De volgende troepen had ik gebruikt:
- Gerald (lvl 20) - Verplichte kost, maar onmisbaar. Voor de soldaten had ik nieuwe zwaarden en heavy armor gekocht. Voor Gerald een zwaard, armor & een cape. Ten slotte voor de twee knechten alleen een nieuw wapen.
- Mortars (lvl 32) - Hiervoor had ik nieuwe mortieren (lvl 2
en heavy armor gekocht. Geen zwaarden!
- Longbow Archers (lvl 25) - Hiervoor had ik nieuwe bogen gekocht (lvl 14) en medium armor. Wederom geen zwaarden!
- Eagles (lvl 32) - Ik had geen geld meer, dus kon geen extra's kopen. Daarom had ik ze veel skills gegeven. Deze eagles had ik verkregen door de leider van de paarden die je eerder hebt verkregen in skills te verhogen.
In het level krijg je nog een groep van Eagles (lvl 20). Deze beesten werken echt perfect in dit level, omdat ze zowel grond- als luchteenheden kunnen aanvallen.
Hoe ging ik te werk?
Als je het level begint zie je vier groepen van twee, ofwel acht groepen. Vier infantery orcs en vier high-elven archers. Na een paar keer experimenteren kom je er vanzelf achter dat je het beste eerst de onderste groep kan aanvallen. Ga met Gerald, de Archers en Mortars richting de infantery en val ze aan. Gebruik de Eagles om de Archers aan te vallen. Wacht totdat je ze allemaal hebt afgeslacht en werk je weg naar boven.
Op een gegeven moment komen er nieuwe tegenstanders bij. Als het goed is zodra je bij de derde groep van vier bent aanbelandt. Onder deze tegenstanders bevinden zich vuurspuwende Wyverns die gehakt maken van je troepen. Geloof me, dat heb ik een aantal maal ondervonden.
Na het afslachten van de derde groep parreer je jouw troepen naar boven en daar zullen je allies onder hevig vuur worden genomen door onder andere de Wyverns. Val met Gerald en de Mortars de grondtroepen aan en richt je met de Eagles en Archers zo snel mogelijk op de Wyverns.
Nu zul je misschien wel denken: moet ik niet eens terug naar de startplaats om mijn balista's op te gaan halen? Alles op zijn tijd. Het werkt het beste als je eerst wat voorbereidend werk hebt gedaan.
Nu moet je maar zien waar de vijanden zich bevinden. Blijf uit de buurt van de Mammoth's range. Deze slacht je troepen af. Probeer er wel voor te zorgen dat je zo min mogelijk tegenstanders over hebt voordat je richting de ballista's gaat. Er zullen meer vijanden volgen... Gezien de Mammoth je Eagles niet kan aanvallen, is het mogelijk om de vijanden die in zijn buurt zijn met de Eagles aan te vallen.
De vijanden zijn nog schaars (ik had er geen meer - alleen de Mammoth
) en nu ga je richting de startplaats. De Ballista's to the rescue. Ga met je troepen naar het oosten. Daar zullen nog een veeltal vijanden (voornamelijk infanterie) hun gezicht laten zien. Deze zijn makkelijk te verslaan, gezien je al jouw troepen hierop kan richten. Nogmaals: houd rekening met de Mammoth!
Eenmaal alle troepen zijn weggevaagd zullen de Ballista's rustig hun werk kunnen doen. Zodra de Mammoth dood neer valt zal er in het noorden een geallieerde troep staan. Bescherm deze tegen een drietal infanterie groepen met alles wat je hebt. Vergeet niet regelmatig Holy Magic te gebruiken om je troepen te helen.
Ten slotte moet je het (weer) tegen Reignier opnemen. Hoewel Gerald zegt: "Laat de troepen richting het noordoosten gaan, wij pakken ze alleen", kun je dit advies beter niet ten harte nemen. Ga dus met
al je troepen naar het zuidoosten en confronteer Reignier voor de laatste maal...