Goede scores, zeker als je bedenkt dat het gaat om een relatief onbekende studio... Meestal wordt er met 2 maten gemeten Xbox 360 Magazine Italy - 9.0 The magazine gave the title a 9.0/10, saying that it’s a must-have game even if you’re not a fan of RPGs. German GamePro - 85% +Good story +Some touches of Fable but with an adult theme +Fast combat and tactics +Massive open world with great diversity in landscape -Massive camera issues. Lack of overview -Some low-detail graphics -Rare boss fights PSM3 - 7.8 "For an RPG it's swift and immediate, capturing a natural flow rarely permitted by the genre's statistical bent."
Even een vraag, is dit spel nu een MMO op consoles? Of net als Borderlands dat je dit met zijn 2en kan spelen? Of is het echt puur een singleplayer game?? Heb gister nog even de demo gespeeld, moet zeggen de eerste dungeon is gaaf, maar zodra je buiten komt word het wel even chaotisch allemaal en vliegen de bugs om je oren. Daarna de tweede deur/grot in gegaan en sloeg de demo vast. Hoop dat deze bugs zo goed als verdwenen zijn in het volledige spel.
Dus dat word weer een paar 100 uur beren slaan? Dan sla ik hem over en hol ik straks na het werk naar de winkel om Final Fantasy te bemachtigen.
Na twee keer de demo rond te spelen op PC and 360 vind ik de wereld open genoeg, en zeker 50 keer diverser dan Skyrim. Helemaal als je toch veelal fast travelled en er op 80% niks te doen valt dan valt het allemaal best wel mee hoeveel zo'n openwereld daadwerkelijk toevoegt. En nu heb ik ook steeds niet het panische gevoel dat ik heel veel oversla als ik ronddwaal Die dungeons waren ook zeker geinig trouwens! De games zijn sowieso te veelste verschillend om echt te vergelijken..?
Meer de map van WOW. Iedere zone ander thema: bos, woestijn, sneeuw etc. Elk thema zijn eigen monsters.
Dat krijg je als je zegt dat je game open world gaat zijn. Hét voorbeeld voor hoe dat moet blijven toch de Elder Scrolls games Hoe Amalur dit aanpakt vind ik iig heel teleurstellend. Een veredelde Fable; alleen met wat minder laadschermen. Gewoon kleinere open zones verbonden met smalle weggetjes. Sure, technisch gezien is het open, maar zo voelt het niet. Jammer. Het voelt totaal niet groots aan.
Als het meer als WoW gaat zijn qua map zou ik dat wel positief vinden. Iedere zone is dan herkenbaar en verschillend. Bij Skyrim vond ik sommige stukken juist te veel op elkaar lijken, qua omgeving en kleur.
Het enige jammer aan die open wereld van Skyrim is dat het allemaal grauw, grijs en dor is. Ik had liever wat meer gezien zoals Oblivion; groene bossen, groen gras. Maar verder is Skyrim gewoon een voorbeeld hoe het moet (of hoe ik het iig graag zie)
Ik vind Skyrim helemaal dé gepaste schakeringen hebben die bij dit gebied passen . Amalur is voor mij voldoende "open wereld", maar inderdaad toch veel minder gevoel van vrijheid als je erin rondwandelt en rondkijkt ! Echt storen doet me dat niet, maar het is wel serieus wennen NA het spelen van een TES game !
Zolang ik maar kan gaan en staan waar ik wil en veel kan exploren en daarvoor beloond word, met dikke loot, dan ben ik tevreden. Simpel eh ?
Ik twijfel nog over wat voor char ik ga maken. Eigenlijk wil ik een een hunter/rogue maken, maar in de demo kon je alleen met de boog schieten semi-automatisch, door te drukken. Ik vraag me af als je dat als main kiest of je dan ook kunt inzoomen en handmatig kunt richten ...
Ben eerder benieuwd wat andere sites van Reckoning vonden. Dat IGN een hoog cijfer ging geven was denk ik al bekend, zeker toen ze een review-in-progres aankondigden.