Kan een krantenloper het werk weigeren ivm gevaarlijk weer?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 23 jun 2004.

1. Ik vraag mij af (nu het zo slecht weer wordt) of ik mijn krantenwijk kan weigeren...

Een krantenloper zal toch wel enkele arbeidsvoorwaarden hebben?

2. Dat is ongeveer dezelfde vraag als: "Kan ik mijn drollen ophouden als ik aan de diarree ben?"

3. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk niet dat je kunt weigeren, maar waarschijnlijk heb je een tijd waarbinnen die kranten bezorgd moeten worden. En meestal is die tijd wel zo dat je niet bang hoeft te zijn voor het weer :9

4. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    dude, dat wordt regenbroek ;)

5. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Wat voor kranten bezorg je? Echte kranten of reclame folders? Reclame folders kan je best keertje overslaan als je het te gevaarlijk vind. De normale krant.. tja... Als het echt gevaarlijk hard onweert en je moet over vlakke stukken fietsen (bijv. tussen weilanden) dan zou ik het niet meer dan nomaal vinden dat je een keertje overslaat.

Laatst bewerkt: 23 jun 2004
  6. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tis niet volders maar folders :p

ontopic: als het echt mega slecht weer is en dat het echt gevaarlijk is zou ik het niet doen. als het optijd moet, doen ze het maar zelf.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

hmm, je hoeft natuurlijk niet te lopen als het weeralarm geldt. Is het droog en waait het niet dna loop je hem gewoon. Desnoods op een ander tijdstip dan normaal.

8. Slofsky

Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Check je contract, daar moet wat in staan. Als daar niet wat instaat mag je werk weigeren als het gevaarlijk is voor het behoud van je leven. En dat is een storm niet echt ;).

9. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb volgens mij niet eens een contract. :{ Postbodes dan? Door weer en wind? Moeten zijn het wel altiojd bezorgen?

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Storm is dat wel, KNMI waarschuwt voor dakpannen en andere vliegende objecten. 110km per uur......

11. Slofsky

Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Geen contract? Arbeidsovereenkomst? Naja kan, maar dan werk je vast zwart ;).

12. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Als krantenbezorger lijkt het me vreemd niet over een of andere arbeidsovereenkomst of contract te beschikken, dat is meestal wel aardig geregeld. Bij folders weet ik het niet zo snel. Ik heb ergens nog wel mijn arbeidsovereenkomst liggen van het Eindhovens Dagblad, maar heb er eerluk gezegd niet zo'n zin om dat allemaal op te zoeken :p.. Ik zit net ff Industry of Love te kijken... Maar als het goed is heb je een hulplijn die je kunt bellen (die zijn er volgens mij bij alle kranten hier in Nederland) en daar zou je het dan na kunnen vragen. Maar ik zou gwoon aan lieve mam (of iemand anders) vragen je te helpen met bezorgen met de auto, en anders gwoon niet zo liggen zieken :p.. als je aan de kust bezorgt snap ik het wel, maar voor de rest zou het niet zo'n probleem moeten zijn.

13. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb ook een kranten wijk :+ ik loop dan gewoon de volgende dag ;) dat doe ik wel vaker :D maar ik gooi alleen een krant + wat folders :D

14. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik loop folders + nog een dorpskrantje, als het weer zo is dan loop ik ze altijd gewoon een dag later en hoor niemand klagen.
    Maar bij een Dagblad ligt het denk ik anders..

15. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    als je kranten rond brengt voor PCM(Volkskrant,NRC,Parool,Trouw,AD de meeste groote kranten iig) en het is echt nood weer, hoef je de kranten pas rond te brengen als het weer weer een beetje rustiger word, voor meer info kun je beter je distrubiteur vragen

16. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Ik loop ook kranten. Moet ze vandaag eigenlijk weg brengen maar ze kunnen de tering krijgen ze krijgen van mij geen kranten }:] _0/

17. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Parool is zelfstandig en niet echt heel groot :D

Maar ik denk dat je gewoon de lul bent en dat die kranten vandaag in de bus moeten liggen. Ik heb niet voor niks een abbonemennt op een krant, die wil ik dan toch ook iedere dag. En wat intereseerd het mij nou of het regent of niet. Van de 310 dagen in een jaar dat je de krant moet bezorgen regent het misschien maar 10%. En die vliegende dakpannen moet je gewoon ontwijken en niet proberen terug te koppen...

Veel succes ermee... _0/

18. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel een contract, maar ik heb er zelf geen kopie van. (niet dat ik weet iig)

19. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    beetje wind en regen moeten nix uit maken

maar als het ijzelt en je kan niet fietsen, dan mag je weigeren

(was 2 jaar trug zowat de enige die de telegraaf bracht )

ben er mee op gehouden naar 3 jaar, en nooit 1 dag gemist :D zo kreeg ik mn dreamcast en xbox :D

20. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Bel het Depot of gewoon naar de krant, die zullen je wel kunnen helpen, good luck, dude!

Deel Deze Pagina