klimaatsverandering.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Victor, 27 okt 2004.

1. Victor

Victor Guest

Oke ik moet dit van een vriend van me vragen: is het bewezen dat over 10-20 jaar de zee 3 tot 6 meter stijgt? A.u.b normaal en sireus reageren.
    Greetz een vriend vamme._0/

2. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is een theorie....net als dat er een theorie is dat er een nieuwe ijstijd aankomt.
    Allemaal theorieën, maar er zit wel een kern van waarheid in, alleen lijkt 6 meter me wat veel.

3. Victor

Victor Guest

Zo iemand als Jomanda (jeweetwel die waarzegtster) lijkt me daar zon type voor.
    Al die vreemde theorieën.
    Al zit er wel een kern van waarheid in.

4. Rick NLD

Rick NLD Friends

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet hoe snel het zal stijgen, maar ik ga er wel vanuit dat de boel gaat veranderen in de komende jaren.
    en is het trouwens niet handiger om deze vraag te stellen aan mensen die er écht verstand van hebben? zoals bij de knmi.. die weten er denk ik wat meer vanaf.

5. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    zeker the day after tomorrow gekeken :D :+

de zeespiegel zal natuurlijk stijgen, er komt ook een nieuwe ijstijd.. De vraag is alleen wanneer (precies) en in welke mate

6. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Dat komt wel, als we niet goed met het milieu omgaan, als we er goed mee omgaan, (geen rook, benzine etc.) dan gaat dit niet gebeuren.

7. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    We gaan er allemaal aan. Het leven op aarde is vergankelijk, wees blij dat je leeft in de periode dat de aarde nog bestaat.

Voor de rest ben ik heel optimistisch :).

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Als je afgaat op de statistieken van de afgelopen zoveel jaar wel ja. Zelfs meer nog (als ik het goed heb). Dit zijn dus echter voorspellingen gebasseert op gegevens uit het verleden en heden.

9. Victor

Victor Guest

Hebben ik en mun vriend nooit gezien. Zagen we een artikel over.:D

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Btw; even het onderwerp in ASEL gezet. Dit is een serieus onderwerp en hoort dus niet thuis tussen de ongein van de GM. :)

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Eeehm, de ijstijd zal meer bepaald worden door de mate waarin de aarde van de zon afstaat

12. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Hoeft niet; kan ook door een verschuiving van bijvoorbeeld de polen komen. Als je het evenwicht verstoord zal het zich herstellen; dit kan dus mede een ijstijd tot gevolg hebben.

13. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    zo'n enorme ontwikkeling in zo'n korte tijd is (zonder bijzonder gebeurtenissen) naar mijn mening niet mogelijk.

Er wordt wel erg veel geschreven over die klimaatveranderingen. Wat ik zo vreemd vind is dat ze vorig jaar schreven dat de woestijn oprukt naar Europa door de droogte (naar het noorden dus).....................en dit jaar heeft het nog nooit zoveel geregend. Koffiedik kijken dus en die korte termijn uitspraken moet je niet teveel waarde aan hechten.

14. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    anders moet je hier even kijken:
    http://www.knmi.nl/voorl/nader/zeespiegelstijgt.htm
    en hier:
    http://www.knmi.nl/voorl/klimaat/hoofdconclusiesipcc2001.htm

staat het vrij duidelijk uitgelegd....even voor de goede orde :)....zonder broeikas effect was er geen leven mogelijk op de aarde...de mens heeft er voor gezorgd dat er een versterkt broeikaseffect ontstaan is. Door de verhoogde CO2 uitstoot door verbranding van fossiele brandstoffen en door het kappen van wouden (er wordt minder CO2 opgenomen) verhoogt het broeikas effect....het stijgen van de zeespiegel wordt vooral veroorzaakt door het uitzetten van het water door de warmtetoename en niet zozeer door het smelten van de poolkappen (wat wel invloed heeft, maar hoogstens een paar centimeter)

15. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we niet hopen, het is namelijk erg ongunstig voor nederland!

greetz wooly

16. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Het steeds meer opschuiven van de warmte naar het noorden is best wel verontrustend.
    Er zijn dit jaar in Nederland plantensoorten gevonden die tot voor kort alleen in zuidelijke landen te vinden waren.
    Werk zelf in de bloemen dus weet er wel iets vanaf.

17. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    In Aalsmeer toevallig?

18. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Nee Kudelstaart onder de rook van Aalsmeer.

19. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk ook niet dat het gebeurt hoor... 6 meter is echt heel veel ik denk dat het wel meevalt maarja je weet helaas maar nooit :confused: denk dat we hier dan goed verkeerd zitten mocht het gebeuren

Eagle4

20. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    was meer een grapje door de bloemenveiling! zal wel een verband zijn en niet zozeer door klimaatveranderingen.

Deel Deze Pagina