1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. DizzyDuxx

    DizzyDuxx Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT Strict, naar OPEN

    Voor iedereen die nog problemen ervaart met NAT Strict... dit is wat ik heb gedaan (na 6 uur lang prutsen en verschillende forums doorlezen) :

    • Hard reset (15 seconden tandenstoker in router).
    • Kijken welk IP-Adres je xbox heeft (My Xbox, Network Settings, Test connection, Configure Network  192.168.2.**)
    • Ga naar http://192.168.2.1 password: admin
    • Zet Firewall UIT (Advanced Settings, Firewall)
    • UpNp AAN (Te vinden onder Advanced Settings, Internet)
    • Ga naar NAT  Port Forwarding en voeg de volgende poorten toe:
    Voer bij Local IP-Adress het IP-Adress in wat je bij stap 2 hebt verkregen.
    TCP&UDP 88 88 192.168.2.**
    TCP 2290 2290 zie boven
    UDP 1900 1900 zie boven
    UDP 3376 3376 zie boven
    TCP 5555 5555 zie boven
    UDP 7777 7777 zie boven
    TCP&UDP 3074 3074 3074 zie boven
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zorg dan wel dat je het ip adres dat je xbox heeft gekregen .. straks een manual adres is .. anders krijg je straks een ander adres en heb je weer een strict NAT
     
  3. Kitscan

    Kitscan Pepperdepep___!

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    je hoeft nog nieteens al die poorten open te zetten, kep ze nu allemaal uit staan en gewoon exposed host het IP van de xbox, en firewall uit en upnp aan.
     
  4. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    update: nu kan ik helemaal niet meer met die maat praten... ongelooflijk...

    heb net een uur bijna met KPN gesproken en hoewel ze toegeven dat de andere modem stabieler is en beter is "mogen" ze niet zomaar een modem omruilen. Xbox wordt niet ondersteund door KPN en zolang hun testen goed werken en internet op de pc het gewoon doet ben je machteloos...

    ik ben bang dat ik, en anderen met dezelfde problemen, een andere provider zal moeten zoeken.

    ongelooflijk wat een K#t modem en wat een K#t bedrijf dat KPN....

    en ja alle poorten zijn geforward en NAT staat nog styeeds open... ik kan wel met anderen praten/gamen
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  5. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    update: heb na heel lang zeuren en maar blijven bellen eindelijk een andere modem gekregen... deze is zwart.... hopelijk zijn nu alle problemen eindelijk opgelost... vanmiddag ga ik em aansluiten

    edit: KPN is "vergeten" er een stroomkabel bij te doen... wordt alsnog nagestuurd... ongelooflijk
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  6. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    ok... eindelijk de nieuwe Experia box werkend (de zwarte) en...... precies hetzelfde probleem... ongelooflijk... ik kan nog steeds iedereen in een party uitnodigen en verstaan etc behalve degene waar ik altijd mee game...

    iemand een oplossing?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb ook niet in de Experia van mijn ouders gerommeld en XBL werkt perfect.
    Mijn broertje is bijna 24/7 online met Need for Speed Undercover.
    Hij is helemaal verslaafd aan die game =(
     
  8. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Als niet iedereen die jij in je party wil hebben zijn NAT goed open heeft kan jij wel blijven switchen met experia boxen maar dan gaat het nooit werken.

    Heb die zelfde gein ook wel es gehad met iemand met een tele2 verbinding.. ik de hele dag k#tten met die experiabox terwijl het probleem bij hem lag.

    Dus laat die andere gast zijn zaken ook even nakijken want wie weet ben jij niet degene die roet in het eten gooit


     
  9. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies!! NAT open is gewoon open, verder kun je er niks meer aan doen.. Jou probleem is opgelost.. :+
     
  10. Yaron

    Yaron <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mensen met de zwarte Thomson Experia box: Ik heb een hele tijd met het NAT probleem gegamed, en ik heb deze fora een hoop gelezen in de hoop een oplossing te vinden, maar niks werkte bij mij: UPnP aan, ports forwarden, statisch IP etc, maakte allemaal niks uit. Ten einde raad heb ik XBOX support gebeld, die vertelde mij dat de Experia box vaker voor problemen zorgt en dat zei er niks aan kunnen doen. Dat ik KPN maar moest bellen. Ik KPN bellen, die vertelde mij dat de Experia box niet goed is voor gamen en dat ik maar een andere router ertussen moest gooien.

    Uiteindelijk maar Thomson support gebeld, en daar hoorde ik dat ik de IP van mijn 360 op automatisch moest zetten, en dan in de router settings (speedtouch.lan in de browser) ports 1-65000 open moest zetten en toewijzen aan de 360 (ook al heeft hij geen statisch IP, je router onthoudt het MAC-adres, wat dat ook moge zijn).

    Dus hopelijk heeft iemand hier iets aan!
     
  11. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet wat er nu gebeurt is maar sinds gisteren werkt opeens alles.....

    heb wel in opdracht van Microsoft, afgelopen weekend 6 poorten geforward:

    TCP:80, 53 & 3074
    UDP: 88, 53 & 3074

    ook heb ik IP adres Xbox op automatisch gezet ondanks dat dat niet werkte lijkt het sinds gisteren opeens allemaal goed te gaan...
     
  12. DizzyDuxx

    DizzyDuxx Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, ik stop ermee. Na 13569 pogingen om mijn NAT open te krijgen, heb ik besloten ermee te stoppen. Mijn NAT is een paar dagen op geweest, toen was ie weer strict. Vervogens kon ik wel op Live, maar mijn broertje op zijn Xbox niet. Nu is het weer omgedraaid :confused: word er gek van!
    Nu is mijn vraag aan jullie: welke provider kan ik nu het beste nemen. Ik wil gezeik met NAT strict voorkomen. Vertel maar....
     
  13. mischa_vw

    mischa_vw Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Halloow...

    Wat ik dus nog eigenlijk het vreemdste vind dat het bij de één wel werkt en bij de ander niet :confused:
     
  14. mischa_vw

    mischa_vw Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0

    ik zou het niet weten, iniedergeval 1 zonder xperia box...:p
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ziggo:+
    Maar, waarschijnlijk maakt het niet uit welke provider je neemt. 2 xboxen in 1 netwerk = óf beide geen Xbox Live of één van de twee Xbox Live. Waarom? Omdat je de poorten die Xbox Live gebruikt maar op één ip adres kan vaststellen.

    Ik weet trouwens niet of dat ook zo is als je uPnP gebruikt, misschien kan Fardo daar meer over vertellen?
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2009
  16. Sthemaster

    Sthemaster Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,
    ik heb net de wireless netwerk adapter gekocht.
    nu heb ik een probleem ik heb de experia box van kpn.
    als ik test xbox live conection doe dan stopt hij al bij de 2de.
    kan iemand mij helpen?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik je wel de goede WEP of WPA encryptie-code ??
    Op de Experia van mijn ouders zit een sticker met daarop de code.

    Router-naam (SSID) en WEP was voldoende om XBL aan de praat te krijgen.

    Dat maakt wel een verschil hoor.
    Bij Ziggo krijg je alleen een modem , bij de andere provider krijg je bijna altijd een modem/router en daar beginnen de problemen.

    Heb liever een losse modem en losse router !!
     
  18. Sthemaster

    Sthemaster Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg me nat maar niet open
    ik heb alles geprobeerd maar als ik me ip adres van me xbox bij exposed host doe dan krijg ik mtu fout en als ik dan me experia box uit doe en weer aan is me nat weer strikt.
    ik heb ook nog vraagje: als ik ip adres op automatic zet en dan heeft hij er een dan voer ik hem bij manuel handmatig in maar dan doet hij het niet meer maar ik heb wel alles hetzelfde ingevuld.
    kan iemand me alsjeblieft helpen word er een beetje moe van:confused:
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had ook eerst veel problemen om de Xbox360 van mijn broertje aan de praat te krijgen op de Experia.
    Toen contact gezocht met KPN en kreeg het advies om de Experia een hard-reset te geven.
    De modem zoekt zelf weer contact met de KPN server en download dan automatisch de juiste instellingen.

    Toen de Xbox360 (wireless adapter) verbinding laten maken met de experia.
    Met de fabrieksistellingen gaf de Experia de instellingen (ip-adres en dns-server) automatisch door aan de Xbox360.
    De Xbox360 werkt helaas alleen via WEP 64bit , WPA heb ik nooit aan de praat gekregen op dat onding.

    Keek laatst in het LOG-bestand van de Experia en zag de laatste dag behoorlijk vaak door KPN wordt geupdate.
     
  20. Sthemaster

    Sthemaster Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar als ik hard reset doe is me nat dan open?
    en staat hij dan weer op wpa?
    want toen bij ons instalateur kwam heeft hij hem op wep gezet dus weet niet hoe dat moet:p

    nu krijg ik trouwens een DNS failed ding:confused:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2009

Deel Deze Pagina