Gereputeerde p2p-tool
Als één van de meest gebruikte file sharing-applicaties in het tijdperk na de ondergang van Napster, heeft Morpheus een reputatie opgebouwd als kwalitatief goede p2p-software. De applicatie heeft een grote gebruikersgemeenschap die bestanden deelt via het Gnutella-netwerk.
Morpheus biedt een gelikte interface met geïntegreerde chat- en bestandsbeheeropties. Het schrappen van de mediaspeler, sinds versie 3.2, is nog steeds een gemis, maar andere ontwikkelingen zorgen ervoor dat deze populaire p2p-tool nog steeds kan concurreren met alternatieven als Kazaa en iMesh.
Ondanks een nieuwe 'Search Power'-grafiek werkt het zoeken en downloaden van bestanden via Morpheus hetzelfde als in eerdere versies. De handige Narrow Search-functie stelt je in staat zoekresultaten real-time te filteren, hoewel de specifieke filter-opties voor verschillende bestandstypes beperkter zijn in vergelijking met andere p2p-clients.
Het afronden van downloads is afhankelijk van verschillende factoren, maar het aantal succesvolle downloads lag in onze test toch wat lager dan verwacht. Overigens was dat bij versie 3.2 ook al het geval.
De recent toegevoegde mogelijkheid 'blacklists' te bekijken en publieke web-proxies te gebruiken en nieuwe antivirus- en beveiligingsmogelijkheden zijn wel welkome verbeteringen voor Morpheus-gebruikers. Toch zal deze nieuwe versie niet veel gebruikers van andere file sharing-applicaties bewegen tot een overstap.
Het bestand dat je hier kunt downloaden is piepklein, slechts 78 KB. Deze download-tool kijkt vervolgens of een eerdere versie van Morpheus aanwezig is op je pc en begint vervolgens de applicatie te downloaden, waarna het installatieproces direct van start gaat. Voor nieuwe gebruikers is deze download 2,7 MB groot, voor bestaande gebruikers is dit minder, afhankelijk van de op het systeem aanwezige Morpheus-versie.
Windows 95, 98, SE, Me, 2000, XP Home of Professional
Morpheus blijft een aantrekkelijke p2p-tool, al zullen de nieuwe functies gebruikers van andere file sharing-applicaties niet helemaal kunnen overtuigen.
bron: zdnet.nl
overigens ik was niet van plan dit te downloaden... ik kom eraan via msn vandaag
en daar staat als titel: :{ (edit ik later wel ik kan er nu niet meer bij):{
Laatst bewerkt: 1 sep 2003