1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KaZaA gebruikers moeten zich zorgen gaan maken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Eagle_1, 12 aug 2003.

1. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk trouwens dat dit allemaal bullshit is...
    als je sharen uit zeg kunnen ze je niks maken. . (hier in nederland dan)
    trouwens.. dat van het verwijderen van de files op het laaste moment haalt niks uit.. met simpele programmatjes kan je alles nog nagaan.. omdat als je iets normaal verwijdert je alleen de aanduiding van het programmatjes verwijdert. (simpel gezegt. je heb een weg en je verwijdert de wegwijzer naar die weg... de weg is er nog.. en die kan je weer vinden door dat programmatje..)
    de enigste manier is om je computer volledig te formateren.. en aangezien niet veel mensen weten hoe je de computer volledig formateerd..(dat moet via dos.. en al die shit.. aangezien de meeste mensen ook gewoon de wegwijzers weghalen als ze hun pc formateren)
    of we ons zorgen moeten maken? mmm.. ik weet het niet... het haalt natuurlijk niks uit om alleen mensen hier in nederland te vervolgen. aangezien er honderduizenden mensen tegelijk online zijn op kazaa... ik vraag me af hoe ze snel gaan zien waar de mensen vandaan gaan komen. of zouden ze systeematisch alle ip adressen van nederland afgaan?
    zoveel vragen... zoweinig antwoorden

tijd zal leren of we ons druk moeten maken.

trouwens ff offtopic.. die 18 jarige gast uit the US of A die een nieuwe verzie van dat nieuwe virus heeft ontwikkeld is wel de lul. ik bedoel.. miljoenen schade... en simpel opgepakt... omdat hij zijn gegevens gewoon op zijn website had staan.. (zijn virus verwees naar zijn website..) ik zou niet graag in zijn schoenen staan...

2. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Trouwens.. mocht je gepakt worden krijg je veel media aandacht... kun je mooi ff verkondigen dat je cd's/dvd's/en de rest van die shit veels te duur vind...
    }:]
    waarscheinelijk springen het NOS journaal, hart van nederland, rtl nieuws (en hoe heet de rest van die shit?) er gelijk op in en geven ze je gelijk
    99% van nederland vind die krengen trouwens te duur..(denk ik :+ )
    het zou me niets verbazen dat alleen DE industrie en die lozers van brein voor de hogeprijzen zijn..

3. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    das wel een cool idee... ik doe mee*)

4. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Over hoge cd-prijzen gesproken, het blijft belachelijk dat je bij cd's de volle btw-pond moet betalen, terwijl ongeveer alle, minder populaire, culturele zaken gesubsidieerd worden.

5. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Dit doe k ook cker. Als ik iets wil downloaden & dr staan 40 users bij het filetje. Dan verw8 ik ook dat k ze van hun kan downloaden, is normaal toch?! Maar dat doet ie niet, hij zegt rustig dat k m van 1 of 2 users download. En t liefst zo langzaam mogelijk. :mad:

Zo..... dat lucht op O-)

6. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens de muziek producenten komen nu ook met spoof files (zoals jullie vast al wel hebben gelezen).
    Voor degene die ze nog niet kennen... ->
    Kazaa download bij meerdere mensen een deel van het bestand dat jij nodig hebt. Kazaa controleerd de bestanden (om te kijken of het wel dezelfde is) door te kijken of de eerste 300 Kb iedentiek is en of de totale file grote het zelfde is.

Nu de muziek producenten dat door hebben, hebben ze spoof files ontworpen. Een spoof file is een "mp3". Maar dan een totaal waardeloze.

Van de spoof file is de 1ste 300 Kb het zelfde en de totale file lengte ook (kazaa ziet het dus als een goeie file en zal deze dan ook gebruiken in je download).
    Nou is idd de eerste 300 KB goed, maar de rest van het nr zal alleen maar ruis bevatten.

Kazaa download ook van die spoof file (die iemand perongelijk gekregen heeft) en zal het mixen met de wel goeie nrs die hij gevonden heeft. Je krijgt dus een nr met hier en daar behoorlijk wat ruis er in. Iemand download hem weer van jouw... en er komt nog meer ruis in door weer een spoof file....

Zo gaat langzaam de muziek er aan bij kazaa... en geloof dit gaat werken (helaas).

7. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    En vervolgens komt er weer een nieuw programma....

Dit is allemaal al eens gebeurd, Napster anyone?

8. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dan komt er een nieuwe versie van Kazaa, die 300 KB op een willekeurige plek in het bestand controleert en weg zijn de spoof-files.

9. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    kazaa wil niet illegaal zijn maar legaal... dus denk niet kazaa dat laatste ding gaat doen... ze hebben zelfs inmiddels al een betaalde versie uitgebracht

10. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    idd
    geloof me me mp3 speler staat er vol mee

of ze halen stukjes eruit of je hoor tussedoor ambulance (ofzo) sirene erdoor heen
    heel vervelend :{

11. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Gereputeerde p2p-tool
    Als één van de meest gebruikte file sharing-applicaties in het tijdperk na de ondergang van Napster, heeft Morpheus een reputatie opgebouwd als kwalitatief goede p2p-software. De applicatie heeft een grote gebruikersgemeenschap die bestanden deelt via het Gnutella-netwerk.

Morpheus biedt een gelikte interface met geïntegreerde chat- en bestandsbeheeropties. Het schrappen van de mediaspeler, sinds versie 3.2, is nog steeds een gemis, maar andere ontwikkelingen zorgen ervoor dat deze populaire p2p-tool nog steeds kan concurreren met alternatieven als Kazaa en iMesh.

Ondanks een nieuwe 'Search Power'-grafiek werkt het zoeken en downloaden van bestanden via Morpheus hetzelfde als in eerdere versies. De handige Narrow Search-functie stelt je in staat zoekresultaten real-time te filteren, hoewel de specifieke filter-opties voor verschillende bestandstypes beperkter zijn in vergelijking met andere p2p-clients.

Het afronden van downloads is afhankelijk van verschillende factoren, maar het aantal succesvolle downloads lag in onze test toch wat lager dan verwacht. Overigens was dat bij versie 3.2 ook al het geval.

De recent toegevoegde mogelijkheid 'blacklists' te bekijken en publieke web-proxies te gebruiken en nieuwe antivirus- en beveiligingsmogelijkheden zijn wel welkome verbeteringen voor Morpheus-gebruikers. Toch zal deze nieuwe versie niet veel gebruikers van andere file sharing-applicaties bewegen tot een overstap.

Het bestand dat je hier kunt downloaden is piepklein, slechts 78 KB. Deze download-tool kijkt vervolgens of een eerdere versie van Morpheus aanwezig is op je pc en begint vervolgens de applicatie te downloaden, waarna het installatieproces direct van start gaat. Voor nieuwe gebruikers is deze download 2,7 MB groot, voor bestaande gebruikers is dit minder, afhankelijk van de op het systeem aanwezige Morpheus-versie.

Windows 95, 98, SE, Me, 2000, XP Home of Professional

Morpheus blijft een aantrekkelijke p2p-tool, al zullen de nieuwe functies gebruikers van andere file sharing-applicaties niet helemaal kunnen overtuigen.

bron: zdnet.nl

overigens ik was niet van plan dit te downloaden... ik kom eraan via msn vandaag;)
    en daar staat als titel: :{ (edit ik later wel ik kan er nu niet meer bij):{

Laatst bewerkt: 1 sep 2003
  12. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    Films delen levert jaren gevangenisstraf op in Amerika

Een nieuw copyrightwetsvoorstel, dat wordt gesteund door vooraanstaande Amerikaanse senatoren, kan p2p-gebruikers die één illegale kopie van een film in hun gedeelde map hebben staan al een gevangenisstraf van drie jaar opleveren.

Naast de gevangenisstraf kunnen overtreders volgens de Artists' Rights and Theft Prevention Act ook nog een boete krijgen van maximaal 250.000 dollar. Een gebruiker is volgens het wetsvoorstel al in overtreding als hij een film beschikbaar stelt aan publieke computernetwerken voordat deze commercieel is gedistribueerd. Het is niet van belang of de film ook daadwerkelijk is gedownload door andere gebruikers en de auteursrechten dus daadwerkelijk zijn geschonden.

De Republikeinse senator John Cornyn uit Texas en zijn Democratische collega Dianne Feinstein uit Californië presenteren het wetsvoorstel deze week in Washington. De presentatie wordt bijgewoond door actrice Bo Derek, Motion Picture Association of America (MPAA)-president Jack Valenti en Mitch Bainwol, voorzitter van de Recording Industry Association of America (RIAA).

De filmstudio's in Hollywood ergeren zich al jaren aan de online distributie van films voordat ze in de bioscopen of op dvd verschijnen. Films als Star Wars: Episode II, Tomb Raider en The Hulk waren bijvoorbeeld al op p2p-netwerken te vinden voordat de films commercieel werden gedistribueerd. De grote studio's reageerden hier afgelopen september op door geen exemplaren van hun genomineerde films op dvd te leveren aan de juryleden van de Academy Awarsd.

Een kopie van het wetsvoorstel, gemerkt als 'Discussion Draft', kwam onder ogen van CNet en vertegenwoordigt één van de zwaarste aanvallen ooit op p2p-netwerken door de politieke bondgenoten van de auteursrechtbezitters.

De dreiging van een driejarige gevangenisstraf wordt concreet als iemand een illegale kopie van een film 'beschikbaar maakt op een computernetwerk dat toegankelijk is voor het publiek', terwijl de film 'was bedoeld voor commerciële distributie maar op dat moment nog niet op die manier was verspreid', aldus het wetsvoorstel. Als de film eenmaal commercieel is gedistribueerd lijken de straffen niet meer van toepassing te zijn.

Peter Jaszi, een professor op de American University die les geeft in auteursrecht, zegt zich 'ernstige zorgen' te maken over de formulering van het wetsvoorstel. Hij is met name bezorgd over het feit dat de auteursrechten niet daadwerkelijk geschonden hoeven te zijn, maar dat alleen dat het bestand aanwezig moet zijn in een gedeelde folder of op een web- danwel ftp-site. "Daarmee zeggen ze dat het niet uitmaakt of iemand de kopie heeft gedownload, maar dat ze er voetstoots van uitgaan dat minstens tien mensen dat hebben gedaan. De bezitter van de auteursrechten hoeft dus niet meer te bewijzen dat er een schending van zijn rechten heeft plaatsgevonden."

Het wetsvoorstel van Cornyn en Feinstein introduceert overigens nog een federale misdaad, waar een gevangenisstraf van vijf jaar voor moet gaan gelden. Het gaat hierbij om het gebruiken van een 'audiovisueel opnameapparaat' in een bioscoop om een kopie te maken van een film.

Met een bijdrage van CNet's Declan McCullagh

zonnet.nl

:{ 3 jaar gevangenis????!
    maar als je download en je shared niet, krijg je dan nog steeds straf?

13. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, maar dat wetvoorstel is nog niet aangenomen he. Laten we niet te vlug van stapel lopen. Daarbij is dat ook nog eens de USA, het land van de onberkte mogelijkheden, en celstraffen. Dat is hier wel anders.

Laatst bewerkt: 14 nov 2003
  14. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    ok maar dan vind ik het wetvoorstel al |:-
    en ik heb een gevoel van dat het aangenomen word.

15. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Kan me niet voorstellen dat ze mensen die soms is een liedje sharen op gaan pakken. |:-

Dat Brein enzo maar die cd's in de winkel verlaagt naar 12 tot 15 euro. Waarom 23 euro betalen?! 8)

16. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel weer zo zijn. The god damned America|:-
    Ik vind echt alle prijzen onzin. Waarom meteen iemands leven willen verruiineren (spelfout wellicht) omdat men één illegaal nummer shared.
    Dit is weer zo'n actie van de platenmaatschapijen + staat die er alleen is om zoveel mogelijk geld in het laatje te krijgen want daar gaat het de platenmaatschapijen ALLEEN om. geld, geld en nog eens geld....|:- :mad:

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Lijkt me nep. Zomaar een popup met een mededeling? :confused:

18. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kan me niet voorstellen dat het tot gevangenisstraffen zal komen. Dan kunnen ze de halve westerse wereld volgens mij wel in de gevangenis gooien.

19. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Dan heb je helemaal een cellentekort... rustig op straat...

Waar ik stage loop, heeft IEDEREEN Kazaa! _O_

Dat ze maar wat nuttigers gaan doen zoals criminaliteit terugdringen ofzo.

20. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19

:+

Laatst bewerkt: 5 dec 2003

Deel Deze Pagina