Sticky KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'Xbox Live' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.695
    Leuk Bevonden:
    3.137
    De V9 doet eigenlijk alles automatisch, dus in principe hoef je de xbox geen vaste ip adres te geven en ook geen poorten te openen.

    De poorten die opent zijn opzich wel de juiste, maar het hoeft niet. Probeer de xbox bedraad aan te sluiten.

    Kijk tevens even welke firmware je hebt op je V9. Er schijnen 2 firmware versies in omloop te zijn... Mogelijk dat 1 fw versie beter presteert ala de andere...

    Heb zelf de V9 met v2 firmware en alles doet het "out-of-the-box" goed bij mij, uiteraard wel bekabeld.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2014
  2. ToosBep

    ToosBep Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik vinden welke firmware ik heb?
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.695
    Leuk Bevonden:
    3.137
    Heb je wel eerst bedraad geprobeerd? Dat zal 9/10 x het probleem verhelpen bij de V9.

    1. Open je browser (safari, chrome, ie, firefox, opera, whatever...)
    2. tik in het adresbalk het volgende: 192.168.2.254
    3. log in met Admin en je password
    4. TADAAA!!! je ziet gelijk alles van je modem....

    Bij de ZTE V9 heet de firmware eigenlijk SOFTWARE VERSION
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2014
  4. ToosBep

    ToosBep Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben zojuist bedraad geprobeerd, maar blijven overal (heb 3 poorten vrij) dezelfde foutmelding geven.

    Ik heb overigens versie V1.01.00T09.4v2

    Draadloos hadden we ook demo van world of tanks gedownloadt. Om online te spelen gaf ie dan aan dat er geen netwerk gedetecteerd is. Terwijl we wel signed in to xbox live zijn...
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2014
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.695
    Leuk Bevonden:
    3.137
    En heb je wel de poorten die je getriggerd heb weer verwijderd?

    De V9 moet van nature uit zichzelf het gewoon doen. Je hoeft geen vast ip adres te zetten in de modem.

    Laat je modem alle adressen "zelf" uitdelen.

    Na dit ingesteld te hebben, modem van stroom af, aanzetten en even wachten om vervolgens met de xbox connectie te maken.

    Heb thuis zelf de V9 en de xbox, ps4 en ps3 bedraad aangesloten en geen enkele poort geopend of Ip adres vastgezet.
     
  6. ToosBep

    ToosBep Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh nee dus...
    Bedoel je nu die tcp/udp die ik heb ingesteld?

    Dus ik zou het vaste ip adres wat ik had ingesteld voor de xbox weer moeten deleten, xbox aansluiten (bekabeld), modem uit, modem aan en dan moet het werken...
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.695
    Leuk Bevonden:
    3.137
    Onthoud de settings die je nu hebt, haal daarna alle poorten (tcp / up) etc weg.

    Vaste ip van xbox weg

    Reboot modem

    Xbox aan en kijk of Xbox verbinding krijgt, test xbox live.

    Lukt dat niet, dan geef je de xbox weer een vaste ip en test je het nogmaals.

    Lukt het weer niet, dan de poorten triggeren, dus tcp/udp en dan weer testen.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2014
  8. ToosBep

    ToosBep Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik ga het proberen.
    Ik zal morgen laten weten of het lukt.

    Ben benieuwd...
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.695
    Leuk Bevonden:
    3.137
    Succes ;-)

    Trouwens, wat is de foutmelding eigenlijk?
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2014
  10. ToosBep

    ToosBep Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    "want we krijgen telkens een foutmelding 40A3-0000-D080-0200-8007-274C"

    Het gekke blijft dat we wel (zowel draadloos en bedraad) via de xbox het internet opkunnen... Dus ben ik geneigd om te zeggen dat de verbinding wel goed is. Alleen met downloads van spellen krijgen we deze foutmelding.

    Ik zal vanavond nog wel even proberen wat je gisteren schreef.
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.695
    Leuk Bevonden:
    3.137
    Dat is een XBox foutmelding en dus niet een verbindingsprobleem.

    Heb je wel genoeg ruimt op je hardeschijf?

    Het lijkt wel iets met je account te maken hebben, probeer is even je cache te legen..
     
  12. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    851
    Leuk Bevonden:
    250
    Anders kun je nog proberen je XBOX in DMZ te zetten. Dat schijnt weer te werken in de V9.

    Klote KPN wil mij geen V9 leveren. Heb nu een aantal keer gebeld: ''is niet op voorraad''. Volgens de medewerker komt er binnenkort nieuwe firmware voor de V8 alleen moet ik daarvoor ''nog even geduld hebben'', zijn letterlijke woorden...

    Iemand enig idee wanneer die nieuwe firmware voor de V8 er komt?

    In de tussentijd maar vast andere providers bekijken. Ben er echt klaar mee met KPN.
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.695
    Leuk Bevonden:
    3.137
    UPNP en DMZ moeten gewoon werken, dus je hoeft geen apparaat toe te wijzen voor DMZ.

    @Santino.... firmware zeggen ze al maanden, zou er persoonlijk niet op wachten. Zou eerder nog een keer bellen en het nogmaals vragen.

    Succes!
     
  14. McSparkle

    McSparkle Gamertag: Epiloque NL

    Berichten:
    6.818
    Leuk Bevonden:
    969
    Wij ook. Met name omdat de snelheid over de telefoonlijn niet hoger komt dan 16mbit. De buren halen via Ziggo over de kabel gewoon 100Mbit naar binnen dus wij gaan ook maar overstappen naar Ziggo :)

    Nieuwe Experiabox trouwens aangesloten maar ik merk geen verschil. Wifi is nog steeds ellende en NAT staat ook nog gewoon op Strict. Ik geef het op.
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.695
    Leuk Bevonden:
    3.137
    Vage shit zeg... Ik heb nergens last van en al mijn problemen zijn verholpen!
     
  16. ToosBep

    ToosBep Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft wat langer geduurd dan gedacht voor ik hier verder mee kon gaan...
    Ik vond het al zo gek dat we wel verbinding hadden met het internet, maar alleen bij downloads (van updates) deze melding krijgen. Het klinkt wel logisch dat het dus een XBox probleem is.

    Ik wil wel de cache legen, maar ben ik dan niet de saved games kwijt?
     
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.695
    Leuk Bevonden:
    3.137
    Heb je mijn link gelezen?

    Er staat duidelijk bij dat je alleen updates van games kwijt bent en dat je deze dan opnieuw download als je de game opstart ;-)
     
  18. ToosBep

    ToosBep Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Cache geleegd. Ging heel snel, want ik zag nergens het verloop hiervan. Zal wel goed zijn denk ik.

    Ruimte op harde schijven:
    Hard drive 191 GB
    Memory Unit 2,8 GB

    Heb overigens ook de extra settings in de poorten verwijderd en de xbox met het modem bekabeld.
    In de settings van de xbox geeft ie nu aan dat het console bekabeld is verbonden. Weet niet of ik in het modem nu ergens nog iets aanpassen omdat ie bekabeld is.

    Resultaat is helaas hetzelfde. Zodra we de xbox aanzetten geeft ie aan dat we verbonden zijn (online) met xbox life. Zodra we willen spelen moeten we een download doen, en dan krijgen we weer dezelfde foutmelding...
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.695
    Leuk Bevonden:
    3.137
    Probeer dit:
    http://support.xbox.com/nl-NL/contact-us?isChatCallAvailable=false

    En maak een foto ofzo van de foutmeldingen.

    Mag ik vragen wat de memory unit is als je toch een grote harde schijf heb?

    Waar worden de updates en dergelijke naar geschreven ? De grote hdd of de memory unit?

    Bel anders gewoon met support.
     
  20. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    851
    Leuk Bevonden:
    250
    Nieuwe Firmware voor de Experiabox V8 is uit! Firmware Version:02.00.130v2

    Zojuist geïnstalleerd. Deze week even uitgebreid testen...
     

Deel Deze Pagina