1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[KOTOR] Alles over Feats, Skills en Powers

Discussie in 'Algemeen' gestart door Darkwing, 20 sep 2003.

  1. JLuke

    JLuke D&D Rules Edgemaster

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan btw toch ook de blaster van Bendak upgraden als je die krijgt na hem te verslaan of niet...
    Alleen krijg je altijd een fokking darkpoint ervoor...:'-(
     
  2. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke ik ben nou level 7 soldier....zometaan word ik volgens mij een jedi maar ik kan nu al upgraden naar level 8. Beter kan ik hier dus ff mee wachten als ik het goed begrijp.

    Nog iets.. wat houd bij attributes de modifier in???

    Bij sommige skilzz heb je 2 punten nodig om te stijgen. Moet ik dan gewoon ff wachten tot ik weer kan upgraden zodat ik er 2 heb? Wil namelijk iets beter in computers zijn zodat me dat niet zoveel spikes kost.

    Alvast bedankt.
     
  3. boo-shem-ee

    boo-shem-ee Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad

    Alle skills zijn "gelinkt" aan een bepaalde attribute. Bijvoorbeeld Computer Use aan Intelligence, Persuade aan Charisma, Stealth aan Dexterity etcetera (staat in handleiding/FAQs). Hoe hoger een attribute is, hoe hoger de modifier. Modifiers zijn als het ware bonus skillpunten.
    Je hebt bijvoorbeeld 10 punten in Awareness (skill) en 16 punten in Wisdom (attribute) waardoor de modifier 2 punten is. Je totale Awareness is dus 10 + 2 = 12 (dit is een voorbeeld, weet niet wat de precieze modifier is).

    Je skillpunten raak je niet kwijt zolang je ze niet investeert, dus je kunt ze gerust niet gebruiken tot je er meer hebt. Computer Use raad ik overigens niet aan voor een Soldier, aangezien het flink wat (schaarse) skillpunten kost en nauwelijks voordeel heeft. Computer Spikes zijn na Taris op zich niet zo duur en je kunt altijd iemand anders in je party in Computer Use laten investeren.
     
  4. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    boo-shem-ee bedankt,

    Ga idd toch maar niet in computeruse investeren aangezien dat geintje me teveel skill punten kost. Welke attributes vind jij eigenlijk verstandig om in te investeren?
     
  5. boo-shem-ee

    boo-shem-ee Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik meteen maar alle skills behandelen :)

    Computer Use
    functie: zorgt ervoor dat je minders spikes nodig hebt voor het 'splicen' (hacken) van computer etcetera.
    nut: spikes zijn na Taris niet bepaald duur en als je ze maar af en toe gebruikt zul je er vaak genoeg hebben door kisten te plunderen en lijken leeg te roven. Tenzij je zelf een scoundrel bent kun je deze skill maar beter eventueel aan iemand in je party geven

    Demolitions
    functie: mijnen ontschadelijk maken, ontarmen of ze zelf plaatsen
    nut: tenzij je zelf van plan bent om valstrikken te creeeren met mijnen, raad ik deze skill absoluut niet aan. Na Taris zullen mijnen weinig schade doen en waarschijnlijk heb je dan ook een Jedi met force heal/cure.

    Stealth
    functie: ontzichtbaar worden
    nut: wil stealth effect hebben zul je in solo mode (Back knop) moeten zijn. Daarnaast loop je langzaam en kun je maar één aanval doen (Sneak Attack) voordat je gezien wordt. Moeite absoluut niet waard.

    Awareness
    functie: mijnen ontdekken
    nut: zover ik weet is bovenstaande functie de enige die deze skill heeft en zoals ik al eerder zei, mijnen doen in het algemeen geen schade met grote gevolgen. Bovendien als je aan het rennen bent is je Awareness minder. Toch is deze skill wel handig om te geven aan 1) degene die meestal vooraan loopt OF 2) een heleboel punten aan een bepaald lid in je party.

    Persuade
    functie: mensen overtuigen
    nut: kan alleen je eigen character gebruiken. Handig voor lightsiders om confrontaties te voorkomen en darksiders om meer credits te krijgen. Hoewel ik weet niet of de force power Affect/Dominate Mind profiteert van een aantal skillpunten in Persuade, is deze skill wel de moeite waard.

    Repair
    functie: 1 ) iedereen in je party kan kapotte droids repareren, zo dat je wat extra hulp tijdens gevechten hebt
    2 ) droids (T3 en HK) reparen meer schade door het gebruik van repair kits al hebben zij skillpunten in Repair.
    3 ) (alleen) jouw eigen character kan HK-47 reparen/upgraden als hij genoeg skillpoints in deze skill heeft.
    nut: functie 1 is vrij nutteloos, functie 2 is bijna verplicht aan de droids te geven (force cure/heal heeft geen effect op hun), functie 3 is alleen handig als je HK-47 bijna de gehele tijd gaat gebruiken

    Security
    functie: gesloten deuren/kisten/etcetere openen
    nut: je kunt gesloten dingen 95% van de tijd 'bashen'. Bij uitzonderingen kun je vaak omlopen of door met iemand te praten het ding openkrijgen. Deze skill is bijna zo nutteloos als Stealth.

    Treat Injury
    functie: zorgt ervoor dat je meer health points krijgt als je medkits en dergelijke gebruikt.
    nut: bijna verplicht voor alle non-droids in je party. Heb je skillpunten over, steek ze in Treat Injury (meer dan 10/15 is echter niet nodig).

    Dit is natuurlijk allemaal Mijn Mening™ en je bent vrij om wat ik gezegd heb te negeren of een FAQ te lezen ;)

    edit: d'oh, je vroeg naar attributes en niet skills. Maar ja, doe ik morgen wel een post over.
     
  6. SagarAmarjit

    SagarAmarjit Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo als jij het zegt lijkt het beter alsof je nergens in kan investeren alleen in die laatste dan.
     
  7. boo-shem-ee

    boo-shem-ee Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, daar komt het eigenlijk zo'n beetje op neer. Skills kunnen handig zijn maar zijn absoluut niet nodig.

    Hmm, dat is een mooi ideetje voor mijn 4de character, gewoon helemaal zonder skills spelen. Als ik een Scoundrel pak is het al helemaal een uitdaging *)
     
  8. XBRL

    XBRL Ruler of XBW

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Vinden jullie ook niet dat je character eigenlijk niet tot zijn "volle potentieel" komt? Ik vind 20 levels eigenlijk vrij weinig.... Ik zou het veel leuker vinden om noch veel verder omhoog te kunnen (bijvoorbeeld alle krachten halen voor je Jedi/Sith). In de meeste andere RPG's kan echt veel sterker worden.... Ik heb hem uitgespeelt (op light side) maar eigenlijk vond ik dat mijn character(s) nog niet helemaal af waren....
     
  9. s-xboxer

    s-xboxer KOTOR II

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste combinaties lightsaber

    Weet iemand wat de beste combinaties zijn voor je lightsaber?
    Ik bedoel welke christallen het beste zijn.
    Je hebt zoveel verschillende...:confused:
    Alvast bedankt!
     
  10. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    ff vraagje:

    hoor die dubbel bladed lighsaber nou bij de dubbelwapens skill (of heet het 2 weapons skill), of bij de duel weapon skill?

    Je zou zegge bij dubbel, maar ik krijg toch echt meer pluspunte als ik dual doe :confused:
     
  11. boo-shem-ee

    boo-shem-ee Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    double-bladed / 2 zwaarden = two-weapon fighting
    1 saber/zwaard = duelist

    Duelist geeft meer verdediging, maar bij two-weapon fighting is je aanvalsvermogen natuurlijk hoger.
     

Deel Deze Pagina