Kazaa waarschuwing

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wendy, 4 dec 2003.

1. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb meteen maar Kazaa verwijderd. Mijn moeder belde net en omdat ik bij haar Kazaa gedownload had kreeg ze opeens een waarschuwing dat ze allerlei rotzooi aan het verspreiden was over het internet. Wanneer zij dit binnen 3 dagen niet zou stoppen, zou ze worden afgesloten van het internet.

Volgens mij gaat het hier alleen over Kazaa-lite.

Echt raar ineens. Maar het kan wel kloppen want ik las laatst iets over Kazaa-lite maar ik kan het niet meer vinden (las het op home.nl)

Ik dacht waarschuw even :eek:

2. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    huh, strange...
    voor ons is het toch tot 19 december afwachten?

lijkt me raar om dan opeens afgesloten te kunnen worden van ons internet provider ...:{

volgens mij zou niemand zeggen dat ze rotzooi aan het verspreiden is... het moet wel een grap zijn...
    ze zouden hoogstens kunnen zeggen dat het illegaal is omdat het de copyright-'regels' schend...

Laatst bewerkt: 4 dec 2003
  3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Zolang je je bestanden niet deelt, is er niets aan de hand, toch?

:confused:

4. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik had bij hun ook aangevinkt dat ze geen bestanden zouden delen, dus ik snap er ook helemaal niks van hoor :eek: Ik denk dat ik er morgen eens langs ga en ga ik dat even controleren. Ik kreeg wel vaker en pop up inderdaad met een warning, maar ik lette daar nooit op...:eek:

5. GAGGAG

GAGGAG The Outsider

Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik ook. Ik heb ook kazaa lite en heb ook home breedband, alleen ik heb daar niets over gehoord. Bij kazaa lite heb je ook de functie om je IP te verbergen. Ik deel ook niet.

6. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kazaa pakt Nederlandse lite-aanbieders aan
    3 december 2003, 11:05:32

WebWereld - Sharman Networks, eigenaar van Kazaa, verbiedt een aantal Nederlandse sites om nog langer Kazaa Lite aan te bieden.

Christiaan Alberdingk Thijm van advocatenkantoor SOLV bevestigt dat 'een aantal mensen' in Nederland een brief heeft ontvangen met de sommatie te stoppen met het aanbieden van Kazaa Lite. Dit programma is Sharman Networks al enige tijd een doorn in het oog. Eerder verdedigde Alberdingk Thijm met succes Kazaa in de vele rechtszaken die door de muziekindustrie zijn aangespannen.

Kazaa Lite is een van alle spy- en adware ontdane versie van de officiële Kazaa. Eerdere pogingen van Sharman Networks om de verkrijgbaarheid van Kazaa Lite te decimeren, liepen overigens op weinig uit. Zo dwong het bedrijf enkele maanden terug Google al om linkjes naar Kazaa Lite te verwijderen.

Als ludiek protest linkte de populaire zoekmachine hierna wel naar de officiële eis , waarin de bewuste sites werden opgesomd. Inmiddels geeft de zoekopdracht 'Kazaa Lite' weer heel veel andere plaatsen waar vandaan het programma is te downloaden.

Auteursrecht
    Een daarvan is de site van een Groningse scholier. Volgens Sharman maakt hij hiermee inbreuk op het merk- en auteursrecht. De handelwijze van de scholier is onrechtmatig, aldus SOLV namens zijn cliënt, omdat 'geparasiteerd wordt op en geprofiteerd wordt van hun (Kazaa, red.) inspanningen en zorgvuldig opgebouwde reputatie'.

Bovendien zou Kazaa door dergelijke acties 'aanzienlijke schade' lijden. De bewuste scholier en andere aanbieders van Kazaa Lite is verzocht een zogenoemde onthoudingsverklaring te ondertekenen waarin ze verklaren met hun handelwijze te stoppen en in te stemmen met het recht van Kazaa om een 'volledige schadevergoeding' te vorderen.

Schadeclaim
    De achttienjarige Groninger zal naar eigen zeggen deze verklaring niet ondertekenen, uit angst een gigantische schadeclaim tegemoet te zien. Wel zal hij alle verwijzingen naar Kazaa Lite verwijderen.

Welke programmeur er daadwerkelijk achter Kazaa Lite zit, is Sharman nog niet bekend. "Er bestaat een vermoeden dat er Nederlanders achter zitten", zo zegt Alberdingk Thijm. "We hopen daar nog achter te komen."

bron: home.nl

7. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    /edit: ---x--- was me eerst.. :)

je moet ook trouwens uitvinken dat je 'supernode' kan worden...

ik wacht nog gewoon lekker af op 19 december ;)

8. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Wat gaat er 19 december gebeuren dan?

9. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Hmm vaag allemaal. Als je niets deelt doe je niets fout?!

Kan iemand opsommen hoe en wat je het beste kan instellen zodat je geen gezeik krijgt met je provider?
    Ik bedoel je ip nummer uitzetten, supernude enzo...

Bedankt alvast.

10. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    dan komt het vervolg op het rechtzaak om kazaa in nl..

het gaat er kort om, of kazaa in nl nou illegaal moet worden of legaal ?

en het ziet er voor ons goed uit ;)

hier werd goed uitgelegd hoe je je instellingen bijv. in moet stellen...

en hier over de rechtzaak... die blaauw had geopent... blaauw!! herinner je het niet meer?:eek:
    je vraagt me een vraag, die jij als eerste hebt beantwoord bijna.. :cool:

11. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik had ook iets vreemds:
    Ik zit Kazaa te doen, komen er opeens om de seconde! vensters in m'n beeld van microsoft dat ik geen licensies heb van illegale nummers en dat ik ze moet kopen ofzo.:confused: 8)
    Ik denkdat ik het ook maar verwijder want als ik gepakt wordt............ik een stuk of 600 nummers8)

Ik moest m'n PC uit zetten om die pop-ups te stoppen.|:-

12. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dus als ik het goed begrijp, moet je als je Kazaa -Lite hebt van je PC verwijderen?

13. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb juist extra Kazaa Lite gedownload ivm geen spyware enzo... zit bij die gewone wel.

VAAG :mad: |:-

14. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    oh nee he niet dit gejank weer, anyway zolang ze van irc afblijven doen ze maar.

15. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd, als irc wordt gebanned dan stort echt de hele underground scene in.

hulde aan de irc dudes _O_

16. Request

Request Request NL @ LIVE

Leuk Bevonden:
    0
    Kijken jullie wel eens op www.zdnet.nl ?
    Zoek maar eens in het nieuws op RIAA.
    Je zult zien dat er uploaders en downloaders opgepakt worden..
    Ik heb hem nog niet verwijderd omdat ik regelmatig een muziekje download.. Ik download nu alleen films en games vanaf ftp's maar dan natuurlijk met een andere IP.
    Dat bericht van RIAA geld trouwens voor elk p2p-netwerk dus prepare....!

17. Navy_Seal

Navy_Seal Guest

nou die popupjes enz. dat doen amateur hackers ut klinkt raar maar ik heb het zelf op t.v. gezien hij heeft een prog. hij klikt iemand aan ofzow :confused: en dan krijgt hij popupjes met verschillende dingen die zijn echt fake maar dat het via de telefoon gebeurt............ raar

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik doe al niet veel meer via Kazaa, maar als dit aanhoudt, word het nog minder. :confused:
    Eerst Napster, nu Kazaa. Wat ze ook proberen, het komt toch terug.

Lang leve mIRC dan maar.

19. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben al afgesloten :mad: omdat er wij ook veel ongewenste zooi werd verstuurd, maar het kan dus aan kazaa leggen?

Laatst bewerkt: 5 dec 2003
  20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Bullshit natuurlijk...

Laat ze maar komen :), echt al zo oud als de weg naar rome die anti piraterij stuff.. feit is dat ze het NOOIT kunnen stoppen.. waarom geven ze hun geld niet uit aan belangrijke dingen.. waarom bestaat stichting brein en de RIAA uberhaupt? Ze lopen achter de feiten aan.. Napster was al bijna dood en toen pas kwamen hun erachter pffft.. nu pas komen ze achter kazaa.. echt te triest voor woorden. Erge is nog dat onwetende gebruikers het slachtoffer zijn van deze praktijken.. OW NEE SNEL MIJN SHIT DELETEN EN KAZAA VERWIJDEREN....|:-

Deel Deze Pagina