Jou RPG top 5!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door XboxRulez4ever!, 8 jun 2004.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik had het over de challenge dat je maar met 1 character mag spelen en die mag alleen zijn armor en weapon gebruiken en geen materia. Hoe wil je de Ruby en Emerald Waepon dan verslaan ?

BTW de kans om de combinatie te krijgen is redelijk groot hoor. Gewoon op blokje blijven drukken dan lopen de rollen wat trager.

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ha, leuk! Mijn favo gametype!
    Om te beginnen moet ik wel ff kwijt dat veel spellen door velen als cRPG betiteld worden terwijl ze daar, imho, niet echt bij thuis horen.
    Een rpg is meer dan veel hakken en je char/party opwaarderen.
    Een echt / goede cRPG kenmerky zich ook door de sterke verhaallijn, de interactie met de wereld en NPC's, non-lineariteit, consequenties verbonden aan je handelen, etc.

De pure H&S games vallen imho dan ook niet onder de cRPG's, alhoewel ze natuurlijk wel overeenkomensten hebben. Daarom staat Diablo II: LoD ook niet in mijn top 5, terwijl deze WEL in mijn top 5 fav GAME aller tijden staat :D

Goed, de top 5:

5. Planescape Torment
    De BG-engine games heeft een aantal prachtige games opgeleverd, waarvan PST toch verreweg de beste is. Het meest uit het oogspringende element van PST is zonder twijfel de ijzersterke verhaallijn en hoe deze zicht ontwikkelt.
    Bovendien speelt in PST combat een veel minder prominente rol dan in vele andere cRPG's en experience behaal je door je handelen, je interactie met de wereld en NPC's. Tel daarbij de meest hilarische en tevens bij tijden meest irritante partymember allertijden (de skull) en je hebt een topgame die zich kan meten met de betere engelse romans!

4. System Shock
    Een fastastisch spannende cRPG in een Cyberpunk jasje gestoken in een voor die tijd innovatieve 3d engine, waarbij je zelfs kon 'leanen'. Het verhaal wordt langzaam duidelijk door de vele audiologs en gedurende het spel is de spanning te snijden. Het thema was zijn tijd vooruit, gezien de confrontaties in cyberspace, ruim voordat internet een echt begrip werd.
    Het later uitgebrachte SS deel Ii is minstens zo spannend, maar imho toch net ietsjes minder dan het eerste deel.

3. Gothic II
    Al hoewel het eiland waar de game zich afspeelt qua puur oppervlakte niet kan meten aan games als Morrowind, Arena, UW, en noem maar op, is het wel de meest overtuigende wereld die ik ooit heb gespeeld. Je hebt vrijwel volledige vrijheid om het eiland te verkennen met zijn dichtbegroeide bossen, prachtige heuvels en dalen. Alle belangrijke cRPg kenmerken zitten erin en de game ademt sfeer. Ik zit nog steeds met smart te wachten op de Engelstalige versie van de uitbreiding die reeds in Duitsland is verschenen

2. De Elder Scrolls: Arena
    Howel latere delen op bepaalde punten dit eerste deel op een aantal zaken
    verbeterden, hebben zij voor mij nooit meer hetzelfde epische gevoel kunnen oproepen als Arena destijds. Het spel is immens groot, de dungeons werden random gegenereerd, de muziek was prachtig sfeervol, battlesysteem gaf voldoening, enorme vrijheid, volledig non-linear en een aardige 3d engine.
    Zeker een cRPg die je gespeeld moet hebben

1. Ultima underworld II
    Tsja, wie dit spel niet heeft gespeeld heeft imho de belangrijkste mijlpaal
    in cRPG historie gemist. Een voor die tijd ('9:cool: ongeevenaarde volledige 3d-engine (in een window) waarin je volledig kon rondkijken, springen, zwemmen, noem maar op. De dungeons waren prachtig vormgegeven, met enorme hoogte verschillen, meren, stromend water, ijsvlaktes waarover je uitgleed, etc. Het was een pracht episch en non-linear verhaal, waarbij je acht werelden aandoet. Combat was intens en het magiesyteem met runes wordt nog steeds door vele games gekopieerd. De game bevatte een prachtige automap functie waarop je naar believen aantekeningen kon maken, wat ook hard nodig was. Sterker nog, ik had een schriftje speciaal voor dit spel om van alles en nog wat te noteren. Het is niet alleen de beste cRPG ooit, het is simpel weg het beste spel wat ik ooit heb gespeeld!

Sja, en een top 5 betekent dat vele games niet genoemd worden. Toch wil ik de volgende games wel een eervolle vermelding geven:
    Deus Ex (deel I),Ultima VII (+ expansions),Ultima Underworld I,System Shock II, Baldur's Gate, The Bard's Tale, Crusaders of the Dark Savant, etc.

3. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    efffe kijken. emerald die onder water gewoon alles gemasterd (3 x (dus master summon, master magic en master yellow voor je drie ventjes) dus iedereen kan elke summon ongelimiteerd gebruiken en alle magic en shit (daarom duurt het zo lang om dat allemaal te masteren) zorg dat je ook het underwater materia heb (20 minuten time limit gaat weg) en zorg dat je bij elk ventje de final attack -revive combinatie heb. dan val je hem gewoon aan met w-summon - knightsof the round combinatie en die blijf je dan lekker mimicen met je anderen (of je laat ze ze zelf casten aangezien ze alle drie KOTR kunnen casten door door hun master magic. emerald is dan zo dood ( niet zo maar welsnel)

ruby weopon. zorg dat je cloud als enige levend heb, of je sterkste ventje, zodra domme beest in de grond slaat met ze poten cast je met quadra magic hades (krijgt hem 4 keer dan dus voor de prijs van 1) (beest en poten zijn verlamd) en daarna cast je kotr een of twee keer. hierna weer 4 keer hades en en kotr en het beest sterft. natuurlijk kan je ook 1 keer hades casten en in sommige gevallen zelfs twee keer kotr. zolang het beest nog niet beweegt counterd hij ook niet met ultima.

sorry voor de offtopic O-)

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, zullen we hier verder gaan over Final Fantasy 7? :cool:

5. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    kan :d

was eventjes een wijs lesje voor die persoon sorry :d

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Mij een wijs lesje geven over FF7 ? LOL ik speel FF& uit met 1 character met zijn 1e wapen en armor en zonder materia te gebruiken. Ik denk niet dat ik les nodig heb.

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Offtopic: mooi, gaan jullie dan nu weer verder blaten in het ff topic en niet hier... zenks! _0/

8. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn reeks; ik ben blij dat ik nu een reeks kan maken. Mijn top zoveel stond al een tijdje terug op xbw. Maar ja, ik houd nou eenmaal heel erg veel van rpg's. (Oude rpg's ontbreken, omdat ik die nog nooit heb gespeeld.)

Op nummer 5:

Toch wel KotoR. Want de replay zuigt enorm veel. Er zit geen unlockable stuff in, dat zo jammer is... De graphics van het spel zijn wel erg goed. Toch hoort de game in mijn top 5, omdat er veel afwisseling in zat. Dit is gewoon erg leuk om mee te maken. De verhaallijn vond ik leuk bedacht. En natuurlijk zijn de dark- en lightside erg leuke invloeden in de game. Ook omdat ik de jedi-saga best wel vet vind. (-> Ik houd van rpg's met zwaarden etc.)

Op nummer 4:

Pokemon red en crystal; Ik vond ze vroeger zo leuk om te spelen. Ik was toen (helaas) écht verslaafd. Nu niet meer gelukkig. Zoveel mogelijkheden om uit partymembers te kiezen. Je kon je party samenstellen uit iets van 75 verschillende pokemon, die dan later weer gaan evolueren. Ook een uitgebreid verhaal. Dieren met aardig veel aanvallen. En je kon ze trainen tot over de levl 100.

Op nummer 3:

Golden Sun: Ik heb het spel echt met plezier gespeeld. Echt mooie graphics op de gameboy adv. Een leuk verhaal en lang verhaal. Hele goede sfeer met echt goed geluid voor op de gb adv. Djinns vangen was erg leuk. Godpowers waren erg vet en grafisch erg mooi. Je kon uit heel veel classes kiezen. Van white mage tot Ninja en samurai.
    Veel keuze uit wapens. En er bestaat een beste wapen: de Gaia Blade. Dat vind ik ook wel vet van spellen.

Op Nummer 2:

Baldurs Gate reeks. Gewoon erg goed. Goede verhalen. Leuke sfeer. Veel quests:
    Erg leuk om er mee bezig te zijn.

En nu mijn favoriet.... Op nummer 1:

Diablo 2 Met Lord of Destruction expansion. Ja dit is mijn beste game. Heel goed verhaal, onderbouwd met de beste filmpjes die ik toen ooit gezien had. De keuze welke char je kon was heel divers en uitgebreid, net als bij baldurs gate. Maar het systeem van het spel vin ik zo geweldig. Het gebied waarin je loopt verandert telkens per new game. Je blijft maar dingen ontdekken: echt heel leuk. De skills zijn bij dit spel het best uitgewerkt. En het upgraden pusht je gewoon verder te spelen. Meesterlijk gewoon.
    Online is het helemaal vet. Maar daar hebben jullie bij de vorige threads al gelezen.
    Een leuke ding is de secret cow levl. DE mogelijkheid om je char te rushen en boosten tot een hoog levl.

Ok. dit was mijn lijst. Tip: Probeer Diablo 2 uit.

9. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Bij diablo was de keuze beperkt tot welke character je koos, en welke vaardigheden je nam. In Baldurs gate 2 kies je eerst een class, vervolgens een subclass, daarna je allignment om als laatste te kiezen waarin je wilt uitblinken. Groot verschil dus. :)

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    1. Final Fantasy 9: heel goed verhaal, gave characters, gave filmpjes en hele gave omgevingen.
    2. Final Fantasy 10: waanzinnige graphics, stoere characters, waanzinnige filmjes, goed verhaal.
    3. Legend of Mana op de Snes: daar hoef ik niks over te zeggen.
    4. Star Ocean 2: redelijk goed verhaal, gave characters, gave filmpjes en hele gave omgevingen.
    5. Golden Sun: heel goed verhaal, gave characters, heeft veel weg van Legend of Mana.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Bedoel je Secret of Mana of Legend of Mana voor de PSX ?

Deel Deze Pagina