1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Na de hard-reset stond de Experia in WEP (64bit).

    Doordat de Experia steeds door KPN wordt "geupdate" , veranderd de NAT ook steeds.
    Wordt wel zo moe van dat ding.

    Gelukkig heb ik zelf Ziggo + een losse Linksys WRT54G router.
    Heb er nooit geen problemen mee.
     
  2. Sthemaster

    Sthemaster Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    maar is me nat dan open?
    en hoe doe ik hard reset ?

    kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik dat met dat exposed host met xbox ip adress moet doen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2009
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke experia modem/router heb je eigenlijk.
    Kpn , Siemens , Speedtouch of een ander vaag merk.
     
  4. Sthemaster

    Sthemaster Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn abbonement is van kpn internet+bellen SX551 WLAN DSL
    maar volgens mij moet ik gwoon dat met dat exposed host doen want iedereen zegt dat dat helpt maar weet niet helemaal hoe dat moet want het mislukt heletijd krijg ik weer andere fouten enzo
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2009
  5. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, ik ben recent op mezelf gaan wonen ( \o/ ) en heb dus internet van Ziggo. Modem ontvangen, ethernetkabel in de laptop, installeren, en alles werkt.

    Doe de kabel in de 360, geen xboxlive. Heb hiervoor trouwens altijd draadloos gezeten op xboxlive, toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ik weet dat je de wireless adapter er uit moet halen als je de ethernet er in stopt, en opnieuw moet opstarten, maar ook dat werkt niet. Iemand een idee hoe dat kan?

    Verder ben ik op zoek naar een router. Wat is 1 van de beste routers die voor mijn doeleinden gebruikt kan worden?

    Ik sluit er een 360 op aan, evenals een laptop. De laptop moet sowieso wireless, de 360 kan eventueel met een kabel.

    Alvast bedankt! _0/
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Linksys WRT54GL is een topper. Heb hem zelf ook.

    Voor je andere probleem zou ik gewoon even naar de network settings gaan en alles even nalopen en op auto zetten ofzo.
     
  7. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat had ik helaas ook al gedaan..

    Linksys heb ik idd al meerdere goede dingen over gelezen. :)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een WRT54G (v3.1) en deze draait alweer >4 jaar zonder problemen.
    Een half jaar geleden de firmware vervangen door DD-WRT (v23 ) en toen werkte de Linksys zelf nog beter.
    1 maand geleden de firmware geupdate met DD-WRT (v24) en dat was een regelrechte ramp.
    Nog nooit zoveel problemen gehad met mijn Linksys.

    Inmiddels draait de Linksys weer met de originele firmware !!

    ---

    Je kan niet zo maar even een andere pc/console in het modem prikken.
    Je moet de modem eerst een paar minuten van de spanning halen voordat je een andere pc/console kan aansluiten.
     
  9. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0

    Cool, probeer het vanaaf ff! Enne, firmware etc. heb ik niet echt heel veel verstand van.. O-)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De modem van Ziggo kan behoorlijk eigenwijs zijn , weet er alles van :)

    Voor de Ziggo-gebruikers hebben ze een aparte thread ;)
    Ziggo internet
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=114460
     
  11. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    I (L) u!

    *vertaald: het werkt! *)
     
  12. hawky810

    hawky810 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    het probleem van mijn Gigaset SX552 WLAN dsl is nog steets neit opgelost, het staat nog steeds op strict :confused:
     
  13. Kashika

    Kashika Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik heb ook de gigaset sx552. Ik heb mijn NAT meerdere malen op OPEN gekregen door een exposed host aan te maken. Maar iedere keer als het internet gereset wordt (door de modem eruit te halen of door een update oid), dan zijn alle instellingen weer veranderd. Ik heb gelijk geen verbinding meer met Xbox Live en als ik mijn instellingen weer verander en terugzet is alles weer strict.

    Nu heb ik contact opgenomen met KNP en met Siemens zonder succes. Siemens zegt dat KPN de service niet ondersteund en door middel van firmware updates ervoor zorgen dat de istellingen van de modem niet naar behoren werken als het om poorten gaat.
    De oplossing die zij me gaven was om een Speedtouch te nemen, die nu ook door KPN verstrokken wordt bij de experia abonnementen.

    Upnp werkt niet, dan doet mijn internet helemaal raar en krijgt mn xbox niet eens verbinding met internet. Ik heb alle poorten geforward die nodig zijn voor xbox live en ik heb een exposed host aangemaakt.
    Ik weet dat je dat niet allemaal tegelijk aan kan zetten, en ik heb ze allemaal apart geprobeerd, soms met succes, maar nu dus niet.

    Heeft iemand een oplossing hiervoor?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het is of porten open zetten of exposed host ... niet beide gebruiken .. advies xbox een vast ip adres geven en dat ip adres in de exposed host zetten
     
  15. Kashika

    Kashika Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik gedaan. Zodra ik een exposed host instel, dan zegt ie geen verbinding te kunnen krijgen met internet. Als ik Upnp aanzet zegt ie dat de DNS naar automatisch moet, of naar manual (afhangende waar hij dan op staat, en zo loopt ie dus)

    edit: goed, upnp+exposed host na rondkloten met instellingen van de DNS op de xbox zelf heeft geholpen. De settings zijn nu weer open!
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2009
  16. Sthemaster

    Sthemaster Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eindelijk me nat open.
    heb gwoon ook bij exposed host gezet en bij m'n xbox ip adres enzo met manuel ingesteld. toen ik toen test deed kreeg ik MTU fout toen me experiabox uitgezet en na minuut weer angezet en toen stond nat open:D
     
  17. Opper

    Opper Xbox 360 nub

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Help mij!!!:mad:

    Sinds kort heb ik last van enorme lag op Xbox Live. Zodra er iemand beneden achter de computer duikt heb ik last van zo'n enorme lag dat ik niet eens meer normaal kan spelen. Ik heb hier voorheen nooit last van gehad.

    Diegene die dan achter de computer zit doet geen extreem rare dingen. Hij/zij surft wat op internet. Download absoluut niet en MSN't een beetje.

    Mijn router is Thomson Speedtouch 780. Ik speel via wireless. En heb verder NOOIT last van lag. Ik heb daarnet ook met kabel geprobeerd te spelen. Resultaat: Helpt voor geen meter. Ik heb hier nu al enkele dagen last van

    Is dan de hele download snelheid in gebruik ofzo als ik zo lag?
    Plaatjes van processen als de computer aanstaat en ik dus helemaal lag:

    [​IMG]
    [​IMG]


    Please help mij :'-(
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2009
  18. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Als het alleen voorkomt als je die pc aan hebt staan lijkt het mij virussen/spyware. Dat valt zo niet aan de processen te zien. Wat dacht je van een paar scanners.

    Anders kun je nog altijd dat ding helemaal leeg gooien en opnieuw installeren. Dat werkt altijd :+ .
     
  19. Nescio1967

    Nescio1967 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo / Melbuun

    aan de hand van jullie link in mijn thread (Die nu gesloten is) heb ik dezen thread helemaal door gelezen echter heb ik nog steeds niet de oplossing voor mijn probleem gevonden. |:-

    “Mijn zoontje heeft een wireless network adapter gekocht voor zijn Xbox36, maar wat we ook proberen de XBox ziet de KPN Experia Box (Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl) niet.
    Oftewel de eerste test mislukt meteen (Can’t connect to your network hardware)”


    Ik heb ook al geprobeerd om de WEP encryptie naar 64bits te zetten maar dit had ook geen resultaat, dus maar weer terug gezet naar 128bits.

    Melbuuln, naar aanleiding van jouw vraag of ik meerderen apparaten heb in huis die draadloos werken op de Experia Box, het volgende: Ik heb mijn zoontjes PC en mijn eigen Laptop draadloos werkend op de de Experia Box.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan zou de Xbox360 ook moeten werken :confused:

    Dit heb je ook al geprobeerd ??
    http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Siemens/GigasetSX551/Xbox_Live_360.htm

    Is de Xbox360 al een keer aangesloten geweest op XBL , doormiddel van een UTP-kabel ??

    Zo niet , dan werkt hoogstwaarschijnlijk de Xbox360 met de oude software.

    Updaten van deze software kan op 2 manieren.
    1. Xbox360 met een utp-kabel rechtstreeks aansluiten op de Siemens.
    2. Download de software van de site van microsoft en brand deze vervolgens op een cd.
    http://www.xbox.com/en-GB/support/xbox360/system-update.htm
     

Deel Deze Pagina