1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. rhodi

    rhodi Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    ik heb dan wel geen X-box maar een ps3. ik had hetzelfde probleem , elke keer nat3 (strict bij x-box). Na veel googlen en zelfs aantal keren KPN gebeld voor een oplossing ben ik bij toeval op dit forum terecht gekomen. Hier heb ik voor mij de oplossing gevonden. Ik heb in mijn zilveren experiabox van KPN in service host provider het vaste ip adres van mijn ps3 ingevuld. Ook heb ik poorten geforwarded ,in mijn geval voor COD WAW. Tevens heb ik mediaserver in de ps3 uitgeschakeld. Ik krijg nu geen foutmeldingen meer van error time code of zoiets, en mijn nat is nu 2 geworden. Hartelijk dank aan dit forum\o/\o/\o/

    Mvg.
     
  2. mischa_vw

    mischa_vw Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het sowieso beetje raar dat het niet gewoon kan, betaal je al 60€:eek: en dan ook nog al dat geklooi ermee:confused:

    Je zou dan toch verwachten dat het echt plug and play is(uPnp)...|:-

    Niet dus.....}:]

    Zijn er nou nog veel mensen die dat probleem hebben...????
    Allemaal als een gek gaan klagen bij de Kpn(voorheen Planet) ???

    Weet het anders ook niet....

    Greetzz Mischa_vw
     
  3. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren bij mijn neefje even zitten kloten... heeft ook de grijze siemens experiabox.. Moest even zijn xbox updaten... dit heb ik gedaan met om zijn laptop te bridgen met de bestaande internetverbinding.. ( thx Fardo )

    Werkt als een trein het enige wat ik gedaan heb is upnp op enable gezet en de desbetreffende poorten geforward ( 3074 en 88 ) zat gelijk op live met een open NAT.

    Toch begrijp ik het niet, ik heb al ruim 2 jaar internet van KPN, eerst de Siemens nu de speedtouch en nog nooit problemen gehad zowel wired/wireless.. Ik heb ook al menig medegamers geholpen met het opzetten van de verbinding en binnen 10 min alles draaien.

    Ik heb toch vaak het idee dat het meer een gebruikersfout is dan het aan de modem / kpn ligt.. Het is natuurlijk heel gemakkelijk om iemand anders snel de schuld te geven als iets niet werkt.. Als je gewoon kunt internetten dan gaat live ook werken.. Als je al geen internet zou hebben dan zou ik het nog kunnen begrijpen dat het misschien aan de provider/hardware ligt.. Ga zelf niet teveel kloten als je er geen verstand van hebt, en laat door iemand doen of vraag om hulp!! Ik wil hier niemand aanvallen.. wil best helpen ( heb ik al meer gedaan ) PM me maar bij specifieke problemen..

    Als iemand zich aangesproken voelt, even tot 10 tellen.. en accepteren..
     
  4. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Ok,

    Ik heb dus de poorten geforeward van xboxlive het zelfde probleem blijft, ik heb hier wat plaatjes misschien doe ik iets verkeerd dus help please

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu zag ik ook staan dat de PS3 ineens .5 als laatste cijfer in het IPadres had staan en dit was vandeweek gewoon .3 en ik heb niks veranderd hoe kan dit? de xbox had dit ook al en keer

    In het poortforwarding plaatje staat ook et cijfer nog eens achter de komma maar dit is automatisch gebeurd dus dit zal wel goed zijn toch?
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2008
  5. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Die poorten wat je geforward hebt, hebben die hetzelfde IP adres dan de xbox..?

    Edit: Poorten staan inderdaad goed van de box.. wat gebeurd er als je Upnp op enable zet
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2008
  6. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Dat heb ik nooit, maar ik heb ook nog steeds niet m'n NAT op open..
     
  7. mischa_vw

    mischa_vw Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    uPnp is Plug And Play, het werk alleen jammer genoeg niet...


    GreetzzZ Mischa_vw
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    UPnP = Universal Plug and Play. Het werkt wel, aangezien wanneer ik het neit aan zet bij mijn zilveren experia box, de NAT niet open is. Wanneer ik UPnP aan zet wel ;)
     
  9. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    kan iemand aan de hand van mijn fotos/screens zeggen wat ik fout heb staan? ip adressen zijn hetzelfden toch?

    En waarom geeft die expiria box de ps3 en xbox elke keer een ander adres?

    wordt echt gek van die expiriabox een beetje het upc idee dat werkt ook niet :p
     
  10. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    ik wil ook graag op xbox live om fifa09 te spelen ik heb geen router in huis ofzo alleen een modem heb ik dan nog extra onkosten voor routers etc. en mijn xbox is wel omgebouwd maar kan ik dan wel op live ermee en updates gewoon er af halen??
    alvast bedankt
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mod-chips zijn taboe, evenals andere illegaliteiten.
    Xboxworld.nl support de Xbox en Xbox 360 en het is te allen tijde niet toegestaan om over mod-chips, of soft-mods te praten. Dit geldt tevens voor andere illegaliteiten zoals het schenden van copyrights.

    De server van Microsoft heeft een hekel aan een omgebouwde Xbox360.
    Je kan zelf wel nagaan wat er gebeurt als jij online gaat met zo'n ding !!
     
  12. mischa_vw

    mischa_vw Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lach me dood dat die mensen niet online kunnen, moeten ze maar met hun poten van die xbox blijven....

    Betaal die euro's gewoon voor die game, anders ben je geen gamer, kunnen er straks geen vette games meer gemaakt worden, willen jullie dat ???

    En als je het niet kan betalen wacht je toch gewoon een tijdje, of je koopt ze 2e hands :D

    Heb ik ook al een paar keer gedaan, wel bij goede gameshop doen....
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  13. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik heb sinds korte tijd erg veel last van lag online. Ik heb naar KPN gebeld waar ze me vertelden dat er niks mis is met het signaal van mijn router, en dat het probleem waarschijnlijk in computerprogramma's zit of in de draadloze netwerk adapter.
    Ik heb ten tijde van mijn test alle computers uitgezet, nog steeds massale lag. Het ligt ook niet aan de game server want ik speel al 2 jaar met dezelfde vent en zijn host is altijd goed, bovendien ben ik de enige die er last van heeft. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
    Ik heb trouwens de Siemens SX551 met InternetPlusBellen

    PS: Ik hoorde op XBL van iemand dat je je internetverbinding ook via je elektriciteitsnet kan laten lopen en dat het een stuk sneller is dan draadloos, weet iemand hier iets van?
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, ik gebruik het zelf ook al een tijdje en het werkt uitstekend! :thumbs: Je hebt minimaal twee Homeplug adapters nodig, waarvan je er dus één op je modem/router aansluit. Voor een hoge snelheid is het wel belangrijk dat je de adapters niet op stekkerdozen e.d. aansluit, maar direct op een wandcontactdoos.

    De Homeplugs die ik gebruik zijn de dLAN 200 AVeasy van Devolo. Ze zijn op verschillende groepen aangesloten, en over een internet netwerk (één aangesloten op modem/router) halen ze een down- en upstream snelheid van 100Mbps (beperking van modem/router). Doe ik ze in een netwerk zonder tussenkomst van de modem/router, dan halen ze een downstream snelheid van 198Mbps en upstream van 195Mbps, mja dan heb je weer geen internet. :+ Ze hebben trouwens een lage ping, dus prima om online games mee te spelen!
     
  15. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies ik gebruik de sitecom homeplugs 85mbps, adviesprijs 59 euro bij paradigit.. net zo duur als de MS adapter maar dan veel stabieler.. Met 2 verdiepingen ertussen en verschillende stroomgroepen haal ik nog ruim 25mbps, dat is ruim voldoende voor xbl.. dit icm met de experiabox..
     
  16. CL-1N-7

    CL-1N-7 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu volgens mij geen NAT Strict meer, maar nog wel enorme lag, en hij geeft een of andere Error Code als ik op Y druk...
     
  17. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de test doet en je krijgt geen melding, dan is je NAT open.. De foutmelding die je krijgt als je Y indrukt, krijgt wat ik weet iedereen..
     
  18. CL-1N-7

    CL-1N-7 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahh ok, maar op de een of andere manier blijft m'n lag, zelfs als ik niks download.
    En ik heb niks aan m'n verbinding veranderd, en week ofzo voor Kerst was de snelheid op m'n Xbox nog normaal, zelfs met NAT Strict.
     
  19. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb alles nagezocht maar kan niets vinden over mijn probleem:

    ik kan met iedereen van mijn vriendengroepje in een partychat en in de game chat behalve met 1 vriend (en laat dat nou net mijn beste vriend zijn),,, we kunnen wel met elkaar praten in een privat chat en gewoon met elkaar gamen maar zodra we in een game chat of partychat gaan kunnen we elkaar niet meer verstaan. We kunnen beide wel alle anderen verstaan en we kunnen ook gewoon met elkaar gamen.

    Ik heb Microsoft gesproken en we hebben beide op hun advies de gamertag "ge-recovered". Het probleem zou dan volgens MS opgelost moeten zijn... helaas is dat niet het geval.

    we hebben beide de grijze Experia box van Siemens (KPN) en we hebben beide al diverse poorten geforward.

    KPN geeft geen ondersteuning en MS heeft geen idee meer...

    is er hier iemand die ons kan helpen?
     
  20. Kitscan

    Kitscan Pepperdepep___!

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit werkt egt :D thanks man!! me NAT geeft nu eindelijk geen foutmelding meer bij het testen van de verbinding. kep verder alles geprobeerd:p
    vet relaxsss :thumbs:
     

Deel Deze Pagina