1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kan windows niet meer installeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Beowulf, 10 aug 2004.

  1. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo allemaal,

    Ik heb een pc probleem. Ik heb laatst mijn harde schijf geformateerd om eens schoonship te maken. Toen ik windows xp er opnieuw op wilde zetten kreeg ik de melding dat een bestand van de windows setup niet geladen kon worden, foutcode 7. Dus ik die schijf in een andere pc geschroefd en gecontrolleerd op kapotte clusters en weer opnieuw geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem. Dus ik dacht die is kapot en ik heb een nieuwe harde schijf gekocht. Een Maxtor DiamondPlus9 van 160 Gb. En nu laadt de setup wel maar na het formatteren krijg ik weer : formatteren kan niet worden voltooid de harde schijf is mogelijk beschadigd. Maar die is dus gloednieuw en ik heb me geaard met inbouwen. Ik denk dus dat het iets anders is. Bios instellingen zijn als normaal.

    Wie oh wie kan me helpen want ik kan nu niet met mijn pc en vrijdag is Doom3 er al :'-(


    Alvast mijn hartelijke dank
     
  2. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk ook eens aan je onboard controllers/kabels/bios
     
  3. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    De kabel lijkt me in orde. Ik kan de HDD wel aanspreken namelijk, alleen windows installeert niet meer. En wat moet er dan in de Bios staan. De harde schijf wordt wel herkend. Als ik formatteer , formatteert ie trouwens maar 130 Gb ipv de 160 die de bios wel kan vinden. De HDD staat als master ingesteld en ik heb hem een dag en een nacht laten controlleren door PowerMax en heeft alle testen doorstaan.
     
  4. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    130Gig klinkt als een BIOS limiet van Max. 128Gig wat ie kan adresseren.
    Probeer eens een BIOS update naar de laatste versie.

    En voor ons is het handig om het merk/type van je mainboard te weten.
     
  5. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan ook proberen eerst de gehele cd op een mapje van je harddisk te zetten en dan installeren. Alleen heb ik dat zelf voor Windows XP nog nooit zo gedaan, voor 98 wel.

    Is je Windows CD nog in orde? Kan je vanaf een andere cdromdrive installeren?

    Controleer ook eens je geheugen, dat wil ook wel eens dit soort problemen veroorzaken. Memtest x86 kan je daarvoor gebruiken. Die maakt een flop aan waarvan je opstart, vervolgens begint de geheugentest vanzelf, laat een uurtje draaien en kijk of er fouten komen.

    In ieder geval moet je een bios update doen, want die kan blijkbaar zo'n grote schijf niet aan. Zorg er ook voor dat je op NTFS formatteert. FAT32 moet je op zo'n grote schijf niet doen, of het kan zelfs niet eens.

    Succes!
     
  6. armageddon

    armageddon Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vele memorytest geprobeerd en geen enkele was tot nu toe erg betrouwbaar, omdat het nogal afhankelijk is van vele verschillende dingen.

    De beste manier om memory te testen is gewoon een reepje uit een andere computer in jou comp te stoppen.
     
  7. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan met je wel "gewoon" een passend reepje hebben. ;)
     
  8. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn Pc werkte gewoon goed voordat ik hem geformatteerd had. En ik heb ook een 40 Gb harde schijf waar ie het niet op doet terwijl daar al wel windows op heeft gestaan. De CD is nog gewoon in orde zonder krassen en de cd wordt wel gelezen dus in een andere cd-drive doen heeft geen zin. Na hetformatteren geeft ie aan dat de schijf mogelijk beschadigd is en dat ik een andere harde schijf moet gebruiken.
    Ik heb een Athlon XP 2800+ 512 Mb DDR werkgeheugen en een G-Force 4 4200 128Mb videokaart op een Epox 8RDAE (nForce2) moederboard.
     

Deel Deze Pagina