Je kan btw toch ook de blaster van Bendak upgraden als je die krijgt na hem te verslaan of niet... Alleen krijg je altijd een fokking darkpoint ervoor...
Oke ik ben nou level 7 soldier....zometaan word ik volgens mij een jedi maar ik kan nu al upgraden naar level 8. Beter kan ik hier dus ff mee wachten als ik het goed begrijp. Nog iets.. wat houd bij attributes de modifier in??? Bij sommige skilzz heb je 2 punten nodig om te stijgen. Moet ik dan gewoon ff wachten tot ik weer kan upgraden zodat ik er 2 heb? Wil namelijk iets beter in computers zijn zodat me dat niet zoveel spikes kost. Alvast bedankt.
Inderdaad Alle skills zijn "gelinkt" aan een bepaalde attribute. Bijvoorbeeld Computer Use aan Intelligence, Persuade aan Charisma, Stealth aan Dexterity etcetera (staat in handleiding/FAQs). Hoe hoger een attribute is, hoe hoger de modifier. Modifiers zijn als het ware bonus skillpunten. Je hebt bijvoorbeeld 10 punten in Awareness (skill) en 16 punten in Wisdom (attribute) waardoor de modifier 2 punten is. Je totale Awareness is dus 10 + 2 = 12 (dit is een voorbeeld, weet niet wat de precieze modifier is). Je skillpunten raak je niet kwijt zolang je ze niet investeert, dus je kunt ze gerust niet gebruiken tot je er meer hebt. Computer Use raad ik overigens niet aan voor een Soldier, aangezien het flink wat (schaarse) skillpunten kost en nauwelijks voordeel heeft. Computer Spikes zijn na Taris op zich niet zo duur en je kunt altijd iemand anders in je party in Computer Use laten investeren.
boo-shem-ee bedankt, Ga idd toch maar niet in computeruse investeren aangezien dat geintje me teveel skill punten kost. Welke attributes vind jij eigenlijk verstandig om in te investeren?
Zal ik meteen maar alle skills behandelen Computer Use functie: zorgt ervoor dat je minders spikes nodig hebt voor het 'splicen' (hacken) van computer etcetera. nut: spikes zijn na Taris niet bepaald duur en als je ze maar af en toe gebruikt zul je er vaak genoeg hebben door kisten te plunderen en lijken leeg te roven. Tenzij je zelf een scoundrel bent kun je deze skill maar beter eventueel aan iemand in je party geven Demolitions functie: mijnen ontschadelijk maken, ontarmen of ze zelf plaatsen nut: tenzij je zelf van plan bent om valstrikken te creeeren met mijnen, raad ik deze skill absoluut niet aan. Na Taris zullen mijnen weinig schade doen en waarschijnlijk heb je dan ook een Jedi met force heal/cure. Stealth functie: ontzichtbaar worden nut: wil stealth effect hebben zul je in solo mode (Back knop) moeten zijn. Daarnaast loop je langzaam en kun je maar één aanval doen (Sneak Attack) voordat je gezien wordt. Moeite absoluut niet waard. Awareness functie: mijnen ontdekken nut: zover ik weet is bovenstaande functie de enige die deze skill heeft en zoals ik al eerder zei, mijnen doen in het algemeen geen schade met grote gevolgen. Bovendien als je aan het rennen bent is je Awareness minder. Toch is deze skill wel handig om te geven aan 1) degene die meestal vooraan loopt OF 2) een heleboel punten aan een bepaald lid in je party. Persuade functie: mensen overtuigen nut: kan alleen je eigen character gebruiken. Handig voor lightsiders om confrontaties te voorkomen en darksiders om meer credits te krijgen. Hoewel ik weet niet of de force power Affect/Dominate Mind profiteert van een aantal skillpunten in Persuade, is deze skill wel de moeite waard. Repair functie: 1 ) iedereen in je party kan kapotte droids repareren, zo dat je wat extra hulp tijdens gevechten hebt 2 ) droids (T3 en HK) reparen meer schade door het gebruik van repair kits al hebben zij skillpunten in Repair. 3 ) (alleen) jouw eigen character kan HK-47 reparen/upgraden als hij genoeg skillpoints in deze skill heeft. nut: functie 1 is vrij nutteloos, functie 2 is bijna verplicht aan de droids te geven (force cure/heal heeft geen effect op hun), functie 3 is alleen handig als je HK-47 bijna de gehele tijd gaat gebruiken Security functie: gesloten deuren/kisten/etcetere openen nut: je kunt gesloten dingen 95% van de tijd 'bashen'. Bij uitzonderingen kun je vaak omlopen of door met iemand te praten het ding openkrijgen. Deze skill is bijna zo nutteloos als Stealth. Treat Injury functie: zorgt ervoor dat je meer health points krijgt als je medkits en dergelijke gebruikt. nut: bijna verplicht voor alle non-droids in je party. Heb je skillpunten over, steek ze in Treat Injury (meer dan 10/15 is echter niet nodig). Dit is natuurlijk allemaal Mijn Mening™ en je bent vrij om wat ik gezegd heb te negeren of een FAQ te lezen edit: d'oh, je vroeg naar attributes en niet skills. Maar ja, doe ik morgen wel een post over.
Mwah, daar komt het eigenlijk zo'n beetje op neer. Skills kunnen handig zijn maar zijn absoluut niet nodig. Hmm, dat is een mooi ideetje voor mijn 4de character, gewoon helemaal zonder skills spelen. Als ik een Scoundrel pak is het al helemaal een uitdaging *)
Vinden jullie ook niet dat je character eigenlijk niet tot zijn "volle potentieel" komt? Ik vind 20 levels eigenlijk vrij weinig.... Ik zou het veel leuker vinden om noch veel verder omhoog te kunnen (bijvoorbeeld alle krachten halen voor je Jedi/Sith). In de meeste andere RPG's kan echt veel sterker worden.... Ik heb hem uitgespeelt (op light side) maar eigenlijk vond ik dat mijn character(s) nog niet helemaal af waren....
Beste combinaties lightsaber Weet iemand wat de beste combinaties zijn voor je lightsaber? Ik bedoel welke christallen het beste zijn. Je hebt zoveel verschillende... Alvast bedankt!
ff vraagje: hoor die dubbel bladed lighsaber nou bij de dubbelwapens skill (of heet het 2 weapons skill), of bij de duel weapon skill? Je zou zegge bij dubbel, maar ik krijg toch echt meer pluspunte als ik dual doe
double-bladed / 2 zwaarden = two-weapon fighting 1 saber/zwaard = duelist Duelist geeft meer verdediging, maar bij two-weapon fighting is je aanvalsvermogen natuurlijk hoger.