1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Journey

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 1 mrt 2012.

  1. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben er gister niet aan toegekomen en vanavond kan ik helaas ook niet. Denk dat ik 'm morgen dan eindelijk ga spelen!:D

    En wie coöp wil spelen, kan mij altijd toevoegen.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Kan niet. ;)
     
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Je krijgt automatisch een partner toegewezen, aangezien je alleen met één knop kan communiceren. Dat is gedeeltelijk ook de charme van het spel. Het gaat om de ervaring, daar moet je niet doorheen gaan praten.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Dit :)
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Tss, eikels! :mad:


    :+
     
  6. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Vanmiddag mijn eerste playtrough gehad en wat een ervaring. Absoluut één van de beste games van dit jaar (misschien wel goty). De beelden, muziek en sfeer zijn adembenemend en je zit er vanaf de beginscène in de woestijn midden in. De manier van communiceren is goed (met een enkele knop). En als je elkaar even kwijt bent, heb je elkaar ook zo weer gevonden. Het enige nadeel is dat er tijdens het spel twee keer iemand leavde, dus uiteindelijk met 3 personen gespeeld. Leek me toch het gaafst om van begin tot eind met dezelfde persoon te spelen.

    Ook de symboliek achter het hele verhaal is prachtig, je kunt er namelijk een geheel eigen draai en betekenis aangeven.

    Ik speelde op een gegeven moment ook met iemand die het volgens mij al vaak had gespeeld. Hij wist alles snel te vinden, terwijl ik lekker aan het exploren was. Het coöp element was wel echt goed, want je helpt elkaar en er ontstaat een soort band. Ga daar verder niet te veel op in, want dat moet je zelf ervaren.

    Binnenkort maar weer een journey van begin tot eind maken, want ik heb het idee dat ik nog veel heb gemist.
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Huh, is er dan co-op ofzo? Zag wel van die andere ventjes of wat die dingen ook zijn lopen in het tweede level. Niet verder aan toegekomen.
     
  8. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, er joint automatisch een willekeurig persoon bij je in de game en daar speel je dan coöp mee.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Je moet de game natuurlijk wel in 1 zit spelen, Fiasco. ;)

    En snIz, wat vond je van het moment vlakbij het einde waar
    je samen met je maatje de berg opklimt tijdens die sneeuwstorm en het opeens doodstil wordt en de sneeuw stopt, waarna de characters steeds moeizamer omhoog gaan? Dat was voor mij echt hét moment van de game. Eerst al die hevige stuff en muziek en toen opeens doodstil.
     
  10. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is idd echt een geniaal moment. In principe voel je het al aan komen, omdat het steeds moeizamer gaat. Toch had ik echt zoiets van 'wtf', toen we neervielen op die berg. Gelukkig ging het daarna verder. De sfeer, beelden en muziek in alle levels zijn gewoon fantastisch.
     
  11. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Wow, ik heb er even geen woorden voor. Het einde was zo...prachtig. Wat een spel, wat een ervaring. Geweldig.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    In mijn game dacht ik de hele tijd met dezelfde buddy te spelen, maar uiteindelijk bleken een stuk of vijf mensen mijn game gejoined te hebben tijdens de playthrough. Niks van gemerkt, ik dacht echt dat het dezelfde persoon was. Geniaal.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Gister ook Journey gespeeld

    onderweg 4 andere reizigers tegen gekomen. Alle superlatieven die je hoort over de game zijn wat mij betreft terecht. Het design is echt geweldig. Het lijkt zo simpel maar het is zo moeilijk om een game zo te maken dat het zich allemaal vanzelf wijst met minimale signposting.

    Geweldige muziek ook.

    Ik vond zelfs de 'stealth' secties geweldig, enkel en alleen omdat het zo sfeervol en mysterieus was.

    Absoluut de 12 euro waard, ook al duurt het maar anderhalf uur.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Modder is het hier helemaal mee eens. Beste game van 2012. :)
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    Dus. Deze game is best ok? :+
     
  16. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Ook mee eens. Beste game van 2012!

    Heb verder ook niet heel veel games uit 2012 gespeeld.
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Eindelijk Journey gespeeld en wat een prachtige ervaring _O_ Was op de een of andere manier bang dat ie tegen zou vallen waardoor ik echt een half jaar gewacht heb met spelen :+ Wou in de juiste mood zijn maar wist niet welke mood dat moest zijn dus uiteindelijk vandaag toch maar gewoon uit het niets begonnen en heb 100 procent genoten! Heb weinig toe te voegen verder op wat er hierboven al over de game is gezegd, simpelweg alle superlatieven zijn terecht imo! Coöp partner waar ik een tijd mee gespeeld heb ging vlak voor het einde ook allemaal hartjes in de sneeuw tekenen :p
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Het werd eens tijd. :mad:
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Euhm.. ook gespeeld maar vond em wel ok. Snap al de fuzz niet
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hartjes? Wat vet!

    Ik heb het spel net uitgespeeld. Want ik had hem nog via plus op de ps4. Wat een bijzondere game. Echt 1 van de meest bijzondere game-ervaringen ooit.
     
    Modder-Eter en Killamonkey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina