1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. TheMek

    TheMek Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eerst ook een Siemens SX551 experiabox (grijs) waarvan ik met geen mogelijkheid de NAT open kon krijgen. Alles geprobeerd uit de diverse fora, maar niks werkte.
    Nu heb ik een (zwarte) Speedtouch 780 en die had de NAT binnen no-time open. Het vreemde was dat het koppelen van 'Xbox Live' aan het MAC-adres van de Xbox 360 onder 'Delen van spellen & toepassingen' niet werkte, terwijl je dat wel zou verwachten.
    Wat wel werkt is het aanzetten van Universal Plug & Play (UPNP). Ook het vinkje bij 'Extra beveiliging' daaronder kun je aanzetten.
    Het is dan niet eens meer nodig om 'Xbox Live' aan het MAC-adres van je Xbox 360 te koppelen onder 'Delen van spellen & toepassingen'.
    Dit werkte op een splinternieuwe Speedtouch 780, dus het zou moeten werken nadat je je experiabox een keer gereset hebt.
    Misschien dat iemand hier iets aan heeft.
     
  2. stoner4life

    stoner4life GTA-addict

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    ik sta perplex van de hoeveelheid informatie van jou probleem , en de manier waarop jou 360 zomaar even strict, open en dan weer strict registreert bij NAT

    daarom denk ik dan ook dat heeeeel veel mensen jou kunnen helpen

    |:-

    ps. wellicht krijg je hem open met goed geluk
     
  3. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Is bij de homeplugs 85mb/s echt genoeg? Valt dat niet veel lager uit? Kan ik dan niet beter 200mb/s nemen. Ik wil natuurlijk liever 85mb/s is goedkoper en makkelijker aan te kopen. Ik neem er btw 1 van Sweex: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00335756

    Ga ik daar goed mee kunnen gamen online met xbox live icm met Surfen en Bellen van KPN?
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Zolang je geen HD vids gaat bekijken vanuit media centre is er volgens mij geen reden om voor de 200Mbps versie te gaan.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Alleen online gamen en updates ed? Kan dat daarmee?
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat zou absoluut geen enkel probleem mogen zijn, normaal zelfs sneller dan via wireless connectie.
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Oke dan doen we dat :) Bedankt voor de reactie. Ik had nu btw verbinding via mijn pc die draadloos verbonden was en dat werkte niet! :) Hopelijk dit wel!
     
  8. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij precies hetzelfde, ik heb nu ook een Speedtouch i.p.v. een Siemens, UPNP aan en het werkt meteen, ook met twee 360's tegelijk.
     
  9. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Laatst bewerkt: 22 mei 2008
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Bij mij werkt dit dus niet.

    @Gerjan: bedankt. ik heb de poorten open gezet, even kijken of het werkt.

    Ik heb net met KPN gebeld en die wist dus eerst niet of het uberhaupt wel kon. Uiteindelijk ben ik afgescheept met 'dat het wel kan maar dat het niet hun gebied is en dat ik naar Thomson moet bellen" :confused: Nouja dat ga ik nu maar doen dan.
     
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik ga nu Homeplugs halen ;)

    En nu heb ik ze :)
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    En hop, NAT staat open 8) Denk dat het de combi van poorten open en UPnP was of zo? Thanks Gerjan! :cool:

    Echt heerlijk dat ik nu niet tien minuten bezig ben om een potje team deathmatch te straten met GTA :+
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap er niks van, open strict open, het lijkt wel alsof het wisselt ofzo. Bij mij hielp het net om bij de router pagina de UNP uit , aan te doen. En nu heb ik 'm weer op open. Maarja hiervoor was hij ook al een tijdje strict en toen weer open. Lekker zo'n experia box :mad:
     
  14. Roy2001

    Roy2001 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem :mad:

    Beste mensen,

    ik heb een probleem. wij hebben internet+plus bellen van KPN sinds kort.
    Hiervoor hadden wij gewoon alleen ADSL van planet/kpn.

    Mijn opstelling hier in huis staat als volgt :
    mijn xbox360 is door middel van een crossed cable aangesloten op een netwerkkaart in mijn pc. Mijn pc is aangesloten op de Thomson 780 I+B bellen router door middel van een wireless kaart.

    Nu ben ik ook eerlijk en heb ik er niet echt veel kaas van heel dat gebeuren gezeten. maar ik heb het dus voor elkaar gekregen om een werkende internetverbinding op mijn Xbox360 te krijgen. alleen het probleem is dus (zoals jullie vaker hebben gehoord) de NAT.

    ik heb al verschillende opties geprobeerd in te stellen op mijn router ( UPNP aan of uit ) port forwarding gedaan naar mijn pc ( 192.168.1.71 ) niks lijkt uit te maken.

    nu heb ik ook een ander vaag probleempje. Op het moment dat ik mijn xbox ( lan verbinding ) een static ip geeft dan doet hij het niet. ( tenzij ik het ip adres in de volgende range aan geef : 192.168.0.1 ) kies ik een ander IP dan werkt mijn xbox niet ( en het internet op mijn pc ook niet meer )

    dit vind ik persoonlijk raar. gezien heel mijn thuis netwerk uit de range van 192.168.1.0 bestaat. Tevens heb ik als subnetmasker gewoon 255.255.255.0 laten staan en als primaire DNSserver heb ik mijn router zijn IPadres ingestelt ( 192.168.1.254 )

    probeer ik aan die instellingen iets te wijzigen dan werkt me xboxlive niet meer en het internet van mijn pc niet meer.

    Nu denk ik dus dat daar al het probleem begint. Zou iemand mij goede wijze tips kunnen geven. want gamen met NAT aan is redelijk vervelend ( veel lag en download problemen )

    Bij voorbaat dank,
    Roy
     
  15. Rickgamer14

    Rickgamer14 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey

    Ik heb al een zeer lange tijd een xbox 360 en Live. Altijd heeft het gewerkt maar sinds kort zoals zo velen NAT=Strict. Tevens heb ik ook een Experia Box van KPN. Ik heb vanalles geprobeerd. Poorten geopenend, NAT aan uit gezet, Experia box gereseted etc.
    Wat ik nu wel heb gedaan is mijn IP adres, subnet mask, gateway, DNS handmatig ingesteld. Voorheen had ik het gewoon automatisch staan. Nu wil ik mijn IP adres van de xbox invoeren in Exposed Host, maar hier geeft hij een foutmelding aan. Hoe moet ik dit nu werkend krijgen?! Ik wil ook NAT=OPEN

    Ohja misschien wel belangrijk. Ik heb mijn xbox aangesloten aan mn laptop m.b.v een cross over kabel. Mijn laptop is vervolgens weer draadloos verbonden met de Experia Box. Voorheen kon ik prima Halo 3 spelen online met team talk + PES spelen. Nu ik GTA 4 wilde gaan spelen..no way..dat deed ie niet.
     
  16. Jessin W

    Jessin W fuck xbox

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    }:]}:]
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  17. crazydealer

    crazydealer Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik heb een Experia Box met Planet Internet/KPN. Het is zo een zwarte, dus een Thomson Speedtouch router. Nu heb ik ook van een strict NAT en wil ik hier graag vanaf komen. Ik heb al geprobeerd de poorten open te zetten door eerst me Xbox 360 een statisch IP adres te geven en vervolgens de juiste poorten te openen maar dit gaf geen ander resultaat. Ik heb het ook geprobeerd met UPnP uit en aan maar dat maakte ook geen verschil. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Exposed host en firewall uitzetten zijn geloof ik geen mogelijkheid bij deze router. Heb ook de router al gereset (geen harde reset) maar dat had ook geen zin. Ik geloof ook niet dat het mogelijk is om een back-up te maken al weet ik niet hoe dat moet. Hartelijk dank voor jullie hulp.
     
  18. Rickgamer14

    Rickgamer14 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je precies? Identieke website in boekje?? Welk boekje
     
  19. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Als jullie alles al geprobeerd hebben wat in het topic genoemd wordt kun je altijd nog Thomson bellen. Toen ik KPN belde hierover werd ik daarnaar door verwezen. Ik heb zelf nooit gebeld omdat het toen al opgelost was.
     
  20. Rickgamer14

    Rickgamer14 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, alleen als ik mijn xbox wil instellen als exposed host geeft ie aan dat dit niet gaat:confused: Xbox handmatige IP gegeven en als ik deze wil invoeren zegt de experia box dat dit niet gaat met dat adres en dat ik een andere moet kiezen. Ik word echt gewoon gek van heel die @#$% experia box
     

Deel Deze Pagina