1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kan xbox in 2005 mee met de ps3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gamer-jup, 1 mei 2003.

1. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm.... dit meer?

Microsoft heeft een aardig staaltje specs neer gezet die hieronder te bewonderen zijn. Met de Intel 733 Mhz processor en de 233 mhz grafische kaart van Nvidia is de Xbox op papier de krachtigste next-gen console. Het ontwerp van de doos is ook onverwoestbaar, zo lijkt het, dus moet de Xbox wel een succes worden, maar wat heeft de Xbox nou nog meer behalve een krachtige processor en videokaart? Microsoft heeft gesproken met de hardcore-gamers (wij dus) en de developers en naar hun wensen geluisterd en het is ook goed te zien dat ze die mensen serieus hebben genomen. Zo zit er een ethernet kaart achter in de Xbox waarmee je op internet kunt komen met een modem of je kan meerdere Xboxen met elkaar verbinden dmv een LAN (Local Area Network). Het snoer van de controller is 2x zo groot ten opzichte van de andere controllers en is maar liefst 3 en halve meter lang. Ook zitten er op de controller nog 2 extra knoppen op aanvraag van de developers. Met wat extra hardware kun je ook DVD films bekijken op de Xbox. Maar misschien het meest opvallende is dat er een 8GB harddisk in zit waar games tijdelijk data op kunnen bewaren om dat dan weer supersnel op te halen zodat je weinig laad tijden zult hebben. Ook kan je er demo's naar toe downloaden.

De controller bevat 2 analoge sticks waarmee je heel gemakkelijk bijvoorbeeld een heel klein beetje opzij kunt sturen. Er is een D-pad aanwezig. 6 digitale knoppen en achterop de controller nog 2 analoge triggers zoals je die ook vind op de DC. Op de voorkant zit ook nog de start en select knop. Ik hoor je zeggen "Hm die controller lijkt op die van de DC", ja dat klopt. Maar toch heeft het ook zijn eigen ontwerp. De controller schijnt zeer goed in de hand te liggen en dat is toch wel een van de belangrijke punten. Er is ook nog een slot voor een 8mb memorycard.

CPU
    733 MHz

Graphics Processor
    233Mhz custom-designed chip, gemaakt door Microsoft en nVidia

Intern geheugen
    64MB

Bandbreedte geheugen
    6.4GB/sec

Polygon Vermogen
    125 M/sec

Textures tegelijkertijd
    4

Pixel Fill Rate – Geen texture
    4.0 G/Sec

Pixel Fill Rate – 1 Texture
    4.0 G/Sec

Pixel Fill Rate – 2 Textures
    4.0 G/Sec

Compressed Textures
    Ja (6:1)

Opslag
    2-5x DVD, Hardeschijf 8GB, 8MB Memory card

I/O
    Game controller x4, Ethernet (10/100 mbit)

Audio Kanalen
    256

3D Audio Ondersteuning in Hardware
    Ja (64 3D kanalen)

MIDI+DLS Ondersteuning
    Ja

Hardware audio filtering en EQ
    Ja

Breedband geschikt
    Ja

DVD Films afspelen
    Afstandsbediening vereist

HDTV Movie ondersteuning
    Ja

HDTV Game ondersteuning
    Ja

Maximale resolutie
    1920x1080

Maximale resolutie
    (2 x 32bpp frame buffers + Z)
    1920x1080

Kijk als je niks belangerijk vind dan zeg ik gooi de ps2 weg en geef die xbox aan mij en koop zelf een aracade action! Echt werkelijk fantastische gameplay! (of is dat niet belangerijk??)}:]

2. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Juist ja op papier, nu nog in werkelijkheid. Je kan nog zo'n snelle console maken, maar als er geen publiek voor is dan houdt het op. Nu is dit bij de Xbox niet zo erg als hierboven beschreven, maar neem is een voorbeeldt aan de Sega Saturn, op papier sneller dan de Playstation, maar helaas geen publiek, dus is ie geflopt.

Nou, zie tekst hierboven, een ''strak'' uiterlijk, op papier snelle specs hoeven geen garantie te bieden voor een groots succes.

Je kan ook moeilijk een vergelijking maken tussen de PS2 en de Xbox, omdat de Xbox kwa specs gewoon superieur is aan de PS2.
    Want het probleem waar Sony mee kampt is dat ze zelf hun technologie blijven ontwikkelen (overigens niets mis mee hoor, liever goed bedacht, dan makkelijk gestolen). Terwijl Nintendo met Ati en IBM in zee is gegaan, en Microsoft met Intel en Nvidia.

Wat natuurlijk ook wel in de kosten scheelt, want Sony heeft een hoop geldt aan R&D moeten besteden omdat ze de ''Emotion Engine'' zelf hebben moeten ontwikkelen. Dit neemt niet weg dat ze bij Microsoft en Nintendo niets hebben hoeven doen, maar de Intel Pentium III 733MHz processor was eral, een op de GeForce 3 gebaseerde videokaart was er ook al, alleen hebben ze voor de Xbox de Transform & Lightning technologie weggelaten omdat dit niet nodig was (vanwege de snelheid). Het moederbord dat de Xbox gebruikt, is een aangepast NForce moederbord van Nvidia. De harddisk is inderdaad een slimme, maar meer een praktische keuze. Nagenoeg geen laadtijden, plus de mogelijkheid voor je eigen muziek en downloads, maar nog meer een flinke sloot Virtueel geheugen, wat in de ''zware'' games zeker de speelsnelheid ten goede komt.

Wouter Xbox geeft alleen aan dat hij de PS2 achteraf interessanter vindt.

En dan dat muggenziften van welke console het grootst is, het meeste lawaai maakt, de langste snoeren heeft enz........
    Dat maakt toch geen flikker uit of wel? Dat van die controllers is een ander verhaal, dat is wel fijn als dat een lang snoer is, maar om hier een console op de beoordelen is best zwak.
    Alleen haalbaar met een HDTV, erg duur, en nog niet eens ondersteundt in Europa (PAL norm). Volgens Informatie-bladen van de Europese Unie willen ze de HDTV-norm pas invoeren over een jaar of 10. Dit is echt klote, omdat de opvolger van de DVD-standaard de Blue-ray speler ook HDTV ondersteund en over een jaar of 4 a 5 al uitkomt.

Hij geeft alleen aan dat ie achteraf de PS2 leuker interessanter vindt dan de Xbox. Enne.... op Xbazar probeerd ie 'em ook te verkopen dus?

3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    En je motivatie voor deze uitspraak?
    Ik heb een Xbox, Gamecube en ps2 (ps2 is al reeds verkocht)

Van mijn ps2 heb ik toch zeker het minste plezier gehad.
    Momenteel heb ik van m'n Gamecube erg veel plezier, omdat er gewoon naar mijn mening topgames op zijn. Zoals Zelda : TWW en Metroid Prime. De Xbox staat wat stil, omdat ik geen enkele game, met de uitzondering van Halo, de moeite waard vind.

Maar, om weer on-topic te gaan,

Ik denk, dat de ps3 iets beter zal zijn als de Xbox.
    Waarom? Omdat deze grotendeels gebouwd is om de competitie met de Xbox aan te gaan, omdat ik vind dat de PS2 dat absoluut niet kan. De ps3 zal de Xbox even van de troon stoten als snelste en beste all round console. Maar dat zal alleen maar duren tot de Xbox Next er is.

Time will tell. O-)

4. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Hier moet ik je gelijk in geven, de laatste Xbox game die ik heb gekocht is Splinter Cell:eek:
    Ook ik vermaak me de laatste tijd met de Gamecube. Deze hebben momenteel ook een goede line-up van top-titels (mijn mening).

De PS2 game die mij nog steeds boeit, is GTA Vice City, verder ook helemaal niets.

Heb je ook gelijk in, dit is ook goed te zien aan de hele geschiedenis van de consoles. Playstation => N64 => Dreamcast =>PS2 =>Xbox/Gamecube.

En zo gaat het ook met de Next-gen consoles, de PS3 overtreft de huidige consoles, en alle huidige consoles + de PS3 worden op hun beurt weer overtroffen de Microsoft en Nintendo met hun Next-gen consoles die weer later uitkomen.

Maar specs zeggen niet alles, als je geen goede games kan aanbieden die het publiek boeit, dan houdt het al snel op. En dat is iets wat Sega door de jaren heen al heeft geleerd, en aan het eind ook heeft afgeleerd.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben ik helemaal met je eens!!
    Ben ik ook met je eens!! Alleen ik vind PGR dan de moeite waard.
    Dit heb ik ook

Als je qua graphics bedoeld heb je gelijk, maar als je het marktaandeel en de games bekijkt, dan is het eerder dat de xbox de concurrentie met de ps2 niet aankan.

Want momenteel is is in de wereld de volgende stand:

Japan:
    1. PS2
    2. GBA
    3. GC
    EN de xbox komt pas op plek 8

VS:
    1. PS2
    2. GBA
    3. GC
    4. Xbox

Europa:
    1. PS2
    2. GBA
    3. GC
    4. Xbox

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat is jouw bron? Want xbox heeft in Europa en VS wel degelijk de 2 plek ... maar het kan zijn dat jij andere info hebt?

NB ... en de GBA is geen console dus hoort niet in dit rijtje thuis

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb ik vorige week van dgs-online.nl afgehaald.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    "Jeb en ik heb zelfs PS fans horen zeggen... wow dit is een mooi race spel ... die wil ik hebben ... toen ik zag dat het een xbox game was dacht ik F*ck..."

PS3 maakt ook gebruik van pc onderdelen hoor ... dus dit is een beetje onzin... De Xbox is gene pc en de Xbox Next zal ook geen pc worden, wel gaat Microsoft zich meer richten op entertainment (on-line gaming, video op aan vraag, enz) ... Op dit moment is de xbox uniek met haar On-line mogelijkheden en ingebouwde hard disk .. Playstion heeft de naam... maar het word straks interessant om te zien welk systeem Nintendo gaat ondersteunen. Als Nitendo kiest voor de Xbox dan zal de marktwaarde van de Xbox Next stijgen. Waarom gaat Nintendo kiezen, omdat ze hebben aangekondigd zich niet meer op hardware te gaan richten met uiztondering van de GBA, maar ze blijven games produceren. Ik verwacht dat Xbox Next een nieuwe Entertainment systeem gaat worden ipv een game console. Meer internet meer gaming ... meer interactie ... Microsoft weet een produkt te verkopen en weet ook op het gebied van gaming wat een gamer wilt. Of ik straks een PS3 koop of een Xbox Next... dat weet ik nog niet ... Maar ik weet wel dat mijn volgende Console meer moet kunnen dan alleen gamen

Tja dgs is niet de aller beste site ... maar als je een linkje hebt dan zie ik hem graag ... ik geloof niet in cijfertjes en de xbox richt zich op de volwassen markt ... dus das een heel ander balspel :)

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    agreed@fardo, btw je weet tog wel dat het Nintendo is ipv Nitendo?:p

[edit] de titels is btw fout, het moet zijn: Kan de ps3 in 2005 mee met de Xbox? [/edit]

Laatst bewerkt: 5 mei 2003
  10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :eek: past het gelijk aan ... Tja ik moet altijk aan Mikado denken als ik Nintendo spel .. en ik zeg altijd Nitendo (splaakgeblek)

11. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    het is je vergeven:)

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En waar slaat dit op?? Ze gaan ontwikkelen op de nieuwe nintendo.
    Sorry hoor, maar Nintendo kondigde laatst aan om niet te stoppen met hardware, maar om gewoon verder te gaan. Ze hebben zelfs al gezegt bezig te zijn met de opvolger van Gamecube, en dat gaan ze niet doen als ze gaan stoppen met hardware, dus....
    Ik zit dus niet op een entertainment systeem te wachten hoor. Het gaat om spelletjes spelen hoor en niet of het apparaat bij wijze van spreken koffie kan zetten ofzo...

Als dat dan zo is, waarom zijn er dan wereldwijd 50 miljoen ps2's verkocht en amper 10 miljoen xboxen??

13. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    jij niet vele anderen waaronder ik wel..
    ik heb liever een console waarmee ik zowel games kan spelen, als de andere dingen in een..

ooit gehoord van voorsprong? of van vooroordelen?
    de mensen die het zeiden HADDEN al een ps2, dus wat moesten ze met een xbox? en waarom de ps2 nog steeds een voorsprong heeft, is omdat ze er al een tijdje langer waren, en mensen nog steeds denken dat de ps2 DE console is (which is not), als al je vrienden een ps2 hebben (zijn het boerelullen) wordt je door hun beinvloed (direct, zoniet indirect) zodat je ook een ps2 koopt.. zo werkt het..

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Oh, hmm, tjee even denken hoor.
    Jaartje voorsprong?
    Naamsbekendheid?
    Na de PSX hadden mensen er wel vertrouwen in.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Bron? (zover ik weet is dit niet aangekondigd) Nintendo heeft wel aangekondigd om door te gaan met games developement maar heeft niet direkt gezegd voor welke console (een next generation system ... maar dat dat kan PS3 of Xbox Next zijn)

Bron?

Ik ben een oudere gamer .. Ik zit wel te wachten op een entertainment machine.

Zoals ik al zei dit zeiden collega's an my PS2 freaks, maar ze waren onder de indruk van de graphics van DTM racer, meer niet minder niet. PS2 heeft er wereldwijd zoveel gekocht, omdat ze marktleider zijn ... toen de ps1 verscheen was dit het zelfde verhaal sega, nintendo vs ps1. Ps1 werd toen nog geen marktleider ... Maar de PS2 werd dat wel (omdat er geen console was die daar tegen op kon boksen) ... Nu heb je het zelfde verhaal met de nieuwkomer Xbox ... deze zal op dit moment niet de marktleider worden.. Wel zal deze een naam neezetten en als men straks een keuze moeten maken voor een PS3 of een Xbox zal de markt weer open liggen. Waarom? Omdat de nieuwe generatie gamers een game console gaan kiezen..

Het maakt niet uit welke console jij het beste vind, want de een vind bier lekker en de ander wijn. Maar probeer wel de stellingen te discussieren.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben jij wel goed bij je hoofd ofzo??
    Dat vind jij, vijftig miljoen anderen niet.
    Je koopt wat je zelf leuk vind en niet wat je vrienden leuk vinden als je dat wel doet dan ben je wel heel triest.
    Dus als je vrienden cola drinken, dan drink jij dat ook terwijl je er bv. allergisch voor bent. Dat is triest.

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Miyamoto heeft dit zelf in een interview gezegd.

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Geef jij dan eens een bron??
    Nee jullie zijn een lekkere site!!
    Jullie melden ook alleen positieve dingen over de xbox, maar negatieve dingen ho maar.. Die lees je alleen ergens ander, maar hier niet.
    En dgs post negatieve en positieve dingen dus...

Laatst bewerkt: 5 mei 2003
  19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mod Warning hier geen Ruzie

anders gaat deze thread dicht

gewoon argumenteren ... maar niet zeggen boerenlullen of ben je niet goed in je hood ... :mad:

laten we het gezellig houden hier!

20. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    ik ben goed bij mijn hoofd, en dat tussen haakjes was een humoristische wending om het serieuze even te verstoren met het aangename..

over je dat vind jij, vijftig miljoen anderen niet uitspraak:
    er zijn ongeveer 6 miljard mensen op deze aardkloot, 50 miljoen daarvan hebben een ps2, dan vind de rest dat de ps2 dus slegt is?? (puur volgens jou redenering..)

en je koopt ook zelf wat je leuk vind, maar zolang mensen beinvloedbaar zijn zullen ze niet altijd zelf de beslissing maken welke console ze zullen kopen.. je wordt hoe dan ook indirect beinvloed door je omgeving..

Deel Deze Pagina