1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kameo: Elements of Power

Discussie in 'Algemeen' gestart door Victor, 9 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JrY

JrY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    he jonges... ik ben net met dat paard door die trollen geraasd en ben nu bij de 2e spirit troll... in die grot...

ik moet een exploderende shell naar die putdeksel hengsten met de uproot... na 2 x uprooten ontploft ie.. maar is dan nog lang niet bij die putdeksel.... wat doe ik verkeerd?

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb Kameo nu aardig wat uurtjes gespeeld en ik ben echt zwaar onder de indruk. Het spel is zo gaaf een mooi. De sfeer die in het spel hangt in combinatie met de goede gameplay, de prachtige muziek, de schitterende graphics en al die toffe wezens maken voor mij het spel compleet.
    Persoonlijk vind ik dit echt de beste launchtitel.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook een grote fan van de Zelda games, dat voorop. Toch vind ik de vergelijking Kameo - Zelda niet helemaal eerlijk....Zelda heeft toch een wat serieuzere insteek qua gameplay, de controls zijn erop gericht dat je je personage (Link) helemaal kan besturen en verder met weinig andere dingen rekening hoeft te houden.

In Kameo heb je de mogelijkheid om tot zo'n 10 verschillende wezens te morphen, met elk hun eigen technieken en daardoor ook controls. De actieknoppen in Kameo zijn ook alleen de triggers, de andere knoppen zijn snelkoppelingen naar je wezens, iets wat vrij weinig voorkomt in een adventure game....

Kweet trouwens ook niet of je weleens meer soortgelijke games van Rare hebt gespeeld ? Ze onderscheiden zich allemaal door hun prachtige sfeertje en (niet bloedserieuze maar toch leuke) verhaal en leuke characters, tis moeilijk om het uit te leggen maar al zou ik bijvoorbeeld tijdens het spelen van dit spel niet weten dat het van Rare is, dan zou ik dat toch gelijk gaan denken en daarna ook als eerste op gokken....tis een bepaalde feeling weet je :) Kameo is ook echt weer zo'n typische Rare game.

En even over je vergelijking op grafisch gebied met de nieuwe aankomende Zelda, no offense hoor want die zal er ook echt wel goed uit gaan zien....maar zo mooi als Kameo is (ik speel het op een HDTV, jij ook toch geloof ik ?) gaan ze het echt niet redden op de Cube. En zeker niet als je kijkt wat er ook allemaal op het beeld tegelijk gebeurd soms in Kameo....

Maar goed, neemt niet weg dat je eigen ervaring en mening per definitie slecht is hoor ;) Ik moet je wel nageven dat het een type spel betreft waar je of heel erg van houdt, of wat je helemaal niks vindt. Ik behoor tot die eerste groep, en zo zullen er ook zat zijn die tot de laatste behoren. Alleen de vergelijking met Zelda vind ik nogmaals niet helemaal terecht....

Laatst bewerkt: 5 dec 2005
  4. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met je eens:9

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hoe bedoel je een mening kan veranderen.
    Nadat ik op de gameexpo nogmaals Kameo gezien en even gespeeld had was mijn mening al iets bijgesteld weer. Nog steeds vind ik de speelduur zoals in veel reviews terug te vinden is tekort.
    Echter maakt het spel zelf dat voor de rest meer dan goed. Toen ik vrijdag de 360 ophaalde wist ik even niet welk spel ik erbij zou nemen, PGR3 is een top spel maar ik heb al zoveel racers (goed, zaterdag alsnog PGR3 gehaald), King Kong ziet er vreselijk mooi uit, maar die wil ik niet spelen voordat ik de film heb gezien en toen bleven Call of Duty en Kameo over (bij MM Arena hadden ze geen Condemned en PDZ0 viel sowieso al af)
    Nou is Call of Duty eigenlijk meer mijn soort spel dan Kameo, maar ik wou iets anders als wederom een FPS.
    Ondanks bedenkingen ivm speelduur en mijn vorige mening toch Kameo aangeschaft en ik moet zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben.
    Het eerste level vind ik nog steeds minder, dat was ook de reden van de teleurstelling die ik had toen ik Kameo op de PU gameplay speelde.
    Echter de werelden daarna zijn erg tof. Super ver ben ik nog niet, ik net Rubble erbij maar wat is dit spel mij enorm meegevallen zeg.
    Nou heb ik nog geen HD televisie maar zelfs op een normale tv is ie zo sprookjesachtig mooi en zo verfijnd kwa gameplay.
    Ik weet nu al dat ik makkelijk over de speeltijd van 8-10 uur ga komen, waarom? Omdat ik alle skills van alle figuurtjes wil unlocken, alle (eventuele) secrets wil vinden en alle side-quests ga doen. Dat ik nu al weet dat ik dat ga doen spreekt boekdelen over de kwaliteit van Kameo, want dat heb ik zeker niet bij elk spel.
    Uiteindelijk is ie dus gegaan van gekelderd van "Must-have" tot "wachten op de review", verder door gekelderd naar "wachten op de budget bak" of "never" tot "Beste game die ik gekocht heb op de 360 tot op heden"
    (goed dat zijn er dan maar 2, maar nog :) )

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb voor de kerst Kameo in kerstpak gekocht (200 MS points) ... Tevens ga ik dan de beste Christams Rock songs streamen ... kerst boom er naast zetten en gamen maar ... Ik heb nu al zin :D

7. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Weinig voorkomt? In TP bestuurt Link ook een paard, in TWW vlieg je als een meeuw....in OOT kun je je verplaatsen in tijd, je bezoekt dungeons, er zijn platform gedeeltes, de buttons-layout ( toewijzen ) is exact Zelda, je bouwt ervaring op om een levelboss te verslaan, etc etc....RARE heeft destijds ook Starfox Adventures gemaakt....door de pers genoemd..."A poor mans Zelda"
    Daarmee is Kameo meer een Nintendo-game als Rare game imho.
    Grafisch zal TPrincess wellicht wat minder scherp ogen, maar ik weet zeker dat Nintendo de kennis en middelen heeft om te verbazen... ( check eens TWW op een HDTV met een Nintendo Component Kabel:9 )
    De 'old-gen' consoles zijn nog lang niet afgeschreven imho....neemt niet weg dat Kameo eerlijk is eerlijk veel mooier ( lees scherper ) is dan Zelda...al weet ik zeker dat de nieuwe Zelda stijl grafisch dingen zal laten zien die je nooit eerder zag ( itt de vele ijs-lava-etc werelden )

Beetje off-topic:
    Zelf 'dig' ik de Kameo stijl niet...hoe mooi en scherp dan ook.
    Ik voel meer voor games als Okami en Zelda Twilight Princess....mooi én origineel imho. Ik vind het te standaard i.i.g.
    Ik heb alles van RARE gespeeld....maar wellicht is RARE uitgehold, of stel ik torenhoge eisen ( zal het laatste wel zijnO-) ).
    I.i.g. heeft Rare niet meer de impact op mij als destijds met GoldenEye, Killer Instinct, Banjo etc etc......en dat vind ik zelf erg jammer...:'-(

Maar ieder zijn smaak natuurlijk. respect_O_

Voor mensen die niet weten waar ik over praat...
    Zelda TP:
    Okami
    Greetz
    GSpark

Laatst bewerkt: 5 dec 2005
  8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Vanmiddag Kameo binnen gehad, en nu net even de kans gehad deze te spelen.
    Erg leuke game, eerste level was vrij chaotisch, maar dat komt meer omdat je direct in de actie gegooid word.

Van wat ik heb gezien, is dit een prachtgame.

9. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Als ik dit bij GCshop bestelde spel morgenmiddag nog niet binnen heb ga ik toch eens bellen....:mad:

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip Fardo, heb het zojuist ook maar even gedaan....heb er zelfs speciaal Microsoft Points voor gekocht :9

Ik heb een zwak voor leuke dames in kerstpakjes, ook als het om een elfje uit een erg leuke game gaat O-)

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja ik heb het ook een beetje krom uitgelegd, of je hebt het niet goed begrepen wat ik zei over Zelda....een van de twee :9

Anyways, ik vind Kameo geen aftreksel van Zelda maar meer een leuke game met een geheel eigen sfeertje. Een typische Rare game, en ik ben er dan wel weer tevreden over :)

Wat de Twilight Princess betreft : Als die in een leuke Pack komt samen met een Cube voor een leuk prijsje, dan gaat deze jongen nog wel een Cube aanschaffen denk ik O-)

12. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit ineens een Zelda topic geworden:9

13. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Gisteren Kameo gekocht en gisteravond gespeeld.. in 1 woord prachtig, die bewegingen zijn echt top..

Eerste level is inderdaad heel anders dan het verloop van het spel, maar inmiddels heb ik mijn 2e karakter vrijgespeeld (Rubble)...

14. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    (Eindelijk) de spellen van de GCshop binnen, dus ik kan eindelijk Kameo (en PGR:cool: gaan spelen! Woohoo!:9

15. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Net is de postbode voorbij gelopen en nog steeds niks van gcshop.
    Denk dat ik ook even ga bellen want dit duurt wel erg lang zo met de tpg |:-

Iemand anders ook nog problemen met de bezorging van hun spellen, want dit is best frustrerend om te moeten wachten op spellen die sommige al 4 dagen geleden bezorgd hebben gekregen

Laatst bewerkt: 6 dec 2005
  16. Tecnomic

Tecnomic Guest

zeg ik heb zojuist de demo van Kameo ff gecheckt maar ik loop volgens mij vast, het zit zo namelijk: naar mate je dus verder in de level bent kom je bij een ''brug'' terecht en die dan ontploft zodat ik er niet meer langs kan komen. Nou moet je dus een superjump maken om aan de overkant te komen en dat doe ik dan met een rollende bal( ja ik ben zijn naam vergeten van deze character) alleen ik haal het niet.... heeft iemand een idee?

Btw: de level heet: Torn's Castle

17. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Als je er bijna bent, nog een keer RT ingedrukt houden zodat die weer gaat spinnen!
    Heb trouwens net de 2e Elementral Sprite teruggevonden, levert even dik 100 punten op :cool:.

18. Tecnomic

Tecnomic Guest

@wessiej
    bedankt ;)

trouwens is de game wat? ben er vrij zeker van dat ik hem deze maand ga halen, verstandige keuze toch ? :)

19. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer verstandig, als je de demo leuk vond meteen de volledige versie halen.
    Ik vind het tot nu toe een hele gave game en elke keer is het weer anders en het geheel klopt gewoon.

20. mello206cc

mello206cc streetrace 4ever

Leuk Bevonden:
    0
    geheel mee eens,kopen die hap;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina