1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KaZaa toch legaal !!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Blaauw, 7 okt 2003.

  1. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo'n donkerrood vermoeden dat het daar al te laat voor is. Het downloaden van MP3'tjes is zo ingebeurgert en makkelijk geworden dat mensen het vooral voor 't gemak doen denk ik. Ook als zouden CD's nu 10 euro zijn slupt ik em makkelijker even van het net af. Zo nu en dan bestel ik wel eens een CD als ik em goedkoop kan krijgen, maar naar de winkel gaan om een CD te halen...dat heb ik al zo'n 3 jaar niet meer gedaan denk ik. Ze moeten deze nieuwe markt eens gaan benutten. Gewoon verkopen via internet, no nonsence, 1 euro per MP3tje ofzo, kan je nog kiezen welke nummers je van een album wil....
     
  2. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    CAPSLOCK stond aan|:-
    Maar, in de eerste plaats is p2p niet illegaal, dat is waar.
    Ik koop wat mindere cd's echt niet voor 50 piek. Alleen de meesterwerken zoals Meteora en The Long Road koop ik.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2003
  3. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Door dit soort programma's zullen CD's juist duurder worden. Er worden er immers minder verkocht maar de kosten moeten wel worden terugverdiend. En net zoals Saaur al zegt muziek downloaden is al zo ingeburgerd, dat je daar met een halvering van de prijzen nog weinig aan veranderd.

    Hoe je het ook bekijkt, muziek downloaden waar copyright op zit is gewoon diefstal. Dus de muziekindustrie heeft gewoon gelijk, als ze dit proberen aan te pakken. Maar het grootste probleem is dat muziek downloaden niet voelt als diefstal, omdat je niet echt een winkel ingaat om iets te stelen, maar gewoon iets download van het internet samen met plaatjes filmpjes en andere dingen. Voor degenen die het zich afvragen, ik doe hier ook gewoon aan mee hoor.O-)
     
  4. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    't is ook zo dat...wat wou ik nou zeggen :confused:

    *denkt*

    Oh ja...het is ook zo dat CD's zo duur worden omdat ze allemaal beveiligingen verzinnen, maar voor elke euro die ze hieraan besteden heeft een "hacker/cracker" 1 seconde nodig om em te breken. Volgens mij kunnen ze die oorlog maar beter gewonnen geven en het geld aan verbetering van online muziek uitgeven...:mad:
     
  5. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Kosten terugverdiend??? Weet je wat de kosten zijn voor 1 cd'tje dat is zo ongeveer te verwaarlozen, het overgrote deel is gewoon pure winst. Dus daar kan best iets van de prijs af.

    Ik denk wel dat een kostendaling werkt want als de cd's i.p.v. 20 euro maar 10 euro kosten dan zou ik voor die 10 euro wel ff het cd'tje gaan kopen. Omdat je dan gewoon mooi cd'tje hebt met hoesje, boekje etc..

    Maar de prijzen die ze nu handhaven zijn gewoon extreem duur.
     
  6. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    precies!

    ik zou niet downen als ik een echte cd in de
    winkel voor een tientje kon halen.
    het is gewoon belachelijk. een single kost 3 euro
    en een cd al snel 25 euro.
    nou dan doe ik het liever thuis.

    wat ik ook vindt is dat de mensen in de
    muziek industrie geen miljoinairs hoeven te zijn.
    het zijn gewoon normale mensen die andere
    mensen vermaken met hun liedjes.
    ik vindt het gewoon sh!t dat een zanger/es
    bv J Lo een paar duizend verdiend op een single.
     
  7. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    we zullen het zien, in Amerika zijn de prijzen door het grootste platenlabel verlaagd. We kunnen kijken of de "prijs lager, ik koop" schrewers echt gaan kopen....I doubt it
     
  8. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Natuurlijk zijn de kosten van het maken van de CD zelf niet zo hoog. Zal misschien een eurootje of 2 zijn. Maar er zijn nog wel meer kosten die gemaakt worden door een platenmaatschappij bij het maken van een CD. De artiesten moeten betaald worden, de opnamestudios moeten betaald worden (incl personeel), grafisch ontwerpteam (voor het ontwerpen van de CD en de hoes) moeten betaald worden en eventuele reclamekosten moeten betaald worden. En daar komen nog allerlei indirecte kosten zoals overhead-personeelskosten overheen. En daarbovenop natuurlijk nog een winstmarge voor iedere schakel in de productieketen.

    Dit noem ik gewoon jaloezie.:{
    Die mensen kunnen iets speciaals en verdienen daarom meer als de gemiddelde mens. Net zoals voetballers en andere grootverdieners. Is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2003
  9. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    "Guns don't kill people, people kill people."
    Maar guns (lees: KazaA) maken het voor de mensen wel heel gemakkelijk om mensen te vemoorden (lees: bestanden aanbieden om te downloaden en illegale dingen doen)

    Ik heb 1 GB aan WMA'tjes op mijn PC staan (2 gig in mp3 equivalent), waarvan zowat 80% gedownload met KazaA.
    Desalniettemin koop ik nu meer CD's dan vroeger.
    Waarom?
    Ik lees/hoor iets van een groep die ik nog niet ken, ik downloadt er een paar nummertjes van, en als ik het echt goed vind koop ik de CD.
    Als ik het slecht vind smijt ik de nr's van mijn PC en als het meevalt laat ik ze op mijn PC staan.
    Ik zie mijn MP3-collectie op mijn PC eerder als een soort radio.
    Zal ik minder liedjes downloaden als CD's goedkoper worden? Nee.
    Zal ik meer CD's kopen als CD's goedkoper worden? Ja.

    Dit is natuurlijk mijn situatie, maar ik besef goed dat het bij 99% niet zo is en dat die kopiƫren en downloaden simpelweg omdat het de goedkoopste manier is om aan muziek te komen.

    Ik denk niet dat je dit zomaar oplost met P2P netwerken te verbieden.
    Je kan nog altijd CD's kopiƫren met een good old CD-writer, en je kan MSN-messenger zelfs gebruiken om MP'tjes en dergelijuke te versturen, met een e-mail kan dat ook etc. etc.

    Der is maar 1 oplossing: computers verbieden (goed idee he...)
     
  10. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0

    |:- :confused: |:-

    ik vindt je reactie niet kloppen hoor.
    wat ik wil zeggen is dat ze echt niet zulke hoge
    prijzen hoeven te rekenen voor een cd.
    zoals je zelf al zei; er zijn productie kosten,
    maar ga me niet vertellen dat ze dat uit een
    paar honderd cd's halen en dus een cd 25 euro
    moet kosten.
    en over dat speciaals : een clown kan iemand
    laten lachen, moet hij dan ook een miljoenair worden.
     
  11. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ergens heb je wel gelijk.
    Vergeet niet dat platenmaatschappijen nog steeds verschrikkelijk veel winst maken, alleen iets minder dan vroeger.
     
  12. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Natuurlijk worden er tienduizenden en van de grote artiesten miljoenen CD's verkocht. Maar naarmate er meer CD's van die mensen worden verkocht, worden die artiesten meer waard, omdat er meer aan hen verdiend kan worden. En dus moeten ze ook meer betaald krijgen, anders gaan ze naar de concurrent.

    En over die clown die mensen kunnen laten lachen, ten eerste zijn er heel wat meer meer mensen de iemand kunnen laten lachen als dat er mensen zijn die iemand kunnen entertainen met muziek. Dus die laatsgenoemde zijn schaarser en dus meer waard. En naar bekendere artiesten is uberhaupt meer vraag waardoor ze nog duurder worden. Als jij een clown wilt zien, dan zul je voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken-clown niet zo veel willen betalen, maar om Bassie8) te zien wil je wel wat meer betalen.
     
  13. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    en dat zijn weer de mensen die
    tegen p2p software zijn en al die
    problemen veroorzaken.
     
  14. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    \

    je hebt een punt.
    tog vindt ik dat de platen maatschapij
    zijn eigen graf graaft.
    als ik iets verkoop dat niet meer
    betaalbaar is voor de mensen dan
    kan ik net zo goed ophouden
     
  15. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe technologie.. wel of niet. Het gaat er denk ik om of er goed met mogelijkheden omgegaan wordt.

    Een ieder kan zelf vaststellen of het gebruik illegaal is of niet, daar heb je namelijk een gezond verstand voor meegekregen.

    Ik denk wel dat de aanbieder ook moet nadenken over het gebruik van nieuwe technieken en ook over de reden van het misbruik maken. Alles heeft twee kanten.

    Ook hier zullen de spelregels moeten worden afgesproken.

    Natuurlijk zullen er altijd personen zijn die weer een andere reden vinden om illegaal aan iets te komen. Gewoon omdat ze er een andere moraal op nahouden. Of die goed of slecht is daar doe ik verder geen uitspraak over.
     
  16. darkdesign

    darkdesign Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    brood mee verdiene! fk wa lul je, weet je hoe fking veel die mensen verdiene, da vind ik gvd niet eerlijk, gewoon lekekr blijven downloade, ik ga niet geld betalen aan artiesten die zwemmen in het geld, en de cd markt heeft het er zelf naar gemaakt, die cd zijn toch veel te duur voor die paar nummer die erop staan,
     
  17. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    @darkdesign

    Ik ben het met je eens dat de cd's in het algemeen te duur zijn. De laatste tijd zie je echter wel meer cd's tegen lagere prijzen aangeboden worden. We gaan de goeie kant op.

    Ik denk dat je niet zo maar kan stellen dat alle artiesten zwemmen in het geld... hoe stel je zoiets eigenlijk vast????
     
  18. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Vroeger kocht ik vaak cd's van de Heideroosjes (wie kent ze niet) die hadden altijd achter op hun cd staan: "don't pay more than 25 guilders" terwijl alle andere cd''s in die tijd 39,95 glden kosten.

    Moraal: je kunt cd's best iets goedkoper maken als je tevreden bent met iets minder winst en ik denk dat we dat met zijn allen moeten laten blijken aan de muziekindustrie.
     
  19. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik las trouwens vandaag in de krant dat de muziekindustrie plannen had om zelf virussen te gaan versturen via P2P sites om zo mensen die illegaal downloaden dwars te zitten. Onschuldige virussen die bijv. bij een nummer van Madonna dan ineens een plaatje van Madonna laat zien met de tekst daarbij van What The F*ck Are You Doing! tot zwaardere virussen die alle aanwezige illegaal gedownloade muziek op je PC onbruikbaar maakt.

    Ik geloof nooit dat ze dit ooit zouden kunnen waarmaken aangezien ze dan zelf illegaal bezig zijn, maar het laat wel zien hoe wanhopig ze wel niet zijn.
     
  20. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    gelukkig is dat ook zo illigaal als de neten, dus dat kan ze lekker veel geld gaan kosten :+ (ow, dat was je laatste zin ook :eek:) Tis nog vroeg he....

    maar inderdaad, dit is iets wat ze niet zullen doen alleen al vanwegen het feit dat ze er zelf slechter van worden.
     

Deel Deze Pagina