1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Kingdoms of Amalur: Reckoning

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 mrt 2011.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ben niet zo bekend meer met LOTR. Maar de eindbaas was wel vet, alleen veel te makkelijk. Maar ja, ik had eigenlijk nergens moeite met de game.

Vind het jammer dat ik hem uit heb. De combat is zo lekker en tel daar bij op het looten en ik wil blijven spelen ... Elke Troll is weer een belevenis, ook al kreeg ik ze makkelijk neer ...

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.776
    Over de eindbaas:
    Ja, inderdaad een lachertje, net als de eindbaas in Lord of the Rings - WITN. Dat verhaal is precies hetzelfde.

Wat jammer dat je niet zo bekend bent met LOTR. Het moment waar ik het over heb speelt zich ongeveer halverwege de film af, extended edition ongeveer. Je ziet ook nog het nodige van die scene, wat zich er werkelijk heeft afgespeeld, in de tweede film.

Vooral hoe het in het boek is beschreven is werkelijk fenomenaal.

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Geweldig om steeds meer items in je bagpack te hebben die je niet kunt verkopen, dumpen of destroyen.

Komt nog 2 quests bij ook die totaal niet duidelijk zijn. Een moet ik een stuk of 3 staffs maken, speciale, maar het lijkt als of ik de items gedisenchant hebt zeg maar. Waarom kan dit wel met deze quest items? :cool:

Dan de tweede quest waarbij ik delen van een dagboek moet vinden. Totaal geen marker ofzo, bij elke andere quest wel.

Hopelijk fixen ze dit echt even, want zoals het er nu uit ziet vind ik het knap irritant spelen als je die spullen etc allemaal wilt dumpen of de quests voltooien.

Edit: Een quest kunnen resetten en verwijderen zou ook wel fijn zijn, net als bij MMO's.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2012
  4. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de game gekocht en ben er aan begonnen, 1 uurtje. Heb de hoogste moeilijkheidsgraad gekozen. Met die eerste bossfight wel verschillende keren dood gegaan . Niet erg, maar ik mis wel enige uitleg (al is het slechts 1 afbeelding van je controller met de bijhorende functies bij dit spel!)... zelfs de ingame manual bevat niets hierover ...
    Maar voor de rest heel vermakelijke rpg, heel smooth speelt het ook en heel sfeervol !

100 speeluren, dat is toch méér dan behoorlijk ?!
    en als je er spijt van hebt dat je aan het einde bent gekomen, waarom speel je de game dan gewoon niet opnieuw Gakkie ? ;)
    Dat is net de kracht van het genre RPG : replayability !
    Dat IS één van de redenen dat ik graag RPG's speel, om ze te spelen en desnoods vele malen te herspelen . :)

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De reden dat ik niet opnieuw speel is dat ik de eerste playthrough zo uitgebreid speel dat ik elk hoekje van de map verken en echtalles doe. Een tweede playthrough zijn er dus geen verrassingen meer qua exploration en monsters. Alleen de combat is anders als je een andere klassen speelt. Dat vind ik dan niet leuk genoeg meer ...

6. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb toch al (meende ik) gelezen dat de loot in Amalur ook "randomized" (willekeur) is, dus dat je elke playthrough toch weer andere loot (en combinaties van loot) krijgt .
    Plus dat je inderdaad een andere klasse kan kiezen.
    Ik speel elke rpg ook heel grondig, en toch hou ik er van om rpg's te (kunnen) herspelen.
    But, it's all up to you, of course ;)

Mijn persoonlijke mening is dat ik het zonde vind om rpg's slechts eenmalig te spelen ...
    Maar ik bekijk het van de positieve kant:
    ik zelf heb in ieder geval waar voor m'n geld met het genre rpg, want met 1 zo'n game kan ik gemakkelijk een vol jaar én langer zoet zijn ! Zo speel ik de DKS nu al voor de 3e keer en weet nu al dat dit niet de laatste keer zal zijn . Momenteel doe ik er al 4 maanden over om 24 levels te stijgen, dus gemid. van 6 levels per maand . Maar ik speel niet zo heel veel per week, zo'n 5 à 7 uurtjes (soms meer, soms minder ook).

Maar om terug te komen op Amalur: ik ben er zeker van dat ik deze game méér dan 2 keer ga spelen (mintens 1 maal meer Sorcery, dan weer meer Might en 3de keer Finesse) en per playthrough er toch wel ruim boven de 100 uur zal zitten !
    Maar zal jullie op de hoogte houden van m'n vorderingen en gespeelde uren ;)

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Wat er nog bij komt is ook dat er zoveel goede games uitkomen die ik ook graag wil spelen. Dan kom je gewoon tijd te kort. DUs ik speel de meeste game sin principe maar 1 keer uit ... Binnen die pt probeer ik dan wel zoveel mogelijk te doen ...

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Er schijnt deze week ook een C.E. Guide van de game uit te komen. Deze moet een Guidefanaticus als ik natuurlijk hebben. :9

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik wil de DLC:)

10. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ik wil de patch man :+ dit is de enigste game waar ik dus een lichte vorm van motion sickness krijg (op de PC) en speel eigenlijk niet meer todat die patch er is.
    Neem aan dat de patch met de DLC komt dus zo lang zal het niet meer duren :D

Hopelijk is dan dus wel de cam gefixed, heb verder eigenlijk nog nergens last van gehad.

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Really? Motion Sickness bij deze game? Nergens last van gehad. Is de PC versie anders, qua camera ofzo ?

12. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    jah bij de PC zit je er een stuk dichter op het scherm en normaal is de FOV op de PC een stuk groter om zo dus dit effect tegen te gaan, bij Amalur zijn ze dit voor alle handigheid ff vergeten. De cam is sowieso al on-natuurlijk ver ingezoomed maar dit maakt het nog vele malen erger.
    Op de PC zie je dus in feite meer maar valt het minder op omdat het buiten je zichtveld valt, in de ooghoeken.

of simpeler uitgelegd

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ah, ok. Das wel een beetje lame dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden ...

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Ik ook, misschien laat ik die van Mass Effect eerst wel schieten. Godsschandaal die prijzen online tegenwoordig, incl DLC. :mad:

15. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    net weer verder gegaan met de game, maar wat ik nog niet snap / wat nog niet uitgelegd is
    wat kan je met shards enzo doen?
    en waar craft je poitions enzo??

16. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Shards: combineren bij een speciale tafel om zo gems te maken waarmee je wapens/armour kunt versterken en voorzien van bonussen. Zeker als je shards kunt samenvoegen tot betere shards kun je hiermee vrij snel toffe wapens maken. en als je eenmaal epic gems kunt maken, tja, heel lekker...

Potions: ook bij een speciale tafel. Icoontjes staan allemaal op je minimap! Hoe hoger je skills, hoe meer ingredienten je kunt gebruiken dus hoe beter je potions worden. Persoonlijk ben ik gestopt met daar in te investeren op het moment dat ik Fate potions kon maken. Ik heb potions amper nodig gehad en je vindt er genoeg!

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    In de game zit onder (start) > status > manual een volledige uitleg van deze dingen ...

18. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    En staan daar ook de commando's beschreven (of met een afbeelding zou nog beter zijn) die ik met de Xbox controller kan uitvoeren ? :confused:

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De moves die je kan uitvoeren staan ook in het menu onder moves, per wapen worden de moves uitgelegd met een filmpj ernaast ...

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Woppa en de guide is ook binnen samen met die van ME 3. _O_

Deel Deze Pagina