1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. EenStinkBom

    EenStinkBom Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, windows Vista, dus met mediacenter, dat werkt allemaal. Gebruiken voor het streamen van muziek, uitzendinggemist, etcetera.

    Hij vindt de Xbox en dergelijke, maar zodra de instellingen gedaan worden, gebeurt er niks. Ik ga morgen ff weer bij hem thuis proberen. Dan heb ik duidelijkere info denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2009
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik probeer nu al een paar keren om de NAT open te krijgen bij een vriend z'n huis.
    Hij had eerst een linksys router en nu een KPN Experia box Thomson SpeedTouch 780.
    Ik heb geprobeerd de poorten te openen, maar heb niks gedaan met static ip adres aan de XBOX toewijzen, moet dit?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja static ip adres moet
     
  4. nielis

    nielis Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe wijs je deze dan aan de xbox
     
  5. EenStinkBom

    EenStinkBom Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    In het speedtouch menu kun je ook gewoon het volgende doen:

    -Kilken op thuisnetwerk
    -De Xbox aanklikken (hoe die ook moge heten)
    -Configureren (rechts boven)
    -Aanvinken; altijd hetzelfde IP adres gebruiken.

    Als je de poorten openzet, zowel de PC als de Xbox. Daarna het modem uitzetten en weer aan doen.
     
  6. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Moet je de modem uitzetten?
     
  7. EenStinkBom

    EenStinkBom Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, ff resetten die hap, anders erkt het bij mij niet.
     
  8. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Eigenlijk is het allemaal ook belachelijk voor woorden. KPN kan ons dus niet eens vertellen hoe je een NAT instelling op Open zet. Dit moet toch gewoon behoren tot de mogelijkheden? Kun je om dit soort redenen het contract laten vervallen? (gezien m'n pa zo slim is geweest het nog met een jaar te verlengen.. :mad:)
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een contract kan door de consument maar om een aantal redenen worden beƫindigd.
    1. Provider komt haar afspraak niet na , bijvoorbeeld slechte ontvangst of snelheid.
    Als de provider dan het contract gaat stop zetten en weet je dat het nog lang kan gaan duuren voordat de problemen zijn opgelost.
    2. Verhoging van het abonnement gedurende de looptijd van het contract.

    Als je de algemene voorwaarden zou doorlezen dan zal je geen woord vinden over het openzetten van poorten en NAT instellingen.
    Conclussie: Abonnement kan je om die reden niet opzeggen.
     
  10. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Dan ben ik van plan om Ziggo Internet Z3 erbij te nemen. Wat een meuk ook dat KPN.. Iemand ervaring met Ziggo?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb hier altijd al een perfecte verbinding gehad met XBL en PSN via @Home (Ziggo).
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Quoted for truth.
    Nooit problemen met @Home (Ziggo) gehad :)
     
  13. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Heel mooi. Binnen een week of 2 zitten m'n broer en ik op Ziggo met 25mb/s. Bedankt voor het delen van jullie ervaring met Ziggo. :)
     
  14. backsmash

    backsmash Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk na wat klieren het gisteren voor elkaar gekregen. Ip instelling op xbox vast gezet, Firewall uit, uPnP aan, Poort 3074 udp&tcp open, poort 88 udp open en geadd op de exposed list. Daarna kreeg ik melding dat de MTU Waarde te laag was, die ik veranderd heb bij Internet Connection.
     
  15. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Nou, nu ik van KPN afscheid heb genomen, kan ik eens van deze snelheden genieten..

    [​IMG]

    NAT staat nu ook weer heerlijk op Open.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welkom bij de Club :thumbs:

    Bij de kabelsmodems van Ziggo staan standaard alle poorten wagenwijd open.
    Heb al jaren @Home (Ziggo) en heb met XBL en PSN nooit geen problemen gehad.

    Mijn broertje heeft Experia Speedtouch 780i en dat ding wordt regelmatig door KPN op afstand geupdate.
    Snap alleen nog steeds niet waarom !!
     
  17. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Ja daar werden wij dus ook stront ziek van. Heb je eindelijk alles zo ingesteld dat het op Open staat, update KPN de boel weer en kun je weer opnieuw beginnen met instellen. Nu hebben we het zaakie dus weer in eigen beheer, en blijft het voorlopig ook gewoon zo. :cool:
     
  18. Aerschtuner

    Aerschtuner Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    KPN zijn hoeren met die Experia crap.

    Ik heb dit weekend twee gevalletjes gehad waar KPN die boxen heeft geupdated en maar meteen het opgezette WIFI netwerk om zeep hielp. Het had dus vrolijk weer een SSID als Sx000921821782 oid. Noob gebruikers snappen dat niet en bellen massaal naar de helpdesk a 45 cent/min. Schoften zijn het.
     
  19. Bishop18

    Bishop18 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu al 2 dagen bezig om porten te forwarden maar het lukt mij dus echt niet. ik weet niet wat ik verkeerd doe heb meerdere tutorials gevolgd omdat ik zelf geen verstand van heb.http://img513.imageshack.us/i/ports2.jpg/ dit zijn de ports die ik heb geopend. en als het goed moet die het nu doen toch? hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik ken de experiabox zelf niet, is dat zo'n router/modem combo? Indien zo, heb je wel eerst geprobeerd gewoon met UPnP aan te schakelen? Wat is trouwens je error, dat je niet op xbox live kan, of lukt het wel maar heb je een NAT probleem?
    Normaal zou die experiabox dat moeten ondersteunen en zou het er zo moeten uitzien;
    [​IMG]
    Gewoon UPnP aanschakelen, de manuele portforwards even verwijderen, even wachten en je router terug opzetten. Lukt het dan nog niet?
     

Deel Deze Pagina