1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
  2. JS-L1Wolf

    JS-L1Wolf Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb verders ook geen problemen ervonden, had eerst ook last van mijn NAT settings maar dat heeft een maat verholpen en daarna geen problemen gehad.
     
  3. kruifdesign

    kruifdesign Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Experiabox van Planet

    Hallo,

    Dit wil ik toch even kwijt.

    Ook ik heb heb Experiabox van planet, bellen en internet in 1 pakket.
    De live verbinding is goed Nat staat open en heb daar verder geen
    problemen mee. (verbonden via een kabel)
    Maar als de telefoon gaat en ik ben on-line dan gaat er na een kwartier
    ongeveer de verbinding weg van mijn xbox en kan geen connectie meer maken, is het telefoongesprek over dan connect hij weer.

    Is hier een eventuele oplossing voor.
    Alvast bedankt.
     
  4. Opper

    Opper Xbox 360 nub

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Even postje gemaakt voor de mensen die alleen hier lezen:

    Ik heb een Xbox 360 Wireless Networking Adapter, en sinds kort is mijn verbinding(die 4 balkjes) helemaal rood terwijl hij altijd op 3 groene stond.(Xbox 360->Network Settings->kijk groene balkjes)

    Mijn router is een KPN EXPERIA BOX van het merk Thomson speedtouch 780 WL, hij heeft altijd goed gefunctioneerd. Nu opeens begeeft hij het. Het knopje op de router WLAN knippert af en toe wel rood. Mijn beveiliging heb ik van WPA-PSK naar WEP gezet toentertijd. Iemand de oplossing?

    Gr,

    Op

    Edit: Ik heb een PS gemaakt van mijn instelling, mss hebben jullie er nog iets aan. De belangrijkste codes e.d heb ik weggelaten.

    [​IMG]
     
  5. Blieb

    Blieb Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook dat wanneer je gewoon internet en de telefoon gaat dat de verbinding wegvalt? Dan moet je de kabel van de Experiabox naar het ISRA punt eens checken.. misschien ff korter maken.. ik zeg niet dat het helpt, maar het kan werken.
     
  6. kruifdesign

    kruifdesign Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie,

    maar als ik gewoon op internet zit dan heb ik dit probleem niet.

    Kruifdesign:thumbs:
     
  7. jfk104

    jfk104 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft media center pc en xbox al goed gekoppeld gekregen met de 1ste versie van experiabox?

    Zijn er mensen met de zwarte experiabox die dit probleem niet hebben? Dan weet ik genoeg ;-)
     
  8. kruifdesign

    kruifdesign Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0

    Dit probleem heb ik ook gehad je moet gewoon even je kanaal veranderen,
    ik heb hem op kanaal 9 gezet en natuurlijk op handmatig.

    Succes.
     
  9. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb het wel gehad, werkte perfect, voor zolang ik mijn PC wired had aangesloten... draadloos konden PC en 360 elkaar niet vinden...

    Ik neem aan dat het bij jou niet werkt?
     
  10. Veno Xavier

    Veno Xavier Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Net M$ gebeld en dat ging ongeveer zo: experia box... ooow... en KPN helpt u niet verder? Twas voor een maat van mij en ik heb hem aangeraden een hamer te pakken en de poorten goed open te zetten. Vervolgens een andere router gepakt en... t werkt. Open NAT.
     
  11. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit al 2 jaar met de experia box op live... Zo moeilijk is het allemaal niet..
     
  12. Bluze

    Bluze Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds 1 of 2 dagen is bij mij m'n NAT test ineens "strict" geworden. Wij moeten thuis regelmatig de Experia Box uit en aan zetten omdat de telefoon dan ineens niet meer werkt. Misschien dat het met zo'n herstart is gebeurd? Ik heb al vanalles geprobeerd: poorten geopend, firewall uitgeschakeld, DMZ, maar nog steeds "strict". Ik heb ook de helpdesk al gebeld. Zij zeggen dat ze aan hun kant niets tegenhouden. Suggesties?
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  13. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies hetzelfde. Het heeft tot ongeveer gisteren allemaal goed gewerkt (en een behoorlijke tijd ook nog). Ik kon via de Experia Box altijd (met twee 360’s tegelijk) op Live met open NAT.

    Gister kreeg ik in Halo bij matchmaking opeens een melding over de NAT settings. Ik heb daarna op allebei Xboxen de connectietest in het dashboard gedaan en bij allebei werd opeens bij NAT strict aangegeven. Ik had niets veranderd op de Experia Box.

    De connectietest blijft sindsdien strict aangeven. Ik zou ook niet weten wat ik nu aan de instellingen zou moeten veranderen om het weer op open te krijgen. De Xboxen hebben een vast ip-adres en in de Experia Box staan de nodige poorten geforward. (UDP 88,88 en TCP&UDP 3074,3074).

    Ik heb ook wat dingen geprobeerd (even met één Xbox om te kijken of dat in ieder geval werkend te krijgen is) zoals alles in de Xbox op automatisch en UPnP aan, of de Xbox als Exposed Host, vast ip-adres van de Xbox veranderd, maar NAT blijft op strict. De Experia Box resetten en daarna de poorten opnieuw invoeren heeft ook niet geholpen.

    /edit: Hoe heb je de helpdesk te pakken gekregen? (Ik probeer het via 0900–0244 maar het is de hele tijd in gesprek)
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  14. Bluze

    Bluze Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel toevallig dat jij het ook ineens hebt, Netwin. En precies hetzelfde ook nog eens. Ik kwam er ook bij Halo 3 achter dat mijn verbinding niet helemaal goed was. Volgens mij is het nummer dat ik heb gebeld: 0900-1905, maar dat weet ik niet zeker meer. Ik kreeg trouwens wel snel iemand aan de lijn.
     
  15. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en misschien zijn we niet de enigen. Als je deze thread doorleest lijkt het erop dat ze de afgelopen dagen op afstand nieuwe firmware op de Experia Box hebben gezet.

    Als je bij de support van MS kijkt bij "Xbox 360: Problemen met de NAT-status oplossen" (hier) dan staat er dat onjuiste firmware een oorzaak kan zijn:

    Deze problemen kunnen zich om onder andere de volgende redenen voordoen:

    • U hebt verbinding met Xbox Live via een incompatibel apparaat.
    • Het apparaat is compatibel maar de firmware is onjuist.


    Het zou kunnen verklaren waarom het opeens niet meer werkt zonder dat wij zelf iets veranderd hebben. Hebben ze het toen je de helpdesk sprak nog over firmware gehad?

    /edit: Ik zie dat jouw helpdesknummer van Planet is, ik heb de Experia Box via InternetPlusBellen van KPN. Vandaag zijn ze ook weer in gesprek.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2008
  16. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    /edit: dubbelpost
     
  17. Bluze

    Bluze Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegen mij is enkel gezegd dat Planet aan hun kant van de lijn niets tegenhoudt, over firmware is niets gezegd. Er werd gevraagd of wel gewoon kan internetten. Dat kan ik. "Als internet het gewoon doet, dan kunnen wij u niet verder helpen, meneer."

    Het zou mooi zijn als andere mensen die sinds enkele dagen ook ineens problemen met de NAT-status hebben i.c.m. InternetPlusBellen zich hier melden, zodat we misschien meer duidelijkheid kunnen krijgen wat het probleem veroorzaakt.

    EDIT: Wij hebben thuis een ouderwetse telefoon met een bel en mijn ma hoorde die afgelopen donderdagmorgen om half 6 een paar keer rinkelen. Misschien het gevolg van installatie van nieuwe firmware door de provider?

    EDIT: austin_77 in de thread op tweakers.net:
    Dit begint dus te lijken op een firmware probleem. Wat kunnen we eraan doen?
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2008
  18. joeperd

    joeperd TaH PoWnz0r

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    oh wij hebben ook een experiabox en volgens mij kan dat ding niks aan, bijvoorbeeld

    -als er gebeld wordt kapt xbox live ermee
    -als ik iets download op de pc heb ik lag
    -als er gebeld word kan ik nog geen eens op msn

    zijn er oplossingen / patches voor?
     
  19. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de helpdesk van KPN gesproken. Er is me verteld dat er geen firmware update geweest is pasgeleden en ze niet weten waar het aan zou kunnen liggen. Ik ben erg vriendelijk te woord gestaan en kreeg de indruk dat diegene het echt grondig nakeek omdat ik ook even moest wachten.

    /edit: O ja, het was ook voor het eerst dat ze van het probleem hoorden werd gezegd.
    Wat ik me afvraag, zijn er nou mensen met een Experia Box (Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl) die momenteel wel met open NAT op Xbox Live kunnen, en zo ja, welke firmware hebben ze dan op hun Experia Box staan? (Ik heb zelf 1.43.1j1-iptv)
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2008
  20. JChiles

    JChiles Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me net hier geregistreerd om te melden dat ik met hetzelfde probleem zit sinds vrijdag. Ongelofelijk, het werkt 2 jaar lang perfect en ineens kan ik de helft van mn friends list niet horen.

    edit: itt hierboven werd ik op de classic kpn style behandeld: "Port forwarding en NAT status moet u helemaal zelf uitzoeken meneer, daar help ik u niet mee."
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2008

Deel Deze Pagina