1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn SSX551 WLAN settings
    Deze settings werken voor mij (NAT = open) Ik heb het net weer eens helemaal opnieuw geprobeerd met een ander statich IP voor de 360 en het werkt voor mij. Ook media sharing enzo werkt. Ik hoop dat mensen er wat aan hebben !

    Internet Connection
    PPPoE pass-through: aan
    UPnP: uit

    DNS Servers: (Use custom DNS servers) uit

    Firewall
    Firewall: aan
    Attack Detection: Medium
    E-mail Notification: uit
    Access Control: uit

    Address Translation (NAT)
    Network address translation: aan

    Port Triggering: niks ingevuld

    Port Forwarding (192.168.2.4 is dus het ip van de xbox 360 in mijn geval)

    Protocol Public Port Local Port Local IP adress Comment
    TCP&UDP 1900,1900 1900,1900 192.168.2.4 XBox360MC1
    TCP&UDP 3390,3390 3390,3390 192.168.2.4 XBox360MC2
    TCP&UDP 3776,3776 3776,3776 192.168.2.4 XBox360MC3
    TCP&UDP 5555,5555 5555,5555 192.168.2.4 XBox360MC4
    TCP&UDP 7777,7777 7777,7777 192.168.2.4 XBox360MC5
    TCP&UDP 8602,8602 8602,8602 192.168.2.4 XBox360MC6
    TCP&UDP 88,88 88,88 192.168.2.4 Live1
    TCP&UDP 3074,3074 3074,3074 192.168.2.4 Live2

    Exposed Host : 192.168.2.4 (is dus de xbox 360 in mijn geval)

    Local IP address Comment Enabled
    192.168.2.4 xbox360 Vinkje natuurlijk

    Dynamic DNS: uit

    Local Networkx)
    DHCP: aan (alhoewel er geen clients zijn die het gebruiken)
    Lease time: 2 dagen
    First issued IP address: 192.168.2.2
    Last issued IP address: 192.168.2.200

    Wireless Network: uit (gebruik ik niet)

    Status/ Internet
    NAT table: 3 entries maar uiteindelijk loopt dit op tot in 600~1000
    deze 3 entries zie ik alleen op het moment dat ik de xbox360 aanzet nadat ik de tabel de een keer leeg heb gemaakt.
     
  2. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik nog noit gezien:eek:

    KPN geeft waarschijnlijk geen ondersteuning (wat ik wel laf vind).
     
  3. Luwej

    Luwej Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovenstaande settings werken niet voor mijn 360.

    Nat blijft op "strict" ben 't nu wel aardig zat.
     
  4. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet misschien zeggen wat ik exact heb gedaan.

    1. ip & gateway in de xbox 360 zetten en ik cancel de test want de settings blijven toch op manual staan.
    Xbox 360 uitgezet.

    2. Harde reset gegeven aan de experia box. Stokkie in het gaatje achter op de box en 8 tot 10 seconden vasthouden.

    3. Mijn settings in de experia box gezet en dan deze ge-reboot via het administration menu.

    4. Nadat alle lampjes op de experia box weer branden de 360 aangezet en de test gedaan.
     
  5. remixed

    remixed Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net kpn gebeld om te kijken of die mij konden helpen.
    De eerste keer dat ik belde (huis telefoon, niet slim omdat ze dus zeggen dat je experia box moet restarten..). Moest ik dus de experiabox een "harde reset" geven door paperclip 30sec in reset gaatje te houden totdat die een klik gaf. Dit deed hij niet maar toen ik de paperclip eruit haalde wel. Vervolgens upnp aangezet, geen effect. Upnp uit gedaan en port geforward (88 en 3074) en dat had ook geen effect.

    2e poging, weer bellen: Deze man was iets minder snel en moest veel opzoeken en was lichtelijk geirriteerd, vond ik dan. Ik deed mijn verhaal en hij vertelde mij dat ik zei de experia box zouden resetten (op afstand). Ik vroeg of dit niet gewoon het zelfde was als dat ik net al had gedaan (met de hand dus harde reset) of dat het het zelfde was als fabrieks instellingen terug brengen of soft reset doen... De man vertelde mij dat het niet het zelfde was en wel één uur kon duren! Vervolgens vroeg ik of dit het probleem zou oplossen, zijn antwoord: Ja.
    Ik zou volgens hem daarna de upnp of port forwarding weer moeten gebruiken om bij de xbox nat=open te krijgen.

    Ik zit nu dus te wachten tot dat uur voorbij is, om het te proberen. Ik denk zelf dat het niet werkt en dat het gewoon een trucje is, want ze weten verder ook niet wat ze moeten doen. Ik hou jullie in iedergeval op de hoogte en zal ook het bovenstaande proberen als de "normale" instellingen niet lukken.

    Nog even een opmerking, het is toch alleen nodig: 88 en 3074 open te zetten (upd & tcp) maar 88 eigenlijk alleen tcp?
    Want de rest zijn andere dingen zoals mediacenter, voor zover ik weet dan.

    EDIT:
    Resultaat, nat=strict. Geen verschil.
    De manier van potmikje die ik EXACT heb opgevolgd (van het hardereset, manual zetten etc) werkt ook niet nat=strict.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  6. Luwej

    Luwej Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    naja, dan geef ik het weinig hoop dat KPN mij verder kan helpen, dus ga ik er ook niet heen bellen... wacht nog steeds op NLCJ zijn settings....


    Luwej
     
  7. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook geprobeerd en bij mij werkt dat ook niet helaas, maar wel erg bedankt in ieder geval Potmikje voor de moeite van het doorgeven.

    Het is zo frustrerend. Zelfs als het hier wel had gewerkt dan was het niet optimaal want je kan maar één Exposed Host instellen en voor vorige week vrijdag konden we hier met twee 360's tegelijkertijd op Live met open NAT. Op die manier kunnen we hier een mini lanparty hebben terwijl een vriend die naar Amerika verhuisd is via Live dan ook nog steeds mee kan doen. Hij heeft vooral daarvoor een 360 gekocht. Tot vrijdag werkte alles zonder wat dan ook en het enige wat volgens de helpdesk van KPN nu anders is is de firmware in de Experia Box. Ze hebben ook verteld dat de update niet bij iedereen tegelijkertijd plaatsvindt. Waarom dan gewoon niet helemaal niet bij mensen die er juist door in de problemen komen?

    Wie is er in staat om heel lief aan KPN te vragen of we een firmware downgrade kunnen krijgen?

    Ze updaten de firmware met de beste bedoelingen, om het beter te maken. Waarom kunnen ze niet het tegenovergestelde doen als dat het in dit geval voor ons beter maakt?
     
  8. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek nog steeds hoe ik .bin kan veranderen, anders hebben jullie dadelijk ook 6Mb/s downloadsnelheid :lol:

    EDIT:
    Netwin, je moet online langs de deuren gaan. Je weet wel: "Mag ik uw handtekening? Hiermee steunt u ..."
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  9. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist een emailtje gestuurd. Nu maar hopen dat een aardige, zin om iets uit te zoeken man/vrouw dit leest.

     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  10. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik denk dat als het zou helpen ik het nog zou doen ook, haha...

    Edit: Ik had over het woord "online" heengelezen, ik dacht dat je letterlijk langs de deuren bedoelde, haha. Ik zie ook net je reactie met de e-mail aan KPN, dank je wel!!!

    Edit2: Iedereen bij wie het werkt doet zo veel moeite voor je, en dat is ook zo bij sommige mensen van helpdesken die je door de telefoon helpen dat je je steeds rotter gaat voelen als het weer niet gewerkt heeft. Echt nogmaals, iedereen die meeleest en zijn tijd hier in stopt, heel erg bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  11. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    He, jammer dat het niet werkt |:- Ik denk dan dat het echt een firmware probleem is.

    Ik heb firmware 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31) best oud eigenlijk :confused: Dus misschien heb ik nog geen upgrade ? Wel deed mijn telefoon het dus afgelopen week niet en stond mijn NAT weer op strict.
     
  12. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik nou 18+ was, dan had ik een nieuw abonnement afgesloten, backup gemaakt en aan jullie gegeven. Maar als ik het jullie nu geef, staat de internetverbinding van mijn vader op het spel. Dat heb ik liever niet:)

    EDIT:
    Idee! Ik stuur zometeen een email naar de service lijn, dan vraag ik of ze het toestaan om een backup van een ander in te laden, en dan werkend te maken. Hierna stuur ik het terug naar jullie, en jullie hebben hetzelfde abonnement als je had en (als het goed is) werkend.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  13. Luwej

    Luwej Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Super inzet NLCJ... Thx alot

    Houd ons up to date, mijn nat staat nog steeds op strict. Backup / reboots werken atm nog niet.

    Luwej
     
  14. XboxJunkieXL

    XboxJunkieXL Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom zaterdag wel langs, bel ik de KPN om stennis te maken en kun jij direct alles aanpassen....neem ik ook meteen de beamer en het scherm mee ;)
     
  15. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar ga je langs?

    WAT KAN IK TOCH KWAAD WORDEN OP DIE SERVICE

    Ik ga ze straks bellen, als ik geen fatsoenlijk antwoord krijg, dan zien ze wel wat er gebeurt.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  16. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt niet ondersteund !? :mad:
    KPN ipb en PLANET is toch een pot van hetzelfde ?
    Zelfde modem/router, zelfde snelheden? Ik denk zelfs zelfde ip range !

    Bij mij is het dan simpelweg een andere provider die het WEL ondersteund :mad:
     
  17. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben niet verder dan het woord Xbox gelezen. Dat weet ik zeker,,,
     
  18. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Had je nou echt verwacht dat je normaal antwoord zou krijgen op die mail van je :p Ik geloof niet dat KPN wil dat zijn klanten met de firmware gaan kloten. Had het iets anders verwoord en een normale opzet voor je mail gebruikt had ik je nog een beetje kans gegeven.

    Maar props voor het proberen iig :)
     
  19. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in maar als je de firmware niet mag verouderen/veranderen ondersteund KPN dus ineens voor sommige klanten geen Live meer fatsoenlijk. Ik ben wel benieuwd hoelang ze dit gaan volhouden als er zoveel mensen gaan klagen.
     
  20. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah nu zie ik het. ik dacht dat ik de vraag anders stelde :confused: Ik zal zometeen even bellen om dit te vragen:

    Iemand stuurt mij een backup van hem, en dan probeer ik het te maken, en stuur de backup terug :thumbs:*)

    Zij moeten het namelijk wel toestaan, anders kan het internet afgesloten worden, en heb ik een probleem :confused:

    EDIT@Nature_1:
    Het gaat niet om de Firmware, maar ik dacht:
    Mijn werkende backup aan jullie geven.

    MAAR; dan heb je dit probleem:
    Jullie krijgen EXACT hetzelfde abonnement als dat wij hebben. Dus dezelfde username etc. Als bijv. 100 mensen dit doen, dan betalen wij 60 euro, en de rest kan genieten van 6Mb/s (ik vind het traag, maar dat ligt aan mij). Ook hebben opeens 100 mensen in nederland ons telefoonnummer. Dat moet er dus uit.

    EDIT2:
    Zojuist andere mail gestuurd, servicelijn wist ik niet welke optie ik moest kiezen xD

    Voor degene die het later misschien willen, onthoud goed: De telefoon kan dan waarschijnlijk niet gebruikt worden, de centrale weet niet welke experia box het moet pakken.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008

Deel Deze Pagina