Ik maak deze tread omdat er weer iets leuks is afgepakt door het geloof van mijn ouders.
Ik ben opgevoed met de bijbel onder mijn neus. Natuurlijk geloof je daar in als je jong bent, en nog steeds geloof ik dat er een God is. Het is alleen allemaal anders geworden dan +/_ 6 jaar terug. Toen was ik namelijk nog heel schijnheilig en geloofde alles wat mijn vader en moeder mij vertelde. Ga zondag 2 maaldaags naar de kerk, lees elke dag 2 keer de bijbel en bid voor en na het eten, zondag is rustdag niks doen geen tv en thuis zitten.
Zo'n 6 jaar geleden kreeg ik meer een eigen gedachte. Als God echt zoveel voor mensen geeft laat hij je nooit zoveel doen. God heeft 2 hoofd geboden die zoiets als volgt zijn:
* De here Liefhebben met heel je hart
* Je naaste mensen liefhebben
Hier moet je je aanhouden. Hoewel ik niet zeker weet of dat ze wel echt door god zijn gegeven, vind ik dit goede regels. De andere 8 ook. Ik vind dat je je daar aan moet houden. Alleen vind ik wel dat ze flink zijn opgeblazen.
Volgens mij heeft jezus niet bedoeld dat als je met jezus liefhebben bedoelt dat je elke dag zovaak bid en thuis moet gaan zitten en geen tv mag hebben etc. Ik denk dat hij bedoelt dat je je wel aan de andere regels moet houden. Elkaar accepteren enzovoort.
Ook het gebod dat je zondag rust moet houden word vaak zwaar overdreven. Het op zondag thuis zitten en niks mogen doen kan natuurlijk nooit. Er staat dat je rust moet houden, dus een manier zodat jij je ontspant voor de volgende week. Dit kan dus op alle manieren zijn, een dag op je bed leggen, potje voetballen of naar voetbal wedstrijd gaan. Wat jou maar ontspant.
Als laatste weet ik ook zeker dat je goed leeft en in de hemel komt als je bij jezelf deze regel kan vinden:
Ik leef goed en doe de rest van de maatschappij geen kwaad.
Vandaag wou ik dus naar een voetbal wedstrijd gaan van mijn voetbalclub. Waarop mijn ouders reageerden: Doe dat maar als je uit huis bent.
Geweldig gereageerd natuurlijk. God zal blij zijn zo, ik wil op deze manier eerder uit huis en zal dus ook niet meer zosnel thuis gaan kijken. Heb het hier wel beetje gezien op zo'n manier. Heerlijk gereageerd.
Hoe denken jullie hier over?
Ik ben mijn verhaal iig weer kwijt.
Edits kunnen natuurlijk volgen.
Laatst bewerkt: 17 sep 2006