[XOne] Kingdoms of Amalur: Reckoning

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 mrt 2011.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Grappig om altijd die zéér verschillende meningen te zien, ik vond de demo ook eerst echt cool totdat ik in het buitengebied kwam en ging questen, al vrij gauw sloeg de verveling toe, en hoe! En ik ben een groot voorstander van realtime combat, en het is allemaal best goed gedaan en toch begon dat ook vreselijk te vervelen na een tijdje. En het is niet eens persé het liniaire aspect wat mij zo tegenvalt, het is de sfeer en style vooral denk ik. Die moet je echt liggen, is dat niet het geval, dan denk ik dat het afgelopen is. Witcher 2 bijvoorbeeld, vergelijkbaar qua dat ie ook redelijk liniair is en ik denk qua nog meer dingen wel, maar die game spreekt mij duizend keer meer aan.

2. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Weer een game die nav de demo al door velen wordt afgeschreven, maar gewoon heel bruut gaat worden. Instant buy :)

Hoeveel uur gameplay gaat dit spel wel niet hebben en na en demo van 45 minuten weten mensen kennelijk al het hele spel te reviewen. Een rpg kan je haast niet beoordelen door vluchtig een demo te spelen. Ik vraag me af of een demo van Skyrim erg interessant was geweest.

Laatst bewerkt: 26 jan 2012
  3. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    ohja, wat ik ook minder vond was de blockfunctie.
    je drukt op blokken en in ene keer komt je schild tevoorschijn :confused:
    altijd cooler als je je schild blijft vasthouden imo

4. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daar zeg je zoiets! En als je schild zichtbaar is dan verdwijnt je wapen ! :eek:
    Denk niet dat deze game me zal vervelen, wel dat ik me mogelijk zal ergeren aan de combat-controls : zo vind ik het jammer dat je je primaire wapen enkel onder de X-knop kan hebben en je secundaire onder de Y-knop. Veel leuker als je dit ZELF kan aanpassen . (maar misschien gaat dit wel, maar zonder handleiding weet ik het dus niet).

En ja, een game beoordelen na slechts de tutorial met eerste bossfight + 45 minuten in de buitenwereld te hebben gespeeld is heel lastig, maar ja :
    de EERSTE indruk is bij velen toch erg belangrijk én doorslaggevend.
    Of je bent enthousiast of je vind het maar niks. ;)

Persoonlijk vind ik de stijl en grafische vormgeving in Amalur best oké en spreekt me wel aan. En toch twijfel ik nog een beetje, al zal mijn nieuwsgierigheid het wel winnen van mijn twijfels hahaha !!

_0/

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hoezo? Ik heb al behoorlijk veel RPGs gespeeld en kan na een demo van +/- een uur redelijk inschatten of een spel iets voor mij is. Het ligt er maar net aan hoeveel ervaring je hebt in het genre denk ik.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Als oa. de stijl je al niet aanspreekt kan je inderdaad al snel beoordelen dat de game niks voor je gaat worden.

Offtopic: Zifnap, heb je nog de live Lavos run gekeken? Die was echt geweldig! :D

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hmmm, je ziet ook al veel over de mechanics hoor. Serieus, de demo laat veel content zien, dus elke ervaren RPG gamer moet denk ik wel een redelijke inschatting kunnen maken.

Off topic: Chrono Trigger live finale was inderdaad super spannend! Heb hier de Finale Battle OST gepost. Dat laatste gevecht was zo trippy, met al die kleuren en warping naar verschillende tijden en gebieden waar de party heeft geavonturierd. :thumbs:

8. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Zou kunnen, maar misschien werkt deze ervaring ook tegen je en ga je het teveel vergelijken. Skyrim, WoW, Darksiders, GoW, Fable, Mass Effect.... Zo maar een greep uit het assortiment games die ik al voorbij heb zien komen, waarmee dit spel wordt vergeleken. Het kan natuurlijk zijn dat de setting je niet aanspreekt, dan heb je het snel gezien. Maar daarentegen is het ook weleens leuk om iets anders te proberen.

Dat de eerste indruk is wel belangrijk, maar moet niet doorslaggevend zijn, zeker niet bij een rpg. Bij Skyrim was ik echt een paar uur verder, voordat het me kon boeien. Alleen het begin van Skyrim is al van bedenkelijk niveau en dan heb ik het geen eens over de bugs, maar goed... Kennelijk vinden uitgevers de eerste indruk ook niet echt interessant, gezien we vaak oude builds krijgen voorgeschoteld.

Zoals Kirimo aangaf, heb ik ook nog mijn twijfels, maar ook mijn nieuwschierigheid gaat het winnen :)

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ja, daar heb je gelijk in. Maar veel RPG's pakken tegenwoordig veel MMO aspecten, zowel Westerse als Oosterse. Een goed voorbeeld is Xenoblade. Toch is dat een topgame geworden, maar waarschijnlijk komt dat omdat die game toch nog zijn eigen identiteit houdt qua stijl en gameplay.

Off topic: Klopt. Chrono Trigger is ook gewoon de beste jRPG ooit. _O_

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Het heeft ook heel erg met de setting en stijl te maken. De mechanics kan ik mij nog wel overheen zetten, maar het eerste dus niet. Het is mij te kleurrijk, te vrolijk en ja, ook te bekend. Ik vind dat Amalur zijn eigen stijl mist. Het lijkt ook erg op WoW vind ik, ook de minimalistische benadering qua texturing van alle objecten. But that's just me. Heb ook niet expliciet beweerd dat het een slecht spel is, alleen dat het mij niet aanspreekt.

Off topic: Chrono Trigger nooit uitgespeeld. Believe it or not, ik verloor ergens halverwege mijn geduld en heb toen de game weggelegd. Maar deze keer heb ik de endurance run helemaal afgekeken en het is inderdaad een geweldige JRPG. Puntje van mijn stoel tijdens de finale en dat gold volgens mij ook voor Ryan en Patrick die het spel hebben gespeeld.

Laatst bewerkt: 26 jan 2012
  11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Amalur is NIET lineair !!! Once and for all! :'-(

12. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Nou ja, in de zin van dat je dus niet alles kan doen wat je wil. Dus geen volledige vrijheid, je kunt niet de watertjes in zoals je wilt, je moet perse op een bepaald punt staan wat ik gigantisch kut vind. Of van een heuveltje afspringen/vallen kun je vergeten, ook in de dungeons kun je alleen maar het vaste pad bewandelen en niet ervan af. Qua vele andere RPGs vind ik het op die manier zeker wel lineair aanvoelen. :)

13. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Ik ga deze gewoon spelen zolang het mij blijft boeien.
    de vraag is alleen wnnr ik deze ga spelen.
    heb nog 3 toppers liggen (AC revelations,batman en dark souls) die ik liever eerst wil spelen... ook omdat ze me beter lijken..

tijdens de demo had ik af en toe het gevoel dat de quest een "sleur" waren, weet ni hoe dit komt, denk dat het gewoon lag aan mijn stemming die dag..
    ik wou zo snel mogelijk door de demo heen zonder mij in te leven..
    kwam mss omdat ik die f*cking controls niet kon veranderen en dat ik een AZERTY keyboard heb ipv een QWERTY, probeer dan maar eens te genieten van een game als je rare combinaties moet maken met je vingers om vooruit en opzij wil kunnen lopen :)

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Tsja... België, he. Daar houdt niemand rekening mee. :+

15. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    hahaha :)
    mja komt wrs ook omdat dit een demo was, en de officiele games zullen hier wel een aanpassing krijgen gok ik..

Het zou wel heel mongool zijn als je bij de definitieve game je controls niet zou kunnen aanpassen

16. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Op een Xbox heb je natuurlijjk géén verschil tussen Nederland of België enz ...

@BigKabuto : aha, DAT bedoel je met redelijk lineair ! Ik dacht eerst dat je doelde op het verhaal ! Ik dacht: wtf zegt die nu? Want de Witcher is net niet lineair !
    dus ik kon even niet volgen en toen bedacht ik me: hij zal iets anders daarmee bedoelen ...

Maar eerlijk gezegd : het is jammer dat je niet kan springen/jumpen .. maar anderzijds hoeft niet elke rpg-held dit te kunnen. Ook hoeft niet elke RPG zo open en wijdse vrijheid te bieden als Oblivion/Skyrim ! Daarvoor speel ik Skyrim om die vrijheid te mogen ervaren. En Amalur speel ik weer om een andere reden, Dragon Knight Saga om nog een andere, enz ... Elke rpg die me aanspreekt biedt vaak weer iets specifieks dat me erg kan boeien (en blijven boeien, in het beste geval).

Mijn spreekt de stijl in Amalur wel aan, doch ik geef bijvoorbeeld meer voorkeur voor de stijl van Divinity II .
    Nog een voorbeeld : zo ik kan lezen in het The Witcher II topic houdt BigKAbuto wel van bloed : dit spreekt MIJ dan weer niet aan .

17. JorgenSmit

JorgenSmit God's gift

Leuk Bevonden:
    0
  18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb er zin in. Denk toch dat ik een 2h warrior ga maken aangezien je daggers en bows heel makkelijk als secondary styles erbij kunt hebben ...

19. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
  20. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Goed idee, al spreekt zo'n Staf me ook erg aan en magic spells, dus ik denk dat ik voor een Mage ga want er is ook aangepaste kledij voor wanneer je als Mage speelt . Maar als de game me echt goed ligt dan speel ik hem toch meermaals met verschillende type karakters ;)

Deel Deze Pagina