Wat heeft het voor zin om 1 keer per dag te laten kicken.
Wat is het drukste moment van de dag op dit forum? rond 19 uur lijkt me. Wanneer zou iedereen zijn thread dan kunnen kicken? dit zou wel eens een strategische tijd kunnen zijn. MAarja iedereen doet het om een bepaalde strategische tijd. dus stel 30 mensen kicken in dit half uur hun thread. Jij staat weer onderaan.
Zowieso zou 1 kick per dag ook niet nodig zijn toch?
Als je een thread aanmaakt om 22 uur. en je kickt em gelijk weer om 00.00 uur, zou die de volgende ochtend al beneden kunnen staan aangezien meerdere mensen hun thread kicken. en dan mag je alsnog tot 00.00 uur je thread niet kicken.
En dat je zelf je tijden niet mag controleren slaat ook op niets. Jij bent de handelaar. Jij moet bereid zijn jouw vrije tijd op te geven voor dit. Als jij er s'avonds niet bent dan moet je maar een andere keer kicken. Niet eerder maar later.
Als je eerder zou mogen kicken dan is er nog iemand die eerder mag kicken. dan mag iedereen eerder kicken. Anders zou het toch niet eerlijk zijn? En als iedereen dit wel zou mogen doen dan is het ook alleen maar nadelig voor jouw zaken, want jouw thread staat eerder onderaan.
simpel rekensommetje.
240 mensen (overdreven veel, maar past beter in mijn rekensommetje) bieden games aan, allemaal willen ze games verkopen. op een pagina passen 20 thread. iedereen wil op die 1e pagina. dit betekend dat 10 mensen per uur gemiddeld hun thread mogen kicken.
240 / 24 uur = 10 mensen
60minuten in een uur / 10 mensen = 6minuten per persoon
De thread van iedereen die kickt staat dus gemiddeld 6 minuten per dag bovenaan.
Aangezien er 20 threads op de hoofdpagina passen sta je er nog niet lang op ook nog gemiddeld
20 threads * 6minuten= 120 uur
Gemiddeld sta je dus 2 uur per dag op de hoofdpagina.
Zou je het beleid versoepelen en mensen die 2 uur te vroeg kicken door de vingers laten glippen betekend het dat er 2 uur minder zit op een X-Bazar dag.
240 mensen verkopen hun game.
een dag heeft 22 uur
240mensen / 22 uur = 11 mensen mogen kicken (afgerond)
60 minuten / 11mensen = 5.5.
thread van iedereen staat nu bij iedereen 5 minuten en 30 seconden boven aan bovenaan.
20 threads * 5.5 = 110. In totaal sta je dus nu maar 110 minuten per dag op de hoofdpagina. Dat is 10 minuten op een dag minder.
Als je op weekbasis kijkt maakt het helemaal niets meer uit. Je staat in totaal 840 minuten op de hoofdpagina.
Regles van nu:
Week heeft 7 dagen, per dag 24 uur.
Je staat per dag 120 minuten op de hoofdpagina.
7*120=840 minuten per week op de hoofdpagina.
Als XBazar dag 2 uur minder heeft:
Normale Week heeft 7 dagen, per dag 24 uur.
XBazar dag heeft 22 uur.
Je staat gemiddeld 110 minuten op de hoofdpagina per dag.
7 * 24= 168 uren per week in totaal
168 / 22 = 7.6363636..... (7.6) XBazar dagen in 1 week
7.6 * 110 = 840 minuten
Op weekbasis sta je dus net zo lang op de hoofdpagina met beide regeld.
Dus als je naar de cijfertjes kijkt zie je dat het strategisch gezien neits uit zou moeten maken of je nu tijd afhaalt van het kicken van de thread of niet.
Ik weet dathet niet helemaal over déze kwestie gaat waar het nu over gaat. Maar ik zie gewoon heel vaak deze threads.
Denk je dat dit wél handig is dan? je staat dan misschien s'ochtends even bovenaan, maar in de middag sta je alweer op pagina 4. Maar aangezien meerdere mensen even hun game willen verkopen. en even snel voordat ze naar school gaan even hun thread kicken moet je maar net geluk hebben dat je niet een van de laatste bent, anders sta je zo weer onderaan.
Hoe meer vrijheid iedereen heeft om zelf tijden te bepalen met kicken, hoe sneller threads beneden kunnen staan. tenzij je de strategische tijden weet. MAar waarom zou je er een soort spel van maken, en het ingewikkeld maken voor nieuwe mensen die de strategische tijden nog niet kennen. Wat je al zegt, een site probeerd het voor iedereen zo toegankelijk m,ogelijk te maken. Dus ook voor de nieuwe mensen, die de kneepjes van het vak nog niet kennen om het zo maar te zeggen.
En ja ik verveel me ja. kan niet meer slapen :{
Laatst bewerkt: 6 apr 2005