1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

klopt dit wat ze hier zeggen over de xbox..

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StreetWarrior, 17 apr 2002.

1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    even voor de duidelijkheid

alle eerste generatie spellen zijn op DEV kits gemaakt die onvolledige hardware hadden. (kortom niet echt Xboxen)

dit zijn onder andere doa3, en halo, PGR, munch etc.

dit houd in (zoals de developers zelf zeggen) dat de xbox slechts een klein beetje van zijn kunnen heeft kunnen laten zien omdat ze nu kunnne werken met echte development kits die op volle kracht draaien en waar alle features in zijn geimplementeerd.

ik hoop dat dit wat opduidelijkt.

(Bijv. je kan een xbox spel slowdowns laten hebben met slechte graphics (bij bjivoorbeeld ports of slecht gecodeerde spellen) of juist fantasctische graphics hebben die silky smooth gaan(door optimaal de hardware te benutten en goeie codering toe te passen)

dat betekend dus dat ook al happenrd een spel , dat betekend niet dat hij volledig alle kracht van de xbox gebruiikt, maar gewoon dat de codering niet geoptimaliseerd is voor de xbox.

(heb je ook wel eens met pc spellen dat een heel mooi spel snel draait, en een vrij onbekend lelijk spel veel slowdowns heeft)

anyways, dus verwacht een paar graphische pareltje in de toekomst.

2. dak125

dak125 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    xbox ps2

cpu 733mhz 300mhz
    mem bandwidth 6.4gb/sec 3.2gb/sec
    memory 64 mb 32 mb
    poly performance 300 m/sec 66 m/sec
    subtained poly 125 m/sec
    ( full features inc.full scene anti-alias)

ik heb weer genoeg getypt.

3. dak125

dak125 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit is wat duidelijker

xbox

cpu 733mhz
    mem bandwidth 6.4 GB/sec
    polygon performance 300 M/sec
    sustained polygon 125 M/sec
    (full features) met full scene anti-alias

ps2

cpu 300mhz
    mem bandwidth 3.2 GB/sec
    polygon performance 66 M/sec

ps2 sneller ha dit spreekt toch voorzichzelf

4. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

5. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    ik had begrepen dat de xbox pas op 40% draaide

6. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whoo.. ik mag hopen dat het verhaaltje uit dat OFFICIAL UK XBOX MAGAZINE waar is, want dat staat ons nog een hoop moois te wachten :D

Ik lees toch ook liever de interviews met developers dan van die zogenaamde hardware-testers, want uiteindelijk gaat het toch om wat de developers eruit kunnen persen.

Hup, back to work guys and give me DOA4 :+

7. swaquilino

swaquilino bok

Leuk Bevonden:
    0
    lol wat weet jij nou, weet je iets van hardware af nee, ja alleen dat het zo snel, maar voor de rest niets.

Geen probleem hoor.

PS2 is in staat om dezelfde gedetaileerde textures renderen : 16,24 of
    32bit textures.
    En zaken zoals hout-of rots emulatie kan veel gedetaileerder met CLUT(PS2)
    dan met S3TC (Xbox).

maarja ik kap met deze onzinnige discussie want xbox fanboys blijven xbox fanboys he
    :+ :+ :+ :+ :+ :+

8. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het waar is wat jij zegt maar de x-box heeft 64 mb geheugen en de ps2 32 mb dus heeft de x-box 2 keer zo veel geheugen om zijn textures in op te slaan en kan ie een texture dus 2 keer zo precies weergeven.
    (correct me if i'm wrong)

9. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hehe, zijn we eindelijk van jouw gezeik af!

En de ps2 had toch maar 4 mb grafisch geheugen? Ik weet het niet zeker hoor, maar ik heb ook geen zin om het uit te zoeken...

Laatst bewerkt: 23 apr 2002
  10. swaquilino

swaquilino bok

Leuk Bevonden:
    0
    voor de mensen hier: dit is geen argument, voor het geval jullie weer willen reageren :d

ja xbox heeft 64 MB RAM en ps2 32 MB RAM.
    het is alleen wel zo, dat de RAM van xbox 200 MHz is en die van ps2 700 Mhz. CLUT compressie is trouwens op een schaal van 8:1 en die van xbox 6:1. voor textures is dus minder ruimte nodig en dus, is 32 MB RAM meer dan genoeg. :)

11. swaquilino

swaquilino bok

Leuk Bevonden:
    0
    niet lief :'-(

12. swaquilino

swaquilino bok

Leuk Bevonden:
    0
    full motion video (FMV)

13. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Hé denk eens na zeg!!
    Elke console begint met games die maar de helft of minder van de power van dat systeem laten zien.. Ze moeten wel want anders zijn de spellen die over een jaar uit komen grafisch even mooi als de spellen van nu, en is er weinig interesse onder de gamers...

Als zouden ze spellen op de volle 100% laten lopen dan komt er over een jaar een nieuwe console die het beter doet en dan koopt iedereen die console, en dan maken ze geen winst meer...

Het is altijd al zo geweest, zou wel lullig zijn komt DoA5 uit, ziet hij er net zo uit als DoA3..
    Nou dan ben je blij.. Iedereen wil dat de Next Gen games er 3X mooier uit zien dan de Launchgames.. We zijn dat gewoon gewend, om het half jaar komt er een spel uit die alle anderen doet verbleken(meestal)..
    :p :p :p ;) }:] :cool:

14. visje

visje feyenoord Die hard

Leuk Bevonden:
    0
    hoe komt het dan dat de games er dan toch mooier uitzien!!!!????]:-

15. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Okeej, je hebt gelijk, in theorie kan er over 3 jaar een mooier spel uitrollen als nu uit de xbox......joepie! Pech voor jou dat dat nog nooit is gebeurd, vreemd ook he!? O nee, dat vind jij niet vreemd, dat komt door de veel betere hardware. Kap nou joh, wie is hier nou een fanboy.
    ]:-

16. Eminem

Eminem xbox.pagina.nl !!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hallootjes

De titels die er nu zijn zijn bijna allemaal Launchtitels de gebruiken nooit 100% de spellen die binnekort komen ook nog niet dat duurt wel ff hoor voordat ze alles op alles kennen doen.

De graphics die je nu ziet zijn zowieso al tig keer beter dan ps2.
    Al die gasten kennen er gewoon niet tegen dat ps2 eruit wordt geblaast door xbox en dan moeten we helemaal niet gaan beginnen over gamecube (of had ik dit niet moeten zeggen)

Greetzzz Webmaster xbox.pagina.nl

Ps ze kennen er al helemaal niet tegen dat ms nog is 2 games weggeeft en een controller omdat de prijs zo laag is.
    Sony liet nix van zich horen toen de prijs zo laag was/is

17. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Het spel zal waarschijnlijk geen 100% van de capaciteit benutten omdat hij veel technolgie wat op die geforce zit helemaal niet gebruikt. Maar wat als het spel wel 100% gebruikt zal je dat dan erg vinden? Ik niet want ik heb voor dat spel ook 62 Euro betaald en daar wil ik ook iets voor hebben. Het spel ziet er heel goed uit vooral op een digitale tv (ziet alles er nog beter uit).

Maar nu komt het. De XBOX kan ook opengl aan maar dat wordt op dit moment niet gebruikt omdat micorosft dat niet wil want ze wille centen zien voor hun patent op directx. Maar als het geld voor die x-container is terug verdiend dan kunne ze overgaan op opengl wat er altijd veel beter uit ziet en veel sneller is. Kijk maar eens naar half-life in software en dan in opengl kijk wat voor snelheids winst je hebt en ik vind opengl er beter uit zien (heldere kleuren).
    Dus geen nood de xbox zal altijd op grafisch gebied er beter uit zien. Hier moet ik wel bij zeggen dat als het spel xbox only uitkomt het vaker nog beter gaat uitzien omdat microsoft dan bakke met geld toeschuift. Dus bij spellen die op verschillende systemen komt zal de xbox versie vaak vergelijkbaar zijn met de gamecube versie op ps2 versie (hoewel ik de cube er beter vind uitzien dan de ps2)

18. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    lezen jullie wel? GRRRR

even voor de duidelijkheid

alle eerste generatie spellen zijn op DEV kits gemaakt die onvolledige hardware hadden. (kortom niet echt Xboxen)

dit zijn onder andere doa3, en halo, PGR, munch etc.

dit houd in (zoals de developers zelf zeggen) dat de xbox slechts een klein beetje van zijn kunnen heeft kunnen laten zien omdat ze nu kunnne werken met echte development kits die op volle kracht draaien en waar alle features in zijn geimplementeerd.

ik hoop dat dit wat opduidelijkt.

(Bijv. je kan een xbox spel slowdowns laten hebben met slechte graphics (bij bjivoorbeeld ports of slecht gecodeerde spellen) of juist fantasctische graphics hebben die silky smooth gaan(door optimaal de hardware te benutten en goeie codering toe te passen)

dat betekend dus dat ook al happerend een spel, dat betekend niet dat hij volledig alle kracht van de xbox gebruikt, maar gewoon dat de codering niet geoptimaliseerd is voor de xbox.

(heb je ook wel eens met pc spellen dat een heel mooi spel snel draait, en een vrij onbekend lelijk spel veel slowdowns heeft)

anyways, dus verwacht een paar graphische pareltje in de toekomst.

en even over ps2: "laat die mooier dan xbox spellen dan maar komen zou ik zeggen, word tijd..."

Deel Deze Pagina