Kamer in Nijmegen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blieb, 7 mei 2007.

1. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Komend collegejaar ga ik studeren in Nijmegen, daarom zoek ik per aug/sep een kamer in deze stad.

Wie helpt een collega xboxer aan een kamer!? :thumbs:

De gouden tip is een kratje bier waard! :b:

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik neem aan dat je al via internet gezocht hebt? Of geef ik je nu al de gouden tip. :+

3. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha hoe kom jij op xboxworld.nl dan? :9

Maar ik ben ingeschreven bij Kamernet.nl, maar ja al die mensen krijgen natuurlijk tientallen (of meer) reacties.. dus dat schiet niet op!! Dus ik dacht, misschien dat iemand hier wat weet..

niet geschoten..

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    ff op de uni in Nijmegen naar een "aangeboden/gezocht" prikbord zoeken. Anders even vraag waar het is. Hebben ze vast wel.

Veel studenten hangen hier aanbiedingin op waaronder kamers ;)

5. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip..

Alleen woon ik zelf niet in de buurt van Nijmegen (vandaar de kamer) en is het een beetje te ver om daarvoor heen en weer te rijden.. 8)

6. Roberius

Roberius Hero of Nazaroth

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt je inschrijven bij de SSHN voor een plek in een van de studentencomplexen. Ik zit zelf in de flat Vossenveld (vooral vanwege de geweldige geluidsisolatie, ik kan gewoon op mijn surround gamen en mijn buurman hoort er niets van) en het bevalt prima.

7. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok! En wat kost dat grapje gemiddeld.. aangezien ik straks geen studiefinanciering meer krijg en dus alles zelf moet bekostigen.. En ik heb wel een surroundset voor de xbox en als dat hard aan kan.. gerne!

8. Roberius

Roberius Hero of Nazaroth

Leuk Bevonden:
    0
    Ik betaal 252,- per maand, wat nog redelijk mee schijnt te vallen als je het vergelijkt met particuliere aanbieders. Het is wel zo dat ze werken met een wachtlijst gebaseerd op hoe ver je weg woont (hoe verder je weg woont, hoe eerder je aan de beurt bent) dus als je het overweegt raad ik je aan om je zo snel mogelijk in te schrijven (inschrijfkosten zijn 20,- maar je hebt geen keus als je daar een kamer wilt hebben :p)

9. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je! Ik ga het meteen doen, ik laat het je wel weten mocht dit de gouden tip zijn! :)

10. Ashavan

Ashavan Guest

Koop met 4 man een 4 kamer appartement. Sommige kamers zijn zo groot dat je wellicht nog 1 of 2 man erbij kan nemen. Alle kamers vol om te slapen, een leefkamer en een keuken/douche. En aangezien je net buiten de randstad zit zijn de prijzen helemaal zo gek niet. Heb huisjes gezien voor 500-600 euro in de maand. Als je alle andere vaste lasten erbij toevoegd en deelt door die 4-6 man...eitje.

En het is nog iets goedkoper als je in wijken gaat zitten die ze toch van plan zijn binnen 5 jaar neer te halen ;)

Als je een kamer neemt krijg je precies dat. Een kleine ruimte van 10vierkante meter met een keukentje en douce waar je veel te veel voor betaald.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2007
  11. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat zeg je idd goed, alleen 1 ding vergeet je je moet wel ingeschreven staan bij de woonstichting (in dit geval die in Nijmegen) zo niet dan heb je weinig tot geen kans van slagen. Ik woon op mezelf in Utrecht in een apartement voor 300euros alles erin, maar sta wel al 7 jaar ingeschreven. En zelfs met dit apartement heb ik geluk gehad, aangezien er voor mij iemand was met 8 jaar. Alleen die gast had geen binding met Utrecht, en zo heb ik dit apartementje gekregen.

Inschrijven bij een woonstichting is echt van belang, en de jaren van inschrijven al helemaal.

Zwart wonen (onderverhuur) kan ook dat heb ik hiervoor gedaan, alleen dan heb je geen zekerheid!. Er worden zat woningen aangeboden op bijvoorbeeld speurders.nl waar ik mijn vorige huis had gevonden, door een advertentie daar te zetten. Jammergenoeg werd ik met me huisgenoot na een jaar al weer op straat gezet, oftewel je kan je echt beter inschrijven bij de woonstichting voordat je aan zoiets begint.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Inschrijving is alleen bij huurwoning van belang. Bij koop kun je meteen intrekken. Maar bij koop heb je het nadeel dat je dan alles zelf moet vervangen wat kapot gaat. Wat ook een positieve ontwikkeling zal hebben aangezien je dan voorzichtiger met spullen om gaat. Veel mensen die huren of op kamers zitten maken er 1 groten varkensstal van :confused:

Zat ooit eens te denken om een woning te kopen in de 5 grote steden. Opknappen en dan 200-250 euro p/m huur vragen. Er kunnen dan 5 mensen in een woning. Man je maakt dan winst zonder te werken. Je bent maandelijks zelf 600-700 euro aan vaste lasten kwijt en de rest kun je dan in eigen zak steken. Jij maakt winst, studie mannetjes hoeven minder te betalen dan elders en hebben meer ruimte...win win. Moet alleen even rekening houden dat je het als zelfwonend registreerd en niet als een inkomstenbron. Belasting fraude ;)

13. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Hij had het over kopen. Trouwens een situatie die vaker voorkomt in studentensteden waar weinig "sociale huur" te vinden is.

Zo ben ik ook van mijn vorige huis (appartement) afgekomen in zeer korte tijd; rijke papa wilde zijn 2 spruiten laten studeren...:)

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja das idd een goeie zaak als je er winst uit kan halen, alleen denk niet dat er vele zijn die of het geld hebben om een huis te kopen. Vooral als student zijnde, dan is huren wel een uitkomst, aangezien je vaak ook nog huursubsidie krijgt. En 1 kamer heb verhuurt aan een klasgenoot we delen gewoon de huur en de vaste lasten. Dus gaat ook goed, denk dat ik per maand iets van 150euro bij elkaar betaal voor zowel de huur als vaste lasten.

Deel Deze Pagina