ten eerste gaat dit overduidelijk NIET over halo2, dit is volgens mij wel een verhaal in het Halo universum, maar of het direct past in de gebeurtenissen van Halo2, lijkt me stug aangezien het zich in DEZE tijd afspeelt (dus in 2004, vandaar dat Melissa ook zoveel last heeft van onze 'primitieve' techniek)
Wel, het is op dit moment bekend dat de A.I. die op dit moment in Dana's comp zit, Melissa is. Als de spider/widow dan Cortana is moet die dus naast melissa ook in de computer zitten. Tenzij ze via een netwerk toegang heeft tot de computer, maar volgens mij is dat niet zo. Je moet namelijk ook bedenken dat Cortana in feite de A.I. versie is van Dr. Halsey, die pas over, pak 'm beet, 490 jaar word geboren. En volgens het verhaaltje over The Queen en The Widow word duidelijk dat The Widow een onderdaan is, terwijl Cortana eerder een gelijke zou zijn. Een tweede Queen dus.
Verder lijkt het me ook stug dat er een zwevende Guilty Spark voor dana's PC hangt, zou haar wel opvallen lijkt me(tenzij ook hij bezig is via een of ander 'netwerk', maar ik vraag me af of hij nu ook al zou bestaan). Vraag me trouwens uberhaupt af wat GS dan op de aarde doet en waarom hij in godsnaam Melissa zou willen repareren. En nogmaals, The Widow hoort een onderdaan te zijn, en Guilty Spark is ook eerder een gelijke dan een onderdaan van Melissa.
Ja en het maakt het ook echt zoveel duidelijker als je dan over Cortana begint. Nee, logisch als je even een A.I. in het verhaal verwerkt die, ten eerste in MC's MJOLNIR zit, en ten tweede pas over 500 jaar gemaakt wordt. Nu is het natuurlijk ook niet duidelijk wat Melissa in deze tijd doet, daar komen we nog wel achter. Misschien een temporal time-shift of weet ik veel. Maar het lijkt me stug dat ook de MC en Cortana terug in de tijd zijn gegaan. Dan hadden zij Dana wel verteld over de problemen met haar computer, en dan hadden ze ook wel eerder ingegrepen.
Alleen omdat Guilty Spark en Cortana belangrijke en coole characters zijn betekend dat niet dat ze automatisch OVERAL in voor moeten komen.
Laatst bewerkt: 10 aug 2004