1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Kingdoms of Amalur: Reckoning

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 mrt 2011.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik vind het hebben van de game, ook al speel ik hem op dit moment niet, al genieten. :+

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Questen is gewoon kut, dikke kut... :'-(

3. Seh

Seh Guest

Echt? :'-(

Misschien dan toch maar beginnen aan mijn backlog.
    Pik ik 'em later wel hier op de bazaar op of in de budgetbak. :+

4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    hoezo??

en is het makkelijk je weg te vinden in de game? oblivion vond ik niks omdat ik gewoonweg mnwweg niet kon vinden...

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Kijk en dit is echt één van de dingen die mij in de demo al opvielen, maar ik dacht dat dat gewoon wat questjes in de demo waren.Maar zo te horen in de volledige game ook volop, echt een budget titel dit voor mij, komt vanzelf wel.

6. Seh

Seh Guest

Dan kun je beter geen open world rpg's spelen. 8) Oblivion was al makkelijk zat.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Je weg niet vinden in Oblivion als alles met een richtingaanwijzer word aangegeven. Werkelijk waar. Sterker nog: Je Quest objective word al gemarkeerd als je aan een Quest begint.

8. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Straks of morgen ook maar eens aan deze game starten.

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Wat the heck is er 'kut' aan. Tis gewoon your regular wRPG questing fare, met andere woorden, gewoon zoals je in veel RPGs ziet.

Dus, waarom ?

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ze zijn niet leuk om te doen vind ik. Alleen de guilds zijn wel te doen eigenlijk. :9

De normale quests zijn te simpel vergeleken met de epische quests. Voelt ongeloofwaardig aan om diertjes te verzamelen of op boekenhunt te gaan.

Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind de 'kill zoveel dit of dat' quests ook nog wel vermakelijk omdat je op Hard soms nog best wel op moet letten.

Als ik overal blind doorheen zou kunnen walsen zou het denk ik wel sneller saai worden. Moet nu nog wel flink dodgen en counteren en voor echt sterke tegenstanders eerst een fateshift opsparen

12. Seh

Seh Guest

Jonge, dat is bij bijna elke RPG zo. 8)

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja maar bij een TES game past het. Amalur heeft veel dingen geript uit andere RPG's en heel veel eigenschappen zijn nu niet helemaal in samenhang met elkaar.

14. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is tegenwoordig met elke RPG/MMO. Naja, met elk genre eigenlijk wel. Eentje begint met iets en de anderen nemen het over. Zo werkt het nou eenmaal. Dit hoeft echter niet te betekenen dat een game hierdoor saai word/niet leuk is. Ik heb zelf KoA:R nog niet gespeeld hoor, dus daar kan ik niet over oordelen. Het is echter wel vrij standaard dat je dat soort quests hebt in een RPG, dat is inmiddels al jaren zo.

Dit betekend overigens niet dat ik geen verandering zou willen zien. Sterker nog, het RPG genre heeft het hard nodig. Kijk bijvoorbeeld eens naar de MMO games in dit genre. Ik heb er heel wat gespeeld, maar het is nu toch al JAREN hetzelfde liedje. Wanneer je een nieuwe MMO koopt vind je het eventjes leuk omdat het weer een nieuwe wereld/omgeving is, maar wanneer je end-level ben word je het alweer snel zat omdat het weer precies hetzelfde riedeltje is/word als andere MMO's.

Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Tsja, de side-quests zijn over het algemeen niet al te boeiend. (zelf had ik ook niet anders verwacht)

Al compenseert de combat best wel heel erg voor de iet wat standaard side-quests. Je kunt natuurlijk niet op elk gebied vernieuwend zijn.

Al mis ik op het moment ook het epische in de main-quest.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dit verklaart je hele post :lol:

Fable deed de questing vele malen beter. Aangezien je de Hero was en je acties invloed hebben. In Reckoning ontbreekt dit en krijg je niet eens veel XP of gold.

Ik heb het questen daarom maar afgezworen en ga zelf op pad op zoek naar dungeons. Geen zin om naar verschillende locaties te reizen iedere keer voor een NPC.

Sowieso quest ik niet erg veel maar in Reckoning al helemaal niet.

17. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @Le Lastpak: Ik heb het daarom ook meer over het gehele genre. Ik kan me niet voorstellen dat het in KoA:R zo drastisch anders is. Ik wil hem wel nog graag spelen hoor, dus ik ga het vast meemaken ;)

Wat wel lekker is, is dat je het dus ook via dungeons kunt doen begrijp ik? Dan heb je in ieder geval nog een keuze :)

Fable vind ik overigens nou niet echt goed vergelijkingsmateriaal. Dat kan ik niet meer echt een RPG noemen, meer een adventure game. Ik heb afgelopen weekend de main story line van Fable 3 uitgespeeld maar het is allemaal toch wel erg makkelijk hoor. Dood ga je vrijwel niet en niks is een echte uitdaging. De keuzes die je maakt, maken ook vrij weinig uit.

Wat is trouwens de max level in KoA:R?

18. Seh

Seh Guest

Kut avhaha, door jou twijfel ik em om te halen. :'-(

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Vind het wel een toffe game hoor. Iedere game heeft z'n nadelen. En bij reckoning is dat questen helaas.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    40 meende ik te hebben gelezen hier. Van RPG master Gakkie geloof ik.

Deel Deze Pagina