1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jouw top/flop game van het jaar 2017

Discussie in 'Algemeen' gestart door Mallakai, 22 nov 2017.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Aangezien mijn topic van 2 jaar geleden een gigantisch succes was (2 hele pagina's ) heb ik besloten om het nog een keer te proberen.

    Wat was/waren jouw top/flop game(s) van het jaar 2017?

    Zelf heb ik een top 3 van top en flop.

    Top
    1. Yakuza Zero
    2. Persona 5
    3. Nier Automata

    Flop
    1. Call of Duty WW II
    2. Destiny 2
    3. Tales of Berseria
     
    Alexknl en Killamonkey vinden dit leuk.
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Top 2017

    1: Divinity: Original Sin 2
    2: Hollow Knight
    3: Prey
    4: Cuphead
    5: Steam World Dig 2
    6: Pyre

    Flop 2017

    Geen tijd om kutgames te spelen

    Heb vanwege tijdgebrek genoeg top games uit 2017 nog niet kunnen spelen zoals Nier, Persona 5 en Horizon Zero Dawn, dus is niet echt compleet.

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik heb echt een extreem slecht gamejaar. Ik heb games zoals Horizon Zero Dawn, Zelda: Breath of the Wild, Mario + Rabbids Kingdom Battle gehad, maar nooit weten uit te spelen. Behalve Kingdom Battle zijn ze ook allemaal weer de deur uit. Anyway, mijn tops zijn als volgt:

    1. Super Mario Odyssey
    2. Uncharted The Lost Legacy
    3. Mario Kart 8 Deluxe

    Volgens mij hoef ik het niet uit te leggen. Super Mario GOTY. Uncharted is een van mijn favoriete gameseries en dit deeltje zat ook weer goed in elkaar. En ik heb wederom enorm veel plezier beleefd aan Mario Kart.

    1. Prey

    Prey heb ik uit frustratie verkocht. Wat speelde die game bagger. Qua movement en camera. Ongelooflijk dat dit anno 2017 kan.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  4. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Wat een bewogen jaar is dit geweest.. Toppers in spe die compleet floppen en gratis games die toppertjes blijken te zijn.

    Mijn 3 toppers zijn:
    1. Witcher 3 GOTY (ben er pas laat aan begonnen..)
    2. Fortnite Battle Royal (gratis maar zo verslavend)
    3. Rocket League (gewoon voor ff lekker snel tussendoor)

    Mijn 2 floppers zijn:
    1. Destiny 2 (wat een kutgame vergeleken met Destiny 1, year 3 )
    2. Sea of Thieves (hoge potentie, matige uitvoering tot nu toe)


    Momenteel speel ik ook Assasin's Creed Origins en Battlefront 2, maar nog niet lang genoeg om ze in een van de lijstjes op te nemen.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  5. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Top 3
    1. Horizon Zero Dawn
    2. NieR Automata
    3. Persona 5

    Flop 3
    1. Destiny 2
    2. Forza 7
    3. CoD WWII
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    1. Super Mario Odyssey
    Deze game is weergaloos, absoluut briljant. Het is magnifiek, verbluffend, gemaakt om te verwonderen en te plezieren. Ik durf nu al te stellen dat tot deel 2 uitkomt, geen enkele (platform)game hier overheen kan gaan de komende jaren.
    1. Horizon Zero Dawn
    Met afstand de mooiste game van 2017 op de PS4 Pro voor mij. Ik heb er oprecht van genoten, van de grootsheid en de prachtige wereld. Die machines vond ik ook vet stoer.
    1. Splatoon 2
    Weer een Nintendogame. Omdat het kan en omdat ik eigenlijk alleen nog maar op mijn Switch speel. Splatoon 2 is gewoon een heerlijk shooter waar ik een keer niet onrustig van word. Ik vind het gewoon oprecht leuk om te spelen, zo anders dan alle andere shooters.

    Slappe hap 2017
    1. PES 2018
    Wat een kutspel zeg! Ik ben al eeuwenlang fan van deze franchise. 2017 vond ik heerlijk. Maar dit is een verschrikking. Ik heb er echt totaal niets mee, het maakt niets bij los, anders dan frustratie. Een voetbalgame waarbij de balans onjuist is, is gewoon funest en bij voorbaat gewoon kut dus. Aanvallend is het best fijn, maar he! Ik wil ook graag normaal kunnen verdedigen zonder allerlei fratsen te moeten uithalen.
    1. Zelda BotW (Switch)
    Deze staat erin omdat ik dit jaar weinig heb gespeeld en voor mij persoonlijk echt tegenviel. Wat een leegte, wat een saaiheid. Echt, ik vond het geen fijne ervaring en het is de eerste Zelda die ik na 10 uur spelen naast me neer heb gelegd en nooit meer heb aangeraakt. Wapens die breken, ik had er maar weinig mee. Ik weet dat het geen slechte game is uiteraard, maar ik vond het gewoon echt heel zwaar tegenvallen.

    Verder heb ik geen echte tegenvallers gespeeld. Wel wil ik nog even Rime voor de Switch benoemen. Auw! Ik heb hem niet gekocht, omdat ze blijkbaar het spel hebben verneukt. Dit had niet gehoeven, ik heb speciaal gewacht met kopen voor de Switch versie. Ga nu maar de PS4 versie een keer cheap aanschaffen.

    Ook wil ik de Nintendo Switch nog even speciaal benoemen. Ik weet dat ik eerder dit jaar schreeuwde dat ik absoluut niet meer een Nintendo console zou aanschaffen. Ik schreeuwde het hardst om die zwakke hardware en dat domme hybride gedoe. Notabene door Zelda BotW (die ik dus niet leuk vond uiteindelijk) heb ik hem toch gekocht. En het is met afstand mijn favoriete console geworden.

    Hulde aan Nintendo omdat ze toch lekker blijven doen waar ze zelf zin in hebben en niet ook een zware console bouwen om de concurrentie aan te gaan met Sony en MS.
    Ze zijn gek daar, ze maken veel rare designfouten en denken nog steeds dat online gaming in de kinderschoenen staan. Maar ik ben zo blij dat Nintendo er is en elke keer weer dat risico neemt, ervoor kiest om zijn eigen weg te gaan en ons door de strot te duwen dat we iets wel leuk vinden, al denken we zelf in eerste instantie van niet.
     
    Mallakai en Killamonkey vinden dit leuk.
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Eerste negatieve review die ik over het spel lees anders :+
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Top 2017:
    1-Horizon Zero Dawn
    2-FF14 Stormblood
    3-Persona 5

    Flop 2017:
    1-Destiny 2
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  9. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    M'n top bestaat uit Switch games en de Switch an sich. Enige reden dat ik plezier heb met gamen dit jaar, op wat oude games na (Arkham Knight en Bioshock). Verder de jaarlijkse bank-fun met Fifa heb ik weinig echt hele toffe shit gespeeld.

    1. Super Mario Odyssey
    2. Mario Kart 8 Deluxe
    3. Fifa 18

    In twee weken tijd 45 uur gespeeld met de Switch, kan me niet heugen dat ik voor het laatst zoveel tijd heb gestoken in games.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  10. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    1. The Legend of Zelda - Breath of the Wild
    2. Super Mario Odyssey
    3. Nier: Automata

    Flop: Destiny 2

    Toch maar een edit, nu ik Nier: Automata op platinum heb, dit is toch zo'n typische game dat je alleen begrijpt waarom het zo goed is als je het hebt uitgespeeld.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2017
    Mallakai vindt dit leuk.
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Top 2017:
    1. Assassin's Creed Origins
    2. F1 2017
    3. COD WW2
    4. Dirt 4
    Voor de rest standaard fun gehad met o.a. BF4, BF1, Rocket League en mods voor GTA5.

    Flop 2017:
    1. Destiny 2
    2. Forza 7

    Wat ik denk dat een flop gaat worden:
    Star Wars Battlefront 2. Deze game ziet er grafisch prachtig uit op pc, zeker de mooiste game die ik tot nu gezien heb, maar dat is ook de enige reden waarom ik hem af en toe opstart. De gameplay geeft me niet echt een replay value, je ziet vrijwel nergens je progress met bepaalde dingen in multiplayer, etc. De UI is zwaar ruk. Lijkt alsof de hele game draait om de ingame currency die je best lastig verdiend. Mensen die hoger level zijn hebben duidelijk voordeel, jammer.

    Bij de black friday sales nog Wolfenstein 2 TNC voor 20eu op de kop getikt, die zal ook wel een topper worden.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  12. DennisM

    DennisM Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    40
    Top:
    1 Persona 5
    2 Nioh
    3 Mario Odyssey
    4 Mario + Rabbids Kingdom Battle
    5 Cuphead
    6 Shovel Knight Treasure Trove
    7 Zelda Breath of the Wild
    8 Mario Kart 8 Deluxe
    9 Injustice 2
    10 Steamworld Dig 2

    Flop:
    1 Sonic Mania

    Nier Automata heb ik nog te weinig kunnen spelen om 'm goed te kunnen beoordelen. Horizon Zero Dawn heeft mijn aandacht niet vast kunnen houden.

    De volgorde kan nog wijzigen, dan pas ik mijn post wel even aan.
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Top
    1. Persona 5
    Heb me in jaren niet zo vermaakt met een game. De grafische stijl is briljant en de muziek complimenteert het perfect, daarnaast is de game ook nog eens erg lang zonder dat het lang aanvoelt, na 100 uurtjes had ik hem dan eindelijk uitgespeeld en had het idee dat de game veel korter was. Al met al mijn GOTY van dit jaar.

    2. Zelda: Breath of the Wild
    Dé reden waarom ik een Switch gehaald heb en een game die alles behalve teleurstelt. Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met Zelda en kon Wind Waker me vrij weinig boeien en de rest op de 3DS deed me ook weinig. Tot mijn grote verbazing is dit een moderne Zelda met de lusten van de serie zonder de lasten. Hoe moet een open wereld adventure game werken? Nou zoals deze game dus.

    Ik heb nog wel meer games gespeeld maar die hebben wat minder indruk gemaakt. Zie Mario Odyssey bv, ik heb hem uitgespeeld maar totaal geen drang om hem verder te spelen en 999 maantjes te halen, tsja.

    Flop:
    1. Crash Collectie
    Op papier zag het er wel tof uit, totdat ik de game ging spelen en ik erachter kwam dat ie moeilijker is dan verwacht + de besturing ook frustrerend is. Dus laat maar...

    2. Bomberman (switch)
    Ik wou graag wat launch games hebben voor m'n Switch, dus bomberman moest er ook bij komen omdat je die vet leuk met vrienden kunt spelen op 1 scherm. Echter voelde de besturing stroef aan + er was geen ene moer aan. Beetje zonde.


    Nier & Horizon staan nog steeds op m'n must-play list, dus dat komt er ooit wel een keer van.
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik zet het hier maar neer, omdat er verder niet echt een topic beschikbaar is voor de games.

    What remains of Edith Finch nu uitgespeeld en kan eerlijk gezegd geen genoeg krijgen van die walking simulators. Dit jaar ook Gone Home en Everybody gone to the rapture gespeeld en uiteraard titels als Life is Strange en Journey in het verleden gedaan. 2017, voor mij het jaar van de walking simulators geworden :+

    Nu gauw verder in Abzu en dan gauw ook eens aan Soma beginnen.

    Het maakt voor mij ook dit jaar weer duidelijk dat triple A titels minder en minder aan het worden zijn en ik mijn heil veel beter kan zoeken in kleinere games die unieke ervaringen weten te bieden. Ik heb veel meer plezier met dit soort games en gratis games als Fortnite dan met welke grote titel dit jaar.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2017
    SoleSurvivorN7 vindt dit leuk.
  15. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik hou er ook echt van ja en kan er echt van genieten. Gewoon heel simpel op je gemak een goed verhaal volgen. Everybody's Gone to the Rapture vond ik echt geweldig. Die sfeer, het verhaal en damn die muziek. Die was echt heel mooi. Ik kan je ook The Vanishing of Ethan Carter aanraden.

    Ik vind dat tegenwoordig ook veel leuker om te spelen dan al die grotere games die toch vaak op hetzelfde lijken en me daardoor niet meer kunnen boeien. Alleen echte toppers speel ik, maar de rest laat ik al gauw liggen. Eigenlijk zijn het los van de PS4 exclusives alleen nog maar RPG's (Fallout en The Elder Scrolls), Survival Horror games en de kleinere games (bijv. Firewatch, Unravel, Valiant Hearts, The Witness, SOMA en ga zo maar door).
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  16. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Soma is zo vet!

    Wil eerst een bepaalde game uitspelen voordat ik mn top 3 hier plant
     
  17. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    Top 2017:

    - Nier Automata.
    - Nioh.
    - Horizon Zero Dawn.

    * Ik moet toch even The Witcher 3 GOTY noemen. De game heb ik dit jaar uitgespeeld en had dit al eerder moeten doen. Waar ik er eerst niet in kwam was ik na een tijdje spelen helemaal verslaafd. Top game.

    Flop 2017:

    - SW Battlefront 2. Niet omdat iedereen de game nu "haat" maar na 2 uur gespeeld te hebben, via EA Access, heb ik de game van mijn schijf gegooid.
    - Forza 7. Alle andere delen veel gespeeld maar er is iets met dit deel. De plezier was er snel vanaf.
     
  18. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Heb nu een week een Switch. De top 3 wordt daardoor een beetje anders. NieR gaat eruit, vind P5 toch net wat unieker en toffer om te spelen.
    Horizon vind ik misschien wel de tofste AAA westerse game van de afgelopen jaren.
    Super Mario ook uitgespeeld, maar vind ik niet zo heel bijzonder eerlijk gezegd.. Vond ik Super Mario World en 64 echt nog vele malen beter dan Odyssey.
    Heel erg overhyped, met een 97 metacritic. Wat bij Zelda dan weer helemaal terecht is. Beste Zelda sinds A Link to the Past.

    Top 3

    1. Zelda: Breath of the Wild
    2. Horizon: Zero Dawn
    3. Persona 5
     
  19. DennisM

    DennisM Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    40
    Overhyped is natuurlijk iets persoonlijks. Ik beleef juist weer meer plezier aan Mario Odyssey dan aan Zelda Breath of the Wild.

    Natuurlijk was de 3D wereld van Mario 64 destijds iets unieks maar de game Mario 64 vind ik aanzienlijk minder leuk dan Mario Odyssey. Ik vind de score van 97 een hele passende score. Maar goed scores zijn nooit objectief.

    Horizon is een geweldige game waar ik na 10 uur spelen mee ben gestopt. Voor mij te repetitief en ik beleef op de één of andere manier toch gewoon meer plezier aan Japanse games als NieR, Nioh en Persona. Het blijft gewoon allemaal een kwestie van smaak. Westerse RPG’s kunnen mijn aandacht niet vasthouden. In de afgelopen jaren is het me van de Westerse RPG’s alleen gelukt om the Witcher 3 uit te spelen.
     
  20. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Top:

    1: Path of Exile
    2: Fortnite
    3: Forza Motorsport 7


    Flop:

    1: Destiny 2
    2: SW BF2 (ondanks dat ik hem nog speel :F:)
    3: The Park
     

Deel Deze Pagina