1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kan niet kiezen van Console ?

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door abruzzese, 26 okt 2007.

  1. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu te weten te komen dat de Xbox 360 geen ingebouwde WiFi ( draadloos online router ) heeft en dan moet je deze weer de bij kopen €70,00.
    Ik wil gewoon een heel complete gameconsole waar alle snufjes zoals WiFi is ingebouwd.
    Ook die grote adapter ( kon hij niet een maatje grooter ) vind ik zeer hinderlijk en zo lelijk uitzien.
    Ook deze adapter zit bij de Playstation 3 ingebouwd wat ik een groot voordeel vind en je meer plaats over hebt.
    Ik ga echt voor de Playstation 3 en twijfel helemaal niet meer.
    Het is toch goed dat ik een beetje nieuwsgierig ben geweest op bepaalde forum,s en zo weet wat ik hebben wil.
     
  2. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja bij de PS3 zit alles inbegrepen, bij de xbox moet je alles nog los gaan kopen. Het is maar net wat je wil. Als je niks extras wil dan is de xbox veel goedkoper, maar zodra je een hd-speler, wifi etc wil wordt het echt wel duurder dan een ps3. of iig in de buurt.
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is natuurlijk ook zo als je bv, full-hd gaat dan kun je beter voor de elite gaan en dies ook alweer duurder en heb je nog steeds geen HD-DVD speler etc. Bij de ps3 zit alles er ingebouwd. Al weet ik niet precies hoe het met die b/c zit toch alleen 60 gb versie ofzo?
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De Xbox 360 is dé console met de meeste games op dit moment. Ik heb er vanaf dag één veel plezier aan beleeft. Alleen heb ik de pech gehad dat ik tot nu toe vier defecte 360's heb getroffen. Dát heeft voor mij toch wel alle plezier verpest. Ik heb een bak geld aan accessoires en games uitgegeven en geen van de 360's is langer dan één jaar meegegaan. De service die zij bieden is wel het minste wat ze kunnen doen. Echter, ook hier heb ik bijna elke keer pech gehad. De gereviseerde consoles die werden teruggestuurd verkeerden nooit in dezelfde nieuwstaat als mijn eigen console die ik op moest sturen ter reparatie/vervanging, en kwalitatief waren ze gewoon slecht. Zoals blijkt uit de periode dat ze zijn meegegaan.

    Hoe leuk de games ook zijn, ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee. De eerste paar keer waren het de games dat ik 'vrede' had met alle problemen, maar nu is voor mij de maat vol. Ik ben eigenlijk van plan om de hele bende te verkopen ook al maak ik er verlies op. Vervolgens denk ik in de toekomst wel even na om een console van MS aan te schaffen.

    Natuurlijk geldt dit voor een relatief klein percentage van alle 360 gamers. Er zijn zoveel mensen die gelukkig geen problemen hebben, die kunnen pas echt voor de volle 100% genieten van wat de Xbox 360 heeft te bieden.

    Wat het online gedeelte betreft loopt de Xbox 360 een stukje voor op het gebied van één centrale vriendenlijst en chat communicatie. De meeste Xbox Live games werken via het p2p principe, wat gevoeliger kan zijn voor lag i.v.m. slechte verbindingen.

    De Playstation 3 is een console die kwalitatief toch echt een streepje voor heeft op de Xbox 360. Qua geluidsproductie is de PS3 aanzienlijk stiller in gebruik, ondanks dat ie toch ook behoorlijk wat warmte produceert. Tevens heb ik pas twee keer een vastloper gehad tot nu toe. Eén keer met Warhawk, wat zeer snel werd verholpen middels een update, en onlangs met de GT5 Prologue demo.

    Standaard komt de PS3 met een aantal mogelijkheden die bij de Xbox 360 los verkrijgbaar zijn als een accessoire. Sony wil de PS3 zo compleet mogelijk aanbieden wat logischerwijs ook de prijs omhoog drijft. MS wil de prijs zo laag mogelijk houden en verkoopt dus een aantal dingen als een losse accessoire (draadloze netwerkadapter, oplaadbare accu, mogelijkheden om die accu op te laden, HD DVD speler). Op deze manier hoeven mensen geen duurdere console te kopen en indirect te betalen voor zaken die ze misschien helemaal niet willen hebben of gebruiken. Prettig voor die doelgroep, minder leuk natuurlijk voor hen die meer willen. Als ik alles bij elkaar optel, is de Xbox 360 voor mij duurder geweest in aanschaf dan de PS3. Zo kun je voor de Xbox 360 alleen maar een 20GB of 120GB harde schijf kopen, die resp. €99,- en €179,- kosten. Bij de PS3 kun je in principe elke 2,5" SATA schijf inbouwen. Ik betaalde voor een 160GB harde schijf nog geen €99,-!

    Het Playstation Network was in het begin heel erg stabiel, toen is er een periode geweest (zelfs afgelopen week nog) dat het last had van wat verbindingsproblemen. Maar goed, die worden altijd ontzettend snel verholpen. Qua content begint het nu eindelijk een beetje op gang te komen. Online gaming werkt echter perfect. Met de games die ik tot nu toe heb gespeeld heb ik amper problemen ondervonden. Warhawk had in het begin last van verbindingsproblemen maar dat is ook vrij snel opgelost door Sony. Omdat bijna alle games zijn voorzien van dedicated servers heb je eigenlijk nooit last van lag.

    De downloadsnelheid van content is wisselend, zodra het druk is op het netwerk doordat de hele wereld een demo van een AAA-titel aan het downloaden is, merk je dat het wat langzamer gaat dan normaal, of dat de download stopt. Echter, deze dingen heb je ook op Xbox Live, en de Gold gebruikers betalen €60,- per jaar. Een deel van die opbrengsten worden gebruikt om o.a. de content en de bandbreedte te financieren. Als ik deze problemen tegenkom op een netwerk wat voor de eindgebruikers geheel gratis is vind ik het minder erg.

    Kortom, de zwakte van de Xbox 360 is de kracht van de PS3, terwijl de kracht van de Xbox 360 momenteel de zwakte is van de PS3. Namelijk de games. De komende maanden komen er gelukkig wat vette titels uit op de PS3, maar de afgelopen periode was heel erg mager. Enerzijds heeft de Xbox 360 ook een aanzienlijk voorsprong opgebouwd in de periode dat de PS3 nog niet op de markt was. Daardoor stak de PS3 in z'n aanloopfase erg schraal af bij de Xbox 360 die op dat moment al op volle toeren liep, en bij de Wii die een succes genoot vanwege de lage prijs en de enorme hype.

    Beiden consoles krijgen eigenlijk dezelfde multiplatform games. Het enige onderscheid zit 'm in de exclusieve titels. Als die voor jouw smaak allemaal, of de meeste, op de Xbox 360 uitkomen zou ik voor de 360 kiezen. Andersom natuurlijk voor de PS3. :)
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nooit lag? Dat lijkt me echt zeeeeeeeeeeeeer sterk. Het aantal keren dat ik bij CoD3 lag had is oneindig (connection interrupted)), DOA4 had je toen iig gewoon elk potje lag en was het geeneens speelbaar, CoD2 hetzelfde verhaal, GoW zo nu en dan, en bij burnout tientallen friendsavonden gehad waarbij mensen de lobby gewoon niet in kwamen...ow ja GRAW ook vaak zat....

    Live werkt prima en ik heb geen flauw idee of psn het beter of slechter doet, maar lagvrij is het zeker niet! (heb btw een 20mbit verbinding)

    Ben blij dat mijn nog aan te schaffen ps3 straks alles aan boord heeft. Hoef dus geen losse netwerkadapter aan te schaffen en er op te klikken, geen bakbeest van een stroombak tussen mijn snoeren en verder gewoon STIL.

    Reden voor de ps3 is trouwens exact dezelfde als die van Arjan: ben wel klaar met de 360 en dan is die van mij 'maar' 2x stuk gegaan :+

    Topic begint trouwens erg op de versus-thread te lijken zo
     
  6. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij schrijft over dat bakbeest van een stroombak en die losse netwerkadapter wat je bij die xbox 360 erbij moet kopen voor draadloos online , ben ik volkomen met je eens .
    Super antwoord vind ik dat.
     
  7. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hier een nieuw lijstje gemaakt welke games mij echt aanspreken :
    Call of Duty 3
    Medal of Honor : Airborn
    Uncharted: Drake's Fortune
    Ghost Recon : Advanced Warfither 2
    Stranglehold
    Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas
    Grand Theft Auto IV
    Kane & Lynch: Dead Men ( moet eerst de review straks even doornemen )
    Need for Speed : Prostreet
    Call of Duty 4 : Modern warfare

    Games zoals : Bioshock / Halo 3 / Metal Gear Solid : Guns of Patriot / killezone 2 / Mass Effect / Gears of War / Resistance fall of Men , vind ik persoonlijk niks aan en kunnen mij ook niet overtuigen om toch te spelen .
    Houd gewoon niet van laserguns en tovernarij en games wat zich afspelen in de toekomst vind ik gewoonweg niet interresant.
    Ieder zijn mening toch.
     
  8. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zekerweten voor de PS3 gaan.. ik hem ook vanaf de launch. De voordelen van de PS3 tegenover de 360 vind ik:

    -Gewoon controller opladen geen ding of batterijen kopen
    -Draadloos internet, veel mensen hebben een router en anders moet je weer een kabel gaan trekken of een wireless ding kopen
    +Bleutooth/draadloze headset gewoon erop aansluiten
    +Blu-ray altijd handig, mooi HD films kijken
    +60Gb zit erin, prima grootte
    +Gaat echt niet snel kapot
    +Fijnere controller (maar dat is persoonlijk)
    +4x usb, HDMI, cardreaders, alles zit er gewoon op
    +PSN is gratis, en echt super, geen lag (bij klote ports wel) en snelle downloads
    +Geen enorme stroom adapter

    ook minpunten:

    -Weinig games, alles werd/wordt uitgesteld ook, maar nu komen er wel eindelijk spellen dus dat probleem is bijna opgelost
    -Ik ken alleen mensen met een 360 en geen PS3, ik wil met vrienden gamen en dat is de enige reden dat ik een 360 erbij heb gekocht (persoonlijk minpunt)
    -Games worden geport en daarom zijn veel afgeragt, gelukkig is Oblivion positief geport, en CoD4 schijnt ook mooier te zijn op de PS3 (zegt Infinity Ward)

    Nu je de PS3 kan krijgen (al bijna niet meer want het is zowat uitverkocht) voor 500 euro met 2 games en 2 controllers.. Zie ik echt 0% reden meer om voor de 360 te gaan ipv de PS3..
    Maarja, da's mijn mening. Nu wordt ik waarschijnlijk belaagd met reacties van 360 bezitters, logisch op zo'n forum, maarja succes daarmee.

    Zo... En nu ga ik slapen.
     
  9. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Mowa, ik vind de playstationstore niet echt handig werken qua interface.
    Marketplace loopt stukken soepeler voor mijn gevoel (en is uitgebreider).
     
  10. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt geen problemen met de Store.. ik kom er ook niet zo vaak in want er staat weinig boeiends, ik vind alleen sommige demo's boeiend. Store kan beter vooral qua content, en dan heb ik het niet over trailers die je net zo goed op de PC kan zien. 360 kreeg bijv een CoD4 beta en PS3 niet, 360 heeft alle demo's eerder. Dat vind ik echt een minpunt aan de PS3... Alles later, argh..
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De hardware is juist de afgelopen tijd flink aangepakt en met de aanvullende garantie zit je er ook warmpjes bij.

    Dat is onzin en al lang alweer ontkracht.

    Dat moet je niet hoor, alleen als je draadloos nodig hebt. En je bent niet verplicht dat ding van Microsoft te kopen.

    Die ingebouwde adapter zorgt er anders wel voor dat de PS3 groter en zwaarder is dan de 360. Ja, die losse adapter is een lelijk en groot ding. Voordeel vind ik juist dat je hem ergens weg kan werken waar je hem niet ziet, zoals in mijn geval.

    Als we het puur over de games hebben en dan voornamelijk de multi-platform games (wat sowieso de toekomst is) dan hebben de PS3 versie veel vaker last van framerate problemen of zijn ze grafisch van mindere kwaliteit. Een punt wat ik hier nog niet heb gezien. Daarnaast lijkt het tegenwoordig een sport om de PS3 versies uit te stellen, zelfs de exclusives. Daarnaast is het marktaandeel van de 360 en de Wii wel erg veel groter dan de PS3. Sterker nog, de PS3 heeft maar 20% van de next-gen markt.

    Krijgt de PS3 van de developers nu en in de toekomst nog wel voldoende aandacht? Ik zie steeds vaker dat de developers de laatste tijd bij de PS3 niet voldoende tijd hebben om hetzelfde te bieden als bijvoorbeeld een 360 versie. Nee, deze developers zijn niet 'lui'! Ze zijn gebonden aan budgetten en deadlines.

    Al met al ..
    PS3 voor de (stabiele) hardware
    360 voor de betere en vele AA games
     
  12. Gollem

    Gollem Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen jij, maar vele met U ;)
    Mijn vetrouwen in de 360 is na 4 keer defect nog steeds niet hersteld, ergens stel je er toch op in dat ie weer een keer stuk gaat en dat vind ik heel jammer...
    btw de ps3 60GB met spel motorstorm kost bij MM alphen ad rijn nu 399,- !
     
  13. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat verhaal van de multi-platform zou ook wel veranderen in de toekomst. Wie weet zelfs omdraaien?

    Is het niet zo dat alle muliplatform spellen nu nog voor de 360 zijn gemaakt en geport naar de ps3? Als ze beginnen met spellen echt voor de ps3 te maken en die te porte naar de 360, dan is de 360 versie waarschijnlijk slechter. Of zie ik dit helemaal verkeerd? :+

    De nieuwe GTA is ook op een 360 systeem gemaakt volgens mij. Bij alle presentatie wordt het spel iig afgespeelt op een 360.

    Leuk puntje voor de ps3, ik vind het hem vele malen klantvriendelijker en fijner werken. Instelling zijn beter onderverdeeld, de Dashboard is veel fijner en stukken sneller. Begin het steeds vervelender te vinden dat het dashboard van de 360 sloom is. Ik heb toch geen zin om te moeten wachten totdat iets in het scherm is geschoven voordat ik iets kan selecteren? Daarbij gaat het 'schuiven' ook nog vaak houterig, marja. Dat moet toch sneller kunnen. Druk je op Arcade games, kan je weer wachten totdat dat geladen is... kom op zeg...

    ps. Ik heb ze alle twee, en ik vind de ps3 een beter apparaat. Kwa spellen zit de 360 nu nog beter. Ik heb de luxe dat ik niet hoef te kiezen, gelukkig :D
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    xbox defect?-thread wel eens bekeken? Ook de onlangs gerepareerde 360's gaan net zo hard weer terug.

    Verder kan ik mij best in je verhaal vinden, de 360 heeft gewoon meer goede titels, maar de ps3 heeft er voor mij iig ook genoeg om mij te vermaken!
     
  15. Gollem

    Gollem Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad vind ik ook het is gewoon schandalig dat een triple core system af en toe moeite heeft door z'n eigen menu's heen te bladeren

    Enige jammere vind ik dat de ps3 geen vga kabel heeft...
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Op 6 november kost de 40GB PS3 bij Bart Smit trouwens 339,- euro ipv 399,- euro.
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Blijft de 40GB nu de enige versie van de PS3 hier (als de 60GB is uitverkocht) of komt er dan weer een nieuwe bij met een grotere hdd en bc?
     
  18. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    ze hebben gezegd dat dit de enige wordt, maarja je weet het nooit bij sony misschien veranderen ze weer van gedachte.
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Zou wel jammer zijn vanwege de bc want ik heb nooit een PS2gehad maar er zijn wel een paar titels die ik wel een keer wil spelen. Maar ja we wachten wel af, wordt toch op z'n vroegst rond de jaar wisseling als ik een PS3 ga halen
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ook niet geheel onbelangrijk. Kan het nog stiller dan? :)
     

Deel Deze Pagina