wil kopen, hij is origineel en ik vraag er bijna niks voor, dus bied maar)

4. Golden Sun 1 & 2. Leuk verhaal, goede graphics en meetenemen op vakantie. Leuke game dus.

3. Pokemon Gold/Silver. Pokemon is gewoon de vetste RPG die er is, maar het probleem van gold/silver is dat ik niet alle pokemons uit de serie kende en dat is minder leuk dan wanneer je ze wel kent....

2. Starwars KotOR, Vooral de starwars sfeer sprak mij erg aan. En de 2 eindes is ook erg vet.

1. Pokemon Red/Blue. zie nr 3 alleen dan MET bekende pokemon

10. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    5. Pirates in de Caribbean... sprak me aan door het piratensfeertje. Is leuke RPG alleen de besturing valt vies tegen

4. Pokemon Sapphire... Dacht altijd dat het lijpe spelletjes waren die van pokemon. Hierdoor ben ik er anders over gaan denken

3. Phantasy Star Online I... tja... lweet eigenlijk niet waarom... gewoon leuke RPG

2. KotOR... Star Wars sfeertje sprak me aan en de wending en de eindes zijn gewoon goed

1. Lufia: Rise of the Sinistrals

Mijn allereerste RPG. Geweldige gameplay en verhaallijn. Keer op keer kan ik hem opnieuw spelen en zelfs nu, denk 7 jaar na aankoop kan ik hem opnieuw spelen... echt de beste RPG die ik ooit gespeeld heb

11. wiepie

wiepie Guest

1: Morrowind: Super veel en lang speelplezier, en zeer strakke wapens en zooi
    2: Kotor: Geweldige Game met mooie graphics, replay zuigt maar een keer is echt wel vet, vooral het verhaal
    3: Diablo 2. raar dat deze nog niet genoemd was. Singleplayer was okay maar online was hij echt zo vet
    4: Baldurs Gate: vooral door de coop op de xbox.
    5: Pokemon Gold/Silver: Heel veel op een emulater gespeeld, vond het altijd wel grappig.

12. Sora

Sora Spicy

Leuk Bevonden:
    2
    /Mod Graveheart
    Nee, we gaan niet offtopic.

* boost

Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2004
  13. Black-Hole

Black-Hole Zwart gat

Leuk Bevonden:
    0
    Diablo 2 zal door velen niet als een rpg gezien worden, vandaar dat ik hem ook niet in mijn lijstje heb gezet. Het is meer een hack&slash game met rpg-elementen dan een volwaardige rpg.

14. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb hem zelf, en het is een goede rpg. Komt af en toe een klein beetje dertien in een dozijnerig over (alle standaard rpg elementen zitten er in) maar het spel presenteert dit alles op een dermate leuke manier dat je daar snel overheen kijkt. Als je hem ergens tweedehands of met korting kan krijgen is het eigenlijk een verplichte aanschaf.

15. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Mijn top 5 RPGs:

5. KOTOR: omdat ik een fan ben van de oude films van starwars en deze game de juiste sfeer heeft.

4. Zelda- Ocarina of Time : elke zelda game is wel de moeite waard, maar deze vind ik persoonlijk de beste uit de serie.

3. Chrono Cross: heeft veel weg van FF, alleen heb je hier echt veel characters waarmee je een party kunt maken. Dit zorgt wel voor de nodige side-quests en verschillende spreuken.

2. PSO episode 1+2: de enigste game die ik meer dan 800 uur gespeeld heb. Offline niet zo geweldig maar online zooooo verslavend.

1. Final Fantasy 7: twijfel tussen 6 en 7,maar vind 7 net iets beter. Voor mij dus de all-time favorite onder de RPGs

16. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    OP 6 :D (SOrry hij moest erbij)

FInal fantasy 9, heerlijk middeleeuwsgevoel en wat een doden vielen er toch in dit spel. Overal werden wezens afgeslacht door zinloos geweld (heerlijk vond ik dat) minpuntje: het echt opbouwen van je ventjes zoog alleen een beetje, was niet echt veel mee te doen.

Op 5

KOTOR, heerlijk jedi of sithlord zijn en je kon je ventje echt op verschillende manieren uitbreiden (alhoewel waren er maar een paar goede manieren, veel skills waren zinloos) minpuntje: te kort en je kon niet verder dan level 20

Op 4

Final fantasy X, supermooie grapichs, leuk verhaaltje en heerlijk lang speelplezier, duurt lang voordat je hem hebt uitgespeeld en rikku. minpuntje: rikku was veel te slap. daarom speelde je niet snel met er/

Op 3

Final fantasy 7, super goed verhaal, leuke moves een zekere lang speelplezier Sephirtoth rules. minpuntje: duurde te lang om alles te masteren om ruby en emerald daap te verslaan. (teveel van hetzelfde duurde het)

Op 2

Final fantasy 8, heerlijk, het schoolse karakter in het begin, eindexamen doen, fantastische limitbreak van sqaull (lionhart _O_ ) en fantastisch met die droomwereld, laguna dus ook cool. enige min puntje: Irvine |:-

Op 1

Diablo, Lord of Destruction, wel online in ieder geval. heerlijk het spel, ik denk dat iedereen die het echt heeft gespeeld weet waaarom ik dat zeg. minpuntje: al die dapen op battlenet.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ooit gehoord van : Cait Sith's Instant Death Combination ? _0/

18. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Met rpg-elementen?Ik bedoel je slacht monsters, je krijgt exp je krijgt items, je moet quest vervullen voor beloningen.Je moet skills upgraden enzovoort bedoel, welk deel hieraan hoort niet thuis in een rog? :)

Maar mijn top 5:

1>Diablo II(Neem de uitbreiding er ook gelijk bij)Lord of Destruction:
    http://www.blizzard.com/diablo2/demo.shtml <-- probeer de demo eens
    Online is het veel beter als de single player, alleen het nadeel is natuurlijk hackers, maar ikzelf noem het liever een MMORPG dan een Hack&Slash game.
    Diablo2 is gewoon goed gebalanced en je blijft nieuwe dingens ontdekken die je blijven boeien.(Gedicht uit mijn Sig is ook van Diablo2)

2>Final Fantasy 8:
    Vele vonden deze de slechste uit de serie maar ik vind hem een underdog, dus geweldig.Hij doet mischien volgens andere onder voor de andere Final Fantasy games, maar op zichzelf staand vind ik hem toch nog een echte topper.

3>Diablo1
    Voor een demo http://www.blizzard.com/diablo/, en kies dan PcDemo
    Zoveel simpeler als diablo2 maar heeft me toch 2 jaar geboeit terwijl ik elk item heb gehad, websites erover heb gemaakt enzovoort.Door de simpelheid van de skills die je char had, kwam het meer op eigen bekwaamheden uit.Vergelijken bij d2 waar het veel meer aan je items ligt.

4>Final Fantasy 9
    Ben gewoon eenmaal Final Fantasy gek, bijvoorbeeld niet alleen het geweldige verhaal of graphics boeien me.Natuurlijk ook de gameplay, maar bijvoorbeeld ook de mini games zoals de card games in final fantasy.Dat vind ik al een kleine game op zichzelf.En de FMV's blijven onovertroffen..

5>Pokémon RPG
    [​IMG]Kinderachtig volgens vele, maar de game op zichzelf is wel cool.Ookal zou je de tekenfilm niet kennen.Het verzamelen en trainen van deze beesjes heeft me veel tijd gekost, maar ik vond de tijd goed besteed(en nog steeds :) )

19. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, iedereen die het Pokémon spel niet kent vind het kinderachtig, maar er is geen kind die echt ver kan komen in de pokémon-rpg's.

20. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    is toch met kans? en de kans dat je hem krijgt? 1 op 100 ofzo of eerder 1 op 1000. ik wou trouwens ook de beestjes zelf verslaan door kracht en niet door geluk ofzo. nu zijn me ventjes wel oppermachtig met alles gemasterd, beste armor enz.

Deel Deze Pagina