Er zijn wat afwegingen die je moet maken. Perfect Dark biedt een goede sp, alhoewel sommige levels saai zijn, en er wat outdated uitzien. De multiplayer is goed, alleen er zijn niet zo heel veel levels, er zijn ook maar een paar leuke mp levels.
Kameo heeft zoals je weet geen mp, maar wel een hele goede sp. De gameplay is door de Elemental Power afwisselend. De levels / werelden zien er goed uit en zijn erg leuk. Ik zat op 14 uur en toen moest ik nog een Elemental Power hebben. De korte speelduur valt dus best nog wel mee. Als je de storymode hebt uitgespeeld, dan zijn er ook nog zat extra's te unlocken. Ook heeft het spel een betoverende sfeer. De controls zijn absoluut niet slecht, die zijn juist erg goed. Er is alleen 1 Elemental Power waarvan de besturing wat tricky is, Deep Blue, maar dit komt omdat hij een onderwater wezen is. Het is even een kwestie van wennen, maar na 5 minuten was ik eraan gewend.
Persoonlijk vind ik Kameo de beste 360 launchgame. Zoals Niels in de PU al zei: Als je begint met spelen, dan blijf je doorgaan totdat je hem hebt uitgespeeld. Kameo is alles wat ik van een next-gen platform game verwacht.
Ik vind dat Perfect Dark te hoge cijfers heeft gekregen, het is een goed spel, maar 9's vind ik wat te hoog. Kameo daarintegen vind ik een game die echt ondergewaardeerd is en te weinig credit krijgt. Naar mijn mening is Kameo een betere en completere game-ervaring dan Perfect Dark.
Hou je van shooters (Call of Duty 2 is trouwens realistischer, intenser en uitdagender) met een mp, dan zou ik Perfect Dark nemen, maar hou je meer van platform games, dan zou ik Kameo nemen.
Laatst bewerkt: 31 dec 2005