KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

1. Bishop18

Bishop18 Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dus je hebt 2 routers in je netwerk hangen? Geen wonder dat het niet werkt.

3. Bishop18

Bishop18 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb er maar 1 en dat is die experiabox dus dan zou die het toch gewoon moeten doen?

4. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb precies dezelfde modem en precies zelfde probleem. Krijg het niet voor elkaar om nat open te krijgen dus tips zijn heel erg welkom.

5. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ok, normaal zou het toch met UPnP en geen portforwards of DMZ echt perfect moeten werken, maar als dat keer op keer niet blijkt te lukken moet je het misschien op de volgende manier eens proberen;

Na wat opzoekwerk blijkt zogezegd dat de speedtouch toch wel wat vreemd of op z'n minst 'anders' doet wanneer het op IPs toewijzen aankomt, dus;

Ga allereerst naar je routerpagina, klik op console aansluiting en voeg je xbox apparaat toe (type = spelconsole), zorg dan dat het op 'altijd hetzelfde adres gebruiken' staat zodat je een statisch IP adres hebt.
    Zet je router vervolgens een tijdje uit alvorens hem terug op te starten.
    Op je xbox 360 stel je in dat hij automatisch een IP adres moet verkrijgen (en niet handmatig het statisch IP adres handmatig invullen! Normaal werkt dit wel, maar hier zit dus blijkbaar de quirk in de Speedtouch t.o.v. andere routers...)

Volg daarna nog even deze stappen om je poorten correct te forwarden. Herstart nogmaals en test je xbox live connectie.

Nogmaals dit is misschien niet de gebruikvriendelijkste werkwijze, maar aangezien UPnP op redelijk onverklaarbare wijze toch niet lijkt te werken op die experiabox kan je het zo maar eens proberen.

6. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus weer een strict probleem.
    Een hele tijd geleden had ik het na MAANDEN kloten eindelijk op open gekregen dmv hem op DMZ te gooien. Nu moest ik gister de router resetten waardoor alles weer terug gereset werd naar normaal @ mijn router. Nu heb ik hem dus opnieuw in de DMZ gegooit en UPnP uit gezet en kwam er dus achter dat hij op "strict" stond terwijl alle settings precies hetzelfde zijn.
    Router resetten, UPnP aan/uit zetten heb ik al geprobeerd.
    Iemand enig idee?
    Settings:
    (Ik had mijn router trouwens gereset omdat mijn verbinding amper 1 mb doorgaf terwijl het 8-12 hoort te zijn).

7. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je bent zeker dat je intern IP voor je xbox correct is? Je instellingen opslaan, je router even uitzetten en tijdje wachten en dan terug aanzetten. Dan zouden ze toch echt terug van kracht moeten zijn..

8. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het static IP is 100% correct. Ik heb al meerdere keren geprobeerd mijn router opnieuw aan te zetten en alles. Werkt niet.
    Lamee

9. Marquito

Marquito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit nu al een week allerlei instellingen uit te proberen om de NAT op Open te krijgen, niks lijkt alleen te lukken. Met mijn oude router (SMC) staat de NAT zonder aanpassingen wel op Open alleen zit op deze router geen telefoonaansluiting....

Zijn er misschien mensen met Internetplusbellen die een andere router gekocht hebben die perfect werkt i.s.m. Xbox Live?

10. Liquid Cobra

Liquid Cobra Call it Luck

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu 3 uur bezig om NAT open te krijgen. Dit is al de derde keer dit jaar ofzo.
    Heb een Siemens Gigaset SX551 "KPN Experia Box". Resette en UPnP aan/uit zetten ook al geprobeerd maar werkt niet. Poorten geprobeerd te forwarden maar lukt ook niet.

Iemand nog een oplossing misschien ?

11. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Werkte het vroeger dan wel met UPnP of portforwarding, of ook niet?

12. Liquid Cobra

Liquid Cobra Call it Luck

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger ging het geluk uit, na heel de tijd resette xD

13. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds vorig weekend Internetplusbellen aangesloten (nou ja, me broer). Kwam er achter dat ik een Strict NAT type had, wat toch wel beetje balen was omdat ik net tijd had om MW2 te gaan spelen. Dinsdag de tijd genomen om het op te lossen, waarbij ik de volledige verbinding met internet kwijtraakte. Daarna de hele dag lopen googlen etc. Uiteindelijk gelukt om weer verbinding te krijgen + een Open NAT.

Woensdag niet kunnen spelen.

Zet ik vandaag mijn Xbox aan, en tot mijn verbazing staat hij weer op strict.

Ik zit op een Thomson TG787, heb de ports 80, 88, 2074 en 3074 (beide kanten) geforward. Ik maak gebruik van Internet Connection Sharing (dus Xbox360 met LAN kabel in de PC en die stuurt alles weer door naar draadloze netwerk). Heb UPnP aan staan en in de modem ook gezegd dat ik Static IP wil gebruiken voor mijn PC.

Enig idee hoe het kan dat hij opeens weer op Strict staat? En een mogelijke oplossing?

14. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jouw xbox ook een vast IP geven en ook de poorten in jouw firewall forwaden.

15. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had me poorten in mijn firewall al geforward (met geen succes) dus heb hem uitgeschakeld (alleen voor mijn LAN verbinding). Dat was wat ervoor zorgde dat alles uiteindelijk werkte, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Ik heb nu mijn Xbox op automatic staan en mijn LAN (rechtermuisklik, TCP/IP ingesteld).

Wat zou ik moeten doen om mijn Xbox een vast IP te geven? (sorry, ben nog lerende in dit soort dingen)

E: Ik kan niet in mijn modem zeggen dat de Xbox een vast IP moet houden omdat hij dus via me computer gaat en die staat al op vast IP.

Laatst bewerkt: 26 nov 2009
  16. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
  17. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb dat als het ware al gedaan (die ports geforward voor mijn PC omdat mijn Xbox via mijn PC gaat, ik kan ook niet ports toewijzen aan een IP) en ik denk niet dat hij gebruik maakt van ICS, want dan moet je ook nog rekening houden met wat je invult bij je LAN eigenschappen, of heb ik het nou fout? :p

18. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Je moet de ports niet forwarden naar jouw PC maar naar je xbox zijn IP!

19. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat niet, want mijn Xbox wordt niet herkend op de router omdat ik hem doorverbind via mijn PC.

Heb net gedaan wat die link zei, en ben nu de volledige connectie kwijt met Xbox Live.

Edit: Hij zegt vaag genoeg wel op mijn PC dat de LAN verbonden is, maar de Xbox zegt dat ie niet eens de eerste stap (Network) kan doen.

Kan ook opeens niet meer op het internet surfen als ik met mijn Xbox verbinding probeer te maken.

Laatst bewerkt: 26 nov 2009
  20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedoel je met doorverbinden ?

Als je werkt met 2 netwerkkaarten in de pc dan moet je tussen beide netwerkkaarten wel een burg verbinding maken.

Deel Deze Pagina