1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kan geen internet laden op pc

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Heroic, 13 jul 2009.

  1. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus een computer hier op mijn kamer staan. Waarbij ik een raar probleem heb: afentoe kan ik niet op internet zelf. (Met IE en FF geprobeerd). Ik kan wel gewoon downloaden ondertussen en op msn zonder probleem. Maar internet laad hij simpelweg niet. Nu heb ik net mijn bureau gedraait en heb een tijdje op het internet gezeten (Halfuurtje) toen opeens deed internet het weer niet. Ik heb 10 mins~ gewacht. Toen maar de PC opnieuw opgestart. Huppa, kon 10 minuten op het internet en toen weer niet, zit nu al een halfuur weer zonder internet op de pc.

    Hij blijft simpelweg eindeloos laden... ook geen foutmelding... overigens had ik dit eerst wel telkens toen m'n internet het niet deed. Aan de connectie kan het niet liggen denk ik, kabel ook niet. Hij zegt wel dat ik verbonden ben met het netwerk. Dingen zoals router resetten heb ik heus wel geprobeerd... Ik baal hier flink van...
    Iemand een idee?

    Hier een screenshot van de status. Bij probleem vaststellen krijg ik te horen dat er geen problemen zijn. Overigens gaat de tijdsduur gewoon nog steeds omhoog.
    [​IMG]

    Mocht het trouwens belangrijk zijn. ik heb een dymatic ip. (Moet anders heb ik strict nat) maar toen ik nog een gewone ip had had ik dit probleem ook.

    Heb nu net een uur gewacht. Nog niks verandert.
    HALP
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2009
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Lijkt mij dat er dan iets in je router fout gaat ofzo? Dat hij opeens je requests die je pc maakt gaat blokkeren?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je wel kunt donwloaden en MSNen dan moet je het probleem ergens anders zoeken.

    Controlleer eens de instellingen van de Firewall (Windows).
    Schakel deze eens uit en kijk of IE en FF dan wel werk.
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Of de dns servers ofzo?
     
  5. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan je ook niks vinden qua foutmeldingen in het logboek van windows?
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook geen IP-conflicten?

    Als je een dynamic IP hebt veranderd deze steeds. Wanneer verschillende apparaten dit hebben, kunnen de machines zo dom zijn om dezelfde IP te kiezen. Waarna je dit soort problemen krijgt. Al geeft windows meestal dan wel een IP-Conflict aan als fout.

    Strict Nat heeft opzich niets te maken met static/dynamic IP. Als je een goede static IP hebt ingesteld werkt het ook. Meestal beter zelfs.

    EDIT: Loop anders ff alle machine's langs die aan het netwerk vast zit en controleren hun ip's. Kijk ff of geen zijn die dezelfde gebruiken. (bij windows: Start -> Uitoeren -> CMD -> ipconfig)
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2009
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als er een ipconflict is zal windows dit aangeven.

    Laat je instellingen voor die verbing eens zien a.u.b
     
  8. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment doet m'n internet het weer op 1 of andere manier. Toch heb ik het wel het idee dat het nog wel vaker gaat gebeuren (is ook al vaak gebeurt, dus).
    Ik zal dit de volgende keer eens proberen

    Een tijd geleden deed msn het ook niet, toen heb ik zo'n probleem vast gesteld via msn, en die zei inderdaad wel iets over de dns.

    Anyways, ga de tips even proberen / uitzoeken wanneer het weer gebeurt. Bedankt iig so far.
     
  9. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een klein bumpje, ik denk dat ik de oorzaak heb. Ik herriner me namelijk dat ik de vorige keer telkens geen internet meer had ongeveer 1 minuutje nadat ik Uturrent had opgestart. Ik testte het dus net, en ja hoor.. internet stopte ermee toen ik Utorrent weer aan deed (heb sinds ik dit topic maakte geen Utorrent meer gebruikt, behalve vandaag dan).
    Iemand enig idee hoe het op te lossen, dus wat de oorzaak precies is?
     
  10. Timo12

    Timo12 Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hetzelfde probleem gehad een paar maanden geleden, maar dat was omdat ik NOD32 had geïnstalleerd, ik weet niet of dit bij jou ook het geval is maar ik dacht ik laat het even weten :p
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Utorrent werkt iets anders dan de meeste andere torrent programma's.
    (round robin ).

    Er is genoeg wat je kunt proberen qua settings , patches en aanpassingen in je router maar ik denk dat het verreweg het makkelijkst is om een alternatieve torrent client te gaan gebruiken
     

Deel Deze Pagina