1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kingdom under Fire

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rogue Snorer, 26 jul 2004.

  1. Killswitch

    Killswitch hungry 4 more??

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    aah damn ik kan niet w88 tot ik ook die mammoth ook kan gebruiken :)

    Het probleem is dat ik ook blijf knokken tijdens die missie maar het zijn er simpelweg gewoon te veel. Als ik dan retreat dan worden de ballistas gesloopt en is het mission failed :mad:
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb het iets anders gedaan dan qlimaxter.

    als een cheap-ass coward heb ik me met geen enkel gevecht bemoeit (nou ja op het aansturen van de support troepen (eagles) na dan) tot de mammoet en ballistas in het spel komen.
    Die ben ik vervolgens gaan beschermen met mijn troepen, met archers (tegen de wyverns) en cavalerie als ondersteuning. Bomberwings heb ik gebruikt om vijandelijke troepen die richting ballista's kwamen af te zwakken. Met de mammoet heb ik me niet eens bemoeit, die wordt wel gekilled door de ballista's, overigens is het wel mogelijk om daar bomberwings op af te sturen
     
  3. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Zorg er in ieder geval voor dat je een unit mortars hebt en uiteraard archers. Met die mortars kun je eventueel zelf al meteen een aanval openen op die swampmamoth. Ik heb ook wel eens een catapult unit gebruikt en die werkt ook buitengewoon goed tegen de normale vijandelijke units.
    Het is gewoon een beetje experimenteren met units.
     
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah dat wel maar hijs geen vette germaan.... dus daarom is ie nep. Je moet gewoon brut orcs of mensen in elkaar kunnen hakken, klaar :p.
     
  5. Killswitch

    Killswitch hungry 4 more??

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    jeej ik heb em gehaald :D
    bedankt voor de tips. Kga nu met Lucretia beginnen :p
     
  6. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Omg, de campagnes van Reignier & Kendal zijn echt moeilijk! Ik kom niet eens door het eerste level van beide campagnes heen. De Patriarch is echt té sterk. Weet iemand trouwens waarom het woord 'Patriarch' niet wordt uitgesproken ook al staat dit wel vermeldt in de tekst?
     
  7. Victor

    Victor Guest

    Ik doe altijd dit:
    Ik stuur de hele tijd mijn heavy cavalerie en archers erop af. En dan zorg ik dat ze gehealed worden door archers en dan als de mammoth komt richt ik me alleen maar op de archers en als die neer zijn stuur ik de support troops met steun van de ballista's die dan nog leven. (hopelijk)
    Vervolgens maak ik iedereen af om naar Reingier te gaan met al mijn troepen.
     
  8. Temptation

    Temptation Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand voor mij nog tips of suggesties om level 9 (wall defence) in Gerald's campaign door te komen? Wat kun je het beste als 2de leger inzetten? Archers of Cavalry :confused:
     
  9. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Op het eerste gezicht lijkt dit level moeilijker dan dat het daadwerkelijk is:

    Zorg ervoor dat Gerald rond level 20 zit. Ook zijn troepen moeten opgewaardeerd zijn tot de klasse onder de Paladin (ben de naam even kwijt). Verder is het handig om armor en wapens te kopen voor Gerard en zijn troepen. Voor zijn sidekicks is het niet noodzakelijk, maar wel handig.

    Als tweede team had ik voor Mortars gekozen. Deze zijn zeer sterk tegen Scorpions en redelijk goed tegen Ghouls. Bij mij zaten deze rond level 20. Verder had geen wapens o.i.d. voor deze knechten gekocht.

    Dit level had ik als volgt uitgespeeld:

    Ik koos continue de aanval met Gerald's groep. Daar waar de meeste groepen stonden, hakte ik er vrolijk op los. Gerald bestuurde ik altijd zelf, omdat ik dan direct naar de groepsleider ging en deze tot moes sloeg.

    Mijn Mortar team viel de Scorpions aan die via de flanken naar de muren gingen. Zeer effectief. Ik moest er echter wel continue op letten dat ze niet hand-to-hand werden aangevallen.

    Ten slotte de Paladins. Deze zette ik in voor de magie en om de andere flank te verdedigen. Zij stonden bijna de gehele veldslag tussen Gerald en de Mortars in.

    Uiteindelijk komen er gigantisch veel troepen. Probeer ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk bij de muur terecht komen, want het duurt dan nog maar even voordat... dat zie je vanzelf wel. :9
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Die eerste missies zijn inderdaad moeilijk, ik geef je deze tip. Laat je main character troup zo veel mogelijk in leven en laat die andere troops in het begin het werk doen.

    Verder had ik de vraag of kingdom under fire 2 voor xbox 1 of 2 komt.
     
  11. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide dus en bedankt voor de tip. :)
     
  12. Temptation

    Temptation Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks! Je tip heeft geholpen hoewel ik wel steeds heen en weer moest rennen :confused:. Ik ben nou wel benieuwd waar jij je troepen hebt neergezet; Leuk level om opnieuw te spelen om zo veel mogelijk xp te verdienen :9
     
  13. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ontkomt er niet aan om in dat level continue heen en weer te moeten rennen. Als je dat niet doet dan red je dat level ook niet.

    Mijn troepen had ik als volgt gepositioneerd:

    Mortars een klein stukje van de centerwall. Zij vielen voornamelijk de troepen aan die via het noorden binnenvielen (eigenlijk alleen maar Scorpions). Zodra zij werden aangevallen door een groep Ghouls die doorbraken, rende ik als een gek richting de Paladins of Gerald's groep.

    De Paladins gebruikte ik voornamelijk voor magie en om de troepen van Gerald te assisteren. Zij stonden dus tussen de Mortars en Gerald in, net iets aan de noordelijke kant gezien er daar nog regelmatig troepen doorbraken. Hoewel ze niet zo sterk zijn in knokken, wisten ze wel te voorkomen dat er verder nog troepen de muur bereikten.

    Gerald stond bijna de gehele partij in het midden van de kaart. Vaak moest ik het opnemen tegen twee Scorpions en drie groepen Ghouls. Best pittig, maar te doen als je direct op de eindbaas afgaat. Scorpions zijn trouwens makkelijk te slachten als je het zelf doet. Laat je het bijvoorbeeld de Paladins doen, dan zijn ze vijf minuten later nog niet klaar. :{

    Aan het einde van het level was er maar één gedeelte van de muur kapot gemaakt.
     
  14. Temptation

    Temptation Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Yihaa, ik heb mijn mortar opgesteld zoals jij dat deed en ze hebben een maximum van 7000 aan XP verdiend (net zoals je dat ook bij level 3 kan verdienen). Werkelijk een heel spannend level om te spelen. De level daarna vond ik maar niets. Laatste level is werkelijk een veldslag en ik heb al van alles geprobeerd maar kom hier maar niet doorheen :'-( .

    Sorry dat ik het weer vraag, heb je hier ook nog tips voor? Moet ik eventueel ook nog van zwaard wisselen om de Archers sneller te verslaan? Tot nu toe heb ik namelijk altijd een zwaard met Ice elemental gebruikt.
     
  15. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste level vind ik de leukste uit de campagne, omdat je daarin al je sterke troepen kunt gebruiken (dus ook de vliegende zeppelins e.d.). Ik had deze als volgt uitgespeeld:

    De volgende troepen had ik gebruikt:

    - Gerald (lvl 20) - Verplichte kost, maar onmisbaar. Voor de soldaten had ik nieuwe zwaarden en heavy armor gekocht. Voor Gerald een zwaard, armor & een cape. Ten slotte voor de twee knechten alleen een nieuw wapen.
    - Mortars (lvl 32) - Hiervoor had ik nieuwe mortieren (lvl 28) en heavy armor gekocht. Geen zwaarden!
    - Longbow Archers (lvl 25) - Hiervoor had ik nieuwe bogen gekocht (lvl 14) en medium armor. Wederom geen zwaarden!
    - Eagles (lvl 32) - Ik had geen geld meer, dus kon geen extra's kopen. Daarom had ik ze veel skills gegeven. Deze eagles had ik verkregen door de leider van de paarden die je eerder hebt verkregen in skills te verhogen.

    In het level krijg je nog een groep van Eagles (lvl 20). Deze beesten werken echt perfect in dit level, omdat ze zowel grond- als luchteenheden kunnen aanvallen.

    Hoe ging ik te werk?

    Als je het level begint zie je vier groepen van twee, ofwel acht groepen. Vier infantery orcs en vier high-elven archers. Na een paar keer experimenteren kom je er vanzelf achter dat je het beste eerst de onderste groep kan aanvallen. Ga met Gerald, de Archers en Mortars richting de infantery en val ze aan. Gebruik de Eagles om de Archers aan te vallen. Wacht totdat je ze allemaal hebt afgeslacht en werk je weg naar boven.

    Op een gegeven moment komen er nieuwe tegenstanders bij. Als het goed is zodra je bij de derde groep van vier bent aanbelandt. Onder deze tegenstanders bevinden zich vuurspuwende Wyverns die gehakt maken van je troepen. Geloof me, dat heb ik een aantal maal ondervonden. ;) Na het afslachten van de derde groep parreer je jouw troepen naar boven en daar zullen je allies onder hevig vuur worden genomen door onder andere de Wyverns. Val met Gerald en de Mortars de grondtroepen aan en richt je met de Eagles en Archers zo snel mogelijk op de Wyverns.

    Nu zul je misschien wel denken: moet ik niet eens terug naar de startplaats om mijn balista's op te gaan halen? Alles op zijn tijd. Het werkt het beste als je eerst wat voorbereidend werk hebt gedaan.

    Nu moet je maar zien waar de vijanden zich bevinden. Blijf uit de buurt van de Mammoth's range. Deze slacht je troepen af. Probeer er wel voor te zorgen dat je zo min mogelijk tegenstanders over hebt voordat je richting de ballista's gaat. Er zullen meer vijanden volgen... Gezien de Mammoth je Eagles niet kan aanvallen, is het mogelijk om de vijanden die in zijn buurt zijn met de Eagles aan te vallen.

    De vijanden zijn nog schaars (ik had er geen meer - alleen de Mammoth :9) en nu ga je richting de startplaats. De Ballista's to the rescue. Ga met je troepen naar het oosten. Daar zullen nog een veeltal vijanden (voornamelijk infanterie) hun gezicht laten zien. Deze zijn makkelijk te verslaan, gezien je al jouw troepen hierop kan richten. Nogmaals: houd rekening met de Mammoth!

    Eenmaal alle troepen zijn weggevaagd zullen de Ballista's rustig hun werk kunnen doen. Zodra de Mammoth dood neer valt zal er in het noorden een geallieerde troep staan. Bescherm deze tegen een drietal infanterie groepen met alles wat je hebt. Vergeet niet regelmatig Holy Magic te gebruiken om je troepen te helen.

    Ten slotte moet je het (weer) tegen Reignier opnemen. Hoewel Gerald zegt: "Laat de troepen richting het noordoosten gaan, wij pakken ze alleen", kun je dit advies beter niet ten harte nemen. Ga dus met al je troepen naar het zuidoosten en confronteer Reignier voor de laatste maal...
    Zo moet het lukken. Als je nog vragen hebt stel ze gerust. :)

    Damn, dit moet wel de langste post zijn die ik ooit heb gemaakt hier op dit forum. 8)
     
  16. Victor

    Victor Guest

    Daar heb ik het uitgelegd wat ik deed. Beetje vaag maar je komt er wel uit._0/
    Edit: qlimaxter heeft het al veel duidelijker uitgelegd.:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2005
  17. Killswitch

    Killswitch hungry 4 more??

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Het laatste lvl had ik ook erg moeite mee. Ik heb toen gekozen voor longbows, cavalry en als support bomber wings. Ik ben toen gewoon gaan hakken maar liet mij bomber en stormriders achterwege. Zodra Mammoth komt gelijk terug trekken en de balistas laten voor wat ze zijn omdat deze toch weer opnieuw spawnen. Nu pik je gewoon groep voor groep orcs eruit en heal je jezelf na elke battle. (zorg dus dat je een holy skill hebt) Bombers stuur je op mammoth af en stornriders laat je jezelf verdedigen.
    en tadaa, zo vond ik hem goed te doen :)
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog steeds niet begonnen met kendall maar ga vandaag maar is doen. Heeft iem enige officiele of onofficiele bron van kuf 2 voor de xbox 1 voor me?
     
  19. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hey, ik heb nog even een vraagje :p Na een aantal reviews gelezen te hebben, heb ik erg veel zin in deze game gekregen. Toch is er één ding niet geheel duidelijk voor mij;
    hoe zit het met het stragegisch-deel en het hack'n Slash deel? Moet je eerst zoals bijv. Command and Conquer een leger maken en ergens heen sturen en kan je vervolgens jouw "character" in dat leger zelf besturen?
     
  20. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt legers toegewezen, infantery, cavalerie, archers enz. je hoeft ze niet zelf te maken. Deze legers kun je wel upgraden naar zwaardere klassen.
    Als het goed (ik ben nog niet zo ver in het spel)is kun je later in het spel je eigen eenheden kiezen die je mee wilt nemen op een missie.
    Als de eenheid met jouw "held" in een gevecht verwikkeld raakt dan gaat het geheel over tot een close combat en bestuur je de held zelf.

    Heb zelf ook nog vraagje...Wanneer komt een item (bv een wapen) in de Character inventory te staan en wanneer in de algemene (all) inventory en kun je vanuit de algemene inventory alleen wapens verkopen? dus niet equipen zoals in de character inventory.

    En lijkt het nou maar zo alsof ik zo weinig geld heb by the way?
     

Deel Deze Pagina