1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jouw kijk op Achievements

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Frangster, 27 jul 2007.

  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Precies achievements zijn er mede voor gemaakt om het spelduur van een spel te vergroten. Je hebt een spel, ik noem Flatout: Ultimate Carnage. Al racend krijg je verschillende achievements. Eenmaal de game uitgespeelt te hebben ga je kijken wat er nog te halen valt, en dus kijk je bij de achievement lijst. Ik vind het vooral leuk als je een achievement krijgt zonder dat je weet hoe die te behalen valt. Daarom kijk ik als ik een game haal, niet eerst naar de achievements zo van; ''Hmm, die achievement is makkelijk te halen, en die ook, en die ook!'' Als voorbeeld was ik gister avond Flatout aan het spelen online. Ik ging best goed en voor ik het wist kreeg ik een achievement dus na het potje even gekeken wat voor achievement dat was. Het was dus 5 cars wrecken zonder dood te gaan. En toen ik dat las dacht ik zo van hmm cool. Niet dat ik puur die race ga rijden voor die achievement. Ik wist nog geneens dat die achievement te behalen valt. En dan is het ook veel leuker als je een achievement haalt dan wanneer je hem haalt als je al weet wat je ervoor moet doen. Tuurlijk ga ik kijken naar de achievements hoe die te halen zijn maar dat doe ik pas nadat ik de game al heb uitgespeelt. Zo vind ik het veel fijner om achievements te halen dan zoals ik al zei, je er eerst helemaal voor gaat zitten en kijken welke er makkelijk te halen vallen en wat je er voor moet doen etc. Leuk topic Frangster! :b:
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik speel eigenlijk gewoon nog precies als de oude xbox. Alleen af en toe dan ga ik gewoon voor de achievements, bijvoorbeeld bij crackdown. Maar vaak heb ik daar snel geen zin meer in en ga ik gewoon voor de lol spelen. Mijn gamerzone is dan ook recreation.
     
  3. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Je achievements zijn voor mij gewoon een soort log boek van wat ik gedaan heb, en wanneer.

    Bijvoorbeeld met Earth defence force 2017 op hardest uitgespeeld dat is een mooi moment want het was super lastig, en nu heb ik daar een mooie beloning voor gehad die sommige anderen niet eens probeerden.

    Maar je moet niet voor de achievements spelen, maar voor het spel. King Kong vind ik een prachtige game en de ik deed het niet voor de achievements, stiekem vind ik het wel jammer dat sommige games ze zo makkelijk hebben omdat het dat geen uitdaging is.
     
  4. holyboy

    holyboy The one from above

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0

    Ben ik helemaal met je eens. Sommige spellen hebben veel te makkelijke 1000 punten. Ik vond king kong ook een leuk spel. maar idd die makkelijke 1000 punten vond ik ook wel jammer. Dan komen we weer terug o-p het stukje wat ik al eerder een paar keer heb gelezen. Als de achievements leuk/uitdagend/moeilijk zijn kan dat de houdbaarheid van een spel verlengen en de het plezier groter maken.

    Voor mij geld ook dat ik niet voor elk spel 1000 punten hoef. Ik heb ook pas 3 spellen op 1000 uitgespeeld (king kong, fifa rtwc en open season) van die eerste 2 vond ik ze veel te makkelijk en bij open season gewoon makkelijk.

    Wat we niet moeten vergeten is dat spellen als cars en open season in principe voor de flink wat jongere onder ons zijn. Ik ben zelf 26 en voor mij is het veeeel te makkelijk. Maar voor beginners en kinderen zijn dat goede spellen om gewent te raken aan de controls en de achievements.
     
  5. McWraith72

    McWraith72 Who dares wins!!!

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja sommige spellen zijn echt te makkelijk vooral de spellen van Ea sports zijn relatief makkelijk.

    En voor de uitdaging zouden ze mischien meer met secret achievements moeten werken.*)
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind eigenlijk Oblivion perfecte achievements hebben. Maar er hadden eigenlijk nog een paar achievements in moeten zitten van (een stuk of 3, 4) 'een x aantal side quests gedaan (niet van een guild)'.
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    vind het wel een uitdaging om alle achievments te halen, maar sommige duren gewoon te lang.
     
  8. vh91

    vh91 Active Member

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het wel redelijk eens met de eerste post.., ik ben zelf ook zo'n soort gevalletje.

    maar waarom moeite doen voor moeilijke achievements terwijl je zelf makkelijke achievements kan creeëren
    http://achievements.schrankmonster.de/
     
  9. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Je blijft wel langer door gaan doordat er achievements zijn. Zo speel je nu spellen wel uit en anders zou je hem laten liggen na een tijdje.

    Achievement boeien mij vrij weinig, vind het wel leuk om ze te halen maar het is niet een must ofso. Bij spellen waar ik vrij weinig mee heb is dat daar achievements bij zitten van 'speel 1000 matches o.i.d.' en dat die dan niet zitten in je eigen favoriete game. Zo heb ik al meer dan 3000 matches gereden in PGR3 en zijn er bijna 1000 als eerste gefinished. Dan zou het toch leuk zijn geweest als er een achievement was geweest voor die 1000 wins 8)
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik ben niet echt een Achievement Whore, maar het is wel altijd leuk als die pop-up verschijnt met Achievement Unlocked. Dat doet gewoon iets, heel maf is dat! :+
     
  11. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Leuk topic!

    Ik zelf ben een echte achievement verslaafde. De gamerscore maakt met niet uit. Ik wil gewoon elk spel die ik heb op 100% hebben staan. Eigenlijk krijg ik alleen dan het gevoel dat ik het ook écht hélemaal heb uitgespeeld. Achievements zoals:

    [​IMG]

    Of iets als Seriously... vind ik zelf helemaal gewelig. Ik wil ze toch wel halen hoelang het ook gaat duren. Ik heb daarom ook wat moeilijkere achievements gehaald zoals 'Seriously...' in 'Gears of War' en 'Grand-Pearl-Pooh-Bah' bij 'Hexic HD.' Bij de laatste sprong ik echt een gat in de lucht omdat er toen maar 200 mensen die achievement behaald hadden. Eindelijk had ik hem uigespeeld eindelijk weer een groen vol balkje.

    Dankzij de Achievements heb ik mijn spellen eigenlijk ook absurt lang gespeeld:
    - PGR3 220 uur (en moet de laatste achievement nogsteeds)
    - Hexic 80 uur
    - Oblivion 200 uur
    - Gears of War 200 uur
    - etc.
    Dus voor mij houden de achievements wel degelijk het spel langer leuk. Spellen die ik wat minder lang heb gespeeld zijn dan ook makkelijker te halen zoals CoD 2, Uno en NFSMW.

    Ik zie veel mensen die een spel zo snel mogelijk op 100% willen halen. (Ik zal even geen namen noemen maar hier op het forum kan ik er ook wel een paar noemen). Dat vind ik wel onzin. Ik doe altijd té lang over een game. Ik heb bijvoorbeeld xbox spel Fable 30 uur gespeeld terwijl de meeste hem binnen 10 uur uit hadden. Ik wil eerst alles lekker gezien hebben en lekker op een gemakje genieten.

    Ik koop zelf ook nooit spellen waarbij makkelijk 1000gs te halen zijn. Alleen NFSMW maar dat leek me een leuk spel. Daar ben ik trouwens ook al dik 20 uur mee bezig en heb hem niet uigespeeld. Terwijl hij in 10 uur uit te spelen is.
    0gs achievements mogen van mij ook wel vaker. Als 'Seriously...' van Gears of War 0GS had dan deed ik er net zoveel moeite voor om hem te halen. Als er maar na welke tijd dan ook 49/49 staat en er op mygamercard.net een mooi groen gevuld balkje staat.
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    foutje
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
  14. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeldzame achievements zijn, zoals Bonbridge zegt een stuk leuker om te halen dan de 13 in een dozijn achievements. Dat je er maar weinig punten voor krijgt vind ik ook geen enkel probleem. Alle tokens vinden in Spiderman 3 levert bijna geen punten op, maar ik heb er dan wel een paar die bijna niemand heeft.
    Ben nu bezig om 1000 spelers in WSOP (poker) weg te spelen, duurt een eeuwigheid maar ik vind het geweldig om juist dat soort achievements te halen. Het verlengd de levensduur van een hoop spellen, maar gelukkig niet voor iedereen waardoor je nu veel sneller een game kan ruilen, omdat een spel blijkbaar is uitgespeeld als alle achievements gehaald zijn. Viva Pinata bijvoorbeeld heb je pas uitgespeeld als je level 108 gehaald heb. Nu gooit iedereen het spel in de verkoop als ze 1000 punten hebben en dus nog lang niet alles uit het spel gehaald hebben. Ik moet en ik zal een Wild Card pinata te pakken krijgen en dan is het spel pas uitgespeeld voor mij. Heb nu 778 jameleons in mijn tuin gehad voor iets wat eigenlijk compeet nutteloos is. Maar de zeldzaamheid maakt zoiets bijzonder om te halen.
    Moraal van het verhaal; achievements zijn tof om te halen, maar niet doorslaggevend of een spel lang in je 360 zit. Het plezier in een game is nog steeds doorslaggevend.
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik vind achievements een leuke toevoeging, waardoor ik sommige games langer zal spelen dan zonder achievements (om sommige leuke achievements toch te halen).
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Achievements....het is een leuke toevoeging en ook ik heb in de loop van de tijd mijn gamerscore stukje bij beetje zien oplopen. Ik ga er echter geen games speciaal voor kopen, of de voor mij saaie gedeeltes in games toch spelen omdat ik dan wat extra punten krijg. Gamen moet voor mij iets vermakelijks zijn maar vooral ook blijven. Dat is dus niet het geval als ik voor bepaalde Achievements dingen moet doen waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb. Die paar extra punten gaan me dan ook nooit over de streep trekken om die dingen alsnog te doen. Twilight Princess op de Wii, een geweldig spel met een SP die je op de 360 niet tegenkomt. Erg vermakelijk om te spelen en het spel blijft me boeien. Resultaat na het uitspelen van de game : 0,0 gamerscore. Wakker van liggen ? Echt niet. Ook zullen Achievements me niet gauw overhalen om een spel speciaal voor de 360 te kopen. BioShock bijvoorbeeld, heeft straks op de 360 net als iedere andere game op dat systeem Achievements. BioShock op de PC, wat verder compleet hetzelfde spel is, heeft die Achievements niet. BioShock haal ik uiteindelijk toch liever voor de PC vanwege de controls. En zo zijn er meer voorbeelden. Het is een leuk bedacht systeem en je doet er in principe automatisch aan mee. Maar je kunt er ook te ver in gaan. Genoeg MP spellen die een beetje verpest worden vanwege de zogenaamde Achievement-geile mensen. Ach ja, ieder z'n meug zullen we maar zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  17. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Interessant topic. Ik moet zeggen dat ik mezelf er weleens op betrap dat ik een mindere game aan het spelen ben..puur om de achievements te halen. En games die ik zelf leuker vind maar waar 'voorlopig niets te halen valt' laat ik soms aan de kant liggen. Slaat nergens op maar het gebeurd. Ik vind het ook jammer als je van die vage achievements heb, die je dwingen om dingen te doen die niets aan de game toevoegen. Of als je nadat je een game op hard uitspeelt je hem ook nog eens op easy uit moet spelen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  18. ViperMike

    ViperMike Guest

    Achievements vind ik maar niks, iedereen zit alleenmaar te booste voor die achivements. En de volgende dag ook nog zeggen kijk eens hoe goed ik ben met die achivement.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Die 'moeilijkste' achievement is nog wel in Bejeweld, de reach level 280 in endless mode. Hij is niet moeilijk, maar je bent er héél lang mee bezig, HEEL lang :9

    Vind achievements zelf wel leuk. Doe toch dingen in spellen die ik anders nooit gedaan zou hebben.

    En ik heb PGR3 1000/1000 :cool:
     
  20. legian

    legian Active Member

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    0
    die achievements zijn leuk om erbij te hebben.
    ik ben niet iemand die voor de achievements speelt maar voor de fun, en je merkt wel dat veel andere dat stom vinden (simpel gezegd) wat wel zo is heb ik dan wel is dat als je een achievement haalt voor iets wat nou niet het makkelijkst is dan heb je wel het gevoel dat je het ergens voor gedaan heb ookal kan je er geen drol mee.

    maar door die achievements ben ik wel langer met een game bezig en dat is toch wel handig anders ligt die alleen maar stof te verzamelen.
    en veel mensen die een game helemaal uitgespeeld hebben 1000/1000 spelen die game ook weinig meer en een vriend van me die speelt 't alleen om die achievements, vind ik toch wel zielig dan als je alleen daarom een game speelt.

    maar goed das mijn mening
     

Deel Deze Pagina