mijn NAT is open de firmare weet ik niet hoe ik die moet achterhalen, ik heb wel problemen nog steeds met bellen etc,
JA HOOR: Geen problemen met bellen Draadloos NAT Open Xbox 360 5 PC's 1 Server Experia Box Meer weet ik niet zo snel op te noemen!
Wat dat betreft heb ik steeds meer geluk Ik heb ook weer naar KPN gebeld en werd weer vriendelijk geholpen. Ze lieten me proberen om de Xbox als Exposed Host in te stellen. Ik had dat al eerder geprobeerd maar heb het toch opnieuw gedaan want je kan altijd zelf iets fout gedaan hebben. Maar het werkte helaas ook nu niet. Diegene die ik nu sprak kon trouwens wel zien dat er een firmware update geweest was. Joeperd en NLCJ, hebben jullie ook de Siemens? (Er blijken verschillende versies te zijn.) Als dat zo is, wat doe ik dan fout? Het enige wat er dan met NLCJ nog anders is is dat ik het bedraad heb. (En ik heb geen 5 pc's ) Ik zou heel graag willen weten hoe ik het op moet lossen! Joeperd, je ziet het door in je browser http://192.168.2.1/ in te tikken en dan als wachtwoord 'admin'. Bij het derde tabblad helemaal rechts "status" en dan onderaan zie je je firmware. (Je ziet als je dit checkt ook meteen of je de Siemens hebt, dat staat groot boven de tabbladen). Voor de problemen met het bellen etc. zou ik contact opnemen met de helpdesk van KPN: 0900–0244. Tot vrijdag heeft het bij mij altijd vlekkeloos gewerkt, ik kon met twee 360's tegelijkertijd op Live met open NAT waarbij je ook gewoon tegelijkertijd kon bellen zonder dat er lag was. (Wel zonder daarbij ook wat te downloaden dan). Media Center deed het ook, tot vrijdag was ik er allemaal erg tevreden mee.
Nou, dit heb ik gedaan: Handelingen voor het maken: UPnP uit ALLE NAT Instellingen verwijdert (Forwarding, Exposed, Triggering) FireWall uit Handelingen: Zet NAT uit Zet UPnP aan, als je nu de test uitvoerd, krijg je Failed bij MTU Zet NAT aan Wat raar is dat ik dacht dat ik dit erachteraan deed: Bij Exposed Host de gegevens van de Xbox invullen Maar de Experia Box zegt dat ik het niet heb gedaan Hierna werkte het bij mij NLCJ EDIT: Ik heb de Siemens Gigaset SX551 WLAN Duidelijke tutorial: http://www.wankenstein.net/index.php?option=com_fireboard&Itemid=67&func=view&catid=30&id=106#106
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Siemens/GigasetSX551/Xbox_Live_360.htm Local IP adres is het adres van je xbox en niet van de router. Zorg ervoor als je met de wireless adapter werkt van M$ dat je key encrypt.. GEEN WPA is maar WEP De wireless adapter kan niet overweg met de WPA encryptie dat betekent simpelweg dat je netwerk niet word herkent door de xbox. Voor de rest meen ik mij te herinneren dat ik UNP op disable had. Met deze setup heb ik zeker al 1,5 jaar gedraait zonder probs. Ik heb nu een nieuwe modem gekregen van KPN de speedtouch 780 WLI die nog beter te configureren is. Maar voor iedereen met de oude Siemens SX551 is dit de oplossing zowel wired / wireless. Niks moeilijk doen met aparte netwerken ed... Voor meer vragen voeg mij toe op Live ( naam is mijn gamertag ) of PM me maar. Greetz Frank
Ik heb de dingen die NLCJ en MonkeyBrainsNL zeggen geprobeerd, maar nog altijd krijg ik "strict" bij de NAT-test.
Xbox Live werkt prima in combinatie met een Siemens ExperiaBox en een linkSys router. In de experiabox poort 88 - udp en poort 3074 udp/tcp open gezet en deze laten verwijzen naar het IP van de linksys router. In de linksys router dezelfde poorten opengezet richting de Xbox360 die een fixed ip adres heeft. Resultaat - Open NAT hier. Tevens staat uPNP in beide devices open, dit is een werkende situatie. De laatste firmware in de Experiabox van feb.2008 Bei de vorige firmaware had ik uPNP uit staan in de Experiabox en was NAT altijd 'moderate'. Nu dus open nat
Hmm rare zooi allemaal, ik heb ook de SX551 en bij mij heeft hij ook ineens besloten de NAT te verk**tene 2 dagen terug. Niet eens alleen de xbox met problemen, ook verscheidene anders spellen...
NLCJ je bent een held. Ik had vandaag voor het eerst in weken een dag vrij om rustig te xboxen maar door dit probleem heb ik van 1 tot 7 lopen klooien aan mn netwerk, een van die dingen waarvoor ik liever 50 euro betaal om het door iemand anders te laten doen dan dat ik er zelf aan zit, maar nu is het me toch gelukt. Hartelijk bedankt =) ( precies te werk gegaan zoals in zijn post) NAT = open
Zou je dit misschien in noob-taal uit willen leggen? Of iemand anders?? Nog geen vordering met het probleem, is het nou waar dat er een firmware update beschikbaar is? ik zit nog op: Firmware version: 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)
Firmware krijgt een auto-update wanneer die beschikbaar is via KPN. Ik kan het proberen uit te leggen, maar dan moet je in ieder geval in de instellingen van de router kunnen. Normaal gesproken gaat dat door 192.168.2.1 in te voeren in de adresbalk. In het geval dat dit lukt en je bij de instellingen kan ben je er bijna =)
ja zover was ik al wel. Ik had (als ik heb uberhaupt goed gedaan heb) de nodige ports geforward met www.portforward.com En nog steeds lukt t niet. Als je me gewoon uit kan leggen wat ik moet doen als ik eenmaal in mn router zit. Stuur ik een bosje bloemen xD
Aight =) Als we ervan uitgaan dat het alleen in de situatie werkt zoals NLCJ en mijzelf is gelukt, zal je eerst wat instellingen uit moeten zetten: UPnP, te vinden onder Internet -> Internet Connection Alle NAT instellingen verwijderen ( Delete alle port forwards, triggers en exposed host instellingen) Zet de firewall uit, deze vind je ook onder Internet Vervolgens heb ik de router voor de zekerheid een reboot gegeven ( uit en aanzetten) en dan nu de volgende handelingen: Zet NAT nu uit Zet UPnP aan Zet NAT weer aan Hierna was mijn NAT open bij de connection test. Ik heb zelf ook de firewall weer aan kunnen zetten op medium, waarna NAT gewoon open bleef. Ik begrijp dat dit niet veel makkelijker is dan de uitleg hierboven, maar ik hoop dat dit je verder helpt. Nogmaals, met dank aan NLCJ.
Ok het heeft bij mij helaas niet gewerkt. Realiseerde me dus wel, dat mijn UPnP voorheen uberhaupt nooit aan heeft gestaan (heb het eerstnog gechecked of er restultaat was als deze aanzette maar nee). Hoe zijn overigens jullie network settings? Ik had een mijn xbox een static IP gegeven om die poorten to forwarden (wat uiteindelijk niks opleverde), en ik had voor jouw kleine guide zowel de IP als de DNS weer terug gezet op automatic.. Ik heb er nu iig genoeg van, kga pitten. morgen werken -.- Als ik thuis kom check ik for updates, want ik ben overduidelijk niet de enige
Voorzover ik weet stonden al mijn instellingen op m'n xbox op automatic, maar het is alweer bijna anderhalf jaar geleden sinds ik het draadloos netwerk heb aangesloten, dus daar kan ik niet met zekerheid over spreken. Overigens stonden bij mij de instellingen op de Experibox, zoals UPnP, allemaal op default; ik heb nooit iets hoeven veranderen sinds de aansluiting van Internet+Bellen, het werkte onmiddelijk.
ja same here, sinds 3-4 dagen geleden ineens NAT problemen, niet alleen met mijn xbox maar met mn pc spellen ook. Ik begon dus enthousiast met portforwarden maar dat hielp voor geen meter.. T_T internet is a nasty business.
Ik zal wel een handleiding maken Ik geef straks de link. (Dit wordt met plaatjes!) Iemand bezwaar als ik het in Engels maak?