1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Zit er nog een router tussen je modem en xbox? in the nieuwere modellen van KPN kun je voortaan zelf poorten toevoegen voor specifieke games. Ook xbox live staat er tussen, CoD echt heel veel.

    Ik kan je ook helpen als je wilt. Dan PM me maar.
     
  2. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    klote experia box, normaal ALTIJD nat open nu opeens strict en kan er niets aan doen! klote ding
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Antwoord van KPN.

    Witte KPN Experia Box (Arcadyan, ARV7519)
    UPnP inschakelen
    De Xbox maakt gebruik van het UPnP protocol (Universal Plug 'n Play). In de KPN Experia Box staat deze optie standaard uit omdat er een risico bestaat dat kwaadwillenden makkelijker uw computer kunnen benaderen. Microsoft heeft de Xbox zodanig gebouwd dat er alleen verbinding valt te maken met andere gebruikers als UPnP aanstaat. Hieronder leggen we uit hoe dat moet.
    1. Open uw browser (Internet Explorer, Google Chrome of een andere browser). Vul op de adresbalk het
    adres 192.168.2.254 in en druk op Enter. Typ geen www!
    2. Vul het wachtwoord in, standaard is er geen wachtwoord klik op Login zonder wachtwoord. Er moet nu
    zelf een wachtwoord worden bedacht. Laat het invulvenster achter Current Password leeg en vul bij de
    volgende twee invulvensters (New Password en Re-Enter Password for Verification) het zelf
    bedachte wachtwoord in en klik op Apply
    3. Klik op EXTRAS
    4. Klik op UPnP
    5. Plaats een vinkje bij Enable UPnP IGD Device
    6. Klik op Apply
    Op de KPN Experia Box is UPnP nu ingeschakeld.


    Hoe sluit in een spelcomputer aan op de Experiabox.
    Voor de volgende Experia boxen ZTE , Arcadyan , ST 780 , TG789 , TG787 , Siemens SX551/SX552
     
  4. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    heb ook die Arcadyan maar met upnp aan heb ik poorten strict. Laatst waren ze wel open :mad:
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je nu belt met de Helldesk van KPN dan wordt je verwezen naar de site , daarmee eindigt dan ook alle hulp die je van KPN gemaakt.
    Wil je meer hulp dan moet je maar aankloppen bij de fabrikant van de console.

    Zij kunnen ze niet helpen want ze krijgen van KPN totaal geen medewerking.
     
  6. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb thuis alles van KPN. Interactieve tv, internet en de hele rambam. Sinds kort is het ook mogelijk om 2 digitale tv kastjes aan te sluiten thuis, dus heb ik zo'n pakket besteld. Omdat ik thuis geen kabels meer kon trekken heb ik de homeplugs (Of hoe heten die stekkers?) genomen. Alles aangesloten, werkt perfect.

    In de handleiding staat echter dat je niks anders op het stopcontact/stekkerblok mag aansluiten, behalve je TV en de Homeplug. Nou heb ik niet bepaald stopcontacten teveel hier, dus heb alles gewoon lekker aangesloten en alle stopcontacten gebruikt. Tot zover heb ik nog nergens last van, en alles werkt perfect!

    Waarom zegt KPN dat je niets anders erop mag aansluiten? Is dit gewoon bedoeld als 'garantie' dat het op die manier werkt, of is het slecht voor mijn apparatuur?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is gewoon onzin omdat meeste een groot deel van de woonkamer/slaapkamer al de zelfde groep (meterkast) zit.

    Waar je wel mee moet uitkijken zijn stekkerblokken met een ingebouwde spanningsbeveiliging (onweer) en netfilters , deze kunnen het signaal van de Homeplug storen of er helemaal uitfilteren.
     
  8. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Naja, het staat echt in de handleiding :9

    Maar thanks voor de info! :)
     
  9. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    heb hier een experia box van siemens de sx551 en nu probeer ik al de hele avond mijn NAT open te zetten. Heb de linkjes hierboven geprobeerd en dat werkte niet.
    Daarnaast heb ik het ip adres manual ingevoerd en (volgens mij) alle poorten open gezet volgens deze manier: http://www.youtube.com/watch?v=Nxtm6A-3sDA&feature=related
    Ook dit werkt niet heeft iemand ook zulke problemen gehad en misschien een oplossing gevonden.
    Alvast bedankt
     
  10. Chineseleon

    Chineseleon Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedendag,
    Ik heb een thomson TG797 Experia box. Ik kamp al maanden lang problemen met mijn xbox en nat type. Mijn nat type staat al maanden lang op strict, maar het zorgde maar voor weinig problemen aangezien ik redelijk veel mensen kon joinen.
    Nu het echte probleem: Sinds mw3 is uitgekomen kan ik geen ENKELE game meer joinen op mw3, geen enkele lobby wordt gevonden en het irriteert me ernstig.
    Ik heb geprobeerd UPnP aan te zetten, tevergeefs, als ik UPnP aanzet loopt mijn hele internet onstabiel en valt die om de 5 minuten weg. Daarnaast heb ik ook geprobeerd de poorten open te zetten, dat lukt helaas ook niet.
    Is iemand hier bekend met dit fenomeen? Ik hoor het graag.
     
  11. huut

    huut Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
  12. arnaud unltd

    arnaud unltd yay

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb problemen met mijn verbinding,
    hij disconnect gewoon random terwijl ik online aan het gamen ben. (Battelfield:cool:

    Bij verbinding testen geeft ie aan, NAT STRICT.

    UpnP uitgezet, xbox statisch IP gegeven, Portforwarding gedaan, DNS servers handmatig ingesteld.
    Alle instellingen op standaard werkt ook niet.
    Het lukt me gewoon niet.

    Het rare, volgens mij is dit ineens van de ene op de andere dag gebeurd.
    Iemand ervaring met zon KPN Experia box, een Arcadyan?

    Edit:
    Het werkt al,
    Router gereset naar default,
    Xbox uit laten, wel alle instellingen op automatic/default
    inloggen op Experiabox, UpnP aangevinkt, instellingen opgeslagen.
    Toen gereboot, even gewacht en xbox aangezet.
    En geen NAT foutmelding meer! :D

    Echt raar, maar het werkt.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welkom in de wonderen wereld van Experia :cool:
     
  14. Chrisztiaan

    Chrisztiaan Shooters !

    Berichten:
    993
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor de posts boven me over het strict probleem.
    Dit heb ik ook lange tijd gehad en door een filmpje dit meteen opgelost.

    Aangezien ik nu niet op de xbox zit, is het een beetje moeilijk uit te leggen.
    Wanneer jullie het niet begrijpen, zal ik dus wel even alles nachecken nog.

    1: Ga naar het gedoe op de xbox waar je je netwerk selecteert.
    2: Maak verbinding met dit netwerk en als het goed is kan je op de een of andere manier naar de 'specificaties' van het netwerk gaan.
    3: Klik op het eerste blokje van de twee/drie en klik op manual.
    4: Alles gaat nu als het goed is op 0.000 ....... enzovoort.
    5: Wanneer dit gelukt is, verander het weer in automatic.
    Wat je dus eigenlijk doet, is het resetten van de instellingen van de verbinding. In het filmpje werd gezegt dat je eigenlijk teruggaat naar de fabrieksinstellingen.
    6: Maak weer connectie met Xbox en log in.
    7: Start het spel dat je wilt spelen en als het goed is staat het nu op OPEN :).

    Nu dan mijn vraag.

    Ik heb een Thomson TG789.
    Het probleem is dat ik op zolder geen verbinding kan maken met mijn router.
    Toen ik Linksys had, had ik een soort extra kastje van Linksys dat je kon zien als een soort 'verleng' router.
    Hierdoor had ik ook op zolder goede verbinding.
    Weet iemand of er zoiets is voor de Thomson TG789 en hoe zoiets heet?

    Alvast bedankt

    [EDIT]
    Soortgelijke YouTube filmpje, kon degene die ik gebruikte niet vinden.



    http://www.youtube.com/watch?v=vWxyzgYQGDE&feature=fvwrel
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2012
  15. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    een WIFI repeater is dan voor jou de oplossing!
    Netgear heeft een goeie de WN3000RP Universal WiFi Range Extender, makkelijk te installeren niet duur en super ontvangst door het hele huis. Succes!
     
  16. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had hetzelfde probleem alleen haalde mijn Experia Box niet eens de eerste verdieping. Je kan daarvoor bij KPN zelf een signaalversterker voor kopen. Ze waren alleen wel erg duur :mad:.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Google eens op Homeplugs ;)
    Hiermee maak je een netwerk via het stopcontact.

    De prijs voor een startset van 200Mbps Homeplugs (Sitecom) ligt tussen de 50 en 60 euro.
     
  18. Chrisztiaan

    Chrisztiaan Shooters !

    Berichten:
    993
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb drie dingen van sitecom gevonden die me wel interessant leken, alleen weet ik niet precies het verschil enzovoort.

    Sitecom Homeplug Plus Single 200 mbps

    Sitecom Homeplug Single 200 mbps

    Ook vond ik dan wat op de vorige site vermeld werd een Wifi-Repeater. Zou best kunnen dat de Homeplugs daar ook onder vallen..

    Sitecom WL330 300N Range Extender

    Mijn vraag is, kan iemand mij aangeven wat het verschil tussen de drie is en hoe de laatste aangesloten moet worden. Is dit een wireless of moet ook deze via stopcontact aangesloten worden of via een andere manier?
     
  19. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    leuk spul die homeplug rommel... maar dan moet je router e.d wel op dezelfde groep zitten in de meterkast anders gaat dit volgens mij nooit niet werken.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is bij een normale woning geen enkele probleem.

    Het elektrische netwerk bestaat uit 3 fase's van elke 380v + Nul.
    De spanning die een normale woning binnenkomt heeft 1 fase (380V)+Nul = ± 230Volt.
    Deze 230Volt wordt vervolgens verdeelt over meerdere groepen.
    Het zou dus geen probleem mogen wezen waar je de Homeplug zou aansluiten.

    Er zijn natuurlijk wel een aantal factoren waar je rekening mee moet houden en dat zijn filters zoals Bliksembeveiligers en Netfilters.
    De meeste filters die in de winkel liggen storingen de data-stroom !

    --

    Terug komen op de vorige vraag.
    Een normale Homeplug heeft geen beveiliging , dat is zeer geschikt voor een normale huishouding.
    De 2e Homeplug heeft een beveiliging , ideaal als meerder personen (studenten) een zelfde huishouding delen.
     

Deel Deze Pagina