1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Kingdoms of Amalur: Reckoning

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 mrt 2011.

  1. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    94
    Allright!
    goed om te weten dat de demo al 3 maand oud was, maar dat was ook wel te verwachten, zoveel bugs enkele weken voor de release zou niet goed zijn :)
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hoewle het wat betreft worldmap aanpak heel anders is dan bijvoorbeeld Skyrim, is het wle een enorm grote werled om te verkennen en is de game ook totaal non-lineair en zit de game geragged vol met content.

    Dit wordt gewoon echt een hele goede RPG!
     
  3. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    94
    ik mag het hopen.. de worldmap is inderdaad anders, meer zoals Fable ook denk ik.. met verschillende continenten en plaatsen enzo..
    ben nog wel wat sceptisch over de side-quests tot nu, in de demo had ik weinig zin om die te doen.. maar kan ook aan mijn goesting gelegen hebben op dat moment :)
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Klopt maar ik vind de wereld zelf in de demo totaal niet interessant, denk dat de artstyle mij ook niet genoeg doet. Maar wie weet veranderd dit wel wanneer de volledige game uit is.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.493
    Leuk Bevonden:
    3.441
    *snurk* Wishful thinking IMO. M.b.t. de drie maanden oude build: in de release zullen ongetwijfeld minder bugs zitten, maar verwacht gewoon in essentie hetzelfde spel. Ik denk dat de demo een goed beeld gaf van het uiteindelijke product. Er zullen weinig tot geen vergaande veranderingen zijn doorgevoerd. Ik hoef geen MMO-esque game, ik hoef ook geen Fable, dus Amalur gaat mij denk ik onvoldoende aanspreken.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2012
  6. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geen MMOP-er, dus ik vraag me af: kan ik KoA geheel alleen single player uitspelen of mis ik dan (heel veel) content ? Dit is me niet duidelijk.
    Komt dus op 10 februari uit in Europa. Dat is héél kortbij al !

    Ik kan op dit moment nog niets beslissen of ik deze wil spelen of niet, maar de demo ga ik wel uittesten eind deze week, als het lukt (als ik tijd heb).
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.493
    Leuk Bevonden:
    3.441
    Het spel is strict offline, SP content. Ik vind het alleen veel MMO trappings hebben, op basis van wat ik in de demo heb gespeeld. Amalur is in de basis ook MMO ontwikkeld, maar later is men daar vanaf gestapt.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2012
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    En dat ie als MMO aanvoelt, bedoel je dan o.a. hoe de quests in elkaar zitten? Want ik vind de manier waarop dat allemaal in zijn werking ging in de demo, echt als MMO aanvoelen, echt zoals WoW eigenlijk, en dat trekt mij totaal niet. Er zit gewoon geen 'leven' in.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.493
    Leuk Bevonden:
    3.441
    Alles eigenlijk. De quest, de wereld, de karakters, de wapens. Alles heeft een MMO vibe. Zelfs de techtree lijkt op die van WoW. Is verder niks mis mee (beter goed getjat dan slecht bedacht), maar ik ben op dit moment op zoek naar meer unieke content en stijl in een game. Dit voelt teveel als een platgetreden pad voor mij, maar dat is natuurlijk allemaal erg persoonsgebonden.
     
  10. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het niet vergelijken want heb nooit WoW of een andere MMO gespeeld .. ik wil daar gewoon niet aan beginnen, bang dat het té verslavend kan werken en wil vermijden "nachtjes" door te gaan LOL ... moet ik nu al voor opletten als ik een goede singleplayer RPG speel :p
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Nee, je hebt gelijk ik zou een unieke game als FFXIII-2 gaan spelen }:]

    Het is geen Fable en het lijkt er ook niet op. Het is een open world (met laadzones).

    Ik blijf er enthousiast over ...
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.493
    Leuk Bevonden:
    3.441
    Ja, vind je o.a. de unit design niet uniek in FFXIII-2? Ik wel.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Spel heeft me zeer aangenaam verrast. Het heeft dezelfde art style als WOW. Met name de type omgevingen en de characters. Vooral de gnomes uit begin van de demo.

    Verder speelt het zeer vlot en de combat is geweldig. Het doet me denken aan Fable maar dan veel dieper en met echte specialisatie mogelijkheden. Haal hem niet op release i.v.m. andere aankopen. Als deze vorige maand was uitgekomen was het instant buy.
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Pffff, alleeen al dat wolkachtige beestje uit de demo :lol:
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.493
    Leuk Bevonden:
    3.441
    Weet niet welke je bedoelt, maar geniaal toch. O-)
     
  16. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren even de Demo gespeeld (kan je je voortgang ook saven?) en ik zal mijn vorige opinie maar begraven !
    De graphics vind ik helemaal oké, Fable of Wow alike, maakt me niks uit, dit is KoA !
    Voor zover ik heb kunnen spelen is ook de combat zeker oké en het inventory-systeem vind ik prima werken !
    Erg leuk is het om al die kratten enzo stuk te slaan en gold te verzamelen en kisten te ontdekken achter die kratten haha ... tof gedaan !

    Maar voor ik écht "wauw" kan/durg zeggen ga ik eerst de gehele demo spelen ;)

    Toch zou dit wel eens een aankoop bij relaese kunnen worden, maar daar ben ik nog niet uit.
    Maar als ik merk dat Gakkie enthousiast is over een rpg vind ik die game vaak ook heel goed ;)
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het lijkt veel op Fable betreft sfeer. Maar bij Fable miste ik diepgang in de ontwikkeling van je personage, skills met name. Ook lag bij Fable mij de nadruk teveel op huizen kopen en socialise minigames.

    Dit doet KOA veel beter
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.624
    Leuk Bevonden:
    8.758
    [yt]c4FTCTBh9ow#![/yt]

    Grant Kirkhope _O_
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Muziek is ook wel lekker. En er zitten echt mooie locaties in het spel zo te zien.
    I need my RPG fix!
     
  20. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren de demo uitgespeeld (allé, tot de 45 minuten voorbij waren).

    Ik hoop dat er veel quests in deze game zitten zodat dit een goed evenwicht biedt met het actie gedeelte, want dat is er genoeg (zo m'n eerste indruk), al is de combat wel goed uitgewerkt !
    Het exploren is inderdaad wel belonend, echt tof om een grot achter een waterval te ontdekken (met giant rats, fun!) en daar een goed longsword te bemachtigen !

    Sommige dingen vind ik naar mijn idee té ingewikkeld uitgewerkt, maar dat kan zijn omdat het "nieuw" is. Storen doet me dat niet, maar vraag me wel af of het op de lange duur niet gaat irriteren, ik weet het niet ... zou kunnen.

    Het levelup systeem vind ik wel origineel gedaan.
    Maar omdat deze game heel wat te bieden heeft en je bij zo'n demo geen handleiding hebt is het lastig al die content te doorgronden ...

    Mmmm, ik geloof wel dat Amalur een toffe & verslavende rpg kan worden en eigenlijk zou ik hem niet mogen kopen, want heb al zoveel rpg's die nooit uitgespeeld geraken :p
    Toch zal ik deze aanschaffen en wel meteen bij de release, want ik ken mezelf al :
    zoiets als dit kan ik TOCH niet laten opzij liggen !

    Op de een of andere manier spreekt menig rpg me nog steeds meer aan dan de TES games (ook al amuseer ik me wel met Skyrim), "but that's me"
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2012

Deel Deze Pagina