1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Kingdom Come: Deliverance

Discussie in 'Games' gestart door Barbabravo, 6 feb 2016.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dat mag je zelf uitzoeken. Check eens bij alternate.nl.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik zou het verwelkomen, big time ook. Op de console, Xbox One X, haal ik goede prestaties en grafische pracht, maar het duurt lang met laadschermen. Overigens gebruik ik op de PC ook al een handige en overzichtelijke inventory mod. Ja, je moet dan ook niet de add all items cheat gebruiken, met zo'n 5 ton aan items. :+

    En hopen dat er ook on officiële patches komen, want die voor Skyrim is een heilige op dat gebied. :)

    Ga ik morgen even doen met mijn maat, heb om 13.00 uur afgesproken met hem. :) Ben niet van plan kapitalen uit te geven. Er zijn maar twee dingen die ik wil en dat is betere graphics en hogere framerate, hoeft echt geen 80+ te zijn, maar wel speelbaar boven de 50 als het even kan.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    From the Ashes ook uitgespeeld. Dat gedeelte van de gamewereld ziet er nu weer goed uit, maar het stelt niet veel voor behalve dat je een hele grote hoeveelheid geld nodig hebt.

    Er staat echter wel tegenover dat als je de DLC klaar hebt, je elke dag een aardig sommetje geld binnen haalt. Je moet dat niet gelijk innen, want je blijft kosten houden aan je nederzetting.

    Toen ik klaar was probeerde ik verder te gaan met het opruimen van kampen. Ik was inmiddels gestuurd naar Talmberg, Robart om precies te zijn, na de MQ. De hele bende rond Talmberg is plots weer een normaal grasveld en Robart steekt tot aan zijn schouders in de grond, met harnas en al aan. Vermoedelijk staat zijn paar even verder op, maar die kan ik niet meenemen.

    Ik heb overigens al wel een nieuw paard: Shadowmere, kon kiezen uit Argo, Shadowmere en @Jorrie , nou komt die: Shadowfax, het paard van Gandalf uit Lord of the Rings. Toffe DLC dus. :+

    Technisch mogen ze van mij de game nu wel eens flink gaan verbeteren, want ook iedere keer als ik de game opstart, start die hem op in borderless mode, terwijl ik voor window mode heb gekozen of full screen. Tergend is dat als je gewoon wil gamen en dan de bugs en glitches nog! :mad: Vavra heeft al gezegd dat er genoeg geld is voor een tweede game, nou; fix eerst de 1e maar eens. :'-(

    Ik wacht de volgende patch wel even af, want zo kan ik niet verder. =(
     
    Zifnap en Barbabravo vinden dit leuk.
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Geweldig: Brawl quest in Rattay gedaan, alle drie de gasten uiteindelijk gedood. Nu zit ik met een quest die niet failed wil raken en blijft steken in mijn log. Dat motiveert bepaald niet. :'-(
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Deze rant blijft mooi en ondertussen is de game ook op technisch vlak het nodige aangepakt. Ik pak nu 5 tot 10 fps meer gemiddeld op een 2K setting. Het gaat steeds de betere kant op met de game, nu alleen nog die vuistgevecht quests fixen, want ik leg die gasten allemaal ongezien om als ze KO liggen en daardoor blijven die quest logs, of omdat je normaal gesproken na de laatste door kunt vechten, steken in mijn quest log.

    Anyway: Gouden rant van WAB:
     
    ColdzeroNL vindt dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Wat een bug rommel is deze game dan nog zeg. Dat deze game maanden geleden uberhaupt groen licht voor een release heeft kunnen krijgen...
     
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Op de X valt het me heel erg mee qua bugs. Heb er maar een handje vol max. gezien en geen enkele gamebreaking bug dus in mijn optiek draait de game prima op de X. PUBG is erger qua bugs in preview gegaan :)
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dan ligt het duidelijk aan Yellow. ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Op PC valt het ook reuze mee, heb het zelf meer over de vuistgevechten, maar ben er op de PC weinig tot niet tegen aangelopen. Destijds op de Xbox One X nog minder, maar daar zijn de laadtijden volgens mij nog wel steeds lang.

    WH is niet al te duidelijk over wat ze precies verbeteren, maar qua ambities en qua grootte van hun team (80 man op het eind), hebben ze gewoon veel te veel op zich genomen. De game is echter wel een pareltje wat je naarmate de tijd verstrijkt gewoon in de gaten moet houden.

    Je komt zelden tot nooit meer zo'n authentieke RPG tegen, ook al is die niet helemaal historisch precies als ik het zo lees. Mijn aanraden is: Dikke PC, minimaal 2K kunnen draaien, Full Screen en alles open.

    Je zult zien dat dat i.c.m mods heel veel op kan leveren voor je gameplezier. Net als NMS verdiend deze game nu echt wel een 2e kans. Veel beter dan bij launch in het begin van dit jaar.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Kijk nu ben je weer wel positief.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Deze game is gewoon een prima PC testcase, misschien wel het beste voorbeeld voor een dikke PC. Hoe beter je systeem en hoe hoger je hem kunt instellen, hoe beter de game zal draaien. Ik had eigenlijk al vanaf het begin voor de PC versie moeten kiezen, ook al had die in het begin meer bugs en glitches, o.a. het personage Robard die in de grond bleef steken. Een aantal dingen zijn echter simpel op te lossen, zelfs zonder patch en daarnaast kan, zoals ik eerder al gezegd heb, een dikke PC ook een wereld van verschil maken.

    De game is dan technisch niet perfect, maar in veel andere opzichten komt die daar wel verdomd dichtbij: Verhaal, grafische dingen (Een bos, wat ook echt een bos is en zo aanvoelt), muziek, sfeer, gameplay, quests, personages, vormgeving van de wereld, stadjes, dorpjes, besturing pittig en ingewikkeld, leercurve die erg pittig is, maar zeer origineel is en je het gevoel geeft dat je ook jaren moet oefenen om de sterkste van allemaal te worden. De manier van vechten past dan ook meer dan perfect bij deze game, al zal het voor velen button bashen worden omdat het tamelijk ingewikkeld is om het systeem onder de knie te krijgen. Je moet echt leren al ware het een praktijkschool en dat is op zich al een 10 waard.

    Bekijk die rant maar eens, ook al zit die vol flinke spoilers, of zoek andere, duidelijke en spoiler vrije gameplay op. Wanneer deze game echt technisch afgewerkt is, dan is het een GOTY, makkelijk. En aan het einde van de rit is, in vergelijking met die andere game, NMS, die ook veel beloofde en weinig deed, de game een stuk beter. Het gevoel van de middeleeuwen wordt makkelijk overtroffen, in alles, met behoorlijke afstand t.o.v. games van de grootste studio's, mits je het een kans geeft op het juiste systeem natuurlijk. ;)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    De One X dus ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    EDIT: Hilarisch filmpje! Geweldig, deze gast.

     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2018
  15. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Deze game woedt kapot gemaakt in heel veel "slechte games van 2018". Is die nog steeds zo bagger ?
     
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Nee en op de X is hij ook nooit bagger geweest, wel moeilijker en realistischer dan de meeste mensen verwachtten.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ook op de PC niet. Hoe beter je PC, hoe beter de game daar draait. En bovendien mag je de wereld van de game al helemaal niet afkraken, die is de mooiste en meest realistische die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Kijk vooral eens filmpjes van hoe het bos in de game eruit ziet.

    Zoek de quest met Hans Capon eens op, die krijg je aan het begin van de game. Meest realistische game van 2018 wat mij betreft.

    Verhaal om te smullen, side quests om te smullen, alles is ingesproken en praktisch alles is geloofwaardig, op bijvoorbeeld één late perk na dat je gewoon rot voedsel kan eten. Historische accuraatheid doet er weinig tot niet toe, ook al zegt de dev dat het wel zo is. Als je de game een tiental uren de kans geeft, dan ga je je wel aangetrokken voelen.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Kan ik mij ook niet in vinden. Het is zeker niet zo'n geploijste game als dat ik gehoopt had, maar de sfeer in KC is ongekend. Wanneer je van pure roleplaying ervaringen houdt (inclusief afwezigheid van high-magic elementen als magie en elven), dan is dit een must-buy titel. Zolang je rekening houdt met verschillende bugs (de meesten zijn gelukkig niet erg).
     
    Barbabravo en Yellow 13 vinden dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Sommige zijn zelfs wel even handig. Neem een a.i. bug waarbij je tegenstander, een willekeurige, blijft staan en niet uithaalt met zijn zwaard. Ik kan je garanderen dat je die wel fijn gaat vinden als je bijna geen HP meer hebt. Meermaals meegemaakt in een poging de slag bij die kerk met Rund te winnen. Het gevecht met Rund, zo heet hij geloof ik, ook tweemaal, gewonnen door een bug. Ideaal als dat gebeurt op de console, zonder mods, omdat het normaliter een pittig gevecht is.

    Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. PC is trouwens wel de beste versie, maar de Xbox One X gemiddeld genomen de mooiste. PC zou ik doen als je een dikke computer hebt en dan lekker met mods en Xbox One controller spelen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Dit inderdaad. Vergeleken met triple-A titels als RDR2 en AC is het, ondanks de vele patches, een ongepolijste game met een uniek maar klunky vechtsysteem. Er zijn ook nog steeds bugs en (op console iig) te lange laadtijden bij interacties met npc's. Maar de sfeer is goed, de wereld is prachtig, het verhaal is pakkend, de karakters zijn heel boeiend, het RPG-gedeelte is verfrissend en heel goed en zo kan ik nog wel even doorgaan. KCD is uiteraard geen goty-materiaal maar echt wel een heel tof en uniek spel. Als er ooit een deel 2 komt die beter is afgewerkt ben ik blij : )

    Wel echt complete bullshit om deze game af te kraken tot "één van de slechte games van 2018". Vraag me überhaupt af of dat soort mensen tijd in de game hebben gestoken en/of wat ze van de game hadden verwacht.
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina