1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. saskia_kane

    saskia_kane Game Girl

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    ja volgens mij heb ik een firewall ( van Norton) aan staan... moet ik die uitzetten?? maar heeft dat iets met de NAT te maken???
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2009
  2. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Als xboxlive via jouw laptop loopt heeft norton er wel zeker wat mee van doen..
     
  3. saskia_kane

    saskia_kane Game Girl

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat klopt... hoe moet ik dit dan oplossen? Als ik bij Norton kijk zie ik dat de "slimme firewall" aan staat. Maar als ik die dan toch uitgooi dan heb ik toch geen bescherming meer? kan ik niet op een 1 of andere manier xboxlive er door heen laten gaan?
     
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Begin eerst maar met heel de firewall uitzetten en dan een test doen. Als je nat dan open is kan je je firewall weer inschakelen en voeg je de poorten van xbox live toe als uitzondering.
     
  5. saskia_kane

    saskia_kane Game Girl

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    okee ga ik dat ff probereb! en waar moet ik die porten van xbox live aan de norton firewall toevoegen? want dat heb ik bij mijn router zelf al gedaan.
     
  6. colinxbox

    colinxbox Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    wtf, heb nu uiteindelijk de 780. werkt het bellen niet. heletijd ingesprekstoon.

    aaaaaaahhhhhhhhhh:mad:
     
  7. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een tijdje geleden inmiddels maar er staat me bij dat ik dat ook gehad heb. Volgens mij heb ik toen de helpdesk gebeld (met mijn mobiele telefoon :)) en zou me een brief gestuurd zijn die ik niet ontvangen had waarin stond dat ik iets had moeten doen om hem te activeren. Ik weet niet precies meer hoe het zat maar het was na het bellen van de helpdesk opgelost in ieder geval.
     
  8. colinxbox

    colinxbox Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    thnx voor snelle antwoord,

    uhhm, dus zelf had je niks geactiveerd?

    nog een keer helpdesk bellen dan.
    vanmiddag zei die kerel dat het niet mogelijk was om te bellen op die router.
    en dat ik maar weer die andere router moest nemen :confused:.
    omdat ze xboxlive niet ondersteunen.

    maargoed hopen dat er nu iemand die er een beetje verstand van heeft aan de lijn komt. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
  9. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeker nog eens bellen. Hoe kan er nu gezegd worden dat er niet met die router gebeld kan worden? Heb je jouw Thomson SpeedTouch 780 niet van hun zelf gekregen dan?

    Toen ik de Thomson van ze opgestuurd kreeg heb ik hem aangesloten in plaats van de Siemens, het bellen werkte toen ook niet meteen maar na een telefoontje met de helpdesk was het opgelost.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn broertje heeft ook een 780i , alleen dat ding reset zich steeds.
    Elke morgen tegen 7:30 uur hoort hij een klikt en het modem reset zich dan.
    In het weekend gebeurt zelfs een paar keer per dag.

    Heb alle instellingen en kabels gecontrolleerd maar kan geen gekke dingen vinden.
    De problemen kunenn vervolgens alleen veroorzaakt worden door KPN.
    Bellen naar KPN wil hij niet omdat de kosten 0,50 per minuut zijn.
     
  11. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je voor de 780 nog een splitter aangesloten? Klein wit blokje? Die moet er tussenuit, kabeltje rechtstreeks in DSL vanaf het aansluitpunt.

    Of ff resetten naar fabrieksinstellingen met dat kleine puntje aan de achterkant van de experiabox, inhouden met een paperclip ofzo tot je klik hoort.

    Bel naar 0800 0115, gratis kpn nr, meestal sturen ze gewoon een nieuwe experiabox op met zo'n probleem.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
  12. colinxbox

    colinxbox Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je voor de 780 nog een splitter aangesloten? Klein wit blokje? Die moet er tussenuit, kabeltje rechtstreeks in DSL vanaf het aansluitpunt.


    nope, bij die andere router, siemens, daarna thomson 787 zat ook geen splitter voor. en dus nu met de 780 die ik niet van hun heb gekregen omdat ze het niet konden opsturen ofzo:mad:. dus deze komt van marktplaats. heb ik dus aangesloten precies op dezelfde manier als bij de andere routers, alleen heb hem wel even 1x gereset. alles doet het goed. kan ook nu met open NAT met 2 xboxen op xbox live. alleen doet bellen het niet. blijf maar die ingesprekstoon krijgen. maar hoop dat dit word verholpen als ik straks naar de helpdesk bel,:). Hopen dat ze het dan kunnen activeren ofzo,
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
  13. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik heb nu de Siemens SX551 en ik wil graag een open NAT krijgen, is dat mogelijk met deze router of moet ik hem proberen om te wisselen voor de Thompson? En is de Thompson even goed of zijn er daar andere problemen mee?
     
  14. colinxbox

    colinxbox Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm helpdesk gebeld, en krijg nu weer een andere versie van de 780. als het goed is zaterdag. pff:mad:




    Siemens kan je gewoon open NAT krijgen, door je xbox's ip in dmz te zetten. staat ergens in je router. alleen werkt deze niet met 2 xboxen. maar dit is denk ik niet bij jou het geval.
     
  15. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Kan iemand me linken naar een tutorial hiervan? Of even uitleggen hoe het moet :9
     
  16. nielis

    nielis Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vorige week een Nieuwe Xbox360 pro. Nu heb ik vandaag internet aangelegd op de xbox 360 , wanneer ik join Xbox Live aanklik dan geeft die de melding " can't connect to XBox Live".
    Nu heb ik de internetkabel getest op mijn PC en daar doet die het gewoon.

    Kan iemand mij met dit probleem helpen?

    PS: De internetkabel loopt vanaf mijn KNP experia Box Modem naar de Xbox
     
  17. EenStinkBom

    EenStinkBom Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een rotding die box. Bij mij werkt hij prima. Bij mijn vader wil ik mediacenter installeren loopt ie steeds vast. Iemand ook het probleem?

    -Juiste Poorten open
    -Mediacenter gevonden
    -Code ingevoerd
    -Ineens vastlopen?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heeft je vader wel media center op zijn pc? waarom wil je media center gebruiken? Meer info zou handig zijn
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Om welke Experia gaat het eigenlijk ??
    KPN gebruikt namelijk verschillende merken en types !!
     
  20. nielis

    nielis Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het modem bedoeld dan is het de SpeedTouch 780.

    Ik heb net in mijn modem gekeken en daar staat bij etherpoort 4 een unknown-.......... dit is volgens mij de xbox, volgens het modem is deze inactief( ook als mijn xbox aan staat). Op dezelfde poort staat ook Admin-....... . Dit is mijn pc deze staat namelijk ook bij wireless beide zijn volgens het modem actief. Het rare hiervan is dat mijn PC alleen gebruik maakt van een draadloze verbinding, dus mijn pc kan volgens mij niet actief zijn op etherpoort 4 want er loopt geen kabel naar mijn pc
     

Deel Deze Pagina