1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

1. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je kan het misschien best (ook) inderdaad even vragen in het PC Hardware, Software & Internet gedeelte. Maar het is alvast zo dat het gebruik van een torrent client de oorzaak kan zijn, en dan hoogstwaarschijnlijk omwille van een te hoog aantal connecties. Is de internet drop out maar heel even?

Welke router gebruik je? En welke torrent client? Soms kan gewoon een nieuwe firmware downloaden de oplossing al zijn, anders moet je even je max # connecties al eens proberen verminderen.

2. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik download nu gewoon alles via een draad, gaat voor m'n gevoel(?) ook sneller. Daarbij komt dat ie nog niet is uitgevallen onder het downloaden.

3. JiggyDje

JiggyDje Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heren,

Ik heb sinds tijden al een xbox 360 en daar is de NAT altijd strict geweest
    Ik heb een KPN experia box TG787 en ik heb 1x geprobeerde de helpdesk te bellen alleen die wisten zelf niet wat de NAT Was !?!
    Daarom heb ik de vraag aan jullie of jullie oplossingen hebben voor dit probleem?
    Ik ben verder een beste leek qua computers en routers, dus graag een duidelijke oplossing :)

Bedankt, groeten Tim.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hier werkt XBL alleen als ik de UPnP activeer in de TG787.
    De UPnP vindt je in de Toolbox !

5. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    oke mischien handig, dit is wat bij mij werkte, het volgende :

Ga naar 192.168.2.1 (adres experia box)

Voeg bij exposed host (onder NAT settings) het IP adres en de gateway nummer toe (bij mij 192.168.2.6 en 192.168.2.1) zet nu je NAT uit vervolgens onder ''internet'' zet je uPnP aan en daarna je NAT ook terug aan.

(Alleen UPnP aanzetten werkte bij mij niet)

Laatst bewerkt: 7 mei 2010
  6. Draeck

Draeck Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey gasten

Ik heb mijn NAT in het verleden 2x open gekregen en hij ging weer dicht na een paar maanden beide keren. Ik probeer hem nu weer open te krijgen en heb allemaal gezeik gehad met ongeldige DNS en andere dingen. Nu heb ik hem zover dat ik met manual instellingen en exposed host enzo verbinding heb met internet, alleen kan mijn xbox geen verbinding maken met xbox live zelf.

Weten jullie wat ik hiermee moet? Wel internet verbinding maar geen xbox live?

Ik ben hier nu al dagen mee bezig en ik wordt er echt ontzettend moe van, ik kan geeneens me vriend invite'en in games of party's joinen...

Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  7. Sebastiaan B

Sebastiaan B Member

Leuk Bevonden:
    0
    Upnp is ingeschakeld en NAT is Open. Echter heb ik grandioze problemen met connecten en lijkt het net of mijn NAT toch nog op strict staat. Ik heb problemen met games joinen, parties joinen. Anderen kunnen mij ook regelmatig niet joinen. En wat me echt het meeste irriteert is dat ik bij Bioshock 2 echt niemand kan joinen, letterlijk. Vijftig verschillende invites gehad van verschillende mensen die mij vaak wel gewoon kunnen joinen en het wil gewoon niet lukken. Ik weet totaal niet hoe ik dit op moet lossen, behalve dan door een kabel te leggen rechtstreeks naar mijn xbox. Maar die staat boven en de Experia*&*#*%^Box TG787 staat beneden, dus dat is eigenlijk geen optie. Ik wil graag advies want de eerst volgende hamer die ik vind gaat kennis maken met dat rotding van KPN.

Edit:
    Hij staat ineens weer op strict, eerst stond hij op open. Ik zal kijken of dit terug te veranderen valt.

Edit 2: Juist ja, terug verandert naar open NAT en nog steeds dezelfde problemen.

Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  8. jordi193

jordi193 Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem ik heb GTA Episodes Of Liberty City (PC) En De Router Siemens Experia Box sx551 En Hij Zegt Mijn NAT Type Is Strict Maar Ik Heb Ook Gta Iv En Daar Werkt Prima Op Ze Gebruiken De Zelfde Netwerk Ik Heb Alle Poorten Geopend Maar Ik Kan Geen Gta Episodes Spelen Op Multiplayer Wat Moet Ik Doen???? HELP

Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  9. Sebastiaan B

Sebastiaan B Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hartverwarmend om al die reacties op mijn post te zijn. Dus, conclusie: Tis een apparaat waar je niks mee kunt, koop iets anders.

Mijn moeder wil perse niet van provider veranderen, dus hier mijn vraag. Welk apparaat van KPN doet het het beste, want de TG787v doet echt helemaal geen bal.

Laatst bewerkt: 21 mei 2010
  10. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Na gezeik met mijn oude thomson router, zo'n blauwe met een enkele antenne, heb ik nu een nieuwe thomson gekregen. Die zwarte met de witte achterkant, staat rechtop en er zitten geen wireless antenne's aan. Leuk dingetje, het is een hele goede router. Jammer dat KPN hem compleet gestript heeft van alle functionaliteiten zodat Wireless-N niet fatsoenlijk werkt, omdat de firmware gewoon exact dezelfde is als van mijn vorige oude router. Ik kan dus nog steeds geen poorten forwarden, en ook geen gebruik maken van bijv de functionaliteit om een USB-apparaat op de router aan te sluiten om hem als netwerkapparaat te gebruiken.

11. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0
    ugh nog steeds geen veranderingen of mensen die het werkend krijgen?

gelukkig kon ik bfbc2 nog wel spelen met NAt strict maar Red dead redemption is een drama

ik gebruik trouwens de Thomson TG787v SIP 8.2.2.1.....

12. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je kan daar zelf je firmware niet updaten zeker. Kan je niet naar de helpdesk bellen en vragen om firmware 8.2.T.4 (ondertussen misschien ook al weer verouderd), in elk geval die waarbij je wel UPnP kan inschakelen? Of heb je die optie wel bij je instellingen maar heb je nog geen open NAT?

13. Sebastiaan B

Sebastiaan B Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt er wel open NAT mee krijgen, maar je krijgt dan nog steeds alle problemen van strict NAT instellingen.

14. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Dat lijkt me een beetje een contradictio in terminis niet.. Bedoel je dat als je UPnP bijvoorbeeld aanzet en je xbox dashboard test open NAT aangeeft je nog steeds dus dezelfde problemen hebt als wanneer een dichte NAT, join/voice/party/etc problemen? Normaal zou dat niet mogen omdat je xbox gewoon de benodigde poorten pingt en als die open zijn & dataverkeer toelaten zou dat bij een spel juist hetzelfde moeten doen toch.

Edit: Heb je toch maar 1 router in gebruik Sebastiaan, of wat is je netwerkopstelling juist?

Laatst bewerkt: 26 mei 2010
  15. Sebastiaan B

Sebastiaan B Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja snap ook niet precies waarom hij op de xbox meld dat er geen NAT problemen zijn. PLOP en CaSpeeD die gepost hebben op pagina 44 hebben precies datzelfde probleem, ook open NAT met problemen van strict NAT.
    Er zijn echt heel weinig mensen die ik kan joinen, zowel in parties of games. En games zoeken duurt vaak uren.

Ik heb een draadloze netwerkopstelling. De Xbox is direct verbonden met de experiabox (TG787v SIP). Ik heb ook geprobeerd om een kabel direct van de Xbox naar de modem te leggen, maar op die manier kon ik geen open NAT krijgen. Alles geprobeerd. Port forwarding, UPnP, allebei tegelijk, het lijkt allemaal geen effect te hebben.

16. Sebastiaan B

Sebastiaan B Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dubbel post, omdat ik afgemeld was bij het verzenden van de post, sorry.

Laatst bewerkt: 26 mei 2010
  17. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je hebt je xbox al eens rechtstreeks aangesloten op je modem (of die Experiabox is dat zo'n modem/router combo apparaat zeker?), je modem herstart door hem even van het electriciteitsnet te halen en vervolgens terug in te pluggen, en nadien had je (nog) een NAT probleem?

Want in dat geval zou het probleem normaal echt bij je ISP moeten liggen..

18. Sebastiaan B

Sebastiaan B Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ook wel eens geprobeerd, en die box is idd een modem/router. Ik zou graag weg willen bij KPN en gewoon een werkende provider kiezen, want al dit gedoe wordt ik behoorlijk moe van. Maar daar is mijn moeder minder blij mee.

19. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0
    zelfde hier, maar weet niet precies welke provider ik moet kiezen, heb nu kpn televisie internet en bellen wordt allemaal weer zo'n gedoe :{

als ik trouwens upnp aanzet valt mijn internet in het hele huis elke 5 minuten uit door dns fouten.
    router resetten en dan heb ik net genoeg tijd om upnp uit te zetten. zwaar klote.

20. maxje1992

maxje1992 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Nat is strict, heb Gigaset SX551.

Heb UNPN ofzo uitgezet, want er stond dat een combinatie hiervan met Port Forwardingen conflicten kan opleveren.

Poorten opengezet, en een Exposed Host gedaan, met het IP adress die ik ook krijg als ik normaal op Xboxlive zit.

Hier een screenie van me poortjes;

Is het misschien nu handig om mijn UnPn aan te zetten? Kan dat geen conflicten maken als ik mijn poortjes al heb open gezet?

BVD

Max

Deel Deze Pagina